Autor Wątek: s-type 4.0 z gazem. brak mocy , falowanie obrotow , check engine. pomocy ;]  (Przeczytany 6827 razy)

sitonh

  • Gość
witam jestem nowy na tym forum chodz dlugo je juz przegladam jednak dopiero teraz zdecydowałem sie napisac. mam problem z kociakiem i wertowalem to forum w poszukiwaniu pomocy i niby wszyscy maja podobne problemy ale nie do konca.. postaram sie w miare dokładnosci opisac przypadłosc u mnie...

a wiec kociak nie ma juz tej mocy co mial.. szczegolnie pod gore jest mu nadzwyczaj ciezko do tego stopnia ze ma czasem problem z wyprzedzeniem ciezarowki.. zaczyna sie szarpanie autem jakies lekkie poszarpywania jakby w skrzyni.. ( nie zmienia biegów?? ) i włacza sie check engine.. ( ta zolta kontrolka silnika ) pomaga mu lekko odpuszczenie pedala gazu i wcisniecie go spowrotem ale tylko na chwile ( lecz moc jest nadal slaba ) . kolejnym mankamentem jest przy probie utrzymania obrotow na poziomie 2500 po chwili spadna gwałtownie do 1500 i zaczyna sie to szarpanie o ktorym wspomnialem i jest problem z ich podniesieniem . znow trzeba odpuscic noge z gazu i ponownie wcisnac zeby poszly. gdy chce szybko przyspieszyc potrafia mu isc obroty do 5-7tys a przyspieszenia nie ma dopieor po chwili srednio niemrawo sie zbierze ( nieraz strach wyprzedzac bo niewiadomo czy sie zbierze czy nie ) . dodam ze swiece wymienilem na nowe ( z salonu ) gdyz niby zamienniki mialy inna przerwe myslalem ze to to powodem ale po wymianie na oryginalne problem nie ustał.  na benzynie jest ciutke lepiej szarpania i spadek mocy jest mniejszy ale tez jest . na gazie problem sie pogłebia. spalanie tez jest dosc duze przez to bo po miescie 25l trasa 18-20.     z moich przypuszczen moze sie okazac ktoras cewka ( nie wymieniane ) moze ktoras sąda ( na komputerze niby blad nie pojawia sie ) moze katalizator (?? ) myslalem nad przepływomierzem ( co ciekawe po jego odpieciu auto jezdzi dokładnie tak samo jak po jego załozeniu .. wymienilem na uzywke wiec pewnosci ze oba byly walniete nie mam ) . jesli ktos ma jakis pomysl lub potrzebuje jeszcze jakies wskazówki to prosze o odpowiedz. pozdrawiam

Borsuk

  • Gość
Odp: s-type 4.0 z gazem. brak mocy , falowanie obrotow , check engine. pomocy ;]
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 05, 2013, 17:19:51 pm »
Podaj kodów z kompa to można pomyśleć.

sitonh

  • Gość
Odp: s-type 4.0 z gazem. brak mocy , falowanie obrotow , check engine. pomocy ;]
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 05, 2013, 20:13:45 pm »
WLASNIE W TYM PROBLEM ZE NIE ZNALAZLO BLEDOW..

PiterTS

  • Gość
Odp: s-type 4.0 z gazem. brak mocy , falowanie obrotow , check engine. pomocy ;]
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 05, 2013, 20:21:10 pm »
Jak się zaświeca check engine to musi być jakiś kod w kompie.

rodger

  • Gość
Odp: s-type 4.0 z gazem. brak mocy , falowanie obrotow , check engine. pomocy ;]
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 07, 2013, 11:00:44 am »
Polecam zmianę diagnosty z lepszym programem i stawiam na wypadanie zapłonu spowodowane "umierającymi" cewkami.
Jeszcze mam pytanie: na zimnym silniku jest ok???

sitonh

  • Gość
Odp: s-type 4.0 z gazem. brak mocy , falowanie obrotow , check engine. pomocy ;]
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 07, 2013, 13:26:09 pm »
na zimnym jest lepiej na cieplym gorzej. no wlasnie zamowielm cewki komplet mam nadzieje ze pomorze... dam znac w srode jak wymienie

rodger

  • Gość
Odp: s-type 4.0 z gazem. brak mocy , falowanie obrotow , check engine. pomocy ;]
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 07, 2013, 13:39:58 pm »
Mam nadzieję, ze kupiłeś nowe a nie używane. Bo jak kupiłeś używki to ....... będzie.

Offline filar12

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 887
  • http://lpg-lodz.pl/
Odp: s-type 4.0 z gazem. brak mocy , falowanie obrotow , check engine. pomocy ;]
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 07, 2013, 21:46:53 pm »
Podstawowa informacja gdzie mieszkamy tam szukamy pomocy wiele by to pomogło. :-kogutki
http://lpg-lodz.pl/

KIEDYŚ był S-type 1999r 3.0 V6 "sreberko" napędzane LPG ;-) następnie X350 4.2l +LPG oczywiście ;-), S-type 2002r Fl 3.0L LPG, X350 3.0L LPG ;-),teraźniejszość X358LWB 4,2 LPG.

hermann

  • Gość
Odp: s-type 4.0 z gazem. brak mocy , falowanie obrotow , check engine. pomocy ;]
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 09, 2013, 21:34:08 pm »
Witam!
Zgadzam się z kolegami z forum to raczej na 100% cewki.
co do błędów to osobiście się przekonałem ze tylko dobry sprzęt zczyta błedy, mi trzy razy giagnozowali na róznych skanerach te "fachowe" skanery nawet się komunikowały z komputerem ale błędów nie widziały,dopiero trzeci mechanik zczytał mi błędy, ciekawostka jest taka że nie miał skanera tylko laptopa z tym kablem diagnostycznym.
Moja sugestia jest taka że jak wymieniasz cewki wymień i świece bo to przy jednej robocie warto, no chyba ze masz nowe świece.
A skoro poruszamy temat kiepskiego diagnosty i mechanika (bo przecież jak jest check engine, wystarczy że raz mignie to błąd jest zapisany) to trzeba się zastanowić nad innym mechankiem już widze jak prawidłowo złoży kolektor i całą resztę skoro błędu nie umie szczytać lub nie jest w stanie.

