FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: meteor w Luty 17, 2014, 17:03:56 pm

Tytuł: Przelew mechaniczny
Wiadomość wysłana przez: meteor w Luty 17, 2014, 17:03:56 pm
Jest sporo wątków na forum o tym lub podobnym temacie, ale ja chciałbym się dowiedzieć czy zna ktoś warsztat lub osobę w małopolsce kraków, tarnów i okolice która potrafiła by to zrobić coś takiego?
Tytuł: Odp: Przelew mechaniczny
Wiadomość wysłana przez: bartnik w Luty 23, 2014, 21:08:36 pm
Gdybyś pytał o Szczecin to wiem - niestety do Krakowa jest kilka kilometrów...
Tytuł: Odp: Przelew mechaniczny
Wiadomość wysłana przez: zadek07 w Luty 24, 2014, 07:58:05 am
Kiedyś u nich robiłem, wiedzą o co chdzi

 http://www.gzw.pl/

Płaciłem 250zł w 4 godziny zrobili
Tytuł: Odp: Przelew mechaniczny
Wiadomość wysłana przez: meteor w Luty 24, 2014, 11:08:58 am
Dzięki dzwoniłem tam i umówiłem się na piątek ale mi powiedział 450zł  :o
Tytuł: Odp: Przelew mechaniczny
Wiadomość wysłana przez: zadek07 w Luty 25, 2014, 10:56:02 am
O to podnieśli sporo ceny, to w zasadzie jest samemu do ogarnięcia metodą prób i błędów. Gdzieś kiedys na forum był o tym wątek i były tam moje zdjęcia.

Cały myk polega na tym żeby zrobić odpowiednią dziurę w dyszy ok 1mm, żeby było takie samo ciśnienie paliwa jak jeździmy na gazie. Ciśnienie paliwa zaś można sprawdzić najprostyszm skanerem do samochodu.

Ktoś ogarięty w Krakowie napewno ci to zrobi.
Tytuł: Odp: Przelew mechaniczny
Wiadomość wysłana przez: benjamin w Luty 25, 2014, 11:10:30 am

Cały myk polega na tym żeby zrobić odpowiednią dziurę w dyszy ok 1mm,


a nie mniej?
Tytuł: Odp: Przelew mechaniczny
Wiadomość wysłana przez: zadek07 w Luty 25, 2014, 11:37:34 am
Nie pamiętam strzelam może być ze to 0,3mm. W każdym razie metodą prób i błędów jest to do ustalenia
Tytuł: Odp: Przelew mechaniczny
Wiadomość wysłana przez: huberts1977 w Luty 25, 2014, 12:29:38 pm
Otwór w dyszy powinien wynosić 1mm wtedy ciśnienie jest idealne na wolnych obrotach zarówno w silniku 2.5 jak i 3.0. Koszt materiałów do zrobienia powrotu to max 100zł. Ja podpinałem się w listwę benzynową, listwa w silniku 2.5 ma odpowietrznik i w tym miejscu się wpinałem. Silnik 3.0 nie ma takiego odpowietrznika więc musiałem wiercić.
   Bardzo dobry patent ma kolega Bosniak, przelew ma założony zaraz przy baku. Jest to w zasadzie logiczne a jednak...
Do odczytu ciśnienia paliwa można użyć np. interfejsu ELM327 bluetooth i aplikacji Torque w telefonie z androidem. Ta zabawka za 25zł zawsze skasuje nam błędy silnika, odczytamy napięcie ładowania i wiele innych parametrów. Fajna zabawka.

p.s. jak uda Wam się zrobić "dziurę" w dyszy 0.3mm to dajcie znać  ;D
Tytuł: Odp: Przelew mechaniczny
Wiadomość wysłana przez: zadek07 w Luty 25, 2014, 13:19:03 pm
Listwa 3.0 też ma "odpowietrznik" to jest chyba zawór diagnostyczny. Być może amerykańce tego nie mają.

