FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XE (2014 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: Luke37 w Wrzesień 16, 2020, 20:48:23 pm
-
Witam jestem nowy na forum.
Od wczoraj również właściciel Jaga XE 163 hp
Przebieg 130 tys . Pytanie czy odrazu wymieniać płyny ustrojowe i serwisować. Czy coś się pokaże jakieś info ?.
Generalnie instrukcje obsługi mam w języku holenderskim wiec jak byłby ktoś miły i podesłał link do ściągnięcia w jezyku ojczystym, byłbym wdzięczny.
Druga sprawa juz pierwsza szkoda, pociągnąłem za pokrętło od zmiany położenia kierownicy a właściwie wyciągnąłem je i jest problem z umiejscowieniem na miejscu bo białą, tulejka wpadła do środka. I tu pytanko czy odkręcając te plastiki obudowy kierownicy pozwoli na zdjęcie dolnego panelu i wyjęcie tej części. Czy może też z taką pierdółką udać się do serwisu w której zapewne policzą jak za zborze ?
Ewentualnie jakiś manual jak zdjąć plastikowa obudowę od kierownicy, żebym czegoś nie uszkodził po drodze.
Jeszcze jedno pytanie generalnie auto jest ubezpieczone na wypadek awarii turbosprezarki itp.
Czy lekko spocony przewód na wejsciu i wyjściu z turbo to normalna rzecz i wystarczy te spinki założyć nowe i uszczelnić czy to może być coś gorszego. Wiem ze ciężko będzie wam się odnieść ale może ktoś napisze ze miał . podobnie. Zadnych niepokojacych świstów nie słychać z turbo.
Pozdrawiam
-
wymienić olej i zmieniać co 10-12kkm, Millers, jest temat o oleju XE
instrukcji do pobrania nie ma - jest online po polsku na stronie
https://www.ownerinfo.jaguar.com/
wybierz język PL później model i rok modelowy
manual - postaram się pomóc za kilka minut
-
Super . Dziekuje
-
gdyby była konieczność zdjęcia kierownicy :
https://www.youtube.com/watch?v=oaVpP9Tw88M
załączyłem też pomocny screen
ale sprawdź bez zdejmowania kiery najpierw, patrz rysunki w załącznikach
rada - coś chcesz rozebrać - obejrzyj allegro, często ładnie widać sposoby mocowania, otwory na śrubki itd
https://allegro.pl/oferta/fz166-jaguar-xe-x760-oslona-obudowa-kolumny-9284609700
https://allegro.pl/oferta/fz167-jaguar-xe-x760-oslona-obudowa-kolumny-9284610119
-
No ciekawe czy dolna część pokrywy pod kierownica odejdzie po wkręceniu tych dwóch śrubek. Czy górę trzeba będzie najpierw zdemontować.
Mam jeszcze jedno pytanie z innej beczki. Czy to normalne ze jest taka opóźniona reakcja na dodanie gazu w tej skrzyni automatycznej . Nie mogę się przyzwyczaić.
-
kwestia trybu - inaczej reaguje na eco, inaczej na zwykłym inaczej na sport
-
Komunikat o niskim cisnieniu w oponach , po dopompowaniu na 2,7 dalej nie mozna skasowac. Sugestie?
Opony R18 jutro upuszcze, troche powietrza bo wdg tabeli 2,3 powinno byc.
-
jakie ciśnienia pokazuje na wyświetlaczu po dopompowaniu?
jeśli zbyt niskie - może baterie w czujnikach słabe
po dopompowaniu kontrolka powinna sama zgasnąć bez resetowania
-
Ja jezdze w trybie sport i jestem zadowolony.Co prawda mam XFa 180 KM ale na ECO to tragedia.Na pokretle mam ustawione D.
Podobno z napedem na 4 tez sie gorzej odpycha.
Z tym,ze Jaguar nie sluzy mi do szybkiej jazdy.
-
ja po zatłoczonym mieście spokojnie na eco a jak chcę szybciej ruszyć tryb normal mi wystarcza
-
Uporałem sie z tematem kierownicy. Wystarczy odkrecic dwie sruby od dołu tak jak pokazałes na manualu. Bardzo jestem wdzieczny za te szkice.
Nie chce zakładac kolejnego watku ale : Allianz odmówił ubezpieczenia AC . Gdzie ubezpieczacie swoje Jaguary ? Dodam ze mam znizki 70%
generalnie wyliczyli 4 tys na poczatku AC i OC oraz NW . Niezla suma .
