FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XJ-S (1975-1991) oraz XJS (1991-96) => Wątek zaczęty przez: emekZ w Lipiec 26, 2023, 09:49:04 am

Tytuł: Problem olej w wodzie
Wiadomość wysłana przez: emekZ w Lipiec 26, 2023, 09:49:04 am
Trafiłem tu do was na forum bo szukam mądrej głowy ;)

XJS 4.0 1993r. pojawiają mi się olej w układzie chłodzenia wodnego i to w takich ilościach że masakra.
Po godzinie pracy silnika mam 3L czystego oleju w całym układzie chłodzenia i nie zmieszanego z wodą tylko czystego po odstaniu się.
Uzupełniam olej w skrzyni o ponownie po godzinie mam dosłownie 3L w wodzie.
Gdzie w XJS jest chłodnica łączona wodna oraz olejowa bo tylko to mi przychodzi do głowy że w środku jest gdzieś uszkodzenie i pompuje mi do układu wodnego.
Nadmienię że w skrzyni nie pojawia się woda więc ciśnienie oleju ze skrzyni musi go pchać.
Tytuł: Odp: Problem olej w wodzie
Wiadomość wysłana przez: John76 w Lipiec 26, 2023, 10:31:47 am
@emekZ, nie wiem na ile będę Ci mógł pomóc, bo nie znam Twojego modelu, ale w moim samochodzie (XJ6 S3 z 82r) wygląda to tak.
Pod chłodnicą płynu chłodzącego jest stalowa rura łącząca węże chłodnicze. W tej rurze jest zamontowana wewnętrzna rurka będącą chłodnicą oleju ze skrzyni automatycznej.
Jeżeli jest nieszczelność na tej wewnętrznej rurze, to olej będzie pchany do płynu chłodniczego, albo odwrotnie w zależności, gdzie będzie większe ciśnienie.

To ustrojstwo akurat niedawno remontowałem i możesz dla zorientowania się zobaczyć na mój wątek, gdzie zamieściłem zdjęcia: https://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,44427.0.html

Powodzenia,
Jan
Tytuł: Odp: Problem olej w wodzie
Wiadomość wysłana przez: emekZ w Lipiec 26, 2023, 11:54:48 am
Właśnie sprawdziłem u mnie w 4.0 jest inaczej dwa węże ze skrzyni biegów idą tutaj do chłodnicy więc szukam chłodnicy bo raczej to jest nie do naprawienia.
Tytuł: Odp: Problem olej w wodzie
Wiadomość wysłana przez: jarek-jerryjag w Lipiec 27, 2023, 08:30:54 am
W xjs  pod koniec 1993  model 1994 w USA  był problem z połączeniem dwóch przewodowy idących od skrzyni do chłodnicy plastikowym zaciskiem . Przez to powodowało to te węzę dostawały wibracji i pękała chłodnica oleju w chłodnicy wody.
 Tutaj jest informator :
 http://jagrepair.com/images/TSB/TSB2/XJS_XJ40/44Auto%20Gearbox/44-22%20Automatic%20Transmission%20Oil%20Cooler.pdf

 Najważniejsze zęby glikol nie dostał się do skrzyni  bo uszkodzi skrzynie .