FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: ralfxj w Listopad 19, 2008, 13:19:16 pm
-
Witam, mam pytanko. Co moze byc przyczyna ze na ciepłym silniku musze dłużej kręcic rozrusznikiem
zeby odpalic auto? Na zimnym silniku działa od razu.
Jakie macie sugestie?
-
brzmi jak problem zaplonowy. sprawdz swiecy, kopulka itd i zobaczymy dalej
-
Nie koniecznie będzie wyświetlany komunikat błędu. Fail 14 pojawi się zazwyczaj gdy czujnik padnie całkiem, czyli będzie przerwa w obwodzie. Na zimnym silniku czujnik powinien mieć opór 1500-3000 omów, na ciepłym 280-350. Możliwe, iż nie spada Ci oporność i zalewasz świece na ciepłym silniku. mam dokładnie ten sam problem i u mnie czujnik ma cały czas oporność jak na zimnym. Nowy czujnik jest już w drodze.
-
Najpierw serdecznie dziękuje za szybkie odpowiedzi oraz porady :-R :-thank :-R
sprawdziłem vcm ale żaden błąd nie wyskoczyl. jutro sprawdze układ zapłonowy
i moze od razu wymienie świece. to przy okazji zapytam, jakie polecacie?
Jestescie super! jeszcze raz wielkie dzięki! :-K :-K :-K
-
NGK, zresztą wcześniej były takie same.
-
Wczoraj wziąłem się ostro za robotę, zmieniłem świecę oraz przewody zapłonowe
a teraz kotek mruczy jak nigdy. Już nie ma żadnego problemu z odpaleniem :-yipee :-yipee
Szukałem świecy Nippen-Denso ale nie mogłem ich znaleźć więc wziąłem NGK. Szukając ich
najpierw w necie dowiedziałem się o tym, iż wg własnej reklamy w najtańszym sklepie
jaguarowskim są właśnie najdroższe :-thumpdown
świeca zapłonowa NGK BCPR6ES w sklepie v12 12,00 zł (podobno najtanszy hah!)
to samo na bazarek.pl za 10,27 zł
a na http://swiece.e24h.pl/product_info.php?cPath=24&products_id=1853 9,90 zł
jednak kupowałem ich w koncu w sklepie na ul Legionowej w Białymstoku, zapłacilem
za 6 stk 54 zł i miałem jeszcze miłą rozmowę ze sprzedawcą na temat kociaków.
ŚWIECE - NIE DLA IDIOTÓW !!
Jeszcze raz dziękuję Wam za porady, na pewno odwdzięczę się na najbliższym zlocie! :-tylko
-
Witam
Wymieniłem ostatnio filtr powietrza na wkład K&N . Efekt jest taki że muszę kręcić troszkę dłużej przy odpalaniu , ale kiedyś odpalał naprawdę natychmiast ,poza tym pali o 0,5L na setkę więcej , plusy to dźwięk silnika który nabrał miłego bulgotu na niskich obrotach . Czy powodem morze być wymiana filtru czy niższa temperatura na zewnątrz ?? Jaga mam pierwszą zimę
Pozdrawiam