-
PZU 3900zl, znizki max, suma ubezpieczenia 92tys wariant serwis.Jak ubezpieczalem podobne wartosci oferowala Axa i Link4
-
Ubezpieczone. Generali 4100 zł suma ubezpieczenia 98 tys . Moge śmigac. Teraz tylko zimówki trzeba zakupic.
-
ja po zatłoczonym mieście spokojnie na eco a jak chcę szybciej ruszyć tryb normal mi wystarcza
Na poczatku tez jezdzilem na ECO, ale jednak lubie bardziej dynamiczna jazde. Nawet na D jest mi za wolno ;D
-
Na trybie Normal najniższe spalanie jakie osiagnąłem to 6,9 l na Eco ponizej tej liczby . Wiem ze pisze jak Janusz, ale nie przypuszczałem ze bedzie tak oszczedny. Na sport za duo nie jezdziłem.
-
Ja pompuje na 2,9-3,0 bo ciągle mnie informował o małym ciśnieniu.
-
Ok Kolejne Pytanko . Serwis w trójmiescie .
Niedługo bedzie trzeba zrobić serwis , no nie mówiac juz o tych przewodach zapoconych co wchodza i wychodza z turbo.
Gdzie w Trójmiescie zrobie taki serwis, wiadomo ze chodzi o taki który w Jaguarach sie specjalizuje. Najlepiej Gdyni / Rumia Te rejony
-
Podpinam się pod pytanie o dobry, rozsądny cenowo serwis w Trojmiescie.
-
Nikt nie polecił zadnego warsztatu wiec albo auto pojdzie do Jaguara na serwis albo do jakiegos lepszego warsztatu w okolicy.
Jakie czynnosci nalezy wykonac ??? : Oprócz oleju bo to wiadomo
Dzisiaj skumałem sie, ze nie działa podgrzewanie foteli dwie strony. Jaki bezpiecznik za to odpowiada? Jakis szkic lub zdjecie by sie przydało/
-
Jaki bezpiecznik za to odpowiada? Jakis szkic lub zdjecie by sie przydało.
https://www.ownerinfo.jaguar.com/
Wybierz rocznik i masz instrukcję on-line, z wyszukiwarką. W zakładce <bezpieczniki> masz podaną lokalizację skrzynki i pozycję bezpiecznika.
Przednie fotele mają bezpieczniki w skrzynce przy słupku A pasażera - nr 20 (lewy) i 21 (prawy). Zabezpieczenie napędów regulacji położenia - 8, 10 lewy, 9, 11 prawy fotel.
-
Wszystko zależne od kierowcy. Jak ktoś ma rozum i potrafi szanować auto zamiast but w podłogę i za chwile hamowanie bo czerwone. to i 100L na 100km spali.
Mi wystarczy tryb eko w mieście normal też jest ok ale na miasto wystarcza eko i normal więcej nie trzeba. Każdego doganiam na następnych światłach pozostaje zadać sobie pytanie po cholerę tak gonić ? jak wykorzystasz ten czas stojąc w korku lub na czerwonym
Moje spalanie według historii pojazdu 5,5/100km w trasie
Płynna jazda co prawda auto ma dopiero 20k km przebiegu więc
Autocasco za 3180 zł do wartości 130 tysięcy
Przy czym auto kupione poniżej 80K
-
Ubezpieczone. Generali 4100 zł suma ubezpieczenia 98 tys . Moge śmigac. Teraz tylko zimówki trzeba zakupic.
Mnie w Generali wpisali najniższą sumę jaką mogli chociaż kupiłem taniej a wyszło
-
Czyli jako Olej wreszcie lac? do 20 d?
-
Mądra książka podpowiada zgodne z normą
-
Witam jestem Jaguar po serwisie:
OBD wykazał usterki;
P0341 - która interesuje mnie najbardziej( cos wspominal mechanik ze wygląda na wyciagniety lancuch rozrzadu ale moze tylko czujnik połozenia jest do wymiany)
B12CD(Sterownik stabilizacji napiecia) ???
U2300 ??????Nie wiem co to
U0010 ???? Cos z Audio
No i wyszło ze grzałki od podgrzewania siedzen przednich do wymiany. Ale to akurat miałem na uwadzę. Może tylko napiszecie gdzie w tójmiescie sie tym mogą zając (chodzi o wymiane grzałek w siedzeniach)
Napiszcie pare słow czy ktos miał podobne błedy i co to było.
-
Prosba o podanie adresu strony www gdzie po wpisaniu nr vin mozna sprawdzic historie przegladow w ASO.
-
https://osh.jaguar.com
-
Pozwole sobie podpiąć się pod ten temat, bo wydaje się pasujący.
