FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Pierwszak w Luty 24, 2014, 23:13:16 pm

Tytuł: Stukanie przy zmianie biegów po odpuszczeniu sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: Pierwszak w Luty 24, 2014, 23:13:16 pm
Witam wszystkich.
1. Tak jak już ktoś pisał o zawieszeniu. Sprawdzalem zawieszenie do wymiany tylko był prawy sworzeń wahacza. Tylko, że po wymianie dalej jakieś postukiwanie a mechanicy nic nie widzą. Musze chyba sprawdzić te mcphersony :)
2. To dziwne stuknięcie w układzie napędowym:
Objawy:
- przy zmianie biegów po odpuszczeniu sprzęgła ( jakby na wale bo czuć to pod podłogą)
-w trakcie jazdy np. na 3cim biegu odpuszczam gaz i pozniej gdy chce go dodać jest to uderzenie.
-łatwo te stuknięcie sprowokować gdy auto stoi w miejscu. Odpalam silnik wrzucam pierwszy bieg i trzymam wciśnięty hamulec oraz sprzęgło. Odpuszczając sprzęgło prawie do końca słyszę uderzenie. Pompując sprzęgłem na hamulcu wywołuję kilkukrotnie uderzenia. Do tego w trakcie jazdy auto przy wyższych obrotach wpada w wibracje.

Diagnoza mechaników :
Mechanik 1: łożysko w wale napędowym, proponuje rozciąć wał i zmienić łożysko ale sam nie wie jakie.
Mechanik 2: cały wał do do wymiany i proponuje kupić używany od Anglika na gwarancji.
Mechanik 3: wał do wymiany, możliwe że także i most. Proponuje, żeby najpierw wymienić olej w moście a jeśli nie pomoże kupić używany wał.
Serwis Jaguar- nie byłem na diagnostyce bo koszt jednej roboczogodziny mechanika to 350zł netto.

Teraz pytania do was:
Ktoś miał taki problem?
Wystarczy wymiana wału czy tylko oleju?

Jeśli wymiana wału to w grę wchodzi tylko używka około 350zł z gwarancją bo w serwisie Jaga 3000zł plus 800zł robocizna.

Tak ogólnie to super autko :)
Jaguar X-type 2002 2.5 AWD
Dzięki i pozdrawiam.
Tytuł: Stukanie przy zmianie biegów po odpuszczeniu sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: CiGaR w Luty 24, 2014, 23:45:36 pm
Co Ci to da, że kupisz używane części na gwarancji, które po pewnym czasie mogą paść jak ta stara, jak kupiłeś Jaguara, to kupuj nowe części i zapomnij o problemie. Przed kupnem mogłeś pomyśleć, teraz musisz się liczyć z cenami części i ewentualnych napraw. A kupowanie używanych części to dla mnie bez sens i głupota.
Tytuł: Stukanie przy zmianie biegów po odpuszczeniu sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: Pierwszak w Luty 25, 2014, 00:18:51 am
Dzięki za szybką odpowiedź. Zastanawiam się czy nie kupić w Anglii bo mam znajomego i moze uda sie znaleźć w dobrej cenie.
Czy po objawach myślisz, że trzeba bedzie wymieniać cały wał czy tylko podporę wału? Bo podporę można kupić nową za 230zł, to już dobra cena tylko czy załatwi problem.
Może ktoś zetknął się z takim przypadkiem?
Pozdrawiam.

