FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: kuksaniec w Grudzień 26, 2010, 13:03:00 pm
-
Hej dzisiaj usłyszalem przypadkiem ze wymieniajac olej na nowy w skrzyni automatcznej moge popsuc skrzynie biegow ( ja sie smieje z tego ) no aczkolwiek chcialbym poznac wasza opinie ;]
pozdrawiam
-
Oczywiście, można popsuć skrzynię, jeśli tylko wleje się nieodpowiedni olej - np. do smażenia frytek... :-gwizd
-
Chodzi mi tu o oryginalny olej. Jeden "fachowiec" stwierdzil ,ze nie wymienia sie oleju w skrzyni. :-gwizd
-
Ja jestem tego samego zdania co Ty, stąd ta ironia, co do jego wypowiedzi :-gwizd Ciekawe, co ten "fachowiec" sądzi o wymianie oleju w silniku... Też się nie powinno wymieniać?
-
jak olej wymienisz to uwazaj tylko na to zeby byl w prawidlowej ilosci bo jak nie to elektronika warjuje. 4,5l o ile wiem musi byc. zepsuc sie nic nie da...
-
Najgorsze jest to ze ten gosc naprawia auta ! Wolalem skonsultowac na forum - dzieki za odpowiedz :-thank
-
Zmień mechanika i zmień olej ;)
-
ale nie zmieniaj nastawienia do tego forum!
:-za
-
Ponieważ również przeczytałem w instrukcji do swojego Jaga że olej w skrzyni jest tam dożywotnio ?????? nie uwierzyłem i udałem się do dość renomowanego serwisu skrzyń we Wrocławiu. Powiedzieli, że KAŻDA skrzynia automatyczna, a szczególnie, taka nastawiona na sportową jazdę tzn z silnikami z dużą mocą, musi być zadbana, a to się wiąże między innymi z wymianą oleju i filtra co 30 tys. km. A przy 1 wymianie, jeśli była po dużym przebiegu, wymieniają podwójnie. Tzn po około 3 tygodniach od wymiany, ponownie, gdyż stary filtr nie wyłapuje wszystkich nieczystości, w związku z tym pływają w nowym oleju, często zatykając elektrozawór itp. Zalecili także, że jeżeli czuć jakiekolwiek szarpnięcia przy zmianie biegu, schodzeniu biegu na niższy, wchodzeniu na wyższy, a już na pewno przy zmianie z P na D. To należałoby zregenerować płytę sterującą. Mówili o jeszcze paru istotnych rzeczach, ale powiedzieli, że skrzynia zadbana chodzi baaardzo długo i zawsze powinna chodzić jak nowa.
-
a ci fachowcy mówili ile taka usługa może kosztować??
-
Mój model to x308, do niego znam ceny jak byłoby z Twoim modelem to nie wiem. Natomiast wymiana oleju plus olej. to 350zł. Natomiast jeśli chodzi o płytę sterująca to jest około 1800zł i pół roku gwarancji. Panowie robią szybko i sprawnie przy moim aucie grzebało 3-4 mechaników na raz i wymiana oleju trwała 10-15 min.
-
Spoko ! to nie moj mechanik tylko pseudo polecany mechanik - jednym slowem baran i tyle ;]
-
Co to jest ta plyta sterujaca? Ja wymienialem olej niedawno, ale czasem mi szarpnie samochodem. :-thank
-
u mnie zawsze szarpnie jak na 2wchodzi bieg.. przy zwalnianiu tez zbija bieg lekkim szarpnieciem, ale myslalem ze tak musi byc, ze tamte automaty z tamtych lat tak zrobione byly..
-
Nie jestem specjalista od skrzyń biegów, mogę tylko powtórzyć co mi powiedzieli. Płyta sterująca jest odpowiedzialna za sterowanie ciśnieniem oleju w skrzyni, czasami szarpanie, jest spowodowane uszkodzeniem elektrozaworu, ten jest tańszy do mojego około 400zł również regenerowany. Zdarza się, że poduszka skrzyni powoduje szarpnięcia, albo luzy na wale, ale to już spece od skrzyń niech się zajmą.Kolega w Bmw serii 5 z tą samą skrzynią co w X308 nie przejmował się zbytnia tym że ta przy parkowaniu i zmianie z R na D i odwrotnie szarpie, tak jakby otłukiwał pobliskie samochody, stwierdził że specjalista mu powiedział, że te BEEMKI tak mają..no i po jakimś czasie, przy zmianie oleju wyleciały jakieś metalowe opiłki, poszło sprzęgło, a potem cała skrzynia..skrzyni szukał, ceny były różne, w końcu sprzedał auto.
-
Mi powiedzieli, ze to szarpanie przy zmianie D/R to wina luzow na dyferencjale. I co ciekawe, szarpie tak bardzo rzadko, wiec reguly nie ma. ??????
-
Ja po zmianie dyferencjału miałem szarpanie takie samo:), więc chyba reguły nie ma.Mając w pamięci to co mi mówili Panowie specjaliści pojechałem zregenerować płytę=pomogło.
-
Dzieki Pablo, zapamietam sobie:) Moge zapytac skad wziales dyfer i ile zaplaciles mniej wiecej? I jaki masz samochod? :-gwizd
-
X308 w mój poprzedni zaczął się pocić, sądziłem że zmiana uszczelniaczy bocznych załatwi sprawę, ale tak się nie stało, Należałoby wymienić także łożyska, a to przestało być opłacalne, dobry używany Dyfer bez wycieków po bokach i przede wszystkim na flanszy choć ta jest do zrobienia za nieduże Pieniądze. Dostałem miesiąc gwarancji ponoć ma 70 tys przebiegu, ale z tym nigdy nie wiadomo. Koszt 1500zł plus 1000 za wymianę z zalaniem nowym olejem, który powinien być uzupełniany co 16 tys.. Niestety :P Zrobiłem 10 tkm i jest ok. bez wycieków nie wyje. Poprzedni także nie wył, tyle że się pocił i nie jestem w stanie powiedzieć ile jeszcze by pośmigał. Nawet gdzieś go mam. Ale do rocznika 98 jest inny i do 99 jest inny, a już na pewno jest inny niż w x300.
-
dodam że mam końcówkę roku 98 a dyfer z 99 roku, ponoć tak robili.. ?????? a Dyfer załatwił mi mechanik