FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XK8/R (1996 - 2006, jako x100), XK (2007 - 2015 jako x150) => Wątek zaczęty przez: w Lipiec 21, 2016, 15:19:45 pm
-
Witam, problem jest następujący, ubywa płynu chłodniczego ale pod autem nie ma żadnych wycieków. Ktoś mógłby mi polecić jakiegoś dobrego specjalistę z Krakowa?
dodano 23.07.2016 13:10
Koledzy brak wycieku pod autem , ale pojawiła się nowa poszlaka :-R byłem u mechanika mówi ,że na 90% uszczelki pod głowicami , podjechałem pod dom i po zgaszeniu silnika wyrzuciło mi płyn chłodzący po prawej stronie, węże miękkie nie trzymają ciśnienia .Ktoś coś doradzi?
-
Zrób test CO2
-
zrobię to sam?
-
zapowietrzył Ci się, albo już uszczelka
-
jest gdzies jakaś instrukcja jak odpowietrzyć :P ?
-
Nie tak. Albo masz nieszczelność w układzie i Ci się zapowietrza, albo nie masz już uszczelki pod głowica.
Odpowietrza się wszystko tak samo, ale jak masz nieszczelność to i tak Ci wywali płyn.
EDIT
Poszukaj kogoś ogarniętego, niech Ci postawi diagnozę, czy uszczelka czy nieszczelny układ
-
zrobię to sam?
Kup test w sklepie i go zrób. Koszt kilku złociszy.
Np takie:
http://allegro.pl/listing/listing.php?bmatch=base-relevance-aut-1-5-0613&search_scope=category-252442&string=tester%20szczelno%C5%9Bci%20uszczelki%20g%C5%82owicy%20co2
lub zapytaj w sklepie motoryzacyjnym.
Jeżeli będzie pozytywny to uszczelka.
-
oki zrobię test i napisze jak wyszedl jak bedzie negatywny to bedziemy szukać dalej
-
Sprawa wygląda tak: Co2 negatywny ,auto gotuję i wywala wszystko rurką po prawej stronie. Kupię nowy termostat i korek
-
Zwróć uwagę w jakim stanie masz chłodnicę. Dobrze byłoby pomierzyć ją jak odprowadza ciepło. Może jest zapchana? :- pojecia
-
narazie zaczniemy od tych najprostszych rzeczy. Wiesz sprawa jest o tyle dziwna ,ponieważ jak doleje płynu chłodzącego i odpalę auto, czy to na wolnych obrotach czy w trasie to nie ubywa ani kropelki. Trasę Krakow-Łódź przejechalem bez problemu, dopiero po zgaszeniu auta cały zbiornik wywala
-
Wlej płynu do amerykańskich samochodów, tak zwanego podwyższonego wrzenia, to standardowy problem z amerykańcami. Tutaj odrobina wiedzy teoretycznej:
http://autobeztajemnic.pl/strefa-kierowcy/nowosci/inne/247.html
http://www.prestone.pl/produkty/uklad-chlodzenia/koncentrat-plynu.html
Ten za 76 zł, to rzecz jasna przesada, ale XK tanim nie jest, więc może nie nadwyręży to Twojego akurat portfela.
Do oldsmobila i innych amerykanów używałem opcji budżetowej: http://olx.pl/oferta/plyn-chlodniczy-pemco-911-5l-40-niebieski-CID5-ID8V7vt.html I działało. Nawet początkowo na płukanie, 20 litrów kupowałem, później zostawała poręczna bańka :)
Temperaturę chłodnicy termometrem laserowym, najłatwiej.
-
Jędzrzej, spróbuje ale autko ze szwajcarii :)
Sprawdzilem linki i teraz jezdził właśnie na tym koncentracie prestone :-tylko
-
Więc moje dywagacje psu na budę tym razem... :( To że szwajcar to nieistotne, niektóre silniki po prostu lubią taki płyn.
-
Dopiero dziś przeczytałem Twój post i pisze.
Miałem to samo.Uzupełnienie płynu,jazda,trasa,miasto i nic .Po zatrzymaniu wyciek ze zbiornika wyrównawczego znajdującego się w prawym nadkolu i kałuża na chodniku.
