FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Jagmarket => Znalezione na allegro, ebay itp. => Wątek zaczęty przez: pakeros10 w Styczeń 28, 2018, 12:45:40 pm

Tytuł: Jaguar XJS 5.3 1987 Warszawa
Wiadomość wysłana przez: pakeros10 w Styczeń 28, 2018, 12:45:40 pm
Witam serdecznie,
od niedawna poszukuję Jaguara, ale nie znam się kompletnie i szukam pomocy u specjalistów. :)  Jaguar XJS sprowadzony z USA, silnik 5.3 z przebiegiem 125.000 km.  Sprzedawca deklaruje, że mechanicznie jest w dobre kondycji, ale poważnym minusem jest skorodowana podłoga i będzie trzeba ją najprawdopodobniej wymienić. Nasuwa mi się pytanie, ile może kosztować taka wymiana podłogi. Gdyby ktoś mógł coś doradzić w tej sprawie, to byłbym bardzo wdzięczny.

Model: XJS
Rocznik: 1987
Przebieg: 125 000
Pojemność: 5.3
Paliwo: benzyna
Moc: 295KM
Lokalizacja: Warszawa
Cena: 29900

(http://oi66.tinypic.com/2e1un3m.jpg)

https://www.otomoto.pl/oferta/jaguar-xjs-cabrio-hess-eisenhardt-ID6z27Fq.html#41bed26268
Tytuł: Odp: Jaguar XJS 5.3 1987 Warszawa
Wiadomość wysłana przez: niewaskieauto w Styczeń 28, 2018, 12:55:32 pm
30 tyś zakup i ponad 50 tys na renowacje ( wybór dobrej firmy a takie są do renowacji ) i za jakieś 100 tyś masz ładnego jaguara
Jak jest jeszcze kompletny to rewelacja.
Tytuł: Odp: Jaguar XJS 5.3 1987 Warszawa
Wiadomość wysłana przez: pakeros10 w Styczeń 28, 2018, 13:46:04 pm
Może znasz kogoś, kto zna się na Jaguarach i pomógłby mi ocenić prawdziwy stan tego Jaguara ? Ciężko znaleźć osobę, która rzeczywiście dobrze zna się na tego typu samochodach.
Tytuł: Odp: Jaguar XJS 5.3 1987 Warszawa
Wiadomość wysłana przez: niewaskieauto w Styczeń 28, 2018, 15:18:05 pm
Poczekaj chwile są tu znawcy tematu.
Tytuł: Odp: Jaguar XJS 5.3 1987 Warszawa
Wiadomość wysłana przez: pirullo w Styczeń 28, 2018, 16:52:20 pm
Jeżeli chcesz rozpocząć przygodę z Jaguarami to odpuść sobie na start rozpoczęcie projektu. Poszukaj XJS ale poliftowego z silnikiem 4.0. Auta po liftingu mają poprawioną elektrykę, lepsze zabezpieczenie antykorozyjne, 4 biegowy automat, silnik też ulepszony i do tego 6 a nie 12 cylindrów. Połowę mniejszy kłopot i spalanie, zamiast 30 litrów po mieście pali poniżej 15 i są zakłady którego naprawią w przeciwieństwie do kultowego ale skomplikowanego V12 do którego w razie awarii będziesz szukał warsztatu ze świeczką na drugim końcu Polski.
Tytuł: Odp: Jaguar XJS 5.3 1987 Warszawa
Wiadomość wysłana przez: Witek12345 w Styczeń 28, 2018, 18:08:35 pm
V12 5.3  to pot,krew,łzy,stres,bezsenność i pusty portfel. Dużo wad,mało zalet. Tylko dla zaawansowanych znawców tematu,dla ludzi mających i pieniądze i  mechanika,które chce i umie ogarnąć ten silnik. Jeżeli jesteś początkującym pływakiem,to logicznie popływać najpierw w basenie,a nie od razu przez kanał La Manche. Przykro byłoby utonąć.
Tytuł: Odp: Jaguar XJS 5.3 1987 Warszawa
Wiadomość wysłana przez: niewaskieauto w Styczeń 28, 2018, 20:01:28 pm
Panowie nie tak ostro może kolega ma dobre konto. Tu rachunek jest prosty.
Auto do odbudowy zakup i odbudowa na dzień dobry 100 tyś.
Roczne utrzymanie od 10 tyś w górę
Kolego zadzwoń do sklepu V12 i dowiedz się czy są i po ile części blacharskie porozmawiaj w firmach które remontują takie auta i wszystko się wyjaśni.
Dodam że tanio nie będzie.
Tytuł: Odp: Jaguar XJS 5.3 1987 Warszawa
Wiadomość wysłana przez: V12 w Styczeń 28, 2018, 20:31:55 pm
pakeros10, połówki podłogi kosztują 750zł/szt, ale musisz obejrzeć dokładnie resztę nadwozia, bo niewiele blach można jeszcze kupić.
Hess-a wyprodukowano 838 szt., więc jest bardzo rzadki. Warto go restaurować, bo ceny idealnych egzemplarzy na zachodzie to 25-30 tys EUR. Jeśli chodzi o mechanikę, zawieszenie, hamulce, itp. to nie problemu z dostępnością części.
Tytuł: Odp: Jaguar XJS 5.3 1987 Warszawa
Wiadomość wysłana przez: pakeros10 w Styczeń 28, 2018, 20:44:12 pm
Dzięki Panowie za pomocne komentarze. Duże koszty jak na pierwszego Jaguara, a nie mam też worka pieniędzy, aby szukać po Polsce warsztatu, który w razie czego go naprawi. Zacznę na początek od mniejszych silników, a z biegiem czasu znajdę coś mocniejszego :)
Tytuł: Odp: Jaguar XJS 5.3 1987 Warszawa
Wiadomość wysłana przez: Witek12345 w Styczeń 28, 2018, 21:37:26 pm
Wymyśliłem mało śmieszny dowcip:
-Dlaczego ludzie kupują V dwunastki?
-bo są tanie....
Kup za 50K przyzwoity egzemplarz 4.0 i będzie przynajmniej szansa,że nie skończy się to katastrofą. A jeżeli nie ma tych 50 plus,powiedzmy,10K na drobne naprawy startowe,to pozostaje dozbierać albo zmienić zainteresowania.

