FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XJ Seria I do III (1968-92) => Wątek zaczęty przez: Fabik993 w Kwiecień 15, 2020, 22:25:28 pm

Tytuł: SCHEMAT UKŁADÓW ELEKTRYCZNYCH XJ12 III 1980r
Wiadomość wysłana przez: Fabik993 w Kwiecień 15, 2020, 22:25:28 pm
WITAM SERDECZNIE

ZAKPIŁEM JAGUARA XJ12 III 1980r (5.3 211kW)
Mam problem gdyż ktoś namieszał trochę w kablach, dużo wisi luzem oraz zamienił cewkę zapłonową na jakąś nie od tego modelu
Potrzebowałbym schematy elektryczne z komory silnika, głównie z układu zapłonowego ale jeżeli ma ktoś w posiadaniu to chętnie przygarnę także resztę.
Tak samo potrzebuje schemat instalacji z pod kierownicy bo tam też jest kipisz.
Zabieram się za odpalenie jednostki i muszę się uporać z paroma tematami. Bardzo przydały by się fotki komory silnika najlepiej z tego samego rocznika bo mam dziwne wrażenie że czegoś tam brakuje

Bardzo dziękuję za pomoc
Tytuł: Odp: SCHEMAT UKŁADÓW ELEKTRYCZNYCH XJ12 III 1980r
Wiadomość wysłana przez: jarek-jerryjag w Kwiecień 21, 2020, 09:56:56 am
Modele z 1980 to zupełnie inne niż wczesne i późniejsze.  Czy to xj12 czy xjs to  w zależności od miesiaca były juz z systemem P dowodzenia silnikiem . chyba ze masz jeszcze stary system D . To jest dość ważne bo inaczej nikt się nie połapie . Sprawdź kiedy auto było wyprodukowane i w jakim kraju go pierwszy raz sprzedali . Jeśli to auto z Europy  i systemem P to prawdopodobnie ma kompresje 10:1 czyli  ma około 300 kM . Ja aktualnie próbuje od paru lat wskrzesić V12 xjs z 1980 . Mój jest USA czyli tylko ma kompresje 9:1  czyli m ao 25 koni mniej . Jeśli masz problem jaki masz system zobacz # sterownika.
Tytuł: Odp: SCHEMAT UKŁADÓW ELEKTRYCZNYCH XJ12 III 1980r
Wiadomość wysłana przez: Fabik993 w Kwiecień 21, 2020, 10:33:48 am
Witam. Mój Jaguar to XJ12 z 1980, pierwsza rejstracja w Niemczech. Mówisz o sprawdzenie numeru ze sterownika ? Mogę prosić o podpowiedź, którego i gdzie się znajduje ?
Tytuł: Odp: SCHEMAT UKŁADÓW ELEKTRYCZNYCH XJ12 III 1980r
Wiadomość wysłana przez: jarek-jerryjag w Kwiecień 22, 2020, 10:00:32 am
Jest w bagazniku .
Ty powineneś kupić ksiązkę albo CD  :
https://www.ebay.co.uk/itm/Jaguar-XJ12-Series-III-Workshop-Parts-and-Service-Manual-on-CD-ROM-Used/274235431774?hash=item3fd9b49b5e:g:RfEAAOSwXeJYH1mY
 Akurat ten sprzedawca nie wysyła do Polski . zresztą aktualnie  wysyłać z USA to 2 miesiace czekania nie latają samoloty tak często .
 Spróbuj poszukać na ebay engielskim albo niemieckim . Tez jest książka do twojego auta :
https://www.amazon.com/Jaguar-Service-Manual-Official-Workshop/dp/1855204010
 Najwazniejsze mić info pod reka inaczej marne szanse reperowania auta przez  internet .  Te auta są dość skomplikowane .Tych modeli z silnikiem z płaskimi głowicami i systemem dowodzenia P było bardzo mało .
Tytuł: Odp: SCHEMAT UKŁADÓW ELEKTRYCZNYCH XJ12 III 1980r
Wiadomość wysłana przez: jarek-jerryjag w Kwiecień 22, 2020, 10:09:54 am
Przeczytaj co pisze Roger  Bywater na temat tego systemu :
"The Lucas 6CU control unit was introduced in 1980 as the key component of the Lucas Digital P EFI system applied to the short lived 10:1 compression V12 engine in the XJS and a small number of XJ12 saloons. "
 Do stanów tylko przychodziły XJS ale one miały niższą kompresje 9:1 . Ja od prawie 5 lat zbieram wszystkie informacje na temat tych  XJS . I prawie nic nie mam .
Tytuł: Odp: SCHEMAT UKŁADÓW ELEKTRYCZNYCH XJ12 III 1980r
Wiadomość wysłana przez: Fabik993 w Kwiecień 22, 2020, 10:10:53 am
Zakupiłem już książkę polecaną na grupach
https://allegro.pl/oferta/jaguar-xj12-xjs-1972-1988-instrukcja-haynes-9071615745?utm_medium=app_share&utm_source=facebook
Czy system dowodzenia miał jakiś wpływ na układ zapłonowy czy był on raczej taki sam ?

Tytuł: Odp: SCHEMAT UKŁADÓW ELEKTRYCZNYCH XJ12 III 1980r
Wiadomość wysłana przez: Boodzio2 w Kwiecień 22, 2020, 13:41:13 pm
http://www.jagrepair.com/Default.htm może coś bedzie.
Tytuł: Odp: SCHEMAT UKŁADÓW ELEKTRYCZNYCH XJ12 III 1980r
Wiadomość wysłana przez: jarek-jerryjag w Kwiecień 23, 2020, 02:06:39 am
 Przed He Jaguar używał OPUS  system do wtrysku i zapłonu . w 1980 zmienił Jaguar sygnał  w aparacie zapłonowym wyelininował płytke  i palec z magnesem .Wczesniejsze modele miały specjalną płytkę w aparacie  która odbierała  sygnał z paleca rozdzielacza gdzie był magnes i to powodowało puls na wtryski . Później zastosowano system CEI który było łatwo odróżnić bo znajdował sie wzmacniacz czarne pudełko zamocowane na kolektorze ssącym  było to zastosowane w HE do 1989  . Jeśli masz ten wczesny system to prawdopodobnie jest walnięte pudełko OPUS. Swego czasu była firma która robiła nowe te pudełka  . Reopus . jednak nie jestem pewny czy oni jeszcze działają czy ktoś ich przejął.
Tytuł: Odp: SCHEMAT UKŁADÓW ELEKTRYCZNYCH XJ12 III 1980r
Wiadomość wysłana przez: jarek-jerryjag w Kwiecień 23, 2020, 03:01:13 am
http://www.derek-watson.co.uk/newproducts.php
  teraz to sprzedaje watjag.