FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: ympk w Grudzień 14, 2019, 20:27:23 pm
-
Cześć,
Mój kotek zaczyna brzydko się zachowywać :(
Mam czasami wrażenie, że za wolno wchodzi na obroty.
Nie ma wg. mnie tyle mocy co powinien.
300 konne auto nie ma mocy żeby wyrwać z miejsca. Rusza jak zamulator :(
Zrobiłem trochę testów i np. nie da się moim s-typem spalić gumy - nie ma tak jakby od dołu na tyle mocy.
Już kilka razy zdarzyło się, że na trasie zapalił się check i restricted performance.
Błędy które miałem wcześniej :
Pierwsze kasowanie:
P0171 - mieszkanka rząd 1
P0420 - Sprawność katalizatora rząd 1
P0860 - Sterownik przełączenia biegu
P1582 - Przepustnica silnika
Po skasowaniu błędów trochę spokoju, głównie miasto. Dziś trasa 40 w jedną i 40 w drugą, w połowie drogi powrotnej check i restricted + błędy :
P0171 - system too lean (rząd 1)
P0420 - catalyst system efficency below treshold (bank1)
Załączam zrzuty z programu.
Podpowiecie co to może być? kataliza? pompa (jakie powinna dawać ciśnienie)?
czy s-type 4.2 wbija w fotel przy ruszaniu czy nie? (0-40)
czy mogę gdzieś sprawdzić jaki mam aktualnie bieg?
jak ktoś ma s-type 4.2 dałby radę mi nagrać swój start (takie 0-80 nagranie liczników)
+ znalazłem jeszcze coś takiego :
http://www.jagrepair.com/images/TSB/S-Type/S303-19%20Restricted%20Performance.pdf
kilka zrzutów z trasy, kilka z postoju z różnych programów - będę wdzięczny za każdą podpowiedź
(https://zapodaj.net/images/753a3a49c1dfc.jpg)
(https://zapodaj.net/images/67b25ab400641.jpg)
(https://zapodaj.net/images/e4eea9239d86e.jpg)
(https://zapodaj.net/images/0fc60fba7159e.jpg)
(https://zapodaj.net/images/8090779cd8bf0.jpg)
(https://zapodaj.net/images/995073eae565a.jpg)
(https://zapodaj.net/images/5fa2fe0743a79.jpg)
(https://zapodaj.net/images/c42b5a7a86114.jpg)
(https://zapodaj.net/images/09f7d5f81b6d7.jpg)
(https://zapodaj.net/images/2171cbf0c5fa9.jpg)
(https://zapodaj.net/images/aafa511c87d29.jpg)
(https://zapodaj.net/images/90632896a9d83.jpg)
(https://zapodaj.net/images/50100fbfca81c.jpg)
(https://zapodaj.net/images/c73c631138a38.jpg)
(https://zapodaj.net/images/d7002f1c19a43.jpg)
(https://zapodaj.net/images/91e17e55b4202.jpg)
(https://zapodaj.net/images/3f850718db2e8.jpg)
(https://zapodaj.net/images/4f3c9d649d540.jpg)
(https://zapodaj.net/images/d7669f312485e.jpg)
-
U mnie jak wyskoczyły błędy P0171 i P0172 to była wina przepływomierza, możesz też sprawdzić dolot
-
To jest chyba najdłuższy temat na forum :)
Sprawdź tak jak kolega doradzał przepływkę, ewentulanie ją odłącz i zobacz, czy coś się zmieniło. Możesz mieć też lewe ciśnienie w dolocie i też będzie restricted performance. Co do katów to nie wiem, ale jeśli tak, no to będzie słabo. Sporo osób miało problemy z poprawną jazdą właśnie przez zatkany kat.
:-tylko
-
U mnie jak wyskoczyły błędy P0171 i P0172 to była wina przepływomierza, możesz też sprawdzić dolot
wymiana? Czyszczenie? jak wymiana to ori czy jakiś zamiennik?
+
Na warsztacie zasugerowali też wymianę świec.