Tytuł: Odp: Jaguar XJS 5.3 1987 Warszawa
Wiadomość wysłana przez: ziutek567 w Styczeń 28, 2018, 22:06:47 pm
I te seksowne wystające zderzaki ;)
Tytuł: Odp: Jaguar XJS 5.3 1987 Warszawa
Wiadomość wysłana przez: Witek12345 w Styczeń 29, 2018, 09:42:20 am
Kupując pordzewiały kabriolet trzeba wziąść pod uwagę tą okoliczność,że skoro rdza zżarła podłogę,to to samo może być na innych elementach konstrukcyjnych,tam gdzie nie widać,profile zamknięte,łączenia blach i kiedy to wszystko się rozbierze,to już nie będzie do czego wstawiać tej podłogi,a auto nie mające dachu będzie miało tendencję do złożenia się w pół.
Ponieważ XJS nie jest zbyt cenionym klasykiem (chociaż H&E kusi) więc z ekonomicznego punktu widzenia odtwarzanie blachy,ratowanie takiego auta, będzie problematyczne.
To jest czarnowidztwo,wersja pesymistyczna,ale pochylając się nad tym egzemplarzem warto o tym pomyśleć.
Tytuł: Odp: Jaguar XJS 5.3 1987 Warszawa
Wiadomość wysłana przez: truten23 w Luty 02, 2018, 15:33:54 pm
Pakeros, jeśli ma to być starszy jag, to może by tak zacząć od czegoś mniej zgryźliwego?
xj6, xj40, x300. To klamoty które nie "wtrąbią" Cię z butami.