Offline filar12

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 887
  • http://lpg-lodz.pl/
Odp: s-type 4.0 z gazem. brak mocy , falowanie obrotow , check engine. pomocy ;]
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 09, 2013, 21:50:15 pm »
Kolego na pisz gdzie mieszkasz okolicę to znajdę ci gaziorka... chyba że niechcesz
http://lpg-lodz.pl/

KIEDYŚ był S-type 1999r 3.0 V6 "sreberko" napędzane LPG ;-) następnie X350 4.2l +LPG oczywiście ;-), S-type 2002r Fl 3.0L LPG, X350 3.0L LPG ;-),teraźniejszość X358LWB 4,2 LPG.

sitonh

  • Gość
Odp: s-type 4.0 z gazem. brak mocy , falowanie obrotow , check engine. pomocy ;]
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 16, 2013, 08:44:51 am »
a wiec niestety. po wymianie cewek ( nowe) swiece(nowe) auto jest zrywniejsze ale PROBLEM POZOSTAŁ. dalej zalacza sie czek , szarpie obrotami , mniej ale jednak. najwiekszym problemem jest ten nagly spadek obrotow. jade np 80km/h ma 2.5 obrotow i przy trzymaniu rownomiernie gazu nie przyspieszajac spadna nagle na 1.5 i wtedy zaczyna sie to szarpanie jakby w okolicy skrzyni;/ ( ale az szarpie calym autem )  i nie bardzo da sie przyspieszyc . trzeba dopiero odpuscic noge z gazu i ponownie go wcisnac zeby przyspieszyl. problemy sa i na gazie i na benzynie.  jestem z Krakowa

Jaguar Parts

  • Gość
Odp: s-type 4.0 z gazem. brak mocy , falowanie obrotow , check engine. pomocy ;]
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 16, 2013, 08:47:35 am »
a może jest to przepustnica do wymiany?

rodger

  • Gość
Odp: s-type 4.0 z gazem. brak mocy , falowanie obrotow , check engine. pomocy ;]
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 16, 2013, 09:03:55 am »
Albo lewe powietrze, wróżymy z fusów.
Na priva prześlę Ci namiary na mechanika z Krakowa.

sitonh

  • Gość
Odp: s-type 4.0 z gazem. brak mocy , falowanie obrotow , check engine. pomocy ;]
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 17, 2013, 22:22:25 pm »
bylem jeszcze raz u mecheza . teraz stwierdzili ze walniete sa uszczelki pokrywy zaworow. zamowilem komplet 8 miedzy swiecami 2 pod dekle i 2 przy solenoidzie. zobaczymy to z tego wyjdzie o wynikach poinfomuje pon/wt

Offline Tomasz.xkr

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 148
Odp: s-type 4.0 z gazem. brak mocy , falowanie obrotow , check engine. pomocy ;]
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 18, 2013, 01:44:54 am »
Może ja Ci pomoge.Mój XKR.falował na obrotach, słabo przyśpieszał,a w zakresie 2700do3900 obrotów przy próbie gwałtownego przyspieszenia.kompletnie tracił moc tak,że wyprzedzenie Fiata 126 stanowiło trudność.Zapalał wtedy na 1-2 sekundy czek.Pomagało odpuszczenie gazu i powolne jego dodawanie.Pierwsza wizyta w ASO Vitres/już nie ASO/ po czterech dniach stwierdzono:brak błędów OBD aktualnych i zapamiętanych,samochód nie chodzi, wniosków brak.Moje komputery diagnostyczne i moich kolegów warsztatowców nie wykazywału błędów.analiza pracy sond właściwa.Wymiana świec /NGK double platinum/,cewek, przepustnicy.przemierzenie instalacji,czyjników i przepływki,spawdzenie wszystkich podciśnień i fałszywego powietsza 0 efektów.Znów oddałem kota do ASO MM Cars Katowice.Pięć dni, brak błędów  obecnych i  zapamiętanych diagnoza.Wymienić świece na oryginalne Jaguar.Wymieniłęm na odpowiednik NGK double Platinium o innym odstępie elektrod.0 efektów.Pojechałem do Bielska na ul.Straconki po wysłuchaniu historii choroby i jeżdzie próbnej wyją śrubokręt wykręcił przepływomierz stwierdził,że niema takiego nowego na miejscu obejrzał dokładnie umył zmywaczem do hamulców w spraju i pojechaliśmy na prube.Ogień nie samochód wreszcie wiem jak przyspiesza 363 kM. Ten cudotwórca nie przyją ode mnie ani złotówki.stwierdził że OBD Jaguarów 4.0 jest z początku lat 90 co znaczy mało nowoczesne i małe zmiany oporów są niazapamiętywane.Wszystko to trwało od kwietnia do września kosztowało kupe kasy i czasu.Moja rada,sprawdż przepływomierz,lub jedż do bielska to tylko 60 km.Powodzenia