Autor Wątek: Trochę info nt silniczków klap sterujących w układzie klimy  (Przeczytany 7119 razy)

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: Trochę info nt silniczków klap sterujących w układzie klimy
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 30, 2015, 21:35:20 pm »
poje.... 
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

Offline aro

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 705
  • s-type 2000 manual lpg
Odp: Trochę info nt silniczków klap sterujących w układzie klimy
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 30, 2015, 21:48:19 pm »
Jeszcze raz to przestudiuje,moze sie uda jutro ale w jednej komorze sa dwie chlodniczki...to jak to wytlumaczyc?do nagrzewnicy wchodza trzy rurki..pewnie ciepla na prawa czesc i osobno na lewa czesc nagrzewnicy i trzecia rurka wspolny powrot...

Offline Zdrapciooh

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 441
  • S-Type 2004 2.7 Diesel Sport
Odp: Trochę info nt silniczków klap sterujących w układzie klimy
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 30, 2015, 22:19:21 pm »
ale w jednej komorze sa dwie chlodniczki...to jak to wytlumaczyc?d

Nagrzewnica i skraplacz od klimy. A to co piszesz o działaniu elektrozaworu to tak właśnie jest, że to on steruje temperaturą nagrzewnicy poprzez zamykanie i otwieranie przepływu "wody".
Jest: XF 2015 2.0t Luxury
Był: S-Type 2.7d Sport

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Trochę info nt silniczków klap sterujących w układzie klimy
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 01, 2015, 22:46:23 pm »
aro dobre info. Przyda się
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: Trochę info nt silniczków klap sterujących w układzie klimy
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 01, 2015, 23:39:21 pm »
czyli u mnie jak nie moge ustawić średniej temperatury np. 22 stopnie albo 25 stopni tylko jet tak że albo zimno jest w piz.... alo grzeje w piz... to co niby elektro zawór padł
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

Offline Zdrapciooh

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 441
  • S-Type 2004 2.7 Diesel Sport
Odp: Trochę info nt silniczków klap sterujących w układzie klimy
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 02, 2015, 11:19:50 am »
czyli u mnie jak nie moge ustawić średniej temperatury np. 22 stopnie albo 25 stopni tylko jet tak że albo zimno jest w piz.... alo grzeje w piz... to co niby elektro zawór padł

Ale jaka jest temp. powietrza w kabinie kiedy zadajesz te temperatury? Jeśli jest np 22 st i zadasz 25, to tak wtedy z nawiewu leci ukrop, w druga stronę jest podobnie, jak zadasz np. 19 st, to leci mróz. Jeśli masz 22 st i zadasz 23, albo 21, to reakcja systemu nie powinna być tak gwałtowna. Weź pod uwagę, że temperatura, którą zadajesz to docelowa temperatura w całej kabinie, a nie temperatura powierza, która wydostaje się z wylotu np. jak masz w kabinie 50 st. (parking na słońcu) i uruchomisz auto i zadasz 22 st. to system będzie działał na maksymalnym chłodzeniu temp. na wylocie będzie niższa niż 22 st. Działa to tak, że zadajesz temperaturę w kabinie, a system sam "inteligentnie" wykonuje działania, które mają efektywnie dociągnąć temperaturę w kabinie od zadanej. Jeśli natomiast chodzi Ci o to, żeby z wylotu leciała Ci na rączki idealnie ciepła letnia bryza, to masz problem :) Według mojej obserwacji to system jest nastawiony na to, żeby efektywnie obniżać odczuwalną temperaturę w całym aucie, a nie tylko temperaturę powietrza, które bezpośrednio na ciebie dmucha z kratki, więc ten kto to zaprojektował nie brał raczej pod uwagę tego, ze kierowca chciałby sobie chłodzić ręce, albo twarz. Prawdę mówiąc z tej automatyki również nie jestem do końca zadowolony np. w zimie nie odpowiada mi to, że kiedy wnętrze się nagrzewa, to system automatycznie puszcza ciepłe powietrze na nogi a nie górny nawiew na ręce, twarz. Nie wiem, może inni mają inne preferencje i wola mieć najpierw ciepłe stopy a potem ciepłe ręce, myślę że podobnie jest z Twoim problemem idealnej temperatury pomiędzy 23 i 25 st.
Wobec powyższego wydaje mi się, że ten typ tak ma. Według Twojego opisu to wydaje mi się, że elektrozawór działa prawidłowo skoro jest w stanie zatrzymywać i puszczać obieg w obu strefach. Dla świętego spokoju sprawdziłbym tylko czujniki temperatury tj. te trzy białe w komorze mieszacza i skraplacza i ten jeden przy kierownicy. Co do tych trzech, to w załączeniu przesyłam ci rozpiskę jaka powinna być oporność w jakiej temperaturze, wszystkie czujniki powinny pokazywać zbliżoną oporność w tych samych warunkach. Co do tego czujnika przy kierownicy to nie mam info, odkurz go, oczyść, może coś się zmieni.
Podejrzewam, że teraz pomyślałeś, że w Twoim starym aucie, gdzie była ręczna jednostrefowa klima było lepiej (o ile miałeś takie auto - tylko zgaduję). Też miałem taką myśl ale wg mnie problemem są nasze przyzwyczajenia z poprzednich samochodów. Śmieszy mnie jak ktoś czasem pisze, że coś lepiej działa w aucie o wiele niższej klasy niż S-Type, bo niby jak to tak? Okazuje się jednak, że ta reguła bywa prawdziwa. Ostatnio ktoś pisał, że Panda jego teściów świeci lepszym światłem niż ksenony w jego S-Type. Natomiast u mnie jest tak, że ogrzewanie tylnej szyby o wiele bardziej wydajne było w Astrze II niż w S.