Nie bardzo umiem to sobię wyobrazić przy zbiorniku, gdyż czujnik który mierzy ciśnienie paliwa jest na listwie wtryskowej.
Tytuł: Odp: Przelew mechaniczny
Wiadomość wysłana przez: meteor w Luty 25, 2014, 14:09:40 pm
Niech lepiej zrobi to ktoś kto się na tym zna i robił już coś takiego poza tym podobno tak mi mówił ten gość że trzeba wystroić od nowa wszystko jakoś mu nie wierzę no ale w końcu za coś tą kasę musi wziąć, może uda się się coś utargować.
Tytuł: Odp: Przelew mechaniczny
Wiadomość wysłana przez: zadek07 w Luty 26, 2014, 10:30:52 am
Wystrojenie polega na tym ze trzeba odłączyć aku na dłuższy czas, żeby wartości paliwa się zrestowaly, następnie samochód musi pochodzić na benzynie żeby złapał prawidłowe ustawienia.
Tytuł: Odp: Przelew mechaniczny
Wiadomość wysłana przez: greenhunter911 w Wrzesień 26, 2018, 11:34:07 am
Odkopuje. Robię przelew mechaniczny. Silnik 2,5, podpialem się pod odpowietrznik.Dysza 1mm rowniutko. Moje pytanie: Czy przy dyszy mam zastosować jakiś elektrozaworek, który zamykalby się gdy silnik będzie pracował na benzynie? Czy jest to potrzebneebne czy moze byc stały przepływ na brnie jak i na gazie. Proszę o odp
Tytuł: Odp: Przelew mechaniczny
Wiadomość wysłana przez: sobrus w Wrzesień 26, 2018, 11:47:02 am
Na logikę, jeżeli nie zrobisz takiego zaworku, to ogłupisz czujnik ciśnienia paliwa na listwie.
Ale może będzie to działać dobrze (pompa będzie zwiększać ciśnienie przy pracy na benzynie i zmniejszać przy pracy na gazie).
Równie dobrze jednak może wywalać błąd.
Tytuł: Odp: Przelew mechaniczny
Wiadomość wysłana przez: greenhunter911 w Wrzesień 26, 2018, 14:24:38 pm
https://arena.pl/elektrozawor-benzynowy,p39529673.html?gclid=Cj0KCQjw3KzdBRDWARIsAIJ8TMSIbIuEtCtxcftsvUYbgnzr26yQSt14FOvQW1Y3RgkW80EfRbO_FQ4aAhgYEALw_wcB Taki, myślę, że będzie ok  :-A
Tytuł: Odp: Przelew mechaniczny
Wiadomość wysłana przez: KoloRZ w Wrzesień 26, 2018, 22:37:13 pm
greenhunter911 chyba powinieneś odrobić najpierw zadanie domowe zanim sam zaczniesz robić przelew. O zaworkach znajdziesz info w kilku wątkach dotyczących przelewu.  Pomyśl zresztą sam. Przelew mechaniczny emuluje pracę wtryskiwaczy paliwa i ilość paliwa wracająca do zbiornika powinna mniej więcej odpowiadać ilości paliwa które przepłynęły by przez wtryskiwacze w trakcie pracy silnika na benzynie. Gdy zsumujesz ilość paliwa przepływającego przez przelew i przez wtryskiwacze to okaże się że pompa aby utrzymać wymagane 55 Psi musi pracować z dwa razy większym wydatkiem. Czy to nie spowoduje zmian w "mapie pracy pompy"? Czy silnikowi nie będzie brakowało ciśnienia paliwa przy większych obrotach na paliwie?
Ja od dwóch lat mam zamontowany emulator z LPG Tech. Działa bez zarzutu.
Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Przelew mechaniczny
Wiadomość wysłana przez: greenhunter911 w Wrzesień 27, 2018, 06:26:47 am
Czy ten emulator pasuje do wszystkich instalacji gazowych? Ja mam Landi Renzo i to jest podobno tępy system... Co do przelewu niby dlaczego pompa ma chodzić z większym wysiłkiem Kolega wyżej podał odpowiednią średnice do poprawnej pracy tj. 1mm a przy zamkniętym zaworku ciśnienie listwy będzie nominalne bo auto będzie pracowało na benie.
Tytuł: Odp: Przelew mechaniczny
Wiadomość wysłana przez: KoloRZ w Wrzesień 27, 2018, 13:28:48 pm
Emulator nie musi pasować do instalacji LPG samochodu tylko do ECU silnika. W uproszczeniu od instalacji LPG emulator dostaje tylko sygnał że silnik zaczął pracować na LPG.
No właśnie aby wszystko działo w przelewie poprawnie musisz zastosować zaworek który będzie zamykał przelew w trakcie pracy na benzynie. O to chodziło mi w mojej być może zbyt długiej i skomplikowanej wypowiedzi.
Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Przelew mechaniczny
Wiadomość wysłana przez: ziutek567 w Wrzesień 27, 2018, 17:29:36 pm
Ja ci powiem w skrócie to co chcą niektórzy przekazać. Zaworek od przelewu czyli elektrozawór do benzyny np. firmy Lovato zasilasz tak samo (i najszybciej z tego samego miejsca) jak elektromagnes w butli, z tym że ja użyłem wiertełka 0,8 przy robieniu przelewu. Po prostu rozcinasz wąż między filtrem, a listwą paliwową (wybierz gdzie ci pasuje). Wstawiasz w to miejsce trójnik. Łączysz to w kupę, a do jednego wyjścia dajesz zawór, zwężkę i powrót do baku