FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: Waszka w Maj 27, 2015, 10:40:54 am
-
Witam mam pytanko kiedy trzeba wymienic olej w skrzyni jaguar xf 3.0.240 .,przejechane 100 tys dziekuje
-
160 tyś.km - ZF ok 7 l
-
Ja tam co 80 wywmieniam na ZF w opakowaniach BMW taniej wychodzi/ło ?
-
Moze byl wymieniony bo mam wszystkie faktury z serwisu ale po niemiecku
-
Witam,
I stało się, kupiłem XFa, 2,7 2008 220 tys przebieg. Po przesiadce z X-Type... Bomba:). Juz wyczytałem na forum ze trzeba olej zmienić, właściciel tez to sugerował. Pytanie czy taki będzie odpowiedni?
http://allegro.pl/zestaw-miska-i-olej-zf-lifeguard-fluid-6-6hp26-i5668418302.html (http://allegro.pl/zestaw-miska-i-olej-zf-lifeguard-fluid-6-6hp26-i5668418302.html)
Dzięki pozdrawiam.
-
Gratuluje zakupu. Wybór oleju najlepszy z możliwych. ;D
-
Bardzo dziękuję za informację.
-
Bez sensu ten olej. Kup zestaw z Ravenolem
-
driv3rrrr, on już to kupił. Ja się grzecznie pytałem wcześniej.
-
Nie kupiłem jeszcze tego zestawu. ZF zaleca olej ich produkcji, wiadomo.
-
To sluchaj driv3rrrr'a to jest expert. wałkował tu już wszelkie smarowidła. Cena vs jakość, roztrząsaliśmy tu już temat silnikowego do 4.0. Ułomkiem nie jestem, ale co do jego wiedzy na ten temat, to się nie odzywam.
-
Różnica w cenie Ravenol a ZF to niecałe 200 zł, przynajmniej na Allegro.
-
nie wiem, może jakość oleju jest lepsza, skład, odporność na ścieranie, zmienność płynności rozszerzalności termicznej, tam jest wiele czynników, które trzeba znać. ja tego nie studiowałem na PG, a nawet, to za moich czasów syntetyk był nowością hahaha.
-
Panowie a przy takim przebiegu nie boicie się wymieniać oleju, dwa lata temu przy okazji remontu mojej skrzyni w A6 rozmawiałem z gościem który mi to robił, a właściwie poprawiał, jego serwis mieści się przy Al. Krakowska Warszawa nazwy nie pamietam, ale to jeden głównych importerów części zamiennych do ZF-a facet z ogromną wiedzą o skrzyniach tej marki, i on mi powiedział jednoznacznie " jak kupisz samochód, i nie masz 100% pewności że olej był wymieniany regularnie co 60-70km, to nie dotykaj bo sobie zrobisz kuku "
-
Wydaje mi się że lepiej olej wymienić niż nie wymieniać, skoro sam ZF mówi o wymianie przy 160tyś lub 10 lat, to chyba wie co pisze. Ja wymienię żeby mieć spokojną głowę.
-
ZF nie robi swoich olejów. Zlecają to firmom zewnętrznym. I właśnie nie wiem czy to nie Ravenol przypadkiem im produkuje bo żadna z firm nie posiada w swoim arsenale oleju typowego do skrzyń ZF.
-
Być może to revanol, a może inna firma. Nie jest to istotne. Ważne jest, że jakość produkcji jest pod kontrolą ZF-a, producenta skrzyń i na 100% ten olej jest dopuszczony przez firmę do wlewania w skrzynię. Kiedyś wymieniałem sprzęgło hydrokinetyczne w Xj-cie. Kupiłem nowe u przedstawiciela. Dla zachowania gwarancji koniecznym było wlanie oleju ZF-a. Inne oleje różniły się barwą. Wolałem nie ryzykować. Na pewno cena 6hp Fluid jest wyższa, płacisz za kontrolę jakości lub znaczek firmy.. :-V ;D
-
Jeszcze jedno pytanie, może marudzę ale chcę się upewnić, czy te miski są takie same niezależnie od marki samochodu i modelu? czy ten zestaw pasuje do tego mojego XFa?
