FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: piotr-gozdowiak w Lipiec 30, 2015, 20:00:45 pm
-
Witam, podłączyłem kompa i pokazało
p1647 i p1646
czyli 2 sondy lambda te przed katalizatorem do wymiany, rząd przy chodnicy i przy szybie ?
http://www.e-denso.pl/denso-dox0430-sonda-lambda-denso-dedykowana-do-jaguar-p-1785.html (http://www.e-denso.pl/denso-dox0430-sonda-lambda-denso-dedykowana-do-jaguar-p-1785.html)
Takie 2 sztuki trzeba kupic ?
Doczytałem się że zamienniki nie działają a denso dox-0430 działa. Wiem że podobne tematy były już poruszane ale już się pogubiłem od tego czytania. Chcę się upewnić bo to wydatek ok 850 zł, wole zapytać przed zakupem. Z góry dziękuje.
-
Ja wiem :
DOX 0430 -- byłem sprawdzic w aucie moją i oto wynik
(http://naforum.zapodaj.net/thumbs/07bc3542f859.jpg) (http://naforum.zapodaj.net/07bc3542f859.jpg.html)
-
Kontrolka się nie pali, sonda działa ? I czy błędy p1647 i p1646 oznaczają na pewno sondę przed katalizatorem upstrem ? Gdzieś czytałem że to sondy za katalizatorem i właśnie nie jestem do końca pewien. Ostatnia cyfra oznacza (6,7) bank, czyli rząd głowic ?
może ktoś powie jak ją sprawdzić miernikiem ? mam kable 2xczarny, niebieski i biały
-
u mnie przy padnietej sondzie swiecił check engine a spalanie poszło bardzo w góre - instalowaleś może LPG?
-
obecnie tak, ale check engine i błedy p1647 i p1646 miałem już wcześniej przed założeniem lpg
Wyniki pomiarów
1) sonda
niebieski do miernika, minus na aku -- 3,82V przy zapalonym silniku, brak reakcji voltomierza na obroty silnika
biały do miernika, minus na aku -- to samo
miernik miedzy dwa czarne - 14 V
-
U mnie sonda padła w dniu montażu gazu - przy regulowaniu instalacji musiała sie przegrzać. Po wymianie - od 2 lat spokój
-
a powiedz mi jedno, wzrosło ci spalanie, o ile w stosunku do spalania które osiągasz teraz ?
-
gdzies 30% spokojnie
-
Dał ktoś radę wykręcić sondę Bank 1 sensor 1 (upstream) bez demontażu innych elementów? Dojście jest dość trudne.
-
Też pali mi się check i wyszło, że to wypadanie zapłonów. Mechanik powiedział, że to sonda, tylko jak sprawdzić która to?
-
ja odkręcałem kolektor i wtedy spokojnie można to wykręcić. Bo mówimy o sondzie na podszybiu?
-
Tak, na podszybiu. Wielkie dzięki :-super Sądziłem, że obejdzie się bez wykręcania kolektora, bo robiłem to tydzień temu przy wymianie czujnika stukowego, ale najwidoczniej znów będę musiał to zrobić.
Też pali mi się check i wyszło, że to wypadanie zapłonów. Mechanik powiedział, że to sonda, tylko jak sprawdzić która to?
To zależy jaki kod błędu wyświetla komputer. Inna i dokładniejsze metoda to pomiar rezystancji. Zwykle >30Ω kwalifikuje się do wymiany. Mi poza kodem P1646, wartość rezystancji wskazywała 1800Ω.
-
To zależy jaki kod błędu wyświetla komputer. Inna i dokładniejsze metoda to pomiar rezystancji. Zwykle >30Ω kwalifikuje się do wymiany. Mi poza kodem P1646, wartość rezystancji wskazywała 1800Ω.
Jest gdzieś jakaś rozpiska o tym, który kod mówi o danej sondzie?
-
To zależy jaki kod błędu wyświetla komputer. Inna i dokładniejsze metoda to pomiar rezystancji. Zwykle >30Ω kwalifikuje się do wymiany. Mi poza kodem P1646, wartość rezystancji wskazywała 1800Ω.
Jest gdzieś jakaś rozpiska o tym, który kod mówi o danej sondzie?
W pewnym sensie tu znajdziesz odpowiedź http://www.dtcsearch.com/
-
Tak, na podszybiu. Wielkie dzięki :-super Sądziłem, że obejdzie się bez wykręcania kolektora, bo robiłem to tydzień temu przy wymianie czujnika stukowego, ale najwidoczniej znów będę musiał to zrobić.
Też pali mi się check i wyszło, że to wypadanie zapłonów. Mechanik powiedział, że to sonda, tylko jak sprawdzić która to?
To zależy jaki kod błędu wyświetla komputer. Inna i dokładniejsze metoda to pomiar rezystancji. Zwykle >30Ω kwalifikuje się do wymiany. Mi poza kodem P1646, wartość rezystancji wskazywała 1800Ω.
witam. jakie to dokładnie kabelki trzeba sprawdzać ?
-
Witam, odgrzeje kotleta bo nie chce zakladac niepotrzebnie nowego tematu.
Kupilem jaga 2001rok 2.5v6 awd, swieci mi sie check engine po diagnozie mam blad "P1646/$11", moze mi ktos wytlumaczyc ktora to sonda? Przed katem za katem od strony podszybia czy chlodnic? Jesli ktos wie ktora to dokladnie sonda to moze ma jej ori numery? Jaki zamiennik dobrac?
Btw spalanie spoooooore. Wskazowka stanowczo za szybko szybuje w dol.
Jest to moj 1 jag wiec przepraszam za wszystkie glupie pytania .
-
Poszukaj numerów, było wiele razy. W skrócie, tylko DENSO.
Sonda, ta od strony podszybia przed katalizatorem.
-
:-wstyd
Bardzo Ci dziekuje, to najwazniejsze juz wiem, ze od podszybia i przed katalizatorem wiec moge zaczynac rozbiorke. A numery odczytam jak wykrece.
Dzieki!
:logojcpf:
-
Ktos wie jaki numer klucza zeby odkrecic sonde?
Musze kupic najpierw bo w uk brak narzedzi.
-
Klucz 22, ale do sondy to najlepiej czymś takim podejść http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6033349294
-
Dzieki! Znalazlem 2km od siebie taka nasadke za 9ft.
22mm open spanner.
Milego dnia!
-
Nie chce puscic lajza. Jakies podpowiedzi? Wogole probuje ja odkrecic przedluzkami miedzy blotnikiem a kolem (2x 65cm przedluzka + lamana koncowka) bo od gory nie da rady kluczem 1/2 za duze ramie i dluga ta specjalna nasadka
-
Spryskaj odrdzewiaczem i nagrzej silnik troche. Nagrzany gwint sondy łatwiej odpuści
-
Zamowilem krotsze narzedzie, a pryskam caly czas w sumie 2/3 razy dziennie jak jestem w domu auto teraz stoi.
Zamowilem teraz takie zeby dostac sie od gory nie od kola.
(http://www.harborfreight.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/i/m/image_13142.jpg)
Zobaczymy jak dojdzie jutro to zaczne grzebac w piatek rano. Jak nie da rady to palnik chyba bo jak...