Mój XE miał ostatnią wizytę w ASO z wymianą oleju przy przebiegu 28000 km i teraz zbliża się on już do 40000, więc chciałbym wymienić sam olej z filtrem, bez dodatkowych czynności. Niestety w pobliżu siebie mam ASO, które za taką usługę życzy sobie ponad 1300 zł i nie-ASO wyspecjalizowane w marce, które takiej usługi jak sama wymiana oleju z filtrem nie świadczy i tylko pełny przegląd z wymianą oleju i wszystkich filtrów za kwotę 1380 zł. Na taka usługę zdecyduję sie na pewno ale przy przebiegu około 50 000 km.
Pomyślałem więc, że zlecę taka wymianę w jakimś innym warsztacie wcześniej zaopatrująć się w 7 litrów millersa i filtr oleju z Purfluxa.
Moje pytanie brzmi tylko czy w takim rozwiązaniu będzie wszystko w porządku, czy przypadkiem Jaguar nie zabezpieczył się jakoś przed nieautoryzowaną zmianą oleju?
-
Właściwie temat się rozwiązał. ASO zaproponowało mi żebym przyjechał do nich ze swoim olejem i filtrem i cena też już robi się dla mnie odpowiednia.
Planuje zakupić olej Millers XF Premium C2 ECO w ilości 7 litrów. Do tego jeszcze kupie filtr oleju. Czy ktoś może polecić jaki będzie odpowiedni do silnika 20d 180KM?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
Nie ma zadnych zabezpieczen, wymiana oleju w tym aucie jest latwiejsza niz wymiana zarowki. W Poznaniu za wymiane w niezaleznym serwisie, ktora zajmuje okolo 30 min płacę 100zl. Co do filtrów stosuje filtron'a, calosc kupuje w Petrostar. Zadzwon chlopacy wszystko dobiora jeszcze rabat dostaniesz jak sie postarasz.
-
filtr oleju Purflux L994, groszowa sprawa
Millers pamiętaj o normie 03.5007
wymień tez powietrza, Filtron to samo co ori JLR, Filtron AP 193/8
-
Zamówione, dzięki serdeczne :)
-
Również wczoraj zamówiłem. Nie ma szans kupić w sklepie. Po przeliczeniu z funtów wyszło 65 euro.
-
237zl Millers 0w30 5l petrostar.pl
-
Ja kupiłem na Allegro za 190 zł od oilmaster.pl
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
237zl Millers 0w30 5l petrostar.pl
Nie moglem poszukac w ich ofercie.
Na Alle drogo jest za 245 +przesylka. Oczywiscie mam na mysli dokladnie ten do Jaguara.
-
https://allegro.pl/oferta/millers-xf-premium-c2-eco-0w30-5l-10827834791
Jednak pomyliłem się, 199 zł :)
Do tego oczywiście dwie litrówki.
-
Dzieki za link.Moze sie przydac w przyszlosci ten namiar.
Widze ,ze opakowania na juz nowy wyglad.
-
Otrzymalem wlasnie kosztorys przegladu auta z ASO.
Mozecie zerknac?
-
Proama obecnie połączona z Generali
OC+AC poniżej 3000 suma ubezpieczenie 120 tysięcy
Auto zastępcze oraz laweta do 500 km po Polsce oraz do 500 w europie.
-
Otrzymalem wlasnie kosztorys przegladu auta z ASO.
Mozecie zerknac?
proponuję zakupić dużo lepszy olej do silnika (zaoszczędzisz 400zł), dalej zakup oryginalnej miski skrzyni
ZF + oryginalnego oleju ZF do tejże skrzyni nie w ASO (tu zaoszczędzisz jakieś 2000zł)
czy wymieniłbym oleje w ASO? nie, gdybym jednak miał doradzać - jeśli chcesz to zrobić w ASO to zrób ale
wspomniane wyżej dostarcz zakupione na własną rękę
w kosztorysie nie ma filtra powietrza - podpowiadam że należy też go wymienić
-
To tylko ich kosztorys ,nic wiecej.
Ja jezdze na tym,ktory Ty mi zaproponowales.Fitr rowniez.
Problem w jest w czyms innym.
Otoz Niemcy zwracaja duza uwage na przeglady serwisowe.Az do przesady,nie zartuje.
Niedawno sprzedalem motocykl i wiem co pisze.
Potrafili sprawdzac kalkulatorem roznice w km od jednego przegladu do drugiego.
Olej silnikowy wraz z fitrem wymieniam w normalnym warsztacie.Nie bede pedzil 100 km do serwisu.Z moim miejscowym serwisem Jaguara nie chce miec nic do czynienia.