http://allegro.pl/zestaw-miska-i-olej-zf-lifeguard-fluid-6-6hp26-i5668418302.html (http://allegro.pl/zestaw-miska-i-olej-zf-lifeguard-fluid-6-6hp26-i5668418302.html)
dziękuję
-
ZF nie robi swoich olejów. Zlecają to firmom zewnętrznym. I właśnie nie wiem czy to nie Ravenol przypadkiem im produkuje bo żadna z firm nie posiada w swoim arsenale oleju typowego do skrzyń ZF.
Posiada, ja znalazłem :-A
https://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/56699/original/ATF_VI_PL.pdf?1444056870 (https://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/56699/original/ATF_VI_PL.pdf?1444056870)
czy ten zestaw pasuje do tego mojego XFa?
http://allegro.pl/zestaw-miska-i-olej-zf-lifeguard-fluid-6-6hp26-i5668418302.html (http://allegro.pl/zestaw-miska-i-olej-zf-lifeguard-fluid-6-6hp26-i5668418302.html)
Pasuje, brakuje jeszcze "łącznika" - tulei wtyku, który przy wymianie również powinno się wymienić - widać pod poniższym linkiem http://allegro.pl/olej-miska-tuleja-zf-bmw-e60-e61-e63-e65-e90-kpl-i5326692339.html
Zestaw do "pełnej" wymiany oleju - płukanie, a nie tylko spuszczenie starego i zalanie nowym.
-
Ten Motul to Dexron VI. Skrzynie ZF maja inna normę - swoja wlasna dla kazdej skrzyni inną
-
Pasuje, brakuje jeszcze "łącznika" - tulei wtyku, który przy wymianie również powinno się wymienić - widać pod poniższym linkiem http://allegro.pl/olej-miska-tuleja-zf-bmw-e60-e61-e63-e65-e90-kpl-i5326692339.html
Zestaw do "pełnej" wymiany oleju - płukanie, a nie tylko spuszczenie starego i zalanie nowym.
Co masz na myśli pisząc "płukanie"? Na youtube jest filmik od ZF gdzie pokazują całą wymianę, ale płukania tam nie pokazują. W tym temacie nie mam doświadczenia, (inne mechaniczne tematy ogarniam u brata w warsztacie, lubię przy aucie podłubać:))
-
Płukanie czyli innymi słowy wymiana dynamiczna. Na statyczną wchodzi mniej więcej 4-5l oliwy, na dynamiczną 10l. Odpinasz wtedy najlepiej wąż olejowy skrzyni przy jej chlodnicy i tak:
odpalasz auto skrzynia wywali np. 2-3l oliwy i dolewasz i tak ze 2-3x tyle ile oliwy styknie. Tylko oczywiście najpierw trzeba spuścić stary, zmienić miskę, zalać tego świeżego ile tam wejdzie i dopiero zabierasz się za wymianą dynamiczną
-
ok, muszę poczytać o tym w sieci.
-
Czy ktoś może polecić jakiś warsztat w okolicach Katowic (oprócz salonu) w którym robią taką wymianę dynamiczną?
-
Ten Motul to Dexron VI. Skrzynie ZF maja inna normę - swoja wlasna dla kazdej skrzyni inną
Być może jest jak mówisz, ale jak patrzę na tabelkę to widzę:
ZF Lifeguard 6, 6 PLUS i 8,
a takie oliwy są przeznaczone do naszych skrzyń ZF 6HP26.
Podano nr Jaguara - to może być pomoc - ja nie mam wiedzy, czy są odpowiednie dla XF
Jaguar Fluid 8432 i # 02JDE 26444 - może sprawdzisz i będzie jasność.
