FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: Roobs w Kwiecień 22, 2014, 09:49:12 am
-
Niestety nie mam książki serwisowej i nie znalazłem wiarygodnej informacji po jakim przebiegu wymieniać pasek rozrządu.
Jeśli ktoś dysponuje taka informacją będę wdzięczny :)
-
w 2,7d jest to 160 tyskm lub 5 lat ;-)
-
Tak, doczytałem na forum ale nie te same silniki więc może być różnica.
Jeśli dobrze pamietam to wiele razy słyszałem iz w niektórych autach pasek zmienia się co 80-120 tyś km.
-
zadzwon do jag car w bliżnie jasinskiego.... pewnie beda wiedzieli mi jakies 2 tygodnie temu wymienili mój rozrząd.
zapłaciłem 2 tyś wiec całkiem w porządku.
-
Dziś dzwoniłem do ASO i info takie że wymieniamy co 180 tyś lub co 7 lat.
W takim razie mnie to nie dotyczy ;D
-
Pytanie, czy wymiana rozrządu (pasków i rolek) w Jagu XF 3.0 d to jakaś skomplikowana procedura , poza kiepskim dostępem. Czy może ją wykonać każdy wykwalifikowany mechanik, czy też trzeba szukać nie wiadomo jak wykwalifikowanego specjalisty. Czy coś może pujść źle, biorąc pod uwagę że robię go na oryginalnych częściach Jaguara z ASO.
-
Nie jest to skàplikowana sprawa do momentu wymiany pompy olejowej co przy przebiegu 160000 km powinno sie zrobić . Ja zmieniałem sam z kolegà . A nie jestem mechanikiem . Jakies pytania to pisz .
-
A jeśli chodzi o tzw tylny rozrząd czyli napęd pompy wc 230tyskm.
-
Kupujesz pasek i wymieniasz . Z tego co wiem to dostep troche cięzki
-
Dziś dzwoniłem do ASO i info takie że wymieniamy co 180 tyś lub co 7 lat.
W takim razie mnie to nie dotyczy ;D
Odświeżę delikatnie ;).
Ja dzisiaj dzwoniłem do JagCar w Bliznie i powiedzieli mi pierwszy rozrząd (przód) 170kkm, tył 100kkm później.
2200PLN za przód bez pompy wody czy oleju. O tył nie pytałem, bo za 3lata będzie mnie interesował ;D
-
Tył 210 tys km. A ogólnie to te paski oba nadają się do wyrzucenia po 180 tys km. Tylny jest zawsze bardziej zużyty od przedniego.
-
Czy macie może informacje jak wyglądają interwały w silnikach benzynowych? Mnie akurat interesuje 3.0 S/C
Sent from my TA-1012 using Tapatalk
-
Ja wlasnie mam mojego Jaga na warsztacie, wymiana rozrzadu, nie jest to tak proste jak koledzy podaja, sruby trzeba dokrecic z pewna sila, a i nie kazdy mechanik ma do tego silnika blokade rozrzadu.
-
Ja swojego za miesiąc oddaję na wymianę paska z przodu i pompy wody. Pozostaje mi tylko ustalić w czyje ręce oddać....
-
Witajcie,
kupilem Jaguara 3.0D 275 km 2012 przebieg 135000 ...
Nigdy nic prz nim nie bylo robione....
Chcialbym wymienic paski i sie zastanawiam czy lancuszek za jednym razem rowniez???
Pompe wody???
Pompe oleju???
Dzieki za odpowiedz....
-
Witajcie,
kupilem Jaguara 3.0D 275 km 2012 przebieg 135000 ...
Nigdy nic prz nim nie bylo robione....
Chcialbym wymienic paski i sie zastanawiam czy lancuszek za jednym razem rowniez???
Pompe wody???
Pompe oleju???
Dzieki za odpowiedz....
Witam.
U mnie nie było żadnego łańcuszka ??????
