FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: Demo w Maj 02, 2018, 07:47:04 am
-
Szukalem podobnego tematu na zagranicznych forach i znalazlem w sumie jeden odpowiadajacy mojemu problemowi ale nikt o rozwiazaniu problemu nic nie napisal. Wczoraj pojechalem w dluga trase, sluchalem sobie muzyki z radia i wszystko bylo ok.
Po 2h postoju odpalajac auto wlaczam radio i nie reaguje ono na zadne przyciski, wyswietla sie napis CODE (tak jak zawsze) i nic nie moge wklepac, przyciski nie "pikaja" gdy je wciskam, ogolnie radio nie reaguje. Ktos wie jak temu zaradzic ?
-
do radia idą trzy przewody z napięciem jeden jest do światła drugi gdy przekreślisz kluczyk włączasz radio a trzeci trzymający non stop napięcie dla pamieci .
prawdopodobnie ten przewód nie doprowadza prądu . Napisz rok auta bo były rożne wersje radia.
-
Rok 1993 auta tyle ze oryginalne radio do xj40 bylo przeze mnie dokupywane bo jak go kupilem to mial radio z x300. Dodatkowo dodam ze zawsze po zakonczonych jazdach wyciagam "hebel" zeby auto na postoju nie pobieralo pradu.
Zapomnialem dodac ze jest to prawidlowe radio po ostatnim "lifcie" czyli te ktore wychodzily po 90r
-
Mam taki sam problem z radiem w XJ40, radio zawoziłem do różnych magików i nadal żaden sobie z nim nie poradził... taśma cała wszystko sprawne a code ciągle świeci...
-
Dzisiaj z wielka niechecia mialem sie zabrac za wyciaganie radia i zawiezieniu do mojego speca ktory juz 2 razy naprawial mi radio i zawsze z pozytywnym rezultatem i co sie okazalo ? Ze po trzecim dniu radio zagadalo. Przez 3 dni sprawdzalem kilka razy czy cos samo zalapie i nic to nie dawalo a dzisiaj zagadal sam z siebie kilkanascie razy z rzedu.
Kotek ma humory tylko nie wiem dlaczego, zawsze wymyty, wypucowany i zatankowany do pelna... w sumie moze dlatego ze za rzadko nim jezdze.
Ps. jesli cos zacznie znow szwankowac i spec zdola to naprawic to podziele sie na forum co bylo przyczyna ale poki co radio dziala.
-
Mam taki sam problem z radiem w XJ40, radio zawoziłem do różnych magików i nadal żaden sobie z nim nie poradził... taśma cała wszystko sprawne a code ciągle świeci...
jesli masz kod 4 cyfry to powinieneś wprowadzić kod . ale jesli masz zły kod to po trzecim razie wyświetli się wait i wtedy musisz pozostawić radio z przekręconym kluczykiem przez min 20 min. potem znowu pokarze się kod. jesli nie znasz kodu spróbuj zadzwonić to serwisu podasz vin albo # radia i powinni oni znaleźne na swoim komputerze.
Inna metoda to rozebrać auto i zaleście 6 podwójnych połączeń i rozlutować te miejsca i wtedy bedziesz miał kod 1324.
-
Mam kod do radia z serwisu Jaga, ale radio kompletnie nie reaguje na jego wprowadzenie, nie reaguje na żadne przyciski, tak samo żaden się nie podświetla, świeci się tylko code i tyle...
-
Ot i dzisiaj znow mi sie przydarzyla ta historia. Przejechalem sie, zostawilem auto zgaszone na 2h i znow CODE i nic nie moge zrobic. Domyslam sie ze pewnie nastepnym razem znow sie odblokuje. Justinos sprobuj zaniesc radio do innego speca. Dostalem tez cynka ze moze problem siedziec w kostce od radia wiec zaczal bym od kostki ewentualnie jesli wszystko bedzie gralo to sprawdzic instalacje elektryczna skoro radio masz w porzadku.
Dzis sprawdzilem radio i znow dziala bez problemu.
-
Jeśli prosi kod to znaczy że było odłączone, a jeśli nie było odłączone to ma problem z zasilaniem.
-
U mnie radio zawsze wymaga wpisania CODU nie wazne czy mam wyciagniety "hebel" czy nie. Nawet jak na chwile zgasze radio i go znow wlacze to wymaga wpisania CODU.
-
U mnie radio zawsze wymaga wpisania CODU nie wazne czy mam wyciagniety "hebel" czy nie. Nawet jak na chwile zgasze radio i go znow wlacze to wymaga wpisania CODU.
Brakuje ci jednego kabla zasilania. Chyba ze specjalnie tak ktos odlaczyl bo usterka radia czy cos?