Czy dane nic nie podpowiadają? Nie znam się na tym - dlatego natrzepałem tyle ile się dało ;p
-
Panowie,
temat wygląda tak - sprawdzono dolot pod kątem nieszczelności - wygląda ok.
Wypięcie przepływki skutkuje momentalnym restricted performance - i nie da się tego tak testować :)
Kolejnym krokiem jest to, że auto zimne jedzie fajnie a im cieplejsze tym słabsze.
Czy ktoś ma jakiś pomysł w którą stronę iść :(?
Postaram się na dniach podmienić przepływkę - tylko czy ma ktoś jeszcze jakieś koncepcje?
Czy to mogą być jakieś czujniki? Położenia wałka, wału?
no i ta omawiana wcześniej nieszczęsna kataliza :F
Czytałem też o jakiejś akcji serwisowej dla takiego silnika jak mój - polegającej na czyszczeniu dolotu chyba
-
Jeśli ciepły to jednak moze pojawiać się lewe powietrze. Ciepły metal się rozszerza
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
-
temat wygląda tak - sprawdzono dolot pod kątem nieszczelności - wygląda ok.
To, że ktoś sprawdził dolot z góry to nie wszystko, podobnie jak pisał kolega Bodzio w silniku robi się ciepło i może łapać lewe powietrze. Możesz mieć też uwaloną którąś z cewek/świec i na ciepłym już może niedomagać, chociaż nie pamiętam, czy uwalona cewka/świeca wali błędem (powinna).
Tutaj ktoś opisuje gdzie miał lewe powietrze: https://www.youtube.com/watch?v=iN_CmMMPyig i naprawił to ładując płynną uszczelkę w dolot (niby Ameryka, ale na komplet uszczelek już szkoda $$$ :) )
-
Hmmm a czy ten komunikat o za ubogiej mieszance w Bank 1 - to właśnie nie sugeruje świecy / cewki ?
Zgrzeję go trochę i pobawię się plakiem - powinien wskoczyć na wyższe obroty? Dobrze to kojarzę :)?
Czy zamiast plaka coś innego? Dezodorant w sprayu też jest ok czy nie :)?
Skupiać się pewnie na dolocie i kolektorze ? Bo na wylot nie powinien robić problemu?
Swoją drogą chyba zamówię świece i przepływkę - bo sytuacja jest dla mnie nieakceptowalna :)
-
Brak zapłonu mieszanki z powodu uwalonej świecy lub cewki może powodować ten błąd ,osobiście to sam przerabiałem. Najpierw walka z lewym powietrzem później jeden przewód do cewki był ukruszony .
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
-
rozumiem, że świec wymieniać 8 a cewkę 1dną ;)?
-
Sprawdź okablowanie ,wykręć świece obejrzy zobacz czy cewki nie są mokre od oleju lub nie mają dolnej gumy uszkodzonej . Klp świec kosztuje tyle co jedna cewka więc najpierw dobrze je sprawdź. Wtyczki czy mają dobry kontakt nie ma luźnych pinów.
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
-
Ja miałem Restricted Performance tuż po zakupie kota i przejechaniu nim prawie 300 km do domu. Wymieniłem świece i 3 cewki ((żeby wymienić 6 cewek musiałbym zrzucać dolot :-nie), (no dobra, zrzucałem dolot aby go wyczyścić (był czysty :'() no i sprawdzić to sławetne kolanko które łapało lewe powietrze)). Po wymianie świec, cewki i zatkaniu króćca na przepustnicy kot odżył i ustały problemy z falowaniem :)
-
jakiego króća na przepustnicy :)?
-
Kolega dał opis do 3.0 a tam jest wszystko inaczej
-
Panowie, walczę dalej.