Niedawno robilem maly serwis w Porsche.Specjalistyczny warsztat zajmujacy sie tylko ta marka.Nie ASO.
Nie zgodzili sie na zamontowanie mojej wanny z fitrem.
Tak samo moze byc w Jaguarze.Musial bym sie zapytac.
Dla Niemcow wazne sa pieczatki w ksiazce serwisowej.Na kazda wymiane oleju mam rachunek.
Takie maja podejscie.
Dlatego czesto auta starsze maja dobra dokumentacje. I sa przez to drozsze bo bardziej pewne.
-
dokumentowanie obsługi w warsztatach innych niż ASO też może być wiarygodne
olej filtry zawsze faktura itd itd
widać gołym okiem o ile więcej płaci się w ASO
-
Dla mnie to oczywiste ale czasem rachunki sa lewe.Tak jak i pieczatki w ksiazkach.
Jak sprzedawalem Honde zony,to sprawdzali czy sa oryginalne ,istniejace serwisy.Pewnie dlatego,ze jestem Polakiem.Opinie mamy prawie jak Turki.
Moj Jaguar ma tylko elektroniczna ksiazke, wiec nikt niepowolany nie wbije pieczatki.
Dlatego mam dylemat.Zaplacic wiecej i latwo pozbyc sie auta w przyszlosci czy taniej zrobic poza ASO i ciagle tlumaczyc sie dlaczego itd.
-
Zawsze możesz po gwarancji pojechać do asa ze swoim olejem i filtrem. Będziesz miał wpis w książce (elektronicznej) a nie zapłacisz bez sensu za olej 700 czy 800 zł. Sama wymiana nie jest droga.
-
Dopóki samochód na gwarancji, lepiej stosować oryginalny filtr oleju, 60zł nie majątek.
-
Cześć, pytanie z trochę innej strony. Jeśli oddaje do przeglądu dwuletniego jaguara z przejechanym 5 tyś km na nowym wymienianym przezemnie oleju to wymieniają czy zostawiają?
-
Wymieniają a ty za to zapłacisz nie licz na to że ASO to już będzie działać cuda. Swego czasu pojechałem do ASO mówię olej w silniku nowy proszę wymienić tylko w dyfrze. Odbieram auto olej w silniku wymieniony a w dyferku niby jest dożywotnio. Znajdź dobrego mechanika i tyle.
-
Przed wyjazdem do domu postanowiłem wymienić olej w silniku oraz filtry. Byłem cały czas przy tej operacji.
Olej miał najechane 11 tys. km. Oczywiście był naprawdę dobrym stanie. Mogłem spokojnie jeszcze kilka tysięcy km zrobić.
Wiem, że można by oddać tę próbkę oleju do labolatorium 😂 by mieć pewność, że tak jest. To taki żarcik.
Zmartwił mnie natomiast widok filtra powietrza i filtra kabinowego.
Wyglądało jakby pracownik niemieckiego oddziału serwisu Jaguara ich nie wymieniał a tylko zaznaczyl na liście krzyżykiem wykonaną czynność.
Trudno było uwierzyć, że miały 15 tys. km. Wyglądały jakby auto jeździło w terenie.
Mam jeszcze trochę do następnego przeglądu ale już mam wątpliwości czy pojadę do ASO.
-
w swoim egzemplarzu tuż po zakupie (auto miało 18 miesięcy i 68kkm) przy wymianie oleju i filtrów
wyjąłem brudny filtr powietrza z datą produkcji zbliżoną do daty produkcji samochodu, raczej nie był
wymieniany... samochód z rynku niemieckiego
zadziwiające bo filtr kosztuje mało a wymiana jest banalnie prosta nawet dla zwykłego użytkownika
-
A właśnie. To moje pierwsze auto RWD. Czy olej w dyfrze się wymienia, a jeżeli tak to co ile kkm?
-
Ja wymieniam co 30 k sprawdź jak masz możliwość jaki był olej 75w90 czy 140w 90 . W ASO powiedzą że się nie wymienia. 😀😀😀😀
-
W ASO powiedzieli,ze trzeba wymienic ale przy 100 tys.Za jednym razem z wymiana oleju w automacie.Mial na mysli pierwsza wymiane.Nastepne radzil robic przy mniejszym przebiegu.
Tak samo doradzil by w silniku wymieniac czesciej. Nie wiecej niz 15 tys.km.
Te informacje byly nie oficjalne.
Sam sie dziwil jak mozna wierzyc w takie glupoty jak wieczny olej itp.
Ten serwis ma dobre opinie ale kazdy moze wymienic wczesniej wedlug swego uznania.Pewnie to lepsze niz za pozna zmiana.