-
Jak miałem radio od x300 to tak samo chodziło jak i to od xj40 czyli za każdym razem wymagało CODU więc tak było podłączone zapewne ale tak czy inaczej nigdy wcześniej problemu nie było z radiem mimo tego. Następnym razem spróbuję po jeździe wyjąć hebel i zobaczę czy po takim postoju i ponownemu odpaleniu będzie tak samo bo jednak po odłączeniu hebla po nocce wszystko wraca do normy.
-
A jak nie mam kodu to skąd mam go wziąć? Dodam, że mam Daimlera, a Radio z napisem Jaguar, więc raczej nie jest oryginalne od tego auta.
-
zadzwoń to serwisu
-
W serwisach kodów juz nie daja z tego co wiem, kod mozna zresetowac przez lutowanie padów od dolu radia, sa dwie bodajze sekwencje, nie pamietam juz dokladnie jakie teraz.
-
Dają dają, w długołęce koło Wrocka podali mailowo, można też napisać do któregoś z Niemieckich serwisów
-
A kiedy to było?
-
Dzisiaj po dłuższej jeździe zostawiłem znów zgaszone auto na 2h ale od razu po wyłączeniu wyjąłem hebel mając nadzieję że może tak da radę ominąć ten problem. Rady to nie dało więc wracałem w ciszy :)
-
Pisałem miesiąc temu do serwisu Jaguara w celu otrzymania kodu, dostałem go w ciągu kilku dni. Napisałem w tym samym dniu, do niemieckiego serwisu, w ich języku, w załączniku zdjęcie dowodu rejestracyjnego i w ciągu kilku godzin otrzymałem kod, więc opcje masz dwie :) oczywiście radio musi być zgodne z vinem pojazdu.
kontakt@jaguar-servicecenter.de
-
A to ciekawe, w UK podobno juz sie nie da, bo dokumentacja zostala zarchiwizowana, nie wiem czy ktos tutaj tez nie pisal jakis czas temu, ze probowal w Polsce i ze bez sukcesu.
Sam bez problemu dostalem kod w serwise Jaguara, ale bylo to juz z 8 lat temu chyba. W kazdym badz razie kody mozna i tak resetowac za pomoca padów od dolu radia w XJ40. W X300 jest w najzwyklejszym eepromie 24c01 wiec tez latwo go zczytac.
-
Tak jak pisalem w maju 05 w tym temacie .
Jedyny problem ze trzeba całe radio rozebrać aby dojść do tyłu płytki Jest sporo roboty ale mozna . Też od dołu jest miejsce pod nakielką jest miejsce gdzie mozna bez rozebrania sprawdzić lutowania i dojść jaki jest kod. Ja sam mam chyba z 10 różnych układów aby dać podobny albo ten sam kod . W anglii był gość co daje kody gdy poda sie lutowanie . chyb aliczy 10 czy 15 funtow . Kodów jest około 720.
-
I tak chyba skonczy sie na rozebraniu radia i sprawdzeniu wszystkiego. Tak jak pisalem wczesniej moj kod dzialal i nadal dziala bo radio gra tylko cos sie zrobilo ze po dluzszym postoju jak wlacze radio to sie zawiesza i nic nie moge zrobic, dopiero jak odstawie go na dzien to znow normalnie dziala.
-
czy po dłuższym parkowaniu -działa ale musisz kod wprowadzić czyli działa bo pamięta albo musisz kod wprowadzić ?
-
Krotki postoj, wlaczam radio, wyswietla CODE - wpisuje kod i dziala i gra muzyka.
Dluzszy postoj (ponad godzinny np) wlaczam radio wyswietla CODE - probuje wpisac ale zaden przycisk nie reaguje wiec teoretycznie radio dziala bo sie wlacza i wyswietla CODE ale w praktyce nic innego nie moge zrobic wiec dla mnie nie dziala prawidlowo.
Na drugi dzien normalnie znow dziala i gra az do kolejnego dluzszego postoju. I tak w kolo.
-
Cos masz nie tak z tym radiem. Proponuje sprawdzic połączenie panela radia z plyta główna, tam są takie tasiemki przy potencjometrze, moze któras sie wysuneła i raz kontaktuje raz nie.
Moze to tez byc wylamane zlacze albo zimny lut przy zlaczu z przewodami radia, lub peknieta sciezka, zimne luty w innych miejscach. Musisz je przejzec albo dac komus kto takie rzeczy ogarnia.
-
Proponuje oddać radio do przejrzenia elektronikowi.
Przyjrzał bym się kondensatorom elektrolitycznym, po 20 latach mogą być wylane - problemy po dłuższym postoju właśnie na to wskazują.