Wymieniłem paski (przód, tył), rolki, pompę oleju, pompę wody, olej, filtr oleju, filtr paliwa, filtr powietrza. Za części i robotę zapłaciłem 3000PLN.
Dodam że pasek pompy wysokiego ciśnienia jaguar zaleca wymienić przy 160 000km, ja miałem 170k i mój na wygląd to przelatałby jeszcze ze 100k. Na Twoim miejscu odpuściłbym tylny pasek (pod warunkiem, że przebieg nie kręcony), zwłaszcza że zerwanie tego paska szkody większej nie zrobi. Ryzyko polega na tym, że jak podczas wyprzedzania "pyknie", to .... :-chyt
-
Jeśli przebieg prawdziwy to wymień sobie oba paski z pompą wody i tyle. Łańcuchów na wałkach nie musisz wymieniać
-
Przepraszam, wkradł się błąd w mojej wypowiedzi wcześniej. Nie tylny pasek przy 160kkm tylko pompę oleju. Tylny pasek zalecają wymieniać po grubo ponad 200kkm. Nie jest drogi, więc i ja wymieniłem przy 170k jak robiłem przód ale stary naprawdę dobrze wygląda.
-
To jak? pasek z tyłu przy 200tkm, pasek przód 130tkm z pompą wody i pompa oleju przy okazji ? Thx
-
Tak jak pisałem. Przy tym przebiegu oba paski + pompa wody. Tylny pasek owszem może i wytrzymuje 210 tys km ale zazwyczaj po 150-160 wygląda jak wyjęty ze śmietnika.
Pompa oleju jeśli zmieniasz olej co 10-12 tys km praktycznie nie trzeba wymieniać. Wymiany potrzebują te które latały po 20-30 tys km na jednym oleju
-
Bez żartów jutro zamieszczę zdjęcie mojego tylnego paska po 170kkm, jest w nienagannym stanie. Piszę zupełnie bezinteresownie i obiektywnie, mój na 100% nie był wymieniany od nowości i wygląda na jeszcze sporo km pracy. Jutro wrzucę fotki.
-
Jeśli przebieg prawdziwy to wymień sobie oba paski z pompą wody i tyle. Łańcuchów na wałkach nie musisz wymieniać
O jakich łańcuchach piszesz?????????? Przecież przedni pasek napędza wałki rozrządu a nie żadne łańcuchy. :-nie
-
Moim zdaniem jeżeli wszystko było wymieniane na czas to pasek przedni z rolkami i pompa wody do wymiany, pompę oleju wymieniłbym dla świętego spokoju (to ważny podzespół tak jak przedni pasek). Tylny pasek jak się zerwie to auto zgaśnie i tyle nie powodując dodatkowych zniszczeń. Koszt samego paska nie jest duży ale dostęp wredny, więc robota może trochę kosztować. Ale to tylko moje zdanie. Pozdrawiam :-V
-
To jak? pasek z tyłu przy 200tkm, pasek przód 130tkm z pompą wody i pompa oleju przy okazji ? Thx
U mnie poprzedni właściciel wymienial olej co 25tkm czyli 3 razy do 75 tkm gdy to kupiłem i od tego momentu wymieniam co 8-10tkm. Na blacie mam 123tkm rok produkcji 2013, zamierzam wymienić w przyszłym roku ze wzgledu na wiek. Z pompą oleju nie wiem co zrobić
-
Ja dokręciłbym do 160kkm i wymienił paski (oba przy okazji jednego bałaganu), rolki, pompę wody, pompę oleju, filtry i spokojna głowa.
Pozdrawiam
-
Ale auto już ma 6,5 roku, co prawda nie butowane bo nonstop na autobanie 150kmh bez przyspieszania i hamowania, spokojna jazda
-
Moje ma 10 lat i 170kkm, zrobisz jak zechcesz. Ja już wyraziłem swoje zdanie i to jak ja bym postąpił.
