FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X350, X358 (2003-2009) => Wątek zaczęty przez: Bocian w Luty 28, 2018, 20:58:12 pm
-
Może ktoś polecić dobre klocki na przód?
Wcześniej miałem coś z Textara (modelu nie pamiętam) - słabo hamowały, wymagały mocniejszego wciskania hamulca.
Obecnie jeżdżę na Ferodo FDB 1712 i również mi nie pasują. Słaba skuteczność hamowania i podatne na fading. Przy drugim i kolejnym hamowaniu z dużej prędkości, działają bardzo słabo.
-
Spróbuj EBC Yellow
-
Właśnie nie chciałem sugerować wyboru, bo mam je na oku ;)
Miałeś?
Jak hamują na zimno i jak wygląda sprawa z pyleniem?
-
Nie miałem ale opinie praktycznie wszędzie mają dobre.
-
EBC Yellow mocno pylą, mniej pylą Red-y, ze zwykłych ferodo również nie byłem zadowolony, możesz się jeszcze zastanowić nad Ferodo DS2500 lub Hawk HPS 5.0
-
EBC Red też brałem pod uwagę, ale otrzymałem info, że są odpowiednie raczej do lżejszych samochodów. To jednak odpowiedź teoretyka-sprzedawcy więc nie wiem na ile się sprawdzi. Widziałem opinie o Yellow, że właśnie dosyć pylą.
Testowałeś te, które wypisałeś oprócz EBC?
-
EBC yellow miał kolega z którym często jeździłem i felgi zawsze miał zawalone pyłem. Osobiście jeździłem na Ferodo DS2500 i różnica fakycznie była wyczuwalna w porównaniu do " zwykłego klocka " Jeżeli chodzi o Hawk HPS 5.0 miałem je w swojej zabawce do " polatania " auto na co dzień nie używane i byłem bardzo zadowolony. Klocki twarde więc trzeba do nich mieć twarde tarcze, miałem wrażenie że im częściej hamowałem tym lepiej klocek się sprawdzał. Klocki miałem w aucie mniejszym oraz lżejszym więc nie mam porównania do budy która ma 5m długości i waży w granicach 1800kg
-
Kupiłem Jaguara z zamontowanymi klockami Textar, które były twarde, nie pyliły, ale słabo hamowały dodatkowo powodując lekkie drgania tarcz. Wymieniłem na klocki Mintex, które trochę bardziej brudzą felgi, ale hamują lepiej i tarcze się uspokoiły. Nie wiem, jak wypadłyby w porównaniu z yellow EBC, bo nigdy w żadnym samochodzie takich nie miałem, natomiast miałem i mam cały czas porównanie różnych klocków ATE, Textar, Jurid, Mintex, Magneti-Marelli z klockami ori w autach BMW E32 740 i 750, E39 540 oraz E38 750 i Mintex jest najbardziej zbliżony do oryginalnych, a Jaguar wagą i mocą jest podobny do tamtych autek...
-
Witam, osobiście odradzam ebc yellow, sam zamontowałem ich komplet na przód i na tył w połączeniu z EBC Ultimax i efekt był taki że po 7 tysiącach kilometrów klocki do wymiany z przodu i z tyłu, do tego tarcze z przodu do wymiany za kolejne siedem. Poza tym pylą okropnie nie sposób utrzymać w czystości felg. Mimo swoich super właściwości odprowadzania ciepła, tarcze musiały iść do przetoczenia ponieważ zaczęły bić. Moja jazda nie jest spokojna ale do agresywnej jej daleko. Także nie polecam. Jeżeli coś z EBC to redy bo świetnie się sprawują nie pylą, ale połączyć tylko z gładką tarczą bo nacinana tak jak w ultimaxie je zje skoro nie ma problemów z twardszym yellowem. Jednak jeżeli chodzi o hamowanie to ultimax i yellow na plus, zupełnie inny świat, faktycznie trzeba było je rozgrzewać na początku, ale nie za bardzo...jedno mocniejsze hamowanie z 80-100km/h przynajmniej u mnie wystarczało ;)
Swoją drogą zbliża się okres wymiany tarcz i klocków u mnie, więc również podpinam się do tematu jakie klocki wybrać ale mam pytanie co do tarcz, czy zostać przy EBC i wziąć gładkie czy polecacie jakiś inny komplet? :D
Pozdrawiam
-
Jeśli chodzi o klocki, to trzeba pamiętać że to tylko połowa sukcesu. Zły dobór klocków do tarcz może spowodować nadmierne nagrzewania i deformacji tarcz. Mam w mocno podkręconym Saabie HPS Hawk I tarcze brembo max. Dobrze się to sprawdza. Przy hamowaniu z dużej prędkość nie ma problemu, nie ma objawów utraty siły hamowania na rozgrzanych tarczach. Pylenie a co za tym idzie zużycie minimalne. Jedynie trzeba się przyzwyczaić do specyficznego wycia hamulców przy ostrym dociśnięciu.