W aukcji
http://allegro.pl/olej-miska-tuleja-zf-bmw-e60-e61-e63-e65-e90-kpl-i5326692339.html (http://allegro.pl/olej-miska-tuleja-zf-bmw-e60-e61-e63-e65-e90-kpl-i5326692339.html)
jest podany nr oleju ZF S671 090 252/3/5.
Ten sam nr jest też w specyfikacji MOTULa - Lifeguar 6, #S671 090 255
Jak dla mnie laika to są takie same nr, ale zawsze mogę się mylić.
-
Osobiście jeśli juz to Motula Multi ATF bym lał. Dla mnie jesli olej jest głównie do spelnienia norm Dexron to sie nie sprawdzi w innych skrzyniach
-
Dziś zrobiłem wymianę dynamiczną, na materiałach ZF. Jestem zadowolony, jest różnica.
Pozdrawiam.
-
A możesz opisać, gdzie kupowałeś materiały, co wymieniłeś i jakie koszty tego wyszły ??
Może wiecie, kto potrafi zrobić wszystko wzorcowo w Szczecinie albo Wrocławiu.
-
Ja wymieniałem w Auto Multiserwis ul. Grottgera 16 Katowice. Znają się na tym co robią, mają odpowiednie maszyny do wymiany dynamicznej. Mogłem kupić materiały na własną rękę lub przez warsztat, wybrałem opcję drugą, nie wpłynęło to na całość kosztów (1600zł)
-
Drogo i to bardzo. Za 1000-1100 zl się to robi przy oleju ravenol, a przy ZF ze 200-300 drozej
-
Kilka dni temu byłem w ASO Jaguar Wrocław - Mirków. Chciałem raz na zawsze wyjaśnić co i kiedy, bo na tym forum jest tyle opini co piszących....
Moje auto, Jagi XF v6 3.0 Bi-turbo 2011 przed liftem.
Olej w silniku : 24tys/km albo rok. Castrol 5W30 C1 ( wymiana w ASO ok 1800zł ! )
Rozrząd: 180 tyś/km (cena... nie pamiętem, coś ponad 2 tyś)
Skrzynia: 240tys albo 7 lat (cena też kosmiczna, nie pamiętam....)
Klocki hamulcowe ok 1600zł kpl -wymiana
Inspekcja 1800-2400zł
-
Jak chcess sie ssybko pozbyć auta to rzeczywiście takei interwaly. Polecam jednak silnik co 10-15 tys a skrzynia co 80-100 tys
-
Witam to samo uslyszalem w serwisie w Krakowie wydaje mi sie ze chyba wiedza co mowia :- pojecia
-
Tak ..... takie są wytyczne serwisów,nie wiadomo ile w tym chęci na zarabianie przez nich w przyszłości na na naszych niedoserwisowanych jagach.Każdy ma swój rozum i może te czynności przyspieszyć,jeszcze nigdy nikomu świeży olej nie zaszkodził.Ja wymieniam sam olej w silniku w połowie interwału serwisowego który mówi o 26 tys. km czyli po 13 tys. km a po następnych 13 tys km jadę na normalny serwis po pieczątkę w książce.W serwisie wPoznaniu i Bydgoszczy nie chcieli słuchać o wymianie co 13 tys. km więc robię to sam,oleju też nie mają właściwego zg. ze specyfikacją M2C 934B / lub JLR -STJR 03.5005/. Stosuję Millers C1 za 7 l ok. 300 pln,który spełnia wymogi Jaguara, w serwisie za sam olej zapłaciłem prawie 1 tys. pln.Dobiegam powoli do 100 tys. km więc myślę o wymianie oleju z filtrem-miską /materiały na allegro firmowe ZF ok. 1200 pln ,usługa ok. 300 pln.Nowy olej w skrzyni na pewno nie zaszkodzi,a koszty no cóż na pewno naprawa skrzyni będzie droższa. :-V
-
Jak wymieniam co 60 tysiecy olej w skrzyni i co 12 tys w silniku i mam gdzieś opinie serwisowych wymieniaczy bo to niestety nie są mechanicy
-
Dzisiaj zrobiłem wymianę statyczną /nasłuchałem się że bywają problemy przy dynamicznej/ przy niej trudno coś spieprzyć.Mam 3.0 D 8 biegową przebieg 102 tys km , zmieniłem miskę spuściłem stary i nowego weszło ok. 4 litrów ,nie za mało ?Oczywiście przeleciałem cała skrzynię od P do D i również łopatkami od 1 do 8 biegu na odpalonym silniku. W bańce /zestaw/ było 10 l ,rozumiem że tyle potrzebne jest do wymiany dynamicznej.Planuję za jakieś 5 tys km ponownie spuścić olej te 4 l i nalać świeżego tego co mi dzisiaj został,już bez wymiany miski.W ten sposób wymienię ok. 75 % oleju ???.Czy dobrze kombinuję ? Może ktoś ma inne sugestie ?