-
Bylem dzisiaj z radiem u elektronika, nie chcial sie bawic z nim ale powiedzial ze moze to byc objaw ze gdzies na kablach cos moze nie laczyc i mozna sprobowac puscic kabel do radia prosto z akumulatora. Justinos1 pisales ze oddawales do roznych magikow i egzorcystow i jesli przejrzeli i nic nie zdzialali i z radiem wszystko gra to prawdopodobnie mozna sprobowac tak zrobic jak mi doradzono. Poki co nie mam komu powierzyc auta nie martwiac sie ze czegos nie urwie czy zepsuje wiec narazie musze tak jezdzic jak jest az cos sie dozbiera do naprawy i wtedy zawioze auto do kogos zaufanego.
-
W radiu XJ40 na płytce jest bateria ( pastylka w zółtej koszulce, obok mechanizmu kasety ) należy ją wymienić i po kłopocie.
-
Ale u mnie radio się normanie włącza i tylko wyświetla się „Code” ale kodu nie da się wklepać, nie reaguje na żadne przyciski.
-
U mnie jest to samo ale skoro radio w pełni przejrzane to moze jakie za słabe napięcie z kabla albo spróbować zrobić jak pisze xjsc.
-
Moze i to ma sens, 40 sa znane z wadliwych skrzynek bezpiecznikow. Wszystkie sa teraz w zasadzie wadliwe, chyba ze ktos je wczesniej przelutowal.
-
Od lat robię reperacje tych radii .Jednak jak mam radio z Polski to zawsze krzyżowka bez szybkiego rozwiazania . Przykład dostałem rtadoi od znajomego niby xjs czy xj12 . Wszystko wygladalo super jednak jakieś raczki kombinowały i 23wsadziły radio z xj40 wczesne do xjs . ( zmienił przód i potenciometr niestety aj91.. jest inne niz aj92..
Wiele elementów jest podobnych ale niestety jak nie wiesz co robisz to masz problem .
XJSC pisz eo baterii moze ma racje . ja sie nigdy nie spotkałem z tym problemem ale to nie znaczy ze nie jest w tym problem ( ja nigdy nie miałem problemu z gubieniem pamięci ale W 100% moze być problem z ekstra baterią lub ?
Oczywiście mozna wymienić radio na chiński złom ale oryginał to oryginał jesli nawet trzeszczy to mogę pomóc. ale #1 to aby radio nie gubiło pamieć jestem sam ciekaw co z twoim radiem.
-
XJ40: Dobra mam kod do radia. Jak to wklepać? Po prostu cyfry wklepuję czy trzeba jakąć kombinację klawiszy jeszcze przed kodem lub po kodzie podać?
-
Jak Ci sie wyswietli CODE to po prostu wklepujesz od razu ten kod i nic wiecej.
-
Odebrałem wczoraj radio od drugiego speca, poinstruowalem by wymienił baterie w żółtej koszulce, dodatkowo zakonserwował końcówki mocy przez nałożenie silikonowej pasty termoprzewodzacej, poprawił jeszcze 3 luty które były słabe. Podłączyłem radio i teraz już cały czas wyświetla CODE i nie reaguje na nic. Wcześniej chociaż działał do czasu postoju dłuższego. Teraz już tylko brak reakcji i CODE. Kable są w porządku bo sprawdzane.
Bateria zainstalowana laptopowa identyczna. Sądziłem że po wymianie baterii będzie już grało bo gdy elektryk zmierzył ta baterie to miała 0,5 a powinna mieć 3 więc myślałem że to będzie to.
Pomysłu co dalej już nie mam, elektrykiem nie jestem ale może winna temu jest taśma dochodząca do przycisków bo może coś
nie łączy jak się nagrzeje czy coś w tym stylu. Mam w zapasie jeszcze 2 radia ale chciałem mimo wszystko to naprawić bo jest w stanie idealnym z wyglądu.
Edit. Zostawiłem radio ponownie u elektryka który się przy nim bawił i mówił że ma jeszcze kilka pomysłów na to radio. Może pomoże. Dam znać za jakiś czas jak odbiorę radio.
-
Takie pytanie, ma ktos pojecie czy da sie zrobic w praktyce cos takiego by przelozyc przod/panel sterowania radia z xj40 do radia/mechaniki z x300 ? Czyli przod xj40 a caly tyl z elektronika x300. Nowe czesci sa zamowione do mojego radia ale przyjda za okolo miesiac. Mysle czy moze nie zrobic wlasnie takiego myku gdyby po wsadzeniu nowych czesci dalej bylo to samo.
-
Po tak dlugim czasie i wielu ekspertyzach, radio zagralo tak jak powinno. Pierwotną przyczyną usterki byl procesor główny.
W moim przypadku doszedl jeszcze ten problem ze przez przypadek elektryk sfajczyl chip/sterownik (procek funkcji w magnetofonie) moze orientuje sie ktos czy wystepowala ta czesc w radiu z X300 lub jakims innym radiu ?
-
Szukałbym w radiach Alpine z tego okresu. Jak byś miał nr tego układu mógłbym poszukać.