FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: zachradek w Grudzień 10, 2018, 23:59:31 pm
-
:-help :-help :-help :-help witam po zmianie silnika z 3,2 na 4,0 silnik nie wkręcą sie. słupek 4,0 osprzęt 3,2 . z 4,0 został tylko czujnik halla oraz czujniki temperatury wody. silnik na wolnych pracuje normalnie. po odpaleniu 1raz się wkręci do około 3500 a później max do 2000.co słychać na filmiku :-help :-help
https://www.youtube.com/watch?v=rjqTaAx7TmA
-
rozumiem że to nie jest żadna wersja z kompresorem tego 4.0? Bo jeśli nie jest i wszystko jest dobrze podłączone, całość pasuje plug and play to obstawiał bym winnym zły skład na sondzie lambda przez co ogranicza ci obroty. Rada podmień sondę na wersje od 4.0 ale to może mało zmienić bo pewnie winnym jest komp. Druga sprawa jeśli podaje mu błędne obroty względem tego co jest naprawdę to sie gubi i nie pozwala wkręcić wyżej
-
Podobno to wszystko ogarnia osprzęt z 3,2 .sugerowałem się tym przed tym nim zacząłem prace. Zresztą zapewniali mnie o tym ludzie z tego środowiska
-
osobiście nie ogarniam takich rzeczy, to najszybsze co mi do głowy przyszło. Nie zmienia to faktu że jakimś oscyloskopem sprawdził bym przebieg sondy i synchronizacje czujnika względem cewek
-
Szkoda ze wszyscy ci którzy twierdzili ze robili taki swap nie napiszą co o tym sądzą :-boks
-
A może jakieś podciśnienie jest inaczej podłączone, lub sonda wychwytuje że lewe powietrze łapie i go przy 2000 odcina. Bo rozumiem że to x300 czyli V6 do około 1997 roku i nie ma żadnych kosmicznych technologii
-
Jeśli mogę doradzić, rozpoczął bym od spisania co pozostało z 3.2 i sprawdzenia w katalogu czy w 4.0 jest dokładnie to samo.
-
Wygląda jakby Wtryski miały za małą wydajność.
Jaki miałeś kolor farbki na wtryskach w 3.2?
Na gazie próbowałeś go kręcić?
-
Wcześniej działał dobrze? Czy od razu po swapie się buntuje?
Czy sprawdzałeś pompę paliwa?
Podpinałeś pod komputer?
Przyczyn może być sto, najpierw warto chociaż podstawową diagnostykę zrobić.
Ziutek, to jest R6, nie V6.
-
Problem zdiagnozwny i usunięty. Czujnik halla straszył na zagrzanym silniku :-bry.mało w tym logiki no ale wymieniłem i już jest ok.pozdrawiam :-tylko
-
jak już pojeżdzisz tym 4.0 to daj znac, czy według Ciebie było warto zmienić z 3.2.
pozdrawiam, Łukasz
-
Faktycznie napisałem v6, sorki to z rozpędu :P
-
;D czy warto ?myślę ze tak . narazie próbuje jeszcze ogarnąć wysokie zużycie paliwa 16,5 i wolne obroty 1500obr/min . myślę ze sonda padła . moc ... auto jest bardzo zrywne wydaje mi sie ze chodzi lepiej niż seryjne 4,0 bo jechałem dawcą z którego pochodził silnik . ;D ;D
-
Sondy sprawdzisz pod OBD, obroty to juz zle ustawiony czujnik polozenia przepustnicy.
-
Ale czujniki był z kolektorem i z przepustnca w komplecie z 3,2 i nie było to ruszane
-
Co nie zmienia faktu, ze teraz cos sie nie zgadza miedzy przepustnica i czujnikiem a komputerem, moze linka naciagnieta bardziej, ktos ja rozregulowal? :)
-
Linka ma luz.przepustnca się zamyka😊
-
Skoro masz obroty 1500 przy zamkniętej przepustnicy to są tylko dwie opcje, wartość napięcia dla czujnika przepustnicy przy jej zamknięciu, zapisana w ECU, nie zgadza się z tą aktualną lub masz gdzieś lewe powietrze np niedziałający, otwarty silniczek krokowy :)
Nic innego raczej nie może mieć wpływu na obroty.
-
Tym bardziej. To chodzi o to, żeby czujnik przepustnicy był ustawiony na taką rezystancję, jaką ma zapisaną sterownik silnika.
Jeśli masz silnik 4.0, a dałeś przepustnicę z 3.2, to ten czujnik musisz tak ustawić żeby obroty spadły do normalnego poziomu.
-
Ale sterownik jes z 3,2
-
Nie ma znaczenia. Jeśli coś przestawiłeś nawet o setną część milimetra to już będą złe obroty. Musisz tak kręcić czujnikiem by obroty spadły do oczekiwanej przez ciebie wartości. Był cały temat w którym jest to opisane. Poszukaj.
-
Nic nie przestawialem .wywala błąd 1621