Okazało się,że winny był wąz wodny,który przewodzi płyn od elektrycznej pompy wody odpowiedzialnej za chlodzenie głowic po wyłączeniu silnika.Wąż po prostu ze starości załamał się na zgięciu i nie przepuszczał płynu.Po wyłączeniu zapłonu pompa ciśneła płyn,który nie mogąc pokonać załamania przeciskała go do zbiornika wyrównawczego i dalej na zewnątrz.Węże o których mówię ma około cala średnicy i kosztuje grosze.Czas dojścia do przyczyny awarii ok.7dni.Mój samochód to XKR ale myślę,że w Twoim będzie podobnie.
-
O bracie! Dzięki ci wielkie,nie możemy jak widać po pierwszym poście dojść do tego już dłuższy czas. Strasznie dziwna sprawa ale objawy dokładnie takie same. Szkoda ,że zamówiłem już ten korek i termostat ale nic trudno to zamawiam węże i będe dawał żywo znać jak poszło! Dziękuję!
-
Mógłbys mi powiedzieć gdzie dokładnie znajduję sie ten wąż? szukałem ale wydaje się ,że wszystko jest git i nie ma załamań
-
tomasz.xkr z jakiegoś powodu nie mogę odpisać ci na wiadomość priv. Widać ten wąż kiedy się podniesie maske? czy trzeba od spodu zajrzeć lub sciągnąć osłonę silnika? Mechanika mam lenia i jak mu nie pokaże konkretnie co i jak to nawet mu się sprawdzić nie chce:/
-
Sprawa następująca wymieniłem korek i termostat. problem nie ustał ale zmieniło sie troche tj. jak dojadę z miejsca A-B wrzucam Parking odczekam chwilę i zgaszę to nic nie ubywa płynu, jeśli jednak zgaszę auto odrazu to tak jakby nie zdążyło się schłodzić i odrazu wyrzuca cały płyn
-
Wymieniłem korek okazało się ,że poprzedni był od Opla Omegi .. :-X Nadmienie ,że auto kupiłem miesiąc temu i narazie to chce go doprowadzić do idealnego stanu. Na oryginalnym korku niestety już węże twarde i momentalnie gotuję wodę po odkęceniu zbiorniczka wywala wulkan. Robię tą uszczelkę .. Panowie poradzcie co odrazu można jeszcze zrobić jak już i tak silnik w remoncie? co z tym rozrządem?
-
Warto sprawdzić rozrząd, szczególnie napinacze.
-
A co jest z tymi napinaczami? jcpf-stanby
-
Wymieniłem korek okazało się ,że poprzedni był od Opla Omegi .. :-X Nadmienie ,że auto kupiłem miesiąc temu i narazie to chce go doprowadzić do idealnego stanu. Na oryginalnym korku niestety już węże twarde i momentalnie gotuję wodę po odkęceniu zbiorniczka wywala wulkan. Robię tą uszczelkę .. Panowie poradzcie co odrazu można jeszcze zrobić jak już i tak silnik w remoncie? co z tym rozrządem?
Termostat sprawdź czy dobry ten nowy polej wrzątkiem, wygwizdana uszczelka nie powinna wulkanu robić a tylko płyn ubywa, zaraz się okaże że też masz niespodzianke w postaci piasku jak u kolegi z forum ;)
-
W sensie że nie gotuje płynu a ciśnienie może zrobić jak najbardziej ;)
-
sprawdzę ten termostat i dam znać. A o historii z S typem czytam na bieżąco ale tam to już ciężkie jaja..z tym piachem
-
po powodzi silnik, nie ma się co dziwić że żwirownia w układzie.
-
Wiesz nie wiadomo co u mnie jest powodem historia auta też raczej nieznana :( termostat sprawny. Jak zakładam stary korek to węże są miękkie ...na nowym już twarde jak piłka kałczukowa. Przejechałem z tymi węzami 10 km? i pokazuję się komunikat ,że ubyło płynu chłodniczego..otwieram chce dolać wulkan
-
Serwus wszystkim ponownie.Jestem po wymianie uszczelki pod głowicą, napinaczy rozrządu i ślizgów i co? I NIC właśnie :/ coprawda wąż już jest miękki i nie robi się ciśnienie ale nadal ubywa płynu chłodniczego ze zbiorniczka, po wyłączeniu silnika(więc i podczas pracy pewnie też) słychać ewidentnie jak coś kapie i syczy a dziś pod osłoną nocy udało mi się zlokalizować ,że gdzieś mniej więcej na wysokości przepustnicy a raczej poniżej niej zebrała się spora ilość tego płynu taka kałuża , i nadal cieknie po nadkolu prawym :/