FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: denver69 w Luty 06, 2021, 21:41:46 pm
-
Cześć, mam problem z regulacją świateł drogowych (xjr x300 ). Po przekręceniu zapłonu, na wtyczce silniczka cały czas jest napięcie, przez co podnosi mi lampę na max w górę ( ciągnie cięgno silniczka do końca ), w ogóle nie działa regulacja z panelu. co może być przyczyną ? jakieś zwarcie w panelu lub przekaźniku ? :- pojecia pozdrawiam
-
Czy napięcie na wtyczce regulatora lamp zmienia się po zmianie pozycji przełącznika?
Mierzyć musisz na środkowym pinie wtyczki i jednym ze skrajnych (jeden skrajny to masa, drugi skrajny to napięcie akumulatora).
Napięcie musi być cały czas, przełącznik działa jak dzielnik napięcia. W regulatorze jest układ sterujący który reaguje na zmiany napięcia.
-
Napięcie się nie zmienia, silniczki sprawne, potencjometr na panelu?
-
Jak mierzyłeś? We wtyczce są 3 piny.
Pomiędzy 1 i 3 musi byc napięcie akumulatora
Pomiedzy 1 i 2 lub 2 i 3 musi się zmieniać - jeśli sie nie zmienia, jakie jest?
Wątpie aby padł przełącznik, to jest tylko drabinka rezystorowa - teoretycznie jeden rezystor mógłby się spalić ale wtedy i tak byłaby zmiana na innej pozycji.
-
Na zewnętrznym minus na środkowym plus i nic się nie zmienia, cały czas ciągnie ( skręca ).
-
Trzeba by jeszcze odłączyć wtyczki od przełącznika (panel zegarka) oraz od regulatora przy lampie i wtedy zmierzyć czy nie ma zwarcia między przewodami.
Później odłączyć wtyczkę od regulatora, podłączyć do przełącznika i zmierzyć czy przy zmianie położeń regulatora zmienia się rezystancja - mierzona pomiędzy środkowym przewodem i dowolną masą.