FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ Seria I do III (1968-92) => Wątek zaczęty przez: Fabik993 w Kwiecień 15, 2020, 22:25:28 pm
-
WITAM SERDECZNIE
ZAKPIŁEM JAGUARA XJ12 III 1980r (5.3 211kW)
Mam problem gdyż ktoś namieszał trochę w kablach, dużo wisi luzem oraz zamienił cewkę zapłonową na jakąś nie od tego modelu
Potrzebowałbym schematy elektryczne z komory silnika, głównie z układu zapłonowego ale jeżeli ma ktoś w posiadaniu to chętnie przygarnę także resztę.
Tak samo potrzebuje schemat instalacji z pod kierownicy bo tam też jest kipisz.
Zabieram się za odpalenie jednostki i muszę się uporać z paroma tematami. Bardzo przydały by się fotki komory silnika najlepiej z tego samego rocznika bo mam dziwne wrażenie że czegoś tam brakuje
Bardzo dziękuję za pomoc
-
Modele z 1980 to zupełnie inne niż wczesne i późniejsze. Czy to xj12 czy xjs to w zależności od miesiaca były juz z systemem P dowodzenia silnikiem . chyba ze masz jeszcze stary system D . To jest dość ważne bo inaczej nikt się nie połapie . Sprawdź kiedy auto było wyprodukowane i w jakim kraju go pierwszy raz sprzedali . Jeśli to auto z Europy i systemem P to prawdopodobnie ma kompresje 10:1 czyli ma około 300 kM . Ja aktualnie próbuje od paru lat wskrzesić V12 xjs z 1980 . Mój jest USA czyli tylko ma kompresje 9:1 czyli m ao 25 koni mniej . Jeśli masz problem jaki masz system zobacz # sterownika.
-
Witam. Mój Jaguar to XJ12 z 1980, pierwsza rejstracja w Niemczech. Mówisz o sprawdzenie numeru ze sterownika ? Mogę prosić o podpowiedź, którego i gdzie się znajduje ?
-
Jest w bagazniku .
Ty powineneś kupić ksiązkę albo CD :
https://www.ebay.co.uk/itm/Jaguar-XJ12-Series-III-Workshop-Parts-and-Service-Manual-on-CD-ROM-Used/274235431774?hash=item3fd9b49b5e:g:RfEAAOSwXeJYH1mY
Akurat ten sprzedawca nie wysyła do Polski . zresztą aktualnie wysyłać z USA to 2 miesiace czekania nie latają samoloty tak często .
Spróbuj poszukać na ebay engielskim albo niemieckim . Tez jest książka do twojego auta :
https://www.amazon.com/Jaguar-Service-Manual-Official-Workshop/dp/1855204010
Najwazniejsze mić info pod reka inaczej marne szanse reperowania auta przez internet . Te auta są dość skomplikowane .Tych modeli z silnikiem z płaskimi głowicami i systemem dowodzenia P było bardzo mało .
-
Przeczytaj co pisze Roger Bywater na temat tego systemu :
"The Lucas 6CU control unit was introduced in 1980 as the key component of the Lucas Digital P EFI system applied to the short lived 10:1 compression V12 engine in the XJS and a small number of XJ12 saloons. "
Do stanów tylko przychodziły XJS ale one miały niższą kompresje 9:1 . Ja od prawie 5 lat zbieram wszystkie informacje na temat tych XJS . I prawie nic nie mam .
-
Zakupiłem już książkę polecaną na grupach
https://allegro.pl/oferta/jaguar-xj12-xjs-1972-1988-instrukcja-haynes-9071615745?utm_medium=app_share&utm_source=facebook
Czy system dowodzenia miał jakiś wpływ na układ zapłonowy czy był on raczej taki sam ?
-
http://www.jagrepair.com/Default.htm może coś bedzie.
-
Przed He Jaguar używał OPUS system do wtrysku i zapłonu . w 1980 zmienił Jaguar sygnał w aparacie zapłonowym wyelininował płytke i palec z magnesem .Wczesniejsze modele miały specjalną płytkę w aparacie która odbierała sygnał z paleca rozdzielacza gdzie był magnes i to powodowało puls na wtryski . Później zastosowano system CEI który było łatwo odróżnić bo znajdował sie wzmacniacz czarne pudełko zamocowane na kolektorze ssącym było to zastosowane w HE do 1989 . Jeśli masz ten wczesny system to prawdopodobnie jest walnięte pudełko OPUS. Swego czasu była firma która robiła nowe te pudełka . Reopus . jednak nie jestem pewny czy oni jeszcze działają czy ktoś ich przejął.
-
http://www.derek-watson.co.uk/newproducts.php
teraz to sprzedaje watjag.