FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: tet w Lipiec 19, 2016, 12:15:34 pm
-
Witam,
Panowie czy jest sens profilaktycznej wymiany panewek na nowe jeżeli są zakupione w silniku 3.0 V6 czy może to przynieść więcej szkody niż pożytku ?
-
Jak silnik pracuje bez stuków i trzyma ciśnienie oleju to nie ruszaj, lepsze jest wrogiem dobrego. ;)
-
Ok a rozrząd, płytki zaworowe też osłuchać i jeżeli nic nie puka stuka nie grzechocze to zostawić ?
-
Dokładnie tak jak pisze Donkihot - zmierz ciśnienie oleju jeśli martwisz się czy coś może się zaczynać dziać.
Dobry fachowiec osłucha stetoskopem resztę i tez będzie ok. Ewentualnie ściągnąć obudowę i skontrolować jak ten rozrząd wygląda.
-
Przekład :silniki Renault 1.5 i 1.9 dci mają słabe panewki korbowodowe zwłaszcza siadają mocno obciążone górne sputerowe(wzmacniane).W tym przypadku po zakupie auta z tymi motorami musowo jest sprawdzić i stan.Dostęp jest bardzo dobry.Natomiast jeśli chodzi o temat 3.0 hdi oraz 2.7 Trzeba troszkę sie nagimnastykować by wyciągnąć aluminiową część miski ale uważam,że warto to zrobić.Ja po zakupie silnika 2.7 o przebiegu 120 tyś km skontrowałem całość i podjąłem o ich wymianie,bo nie podobały mi mocne punktowo przebarwienia jakby tam było już mniej materiału.Przy okazji możny by sprawdzić pompę olejową skoro już tyle się śrubek odkręciło ale to już takie moje zboczenie zawodowe :P Pozdrawiam
-
No tak ale Renault w dieslu to inna sprawa.
Tak czy inaczej panewki beda sprawdzane jezeli nadaja sie do wymiany napewno będą wymienione tylko czy bez szlifu robi się takie rzeczy ?