-
A klocki z V12 ?
Niedobre czy za drogie ?
-
Witam, osobiście odradzam ebc yellow, sam zamontowałem ich komplet na przód i na tył w połączeniu z EBC Ultimax i efekt był taki że po 7 tysiącach kilometrów klocki do wymiany z przodu i z tyłu, do tego tarcze z przodu do wymiany za kolejne siedem.
Dobrze, że napisałeś, bo już miałem zamawiać.
Mój mechanik (który startuje też w wyścigach samochodowych) stwierdził, że EBC Red Stuff będzie dobrym wyborem, ale gość w sklepie internetowym stwierdził, że Red Stuff to takie minimum, raczej do lżejszych i wolniejszych samochodów i zachęcił do Yellow Stuff jako znacznie lepszych.
-
W sklepie internetowym chcieli Ci wcisnąć yellow stuffy bo są droższe, faktycznie na pewno lepiej hamują ale nie są potrzebne na codzień nawet przy agresywnej jeździe, ja się właśnie dałem złapać tylko w sklepie stacjonarnym ebc, że do mojego kota yellow obowiązkowo, mimo że mechanik mi mówił że redy wystarczą i w dodatku nie będzie pyliło. Yellowy mają sens jak jeździsz bardzo ostro albo gdzieś startujesz bo w innym wypadku, szczególnie w eleganckiej limuzynie są po prostu uciążliwe... :D
Mam nadzieję że pomogłem.
Pozdrawiam
-
Myślę, że wezmę w takim razie Red Stuff.
Założę, dotrę i dam znać jak działają.
-
Tez wlasnie zamowilem klocki Redy oraz tarcze EBC- bede zakladal za jakies 3 tygodnie komplet na obie osie i pozniej zdam relacje. Pozdrawiam
-
Tarcze chyba też będę wymieniał, bo obecne coś lekko biją przy hamowaniu. Możliwe, że znęcając się nad obecnymi klockami za to, że słabo działają, nadwyrężyłem i tarcze ;)
Tarcze EBC trochę drogie, bo 560 zł za sztukę widzę. Masz podobną cenę?
-
Niestety do najtanszych nie naleza... komplet tarcz przod 1100, tyl 880. Do tego klocki i juz jestem lzejszy o 3100 ;) Tarcze standard- bo przy nacinanych juz robi sie 4 z przodu.
Mialem troche ciezko dobrac tarcze- bo z przodu mam 360 mm srednicy, z tylu 330 ( zalety XJR'a... :-X) i nigdzie w sklepach stacjonarnych nie mieli takich.
-
Zamówiłeś już?
W sklepie powerbrakes dostałem rabat i mam za 940 zł komplet gładkich tarcz z EBC.
Korci mnie żeby też tył wymienić, ale o dziwo klocki na tył z EBC są droższe niż na przód i kosztują ponad 700 zł a 610 zł po rabacie.
Zaproponowano mi też Hawk HPS (tył) za 550 zł. Znalazłem trochę opinii o firmie, ktoś tu wcześniej pisał o nich pochlebne słowa więc chyba wezmę te.
-
Juz niestety po ptokach- zamowione i zaplacone :-cry. Fajny sklep i lepsze ceny w porownaniu do oficjalnego sklepu EBC
-
U mnie juz po wymianie. Jestem na razie zadowolony, przejechalem okolo 700 kilometrow, wedlug zalecen poczatki bardzo delikatnie aby sie dotarly, dobrze hamuja- mimo ze nie mialem jeszcze sytuacji w ktorej musialbym mega mocno zahamowac.
-
Kolego L_Vader, minęło trochę czasu. Oceniłbyś zestaw EBC Red Stuff + tarcze lite EBC?
Czy wytrzymały, czy się pogięły, jak ze skutecznością z perspektywy czasu, czy zakupiłbyś jeszcze raz...
Czeka mnie wymiana w X-typie oraz w Volvie o masie podobnej do Twojego auta i zastanawiam się czy i co da radę.
:-thank
-
Cześć!
Jestem bardzo zadowolony z zakupionego zestawu. Nie robiłem jakichś mega przebiegów, Jaguar stał się samochodem do okazyjnych wyjazdów/wycieczek. Od kwietnia 2018 kiedy założyłem zestaw wspomniany w poprzednich postach- przejechane max 4000 kilometrów. Tarcze wyglądają jak nowe, nie widać po nich zużycia. Skuteczność hamulców znakomita. Polecam :)
:-za
-
Dzięki, dokładnie o to chodziło :)
-
Pytanie do Kolegi L.Vader, jak zestaw sprawuje się po kolejnym 1,5 roku?