-
Jak u Ciebie wyglądał rozrządu przy 170tkm ?
-
Ja wymieniałem oba paski po 7 latach. Miałem wtedy na liczniku trochę ponad 180tys km. Paski według mechanika wyglądały dobrze, nie wyglądały na jakoś szczególnie zużyte. Ogólnie wiele osób zaleca wymianę obu pasków za jednym przysiadem, ja też skłaniam się ku tej opinii ( 2 pasek według książki należy wymienić po 230tys). Po co płacić 2 razy za robociznę w krótkim odstępie czasu.
HC2C 41082 KIT-ENGINE T
HC2S 44882 BOLT-HEXAGON
HC2D 7052 KIT-ENGINE T
Cały zestaw do mojego 3.0 241 kucy kosztował mnie w serwisie jaguara 251GBP (w UK).
-
Może to nie zupełnie to samo ale w moim 2,7 wymieniałem tylny po 230kkm i wcale nie był jakiś sfatygowany,ze 40kkm by pewnie jeszcze polatał.Przedni po 170 kkm a potem kolejne 100 kkm i w zasadzie "nie widać na nich czasu".Jednak trzeba jeszcze brać pod uwagę charakter jazdy ,przy dynamicznej ostrej (jak na dyszla)jeździe ,można brać pod uwagę skrócenie tych terminów.
-
Jak u Ciebie wyglądał rozrządu przy 170tkm ?
Sorki, miałem podesłać fotki na drugi dzień ale zapomniałem że są na wsi. Pierwszy pasek napędzający pompę WC (tylny). Przebieg 99% pewny 170kkm.
Następny pasek napędzający wałki rozrządu (przedni).
Proszę pamiętać, że mają 10 lat pracy za sobą.
Oba paski oczywiście DAYCO.
Na obu widać ślady zużycia ale moim zdaniem w dużym stopniu to są ślady czasu a nie eksploatacji i o ile przedni należało już zdjąć to tylny jeszcze by latał kilka jak nie kilkanaście tyś km.
Pompa wody. Brak wyczuwalnych luzów, oring uszczelniający jednak w kiepskim stanie i szum przy obracaniu trochę niepokojący (ręcznym obracaniu). Zdjęcia nie załączam, bo moje umiejętności związane ze zmniejszeniem rozmiaru plików okazuje się że są niewystarczające aby zamieścić zdjęcie :-wstyd
-
Ja wymieniałem oba paski po 7 latach. Miałem wtedy na liczniku trochę ponad 180tys km. Paski według mechanika wyglądały dobrze, nie wyglądały na jakoś szczególnie zużyte. Ogólnie wiele osób zaleca wymianę obu pasków za jednym przysiadem, ja też skłaniam się ku tej opinii ( 2 pasek według książki należy wymienić po 230tys). Po co płacić 2 razy za robociznę w krótkim odstępie czasu.
HC2C 41082 KIT-ENGINE T
HC2S 44882 BOLT-HEXAGON
HC2D 7052 KIT-ENGINE T
Cały zestaw do mojego 3.0 241 kucy kosztował mnie w serwisie jaguara 251GBP (w UK).
Popieram - dokładnie tak jak napisał Paki_GD - u mnie pasek rozrządu był ok po ok. 175 tys. natomiast od pompy był w dużo gorszym stanie. Wymiana obu plus pompa wody (oczywiście Dayco) i po kłopocie. pozdrawiam
-
Ja wymieniałem oba paski po 7 latach. Miałem wtedy na liczniku trochę ponad 180tys km. Paski według mechanika wyglądały dobrze, nie wyglądały na jakoś szczególnie zużyte. Ogólnie wiele osób zaleca wymianę obu pasków za jednym przysiadem, ja też skłaniam się ku tej opinii ( 2 pasek według książki należy wymienić po 230tys). Po co płacić 2 razy za robociznę w krótkim odstępie czasu.
