FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ Seria I do III (1968-92) => Wątek zaczęty przez: jankes w Czerwiec 17, 2017, 09:42:04 am
-
Witam, to już druga pompa. Pierwsza oryginalna umarla ze względu na wiek i czas nie uzytkowania. Druga obecna ktora ma 4 lata zaczyna wyc. Wiec mam pytanie, jak dobrac trzecia pompe by przetrwala dłużej niz obecna? Z gory dzieki za odpowiedz ;)
-
dwie sprawy. Czy masz czyste zbiorniki i jak wyglądają w nich filtry CBC5649. Ciągle mozna je dostać.
teraz sporo pomp jest aftermarket - tanie i czasami mogą się szybciej psuć . Nie znaczy ze oryginalna pompa jest na wieki .
-
tez podłącze sie pod wątek. Chętnei kupie pompe. Kolejne pytanie czy do silnika 4.2 w zależności od serii powinna być użyta inna pompa paliwa czy może być ta sama?
-
w starszych jagach z wtryskami była jedna pompa czy to XJS czy ser III dla przykladu :
http://www.ebay.com/itm/Electric-Fuel-Pump-BOSCH-W0133-1602150-BOS-Reman-/152222425188?fits=Make%3AJaguar%7CModel%3AXJS&hash=item237129e064:g:S34AAOSw4DJYlu7u&vxp=mtr
teraz jeśli chodzi o xj6 ser gaźniki to było parę pomp najczęściej stosowano SU ale tez chyba w 1976 +- używano pomp w zbiornikach
różnica pomp wtryskowych a pomp gaźnikowych jest ciśnienie wychodzące z pomp, tak ze pompy gaźnikowej nie użyjesz we wtryskowych autach i na odwrót.
-
Witam,
Miałem problem ze śrubami by dostać się do filtrów wewnątrz zbiornika CBC5649. Śruby są zapieczone, musiałbym je rozwiercać. Wybrałem rozwiązanie, które znalazłem na forum za oceanem. Pomiędzy bakami a zaworem trójdrożnym przełączającym baki (czyli przed pompą) na wężu gumowym zamontowałem filtry metalowy Wix o przyłączach 12mm. Wg sprzedawcy ich przepustowość to 7 galonów na minutę, tak że nie stanowią oporu w przepływie paliwa. Jest to ochrona pompy.
Zdjęcie z mojego samochodu seria 3, DDS 1991.
jagdds
-
Jeszcze na temat pompy. Ostatnio wymieniłem obydwa zbiorniki na piękne i lśniące. Nowy filtr i pompę oczywiście. Poprzednia (przed wymianą baków padła po stu kilometrach.
Nowa pompka z Magneti marelli już zaczęła głośno pracować. Z tego co słyszałem to lepiej kupić coś innego. Włosi pakują tanią chińszczyznę do swoich pudełek.
-
Będąc u mechanika zaproponował mi żebym założył filtr przed pompą. Poprosiłem żeby założył co ciekawe akurat dobrał filtr paliwa od Johna Deera. Zobaczymy jak to się sprawować będzie. Póki co temat z mojej strony zamknięty
-
Witam podłącze się pod temat ponieważ mam taki problem xj I generacja 1970r 2.8 pompy w bagażniku nie podają paliwa tylko dziwne jest to że na osobnej zewnętrznej pompie auto odpali a na oryginalnych nie chce... Napięcie po przekereceniu zaplonu jest na pinach od pompy tylko z tego co zdążyłem zauważyć sterowanie jest impulsami tak? Bo jak zdjalem obudowę cewki na pompie i za "opornikiem" szybkimi ruchami dawałem impuls plusem to pompa zaczęła pompowac paliwo i kot zagadał na swojej pompie i jak podawałem cały czas impulsy plusem to silnik pracował a gdy przestałem to za parę chwil zgasł. Teraz pytanie czy ten oporni w pompie jest uszkodzony? Gdzie znajduje się przekaźnik pompy?? Sterowanie impulsem jest plusem czy masa? Czy na pompie ma być stałe napięcie 12v??
PS Kot wcześniej nie był odpalany x lat
-
Najlepiej kupi nowe pompy . Pompy te mozna przebudowa ale sporo praktyki potrzeba aby ustawić wysoko punktów- rozdzielaczy . W pompach tych najczęściej leci membrana twardnieje i pompa przestaje pracować . Jest pare firm które sprzedają części do tych pomp np :
https://xks.com/i-7084864-su-fuel-pump-rebuild-kit-for-points-type-azx1318-pump-03-epk305.html
tez mozna dostać elektroniczny rozdzielacz;
https://rimmerbros.com/Item--i-AZX1311CONV
Paręnaście miesięcy temu sprzedawał gość z Kalifornii membrany do pomp po 35 dolców . Były to chyba najlepsze membrany na rynku . Mozna nawet używać do pompowania alkoholu .Jednak nie mogę jego ogłoszenia aukcji już znaleźć .
Jesli chcesz mieć oryginalne pompy to chodzą nowe od 120 dolców ale możesz użyć aftermarket taka jak ta :
https://www.onlineautoparts.com.au/products/12-volt-SU-Type-Diaphram-Electric-Fuel-Pump-1-LPM-3-psi-Ecco-Universal-NZ-Made-/ZPN-00888
lub podobnej .
Tutaj jest artykuł SU Pompach . jest po angielsku ale mozna przetłumaczyć .
https://mgaguru.com/mgtech/fuel/fp100.htm
-
tutaj link do membran :
https://www.ebay.com/itm/191124127548?_trksid=p2047675.m570.l5999&_trkparms=gh1g%3DI191124127548.N36.S2.R4.TR8
-
Zamiast pomp membranowych można zastosować zwykłe od 60zł na all dedykowane do zasilania gażnikowego znika problem z twardymi membranami i alkoholem w paliwie dają radę z zużyciem ok 30 l 100km,weż tylko z jak największą wydajnością i 0,2 bar lub facet-pompa tłoczkowa tylko nie każdy lubi odgłos jej pracy
-
czy taka pompa zdała by egzamin ?? https://allegro.pl/oferta/pompa-paliwa-gaznikowa-do-aut-z-gaznikiem-0-2-bar-7451801397
dodam że taką pompę chciał bym zamontować tymczasowo bo chce żeby auto było mobilne na czas odrestaurowania. Później będę chciał wrócić na w miarę oryginał ze wszystkim z czym mi sie uda.
Ps sory za głupie pytanie z gaźnika idzie przelew powrót nadmiar benzyny do zbiorników tak ?
-
Nic nie piszą o wydajności,ale powinna czasowo wytrzymać my montujemy QAP 14031,na razie tylko jedna była do reklamacji
-
piotrmini czyli np taka jak ta powinna zagrać TAK ?? https://superparts.pl/qap-14-031-pompa-paliwa-uniwersalna-qap-zewnetrzna/496799
-
Tak kupuj,zakładaj