FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: tagopat w Wrzesień 12, 2016, 15:23:56 pm
-
Witajcie,
czy wymieniał ktoś układ zapłonowy w XJ40 4.0l 222km?
Znalazłem fajną pomoc i ciekawie, merytorycznie opisane rozwiązanie jednej kwestii:
https://www.youtube.com/watch?v=p81fel-N1Cw
Facet założył elektroniczny aparat zapłonowy, ale nie wiadomo jakiego producenta, A WARTO, bo lepsza iskra.
Ktoś wymieniał? jakiego producenta wybrać?
Z góry dzięki za porady.
-
To jest standardowa przeróbka do klasyków.
1-2-3 ignition.
Ale do xj40 to bez sensu :D
-
Eeeech... Marzenie ten XJ C z Wheeler Dealers... :-off
-
No dobrze, ale dlaczego do XJ40 to bezsens zakładać to?
Jeśli nie to, to co polecacie?
np jakie świece, cewka itd?
Macie coś sprawdzonego?
-
Chcesz zwiększyć moc majstrując przy aparacie zapłonowym? Trudny temat.
Dlaczego bez sensu? Według moich skromnych doświadczeń ten system daje efekty głównie przy autach gaźnikowych. Ale zawsze możesz być pionierem, spróbuj. Piszę bez ironii.
-
Witajcie,
Dostałem info od dostawcy Polskiego..nie ma możliwości by zrobili do tego modelu taki aparat, produkują aparaty zapłonowe do samochodów zabytków mniej więcej początku lat 80. także kicha, nie da rady, a szkoda.
Co polecacie z aparatów zapłonowych, z tej wyższej, bądź najwyższej półki?
-
Nie kombinuj nic z aparatem, fabryczny jest optymalny, kąt wyprzedzenia reguluje komputer silnika, a za iskrę odpowiada wzmacniacz.
-
Jedyne co mozna przy tym majstrowac to obudowa czujnika polozenia walu, w UK mozna dostac taka która zmienia lekko kat, daje to odorobine wieksza moc i mniejsze spalanie.
-
http://sklep.v12.com.pl/p/pl/2287/uchwyt+czujnika+polozenia+walu+ebc5017x.html nadaje się także do XJ40 nr VIN 667829-708757.
-
Dokladnie o ten wlasnie mi chodzilo. Sam mam i nie narzekam :)
-
Mógł byś zdać mała relacje jak to się spisuje, odczucia z jazdy czy czuć ta różnice w mocy i spalaniu