Auto jak się nagrzeje to wtedy słabnie i mocno ciepłe ma metaliczny dźwięk (jakby spalanie stukowe) przy 4500 obrotów (odcięcie na postoju)
Świece wrzuciłem platynowe od boscha, zaczynam zabawę z cewkami i przy okazji z przepływomierzem
1. Czy odcinka na postoju powinna być przy 4.5?
2. Co jeszcze może powodować spadek mocy i taki dźwięk (przestawiony rozrząd? rozciągnięty? zawory? korba?) - przy rozgrzanym aucie
3. ile powietrza przy gazie w podłodze powinno iść ? maks mam przy obciążeniu 130g/s
4. cewkę mierzy się na 1 i 2 pin i powinna miec 0.8 oma?
5. czy może tu winić jakiś czujnik położenia wałka albo map sensor?
-
Zawsze na postoju jest odcinka z powodu ochrony skrzyni.
Na początku działu masz schematy i link do strony z serwisówka. Na 6000 stronach znajdziesz na wszystko odpowiedź . Spr ciśnienie oleju ,wiadomo gorący olej robi się rzadki ,możliwe że napinacz rozrządu nie napina już tak łańcucha ,stąd taki odgłos. Chodź podobny będzie przy uszkodzeniu czujnika stylowego.
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
-
a ubytek mocy ?
-
Jeśli na ciepłym słabnie obstawiam lewe powietrze. Ciepłe elementy się rozszerzają i bardzo możliwe że pojawiają się przerwy na skęceniach dolotu. Mi pokazywał też błąd przepustnicy jak miałem luźna wtyczkę na niej.
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
-
ciepły test plakiem przeszedł :/
ma jeszcze takie jakby "przełamanie" - że trzeba mu depnąć to dopiero jakoś idzie - bo tak naciskając delikatnie pedał to jakby nie przepalał i się krztusił i nie chciał wkręcić wcale
-
Sprawdź wszystkie cewki na nagrzanym silniku, te do których masz dojście po prostu wypnij w czasie pracy silnika i zobacz czy na to reaguje. Na zimnym silniku nie widać tego bo sterownik i tak daje więcej paliwa "ssanie". Powiedz czy zdarzają się strzały w tłumik?
-
nie, nie strzela.
ogólnie wymieniłem 5 cewek - nie pytajcie dlaczego 5.
najpierw zamówiłem 2 drogie, żeby mieć pewność przy podmianach a potem dokupiłem 3 tansze ;p
sprawdzę jutro albo pojutrze te cewki, + sprawdzę czy przepustnica się otwiera w 100% (fizycznie) - bo wg. kompa tak
nie pasuje mi wartość powietrza na poziomie 100-130 g/s przy maks obciążeniu
nie powinno być więcej?
jak to potestuje, po weekendzie mam oddać auto na mierzenie ciśnienia w cylindrach i sprawdzanie cisnienia paliwa (komp pokazuje stale 380)
tu teorie o głowicy, to o rozrzadzie - powoli zaczynam się bać :(
-
Ciśnienie paliwa jest w normie.
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
-
Panowie, ten dźwięk to jednak strzelanie w tłumik.
bardzo źle?
w wydech - a konkretnie tak jakby w kolektor wydechowy.
słuchać od dołu z przodu
-
ktoś coś?
auto co prawda stoi u mechanika ...
-
Jak wali w tłumik tzn że paliwo nie spala się w komorze ,czyli brak jest zapłony na silniku ,a detonacja następuje dalej. Cewki świece czujniki położenia wału itp.
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
-
W calu wstępnej weryfikacji strony sprawdź, w który tłumik strzela. Przy odrobinie szczęścia będzie to z tej strony gdzie jest łatwiejszy dostęp do cewek. Wiem, że nie jest to super profesjonalna metoda, ale jeżeli nie pokazuje wypadania zapłonów pozwala na weryfikacje. Jak wcześniej pisałem rozpinaj zasilanie z cewek w czasie pracy silnika i sprawdź czy będą jakieś zmiany. Osobiście w silniku 3.0 v6 zamieniłem zasilanie 2 cewek miejscami efektem czego była utrata mocy i strzelanie w tłumik. Czasy wtrysku również podskoczyły w okolice 15ms a co za tym idzie zużycie paliwa x2.
-
dzięki - zdam relację po naprawie