FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: werdew w Czerwiec 09, 2022, 19:45:45 pm
-
Widziałem to wcześniej ale dopiero dziś połączyłem kropki ;D
W czasie jazdy często zdarza mi się zrzucać na luz gdy jest z górki.
Zaobserwowałem taką jakby zależność między obrotami jałowymi a prędkością jazdy.
Jeśli samochód stoi to obroty są w granicach 820/830
a w czasie jazdy gdy jest na tzw.luzie to komputer utrzymuje 980, wygląda to jakby trzymał obroty silnika bo gotowy na wrzucenie biegu (innego niż 1szy) i kontynuowanie jazdy.
Czy w waszych jagach też tak macie? ??????
-
Tak.
-
:-super :-clap
Krótko, zwięźle i na temat :-V
-
Nie tyle chodzi o gotowość na "przyjęcie" biegu co o ochronę silnika. Pompa oleju daje ciut wyższe ciśnienie aby nie przycierało silnika i jednak jest też wtedy nieco większe zapotrzebowanie na prąd.
-
A jak stoi z zaciągniętym ręcznym, to zapotrzebowanie na ciśnienie oleju jest niższe?
Pytam bo nie ogarniam tych niuansów technicznych. ??????
-
Jest wtedy chociażby mniej obciążony alternator.
-
Jest wtedy chociażby mniej obciążony alternator.
Dobra, to jeszcze raz.
Jaka jest różnica w obciążeniu prądowym między samochodem toczącym się z górki z pracującym silnikiem a samochodem stojącym z pracującym silnikiem.
Ale to już tak z ciekawości. :-gwizd
-
Właśnie rozmawiałem z mechanikiem.
On twierdzi że moje rozumowanie jest poprawne, komputer trzyma obroty w celu ułatwienia podjęcia pracy ze skrzynią biegów a to wszystko na podstawie obrotu kół.