[załącznik usunięty przez administratora]
Jest: XF 2015 2.0t Luxury
Był: S-Type 2.7d Sport

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Trochę info nt silniczków klap sterujących w układzie klimy
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 02, 2015, 20:55:52 pm »
Układ klimy w S-Type to jakiś żart. W Volvo chodziła idealnie, w Porsche działa to jeszcze lepiej. Półautomat w Merolu też był dużo lepszy. Ogólnei Jag przekombinował układ. Za dużo zbędnych wg. mnie elementów
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: Trochę info nt silniczków klap sterujących w układzie klimy
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 02, 2015, 21:00:52 pm »
kolego zdrapcioch niczym się nie sugeruje jestem mechanikiem i znam zasady działania klimy i ogrzewu w aucie  tylko szukam wyjaśnienia tego durnego zachowania się klimy w moim aucie bo nie mam czasu ani chęci grzebania po omacku che podejść rozebrać naprawić i złożyć i ma być dobrze. Więc wygląda to tak jest ok 15 stopni w aucie ustawiam 31 lub max i daje ciepłym zmniejszam do 28 stopni i jakąkolwiek inną po niżej 28 i jest tylko zimno więc jest albo zimno albo ciepło i nic po środku myślałem o klapie która miesza powietrze z parownika z powietrzem z nagrzewnicy no ale ponoć nie ma jej w tym aucie więc zostaje sterownik lub elektrozawór więc już wiem co dalej z tym zrobię dzięki za pomoc wszystkim
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Trochę info nt silniczków klap sterujących w układzie klimy
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 02, 2015, 22:43:07 pm »
Moim zdaniem u Ciebie sterownik świruje. U mnie wychodziło by że też....bo wszystko inne niż LO powoduje napieprzanie gorącem.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: Trochę info nt silniczków klap sterujących w układzie klimy
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 03, 2015, 00:25:26 am »
a u mnie wszystko inne niż max  no prawie, to zimno może sie zamienimy i zobaczymy co wtedy będzie
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

Offline Zdrapciooh

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 441
  • S-Type 2004 2.7 Diesel Sport
Odp: Trochę info nt silniczków klap sterujących w układzie klimy
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 03, 2015, 11:21:02 am »
kolego zdrapcioch niczym się nie sugeruje jestem mechanikiem i znam zasady działania klimy i ogrzewu w aucie 

Dzielę się tylko swoim doświadczeniem, ani nie mam zamiaru nikogo pouczać, ani podważać kompetencji.
Jest: XF 2015 2.0t Luxury
Był: S-Type 2.7d Sport

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: Trochę info nt silniczków klap sterujących w układzie klimy
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 04, 2015, 00:49:40 am »
spoko kolego zdrapciooch ja tylko nie chce sie przy kocie narobić na próżno a poza tym tego auta nie da się do niczego porównać jagi są inne, dla tego go wybrałem
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Trochę info nt silniczków klap sterujących w układzie klimy
« Odpowiedź #27 dnia: Lipiec 04, 2015, 15:42:58 pm »
Czyli u mnie albo modul w uja leci albo zawór....pochlastac sie idzie
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Adt81

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 272
Odp: Trochę info nt silniczków klap sterujących w układzie klimy
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpień 07, 2017, 22:12:01 pm »
Witam

Dzisiaj przy okazji naprawy sznureczka otwierania schowka znalazłem taki oto kwiatek jak na zdjęciach poniżej. Ktoś tam już łapki włożył i urwał ucho od mocowania cięgna klapy obiegu wewnętrznego przez co ramię silniczka świruje i raz się obraca a raz nie. Efektem jest różnie działający obieg wewnętrzny ponieważ samo ramię bez cięgna w pewnej pozycji potrafi nieco klapę uchylić. Chciałbym to "oczko" jakoś naprawić tylko kwestia wyjęcia klapy obiegu wewn. z obudowy i tutaj moje pytanie - czy ktoś już to rozbierał i może mi podać jakieś wskazówki jak się do tego dobrać ? Widać, że już poprzednio tam jakieś próby paprania na gorąco były a ja bym chciał tam jakieś oczko dospawać. W instrukcji jeszcze jest zapis o poprawnym ustawieniu ramienia w pozycji początkowej czy do tego trzeba rozebrać ten silniczek czy da się je przestawić nie urywając czegoś ?   

https://drive.google.com/open?id=0B6S1FJpT4KZPT0N0SGt3WWpKWXc
https://drive.google.com/open?id=0B6S1FJpT4KZPeXRBbm1JejZBRUU
https://drive.google.com/open?id=0B6S1FJpT4KZPbzB4TmxraXpaZ0E
Porsche Cayenne Turbo 4.8 V8 >:D >:D
Był Jaguar S-Type R
Był S-Type 3.0 2001