FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ Seria I do III (1968-92) => Wątek zaczęty przez: MSCHINDLER w Wrzesień 09, 2017, 21:50:13 pm
-
Witam
Potrzebuje ustawić ksable zapłonu, jaka kolejność?
-
153642 . # 1 to w tym silniku ostatni przy grodzi. Aparat -palec chodzi w przeciwnym kierunku niż wskazówki zegarka .
-
Czy 1 wyjscie z kopułki kest na godzinie 11? Nastepne kable liczyć w prawo czy lewo?
-
Wyjmij swiece #1 . zdejmij kopułkę na miejsce siewcy połóż swój palec lewej ręki i poproś aby ktoś zakręcił . Za każdym razem jak cylinder 1 dostanie kompresji wyczujesz na palcu i usłużysz . Teraz gdy jest kompresja na cyl. 1 zobacz w którym położeniu masz palec rozdzielacza. to jest #1 . przy okazji zobaczysz jak sie kręci palec rozdzielacza.
-
Odgrzebuję stary temat, niby banalny...
Ja mam silnik 4.2 na wtrysku, przypuszczam, że kable mam źle podłączone. Czytam ten wątek, jest jeszcze starszy https://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,1779.msg26343.html a tutaj https://www.jaguarforums.com/forum/xj6-xj12-series-i-ii-iii-16/series-3-4-2-dizzy-cap-wiring-order-195718/ jest cała dyskusja i zdjęcia, które więcej mieszają niż wyjaśniają.
Większość podaje kolejność to 153624 (we wpisie jarek-jerryjag jest inaczej). Czy faktycznie trzeba sprawdzać palcem kompresję, żeby wiedzieć gdzie ma być podłączony pierwszy cylinder? Czy to nie jest z góry określone np. przez pozycję czujnika podciśnienia?
Nota bene: nie znałem metody zapamiętania kolejności cylindrów, może jeszcze komuś się przyda:
15 is too young, 36 is too old, but 24 was just right!
w wolnym tłumaczeniu:
15stolatka jest za młoda, 36ciolatka za stara, 24latka w sam raz!
-
tomaszwarszawa dopiero ty złapałeś mój czeski błąd ( 5 lat -dobre)
"Większość podaje kolejność to 153624 (we wpisie jarek-jerryjag jest inaczej)"
oczywiście ze 153624
Znając to ustawienie można tez łatwo ustalić kolejność w V12 . co drugi:
1A..5A..3A..6A..2A..4A
..6B..2B..4B..1B..5B..3B.
-
Jarek, pewnie wszyscy wiedzą jaka jest kolejność, więc machnęli ręką ;-)
Czy możesz skomentować moje pytania o pierwszy cylinder?
Czy faktycznie trzeba sprawdzać palcem kompresję, żeby wiedzieć gdzie ma być podłączony pierwszy cylinder? Czy to nie jest z góry określone np. przez pozycję czujnika podciśnienia?
-
Widziałem źle założony "ząb- trzpień" który obraca aparat zapłonowy .
Zamiast rozbierać silnik szybko można znaleźć cylinder 1.
O jakim czujniku podciśnienia piszesz?
-
W tym komentarzu https://www.jaguarforums.com/forum/xj6-xj12-series-i-ii-iii-16/series-3-4-2-dizzy-cap-wiring-order-195718/#post1831384 jest skan z Haynes Manual (poniżej) i tam to się nazywa "vacuum capsule".
(https://cimg0.ibsrv.net/gimg/www.jaguarforums.com-vbulletin/1300x873/haynes_66d2a05a8370039b7c88baa89daa27ebb4c872d1.jpg)
Dodam na wszelki wypadek, że poprawność tego diagramu jest kwestionowana.
-
Ok . teoretycznie w tym modelu nie ma dużych możliwości zainstalowania obudowy aparatu zapłonowego z "Vacuum Capsule"
Jednak remontując silnik można źle zainstalować trzpień na którym jest mimośrodowe nacięcie który ustawia ośkę palca w aparacie zapłonowym .
Wtedy jest problem ze jak na zdjęciu #1 nie będzie na tym miejscu.
I czeto zanim robić drugą przebudowę lub zmieniać i ustawiać walki to prościej jest zmienić położenie przewodów w aparacie zapłonowym .
Jeśli masz silnik który przedtem palił i nikt go nie dotykał to w 100% to zdjęcie pokazuje poprawny układ.
PS w niektórych Jaguarach fabryka nie robiło przy aparacie zapłonowym "Vacuum Capsule" .
-
Jeśli masz silnik który przedtem palił i nikt go nie dotykał [...]
Silnik bardzo słabo działa, na moje - niezbyt wprawne - oko, palą 2 może 3 cylindry. Kompresja jest ok, to było sprawdzane. Iskra jest słaba, ale jest. Nie mam pewności, czy ktoś niefachowy nie dłubał przy tym silniku, stąd moje wątpliwości.
Spróbuję zrobić tak: odłączając kable wysokiego napięcia od świec, na pracującym silniku, sprawdzę które cylindry na pewno palą. Na tej podstawie sprawdzę i ew poprawię pozostałe.
Dzisiaj akurat zepsuła mi się stacyjka :-( więc też nie zrobię tego od razu.