HC2C 41082 KIT-ENGINE T
HC2S 44882 BOLT-HEXAGON
HC2D 7052 KIT-ENGINE T
Cały zestaw do mojego 3.0 241 kucy kosztował mnie w serwisie jaguara 251GBP (w UK).
Czy to jest cena osprzętu czy robocizny? Bo chyba nie osprzętu z robocizną.
Przymierzam się do wymiany w przyszłym roku i jestem ciekaw jakie są ceny w UK za taką usługę.
-
Do Wolung.
Podałem cenę części 251 GBP , tyle zapłaciłem na Jersey UK. Na mainlandzie może być odrobinę drożej ze względu na VAT, na Jersey odpowiednik VAT czyli GST wynosi 5%.
Robocizna w czasie gdy wymieniałem paski w ASO Jaguara na wyspie była wyceniana na ponad 800GBP ja wymieniałem w nie autoryzowanym warsztacie za około 500GBP.
-
Cześć, chciałbym trochę odświeżyć temat. Jestem przed wymianą rozrządu w moim XF 3.0d 275km. Chciałbym od razu wymienić kompletny rozrząd przód + tył z pompą wody i oleju. Czy ktoś w tym roku przechodził przez taki serwis i może podzielić się kosztami za taką usługę? ( Chciałbym do tego przygotować się finansowo i psychicznie :) )
-
W ASO mi powiedzieli 12 tys ....
-
Żart
-
Ogólnie jest problem z wymianą rozrządu przód, tył bo albo nie mają umiejętności albo nie mają blokady rozrządu bo rzadko takie robią przynajmniej w woj. opolskim, nie wiem jak w innych woj. jest z podejściem mechaników i dostępem do wiedzy i blokad rozrządu. Nawet M4K Garage niby dobry z Wrocławia nie chce robić rozrządu w Jaguarze XF X250 3.0 V6 w Dieslu, nie wiadomo czy brak doświadczenia, czy strach przed popsuciem czegoś ?
-
W 3.0 tdv6 blokada wału jest na kole zamachowym za rozrusznikiem. Mozna tez zablokować koło wkrecajàc zaostrzonà srubè w obudowe skrzyni i blokujàc kolo zamachowe . Reszte kòł blokujesz zwykłymi wiertłami . Trzeba tylko dopasować dobrze zeby nie wypadły . Tu masz zestaw do blokowania
Zobacz ofertę: BLOKADA ROZRZĄDU LAND ROVER JAGUAR 2.7 TDV6 TD5 4 https://allegro.pl/oferta/blokada-rozrzadu-land-rover-jaguar-2-7-tdv6-td5-4-10529717899 Zanim kupisz sprawdz dokładnie do jakiego modelu
-
Przytoczę tu moją wypowiedź z działu X351:
https://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,42618.msg320948.html#msg320948
W skrócie: żadna wielka filozofia, nie wymaga specjalistycznego sprzętu, a blokowanie wału nie jest konieczne.
-
Cześć,
czy ktoś może podać numery elementów oraz ceny:
Kompletny rozrząd
Pompa wody
Pompa oleju
Tylni komplet paska
Dodatkowo, czy ktoś się orientuje czy we Wrocławiu lub okolicach jest serwis poza ASO, który może przeprowadzić pełną wymianę?
Jaki powinien być koszt pełnej operacji wymiany z częściami?
Pozdrawiam :-V
-
we Wrocławiu podjedź do Zulu garaż, robią głównie francuzy, więc Twój silnik powinni ogarnąć
-
We Wrocku masz ECS
-
Hejo,
aktualnie również poszukuję warsztatu godnego polecenia we Wrocławiu, ECS odwiedzałem ale ostatnio gość nie odbiera telefonu co mu się często zdarza.
-
Za pompę wody, pasek tył i kompletny zestaw rozrząd przód - 1034zł. Paski dayco pompa SKF