FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X350, X358 (2003-2009) => Wątek zaczęty przez: hen-koc-1984 w Listopad 03, 2017, 13:20:54 pm
-
Jaka instalację LPG polecicie mi do Jaguar XJ 4.2 V8 2006r.. Napiszcie o wadach i zaletach systemów, które posiadacie?
-
Porządnie założoną oraz wystrojoną.
Zalety LPG to ekologia dla środowiska oraz oszczędność dla własnego portfela podczas użytkowania.
-
Ja u siebie w Jaguarze X-Type 3.0 2006r. zainstalowałem instalację Landirenzo Lovato Fast i jestem z niej bardzo zadowolony, zapłaciłem za nią około 2,5 tys.zł, a oszczędności w porównaniu do PB mówią same za siebie. Mam ją 3 lata i nic do tej pory nie musiałem naprawiać.
-
Porządnie założoną oraz wystrojoną.
Zgodzę się z przedmówcą. Moim zdaniem nie tyle "jaką" ile "gdzie". Dobry zakład dobierze Ci instalację pod Twój silnik i dobrze zestroi. Każdy, kto ma dobrze założoną i wystrojoną instalację będzie Ci polecał taką, jak ma sam. Jeśli ktoś ma taką samą instalację, ale założoną po partacku, to będzie Ci ją odradzał.
-
Dokładnie, dobry gazownik wazniejszy od marki.
Jakieś kosmiczne elementy trzeba montować tylko jeżeli nasze auto ma dziwne ficzery jak np. dotryski i lean burn (np Rover K-Series).
Ja mam zwykłego polskiego staga 300, polski reduktor, polskie wtryski po 150zł za listwę i śmiga 4 rok - zero problemów lato czy zima. Ale gazownik dobry.
A można mieć wtryski gdzie jeden kosztuje więcej niż moich sześć - i mieć problemy.
-
ja mam KME na Barracudzie ,założone przez klinikę lpg z warszawy cena wraz z wymianą świec ok. 6000 zł i bardzo sobie chwalę .
mogę z czystym sumieniem polecić ten zakład .
w drugim kocie gdy go kupowałem miałem już zainstalowanego STAGA , nie najlepiej , ale też dało się go reanimować i kot śmiga normalnie . jedyny problem jest z parownikiem , bo był za słaby i jest tak zestrojony , że powyżej 4 tys. obrotów automatycznie przełącza się na benzynę . Tak więc mogę potwierdzić wcześniejsze wpisy , że najważniejsze jest aby ogarnął to jakiś fachowiec , a nie partacz . tyle w temacie .
-
Jakiej wielkości butla wchodzi zamiast koła?
Czy da się zamontować wlew obok korka wlewu paliwa?
Kojarzę, że montując w koło, trzeba przenieść kilka gratów do bagażnika. Może ktoś wrzucić zdjęcie jak to wygląda?
-
Normalnie 60 litrów do zatankowania i zbiornik na powietrze na bok przenosimy.
-
ja przeniosłem zbiornik powietrza jak najbliżej akumulatora i wszedł zbiornik 67 litrów . aby przenieść zbiornik z powietrzem trzeba odpiąć przewody ciśnieniowe od rozdzielacza i przełożyć je przez drugi otwór technologiczny w komorze bagażnika .
-
Dokładnie tak, a zbiornik 67 brutto czyli do zatankowania ok 60 jak poprawisz pływak. Dodatkowo wnęka wyklejona matami.
-
A jak wykonane jest zasilanie paliwem w tym XJcie? Jest powrót paliwa do baku i regulator ciśnienia, czy pompa regulowana elektronicznie? W drugim przypadku czasami wymagana jest emulacja, dostępna w STAGach w wersji QMAX. Ostatnio montowałem to w C30, system sterowania silnikiem fordopodobny, w Jaguarach też się to niestety trafia. W wersji z kompresorem emulacja będzie potrzebna na bank jeśli pompa jest sterowana elektronicznie i nie ma powrotu paliwa do baku.
Ogólnie polecam polskie instalacje, ja lubię najbardziej TECHa, ale STAG i KME też są ok. Instalacje zagraniczne są już od dawna daleko w tyle.
-
Pompy sterowane PWM są jaguarach od x-200
Są w x-typach
xj x-350, x-351, x-358 ... czy też w range roverach
Emulacja w Q-boxie jest akurat najprostsza i najsłabiej działa jeśli chodzi o system ze zmiennym ciśnieniem od rocznika 2002r w górę działają także emulatory firmy lpgtech,agi,torpedo.
Fakt polskie ECU są dużo bardziej rozwinięte, system volvo jest fordo podobny lecz troszkę prostszy .
A sprawa przelewu jest bardzo śliska jest to ingerencja w układ paliwowy w razie jakiegoś aaałłłł można mieć biedę.
-
Ja oczywiście nie proponuję przerabiania układu na przelewowy, bo niestety do tego trzeba potrafić dobrze bawić się elektroniką i najlepiej znać się dobrze na programowaniu. Emulacja Q-Boxie to jedyna działająca wewnątrz sterownika. Zewnętrzne może i są, ale to dodatkowe moduły. Czy prosta czy nie- generalnie działa, chociaż w C30 musiałem kilkukrotnie kalibrować emulator, bo inaczej pompa jęczała. Sterownie w grupie Forda nie różni się w zasadzie niczym. Jak dostaniesz Denso, to masz po prostu problem, niezależnie od marki. A Volvo najbardziej rozbudowało ustalanie składu mieszanki, słynne korekty przepływomierzy itd.
-
u mnie jest założony jakiś emulator ( nie pamiętam jaki ) , na początku gazownik miał lekkie problemy z zestrojeniem ( błąd za wysokie ciśnienie na listwie zasilającej ), ale po 2 próbach ustawienia map wszystko działa idealnie .