-
Wlewasz najpierw 4 litry. Przekladasz od P do D i z powrotem ze 2x. Czekass jesxze z 5 minut, odlrecasz korek wlewowy i lejesz aż zacznie cieknac olej. Powinno wejść jeszcze z 3-4 litry
-
I tak robiłem,z tym że przeleciałem jeszcze łopatkami od 1 do 8 ki i z powrotem i uzupełniłem olej do przelewu.Razem weszło 4 l a w bańce zostało 6 l.Za mało jeszcze wg mnie świeżego oleju jest w skrzyni,spuszczać już teraz i dolewać świeżego aż zużyję całe 6 l ?
-
Nie dopisalem. Lejesz na odpalonym silniku. Musi wejść jeszcze co najmniej 3-4 litry
-
Cały czas na odpalonym silniku od momentu pierwszego zalania nowej miski ,poprzez zmiany gałka od P do D i od 1 do 8 olej dolewany na pracującym silniku na podnośniku i nastepnie wyjazd w trasę bez gaszenia silnika.A w bańce jak pisałem zostało 6 l .
-
To nie wiem o co kaman
-
Gdybyś zmierzył ile oleju wylaleś nie miał byś wątpliwości.Po odkręceniu miski i wymianie filtra nie zejdzie więcej niż ok. 4 litry oleju.Wymieniłeś więc 40 procent.Dokonując następnej wymiany wymienisz następne 40 procent,ale mieszaniny starego i nowego oleju.W ten sposób odświeżasz olej w skrzyni a nie wymieniasz.Wymiana dynamiczna pozwala wymienić prawie cały olej podczas jednej procedury i w wypadku skrzyń o rozsądnych przebiegach niczemu nie grozi.
-
Ta skrzynia tak ma,zleci mało oleju , tak jak Tomek napisał trzeba było sprawdzić ile zeszło oleju. Teraz wymień dynamicznie i nic sie nie bój będzie dobrze
-
Czyli matematycznie mam teraz 40 % swieżego oleju,wymieniając znowu 40 % mieszaniny 40 procentowej dostarczę 16 % świeżego oleju,będzie więc go 56 % .Dokonując wymiany 4 l po raz trzeci dostarczę do mieszaniny 22,4 % świeżego oleju będzie więc go już78,4 % i to powinno wystarczyć na 60 tys km.
-
Łał,wyższa matematyka.Spróbuj jeszcze uwzględnić,że przy następnej wymianie nowo wlany olej będzie miał już pięć tysięcy itd.itd.No ale to już żart,choć chętnie bym takie wyliczenie zobaczył.
-
To nie żart, tylko bzdura. Olej się wymienia cały, a nie jakieś ułamki. W skrzyni jest nadal zużyty olej do wymiany w całości.
-
WItam. Moze ktos wie czy w Jagu 3.0D 2010 240km jest skrzynia 6hp26 czy 6hp28?
