FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: denver69 w Luty 06, 2021, 21:41:46 pm

Tytuł: Regulacja świateł drogowych.
Wiadomość wysłana przez: denver69 w Luty 06, 2021, 21:41:46 pm
Cześć, mam problem z regulacją świateł drogowych (xjr x300 ). Po przekręceniu zapłonu, na wtyczce silniczka cały czas jest napięcie, przez co podnosi mi lampę na max w górę ( ciągnie cięgno silniczka do końca ), w ogóle nie działa regulacja z panelu. co może być przyczyną ? jakieś zwarcie w panelu lub przekaźniku ?  :- pojecia pozdrawiam 
Tytuł: Odp: Regulacja świateł drogowych.
Wiadomość wysłana przez: piorek w Luty 07, 2021, 09:44:37 am
Czy napięcie na wtyczce regulatora lamp zmienia się po zmianie pozycji przełącznika?
Mierzyć musisz na środkowym pinie wtyczki i jednym ze skrajnych (jeden skrajny to masa, drugi skrajny to napięcie akumulatora).

Napięcie musi być cały czas, przełącznik działa jak dzielnik napięcia. W regulatorze jest układ sterujący który reaguje na zmiany napięcia.
Tytuł: Odp: Regulacja świateł drogowych.
Wiadomość wysłana przez: denver69 w Luty 07, 2021, 20:21:36 pm
Napięcie się nie zmienia, silniczki sprawne, potencjometr na panelu?
Tytuł: Odp: Regulacja świateł drogowych.
Wiadomość wysłana przez: piorek w Luty 07, 2021, 21:00:32 pm
Jak mierzyłeś? We wtyczce są 3 piny.
Pomiędzy 1 i 3 musi byc napięcie akumulatora
Pomiedzy 1 i 2 lub 2 i 3 musi się zmieniać - jeśli sie nie zmienia, jakie jest?

Wątpie aby padł przełącznik, to jest tylko drabinka rezystorowa - teoretycznie jeden rezystor mógłby się spalić ale wtedy i tak byłaby zmiana na innej pozycji.
Tytuł: Odp: Regulacja świateł drogowych.
Wiadomość wysłana przez: denver69 w Luty 08, 2021, 17:29:26 pm
Na zewnętrznym minus na środkowym plus i nic się nie zmienia, cały czas ciągnie ( skręca ).
Tytuł: Odp: Regulacja świateł drogowych.
Wiadomość wysłana przez: piorek w Luty 08, 2021, 18:44:59 pm
Trzeba by jeszcze odłączyć wtyczki od przełącznika (panel zegarka) oraz od regulatora przy lampie i wtedy zmierzyć czy nie ma zwarcia między przewodami.

Później odłączyć wtyczkę od regulatora, podłączyć do przełącznika i zmierzyć czy przy zmianie położeń regulatora zmienia się rezystancja - mierzona pomiędzy środkowym przewodem i dowolną masą.