FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: Joto0 w Maj 02, 2022, 14:26:58 pm

Tytuł: problemy z klimą
Wiadomość wysłana przez: Joto0 w Maj 02, 2022, 14:26:58 pm
Witam mam problem z klimą , świeżo nabita , kompresor się włącza , bezpieczniki w kabinie sprawne , jak włączam klimę czuć zmianę natężenia nadmuchu i słychać , jednak nic zimniej , w sumie ani cieplej , mógłby ktoś podrzucić pomysł gdzie łap wcisnąć , dzięki za pomoć :-)
xf 2009 3.0 S
Tytuł: Odp: problemy z klimą
Wiadomość wysłana przez: mbmastermx w Czerwiec 07, 2022, 14:21:41 pm
Cześć witam w klubie.
Czy wiatrak chłodnicy załącza się po włączeniu klimatyzacji? U mnie nie i błądząc po internecie znalazłem informację, że jest to czujnik DPS w samej sprężarce klimatyzacji.
Tytuł: Odp: problemy z klimą
Wiadomość wysłana przez: kubzonee w Lipiec 19, 2022, 13:42:32 pm
u mnie podobnie. Tylko, że sprężarka ma między 8-10 bar i nie załącza sie wiatrak na postoju. Klima działa dopiero po 30 minutach ...
Tytuł: Odp: problemy z klimą
Wiadomość wysłana przez: Zetor88 w Sierpień 25, 2022, 22:08:53 pm
U mnie tak samo załączy albo nie. Przeważnie jak gorąco to nie chłodzi. Z grzeniem nie ma problemu. Sprezarka działa wentylator też. Podejrzewam że coś z nagrzewnica albo jakiś zawór?
Tytuł: Odp: problemy z klimą
Wiadomość wysłana przez: q_nerk w Sierpień 26, 2022, 10:22:17 am
Zawór rozprężny - 8-10 bar to stanowczo za nisko na HP - powinno być ca 15 jak dobrze pamiętam.
Tytuł: Odp: problemy z klimą
Wiadomość wysłana przez: Zetor88 w Wrzesień 05, 2022, 10:41:00 am
Odłącz nagrzewnice elektryczną pod mogami kierowcy po prawej stronie na grodzi i zobacz może coś pomorze( dwie duże wsówki). Nagrzewnica ta jest odpowiedzialna za warjacje nawiewów kiedy się uszkodzi. Lub zawiera na sprężarce można go sprawdzić dając na niego bezpośrednio napięcie 12v. Musisz zdjąć obudowę filtra powietrza i dostać się do kostki. Spróbuj jescze odpalam auto dopiero po załączeniu wentylatora kabiny bo dopiero w tym momencie idzie napięcie na zawor. Ale najlepiej żeby go sprawdzić dać mu oddzielnie napięcie.