-
A ile masz biegów ? 6 hp to 6 biegów a 8 hp to 8 biegów
-
Lej olej ZF lifeguard 6 - czerwony
-
8hp https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.co.uk%2Fulk%2Fitm%2F152422527677
-
10 litrów to za mało na dynamiczna wymianę oleju. Poza tym do 6hp leje się zf lufeguard 6, a do 8hp leje się zf lufeguard 8 zielony.
-
skrzynia 6 biegowa. Ale.. no wlasnie wedlug Jaguar workshop manual skrzynie z silnikiem 3.0 i 5.1 to ZF 6HP28 :- pojecia. Podaje cytat -
5.1L SC (supercharger) and 3.0L diesel models use an uprated derivative of the ZF 6HP28 transmission used in the 5.0L
naturally aspirated models poprawcie mnie jesli sie myle i czy mozna to jakos sprawdzic po numerze vin czy jakos inaczej? :- pojecia
-
Czemu wraz z wymianą oleju wymienia się też miskę olejową?
-
Bo jest zintegrowana z filtrem?
-
Dzięki, to wiele wyjaśnia.
-
Filtr jest zintegrowany z miską - jest to jedna część.
Masz zf 6hp 26 - xf 2007-2012.
Skrzynia zf6hp28 siedzi tylko w xj 2010-2012 z silnikiem 5.0
-
dobra dzieki za odp :) tu jak wpropwadzam dane mojego auta ewidentnie wychodzi olej ZF LifeguardFluid 8 https://webcat.zf.com/index.asp?SPR=4 :- pojecia po czym to sprawdzic ze na 100% mam 6hp26 i olej zf 6 ? (sorry ze truje ale nie chce kupic zlego oleju :) )
-
Jeśli masz 6 biegów to 6hp
8 biegów 8hp
-
Z tego co wiem olej z 8hp można wlać do 6hp. Na odwrót już nie. To samo się tyczy że skrzyniami Mercedesa
-
Zf6 lifeguard jest tańszy niż 8hp po co przepłacać.
-
Ok panowie dzieki za wszystkie odp. Bede kupowal zf6. Poleci ktos jakis warsztat w kuj-pom ktory wymienia olej dynamicznie ?
-
Przymierzam się do wymiany oleju w skrzyni. Serwis który rozważam zaproponował wymianę metodą tradycyjną i potrzebują do tego 8l oleju JDE26444. W tym wątku padło, że przy zlewaniu oleju schodzi 4l. Zatem, albo mają sposób na zlanie całego oleju, albo będą zlewać go dwukrotnie. Za usługę biorą 360zł + olej + miska. Czy to ma sens? Skrzynia 8AT.
-
Ja zmienialem wczoraj 4 moze 4.5 weszlo poprawy jako takiej nie widze lekkie szarpniecie jest przy zmianie na wsteczny lub na drive . Miska byla dosc czysta . Dalem nowà i olej orginalny zf do skrzyni 8 hp70 koszt czesci : 10 l oleju + miska £239 + 80 wymiana . Moze ktos ma pojecie co zrobic zeby nie bylo tego szarpniecia ? Delikatne ale jest .
-
Dociśnij lepiej hamulec jeśli O te szarpnięcia Ci chodzi
Co do wymiany oleju: szkoda kasy na dolewanie i spuszczanie, syf nadal będzie w skrzyni. W kanalikach i zaworach jest pełno syfu który można wyplukać metodą dynamiczną. Ja zapłaciłem za dynamiczną 500zł+ 12 L oleju za 1100zł + miskofilter 340zł.
-
Ta dynamiczna wcale aż tak nie wyplucze. Na wypłukanie trzeba czasu, żeby dodatki w oleju zaczęły to rozpuszczac. A jeśli olej przy wymianie był w miarę klarowny to normalna wymiana wystarczy
-
A w konwerterze szajs, każdy robi jak uważa