FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: JerryRS4 w Listopad 01, 2017, 23:46:08 pm
-
Witam. Mam pytanie odnośnie oliwy do skrzyni, bo będę chciał zabrać się za wymianę. Szukałem informacji po forum, lecz ostatnie podobne tematy dość dawno się zakończyły. Jaki olej na tę chwilę byłby najlepszy do zalania? Widziałem, że lejecie RAVENOL MERCON V, COMMA MVATF, czyli domyślam się, że chodzi głównie o spełnienie normy MERCON V. Natrafiłem w sklepach stacjonarnych, ale też i w kilku internetowych na olej MANNOL DEXRON III, który w swojej specyfikacji również spełnia powyższą normę, stąd moje pytanie, czy jest warty uwagi, bo nigdzie na forum nikt się nie wypowiedział na jego temat?
-
Ja mam mannola i chodzi bardzo dobrze, więc nie widzę potrzeby lania oryginału, brak różnicy jakiejkolwiek.
-
Do lifta idzie skrzynia ZF 6HP i do tej skrzyni ma być olej. Żadne Mercony, Dexrony i multi ATF.
-
Jaki olej? Nie napisałeś jaki ma być ;)
-
Ja mam Mannol ATF 6hp AG55 i taki Ci mogę polecić.
-
Do skrzyni ZF6 (taka jest w s-type poliftowym), najlepiej wlej oryginalny olej ZF Lifeguard Fluid 6...
-
Oryginal akurat przereklamowany. I tak trzeba oliwe zmieniac co 60 tys km. Ja zawsze leje do tych skrzyń Ravenola 6hp
-
Ravenol "robi" ten olej dla ZF więc wiadomo co kupić.
-
Faktycznie, u mnie znajduje się skrzynia ZF 6HP26, więc raczej będę skupiał się na kupno oleju RAVENOL 6HP. 8L chyba wystarczy do wymiany statycznej?
Nurtuje mnie jeszcze jedna kwestia, ponieważ na Allegro można kupić sam filtr do skrzyni. Jak wygląda jego wymiana? Można dokonać wymiany samego filtra w misce, czy należałoby wymienić całą miskę z filtrem? Nie wiem jak wygladą montaż takiego filtra czy jest on wciskany na jakieś zatrzaski, czy może przykręcany? Nie mam jeszcze ściągniętej miski, tak to wszystko by się wyjaśniło. Znalazłem na oficjalnej stronie ZF instrukcję wymiany oleju w skrzyni w języku polskim, gdzie jest to wszystko ładnie opisane, ale jest tam informacja, że należy wymienić całą miskę z filtrem, lecz może niekoniecznie jest to wymagane. Podaje link do instrukcji dla zainteresowanych: https://www.zf.com/corporate/media/zf_media_import/document/brands_3/service_information/sitematrix/transmission/cars_4/polnisch_2/modelluebergreifend_19/ZP_SI_Oelwechselkit_PL.pdf (https://www.zf.com/corporate/media/zf_media_import/document/brands_3/service_information/sitematrix/transmission/cars_4/polnisch_2/modelluebergreifend_19/ZP_SI_Oelwechselkit_PL.pdf)
-
Nie ma do tej skrzyni oddzielnego filtra. Jest zalany plastikiem w misce, także cała miska do wymiany