FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: domiele94 w Luty 15, 2020, 11:17:06 am
-
Witam wszedłem w posiadanie kota z 2005 roku w silniku 2,0D, kot stał dwa lata miałem tylko wymienić komputer i jeździć . Problem to wyświetlający się błąd jak w tytule pecus error nie działa egr turbo i parę innych konkretniej to z komputera nie wychodzi sygnał do sterowania elektrozaworkiem egr'u jak i turbiny , zaworki sprawdzone działają od komputera do zaworków przejście jest na masie jaki na plusie kupiłem nowy komputer myśląc ,że winny jest sterownik silnika lecz to nie pomogło było nawet gorzej (wtryski) bo dałem przeklonować tylko imo ,żeby miał pewność , że coś nie siedzi w programie .Pytanie do was czy zna ktoś możliwą przyczynę dlaczego komputer nie daje sygnału sterującego do egr czy jest coś co powoduję , że komputer odcina egr i turbo posiadam program delphi usuwanie błędów nic nie daje najpierw jest 12 później 8 aż zejdzie do 5 błędów
błędy to Czujnik recyrkulacji spalin obwód a -p0409
czujnik temperatury zewnętrznej -p0070
cykl obd 2 nie zakończony -p1000
kąt skrętu kierownicy - podczas inicjalizacji nie znaleziono środkowego położenia -c1306
masowy przepływomierz powietrza - obwód przerywany p1100
masy sprawdziłem nie są za piękne oczyściłem dałem nawet swoje na krótko na multimetrze obwód jest praktycznie wszędzie skończyły Mi się pomysły . Przepływkę jeszcze dziś uda Mi się podłożyć od mondeo zobaczę czy coś zmieni to
mam również ciągłe migające kontrolkę od świec żarowych były wszystkie uszkodzone wymieniłem wszystkie i problem pozostał
-
Był na forum taki wątek o "pecus error" i jedyne sugestie jakie padały to sprawdzenie dokładnie wszystkich "mas" i ogólnie połączeń bo ewidentnie coś "zjadało" napięcie/prąd.
Pzdr.
-
Tak jak już pisałem masy sprawdzone oczyszczone nawet dałem parę swoich obwód jest ,najbardziej chciałbym żeby zaskoczył egr mam na podcisnienie ale z komputera nie wychodzi sygnał sterowania na elektrozaworki które otwieraja podcisnienie , miga Mi ciągle spręzynka od świec na kompie pokazuję czujnik recyrkulacji spalin obwód A , jest gdzieś tam ukryty czujnik do egr jeśli tak to w którym miejscu ?? czy komputerowni chodzi o ten zaworek ? zaworki sprawdzone wszystko działa jak już wyżej pisałem z komputera nie wychodzi masa sterowania ani na egr ani na zaworek od turbiny ,gdzie szukać problemu ? :-help :-help :-help jcpf-stanby
-
A tam przypadkiem nie ma sterowania PWMem?
-
nie zrozumiem za bardzo,chodziło Ci ,że zaworki przez komputer mają sygnał pwm ? to nic nie zmienia bo nadal to nie działa miałem drugi komputer dla spokoju i nic , przejrzałem schematy fora itd obstawiam , że czujnik masy powietrza wymienie go niebawem i dam znać czy pomogło
-
Hmmmm, czy aby na pewno MAF ma wpływ na rozruch? A nie na duże spalanie i ograniczenie mocy? Nie wystarczy go po prostu wypiąć? Co prawda w Saab'e ale tak miałem...
Pzdr.
-
Nie mam problemu z rozruchem , tylko nie ma mocy , wszytko jest
napisane u góry
-
Przepraszam, przeoczyłem... A próbowałeś właśnie odpiąć MAF'a? Moc powinna wrócić ale spalanie będzie jak małego czołgu...
Pzdr.
-
Jak odepne maf to będzie błąd i nie załączy egru i turbiny wyjdzie na to samo co jest Ale spróbuję
-
Jak odepne maf to będzie błąd i nie załączy egru i turbiny wyjdzie na to samo co jest Ale spróbuję
Mhm, po części masz rację bo np przy odłączeniu EGR'a też wywali błąd wszystkiego dookoła ale będziesz wiedział czy to jego sprawka czy nie (ciężko pali na zimno i też dymi na szaro-na zimnym/porannym rozruchu) ale do dla przykładu ;D Ktoś zaraz dopisze że jak uwalony EGR to będzie miał właśnie takie objawy...no nie koniecznie bo u mnie jak padał to dopiero przy obciążeniu i "pedal tu de metal" czarny dym i przerywał (czasem) a po wymianie jak ręką odjął. Oczywiście poprawcie mnie jeżeli się mylę bo nie pozjadałem wszystkich rozumów...
Pzdr.
-
Wymieniłem tego mafa nic się nie zmieniło więc problem nie tutaj , czy błąd abs w sensie kontrolka mogłaby zablokować komputer wprowadzając auto w "tryb awaryjny" cały czas chciałbym wiedzieć na jakiej podstawie komputer blokuje sterowanie zaworkami