Tytuł: Stukanie przy zmianie biegów po odpuszczeniu sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: morhot w Luty 25, 2014, 09:34:02 am
Kolego, to są klasyczne objawy uszkodzonych  poduszek skrzyni biegów lub silnika.
Sprawdź to jeszcze zanim zaczniesz szukać nowego wału.
Poza tym jeśli wiesz jak "sprowokować" stukanie, to najłatwiej będzie znaleźć staromodnego mechanika z klasycznym kanałem żeby auto stało na kołach, i jeden za kierownicę, drugi do kanału i szukac co łupie  ;D

...a parę ostatnich wpisów powinno wylecieć stąd do nowego tematu, żeby nie śmiecić w tym kompendium niedociągnięć X-ów
Tytuł: Stukanie przy zmianie biegów po odpuszczeniu sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: Pierwszak w Luty 25, 2014, 10:27:05 am
Poduszka skrzyni wymieniona parę dni temu ale stuknięcie pozostało. Wizyty u mechaników tak wyglądały, że siedziałem w aucie na podnośniku i prowokowałem uderzenia. Jeden cos mówił o łożysko w wale a sam tez czytałem ze niektórzy wymieniali podporę wału tylko czy to pomoże w moim przypadku.
Tytuł: Odp: Dziwny dźwięk w układzie napędowym. Wał? Most?
Wiadomość wysłana przez: ghrh w Luty 25, 2014, 10:51:35 am
U mnie też tak wali, głuche łupnięcie z tyłu. Według mojego speca to łączenie tylnego mostu z wałem. W poniedziałek odstawiam kotka na regenerację wzmiankowanego mostu, ma rozwiązać ten problem, jak i huczenie podczas jazdy. W razie dam znać co wyszło.
Tytuł: Odp: Dziwny dźwięk w układzie napędowym. Wał? Most?
Wiadomość wysłana przez: benjamin w Luty 25, 2014, 11:01:15 am
podpora to mało prawdopodobne, obstawiałbym luz w skrzyni rozdzielczej lub w tylnym dyfrze (stawiam na to pierwsze),  i nie wierze że nie da się określić skąd dochodzi dźwięk na podniesionym samochodzie
ps, podporę wymienia się bez rozcinania wału, po wyjęciu wału będzie widać co i jak, trzeba zdemontować końcówkę wału która jest przykręcona do skrzyni rozdzielczej (zabezpieczona jest pierścieniem typu 'seger") następnie "zbić" podporę w kierunku skrzyni rozdzielczej,
Tytuł: Odp: Stukanie przy zmianie biegów po odpuszczeniu sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: Pierwszak w Luty 25, 2014, 12:22:37 pm
Czyli regeneracja mostu wchodzi też w grę. Tylko w Białymstoku nie słyszałem zeby ktos tym sie zajmował, wały owszem ale nie mosty.
Ghrh masz identyczne objawy przy zmianie biegów? Przy pompowaniu sprzęgłem?
Ile kosztuje regeneracja?
Czekam na info czy problem został rozwiązany.
Dzięki.
Tytuł: Odp: Stukanie przy zmianie biegów po odpuszczeniu sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: ghrh w Luty 25, 2014, 12:59:41 pm
U mnie jest automat :) Najłatwiej powtórzyć problem jak powoli dotaczam się do świateł, tuż przed zatrzymaniem się jest taki efekt.
Cały proces (demontaż mostu, wymiana łożysk, usunięcie luzów, montaż plus zalanie olejem z jakimś uszlachetniaczem) ma wynieść 1500zł. W tym jest też przesyłka gdzieś do Trójmiasta i z powrotem.
Tytuł: Odp: Stukanie przy zmianie biegów po odpuszczeniu sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: Pierwszak w Luty 25, 2014, 14:58:06 pm
Szczerze zastanamiałem się nad regeneracją wału ( zeby nie kupować używki ) skoro 3mechaników mówiło, że w tym leży przyczyna. Jutro pojadę do zakładu gdzie zajmują sie wałami i zlecę diagnostykę.
Napiszę jaki bedzie efekt ten wizyty.
Tytuł: Odp: Stukanie przy zmianie biegów po odpuszczeniu sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: CiGaR w Luty 25, 2014, 15:18:51 pm
U mnie zauważyłem to samo, ale w S-type, jak to zdiagnozuje to dam znać co się działo, może w X-type okaże się ten sam problem.
Tytuł: Odp: Stukanie przy zmianie biegów po odpuszczeniu sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: Pierwszak w Marzec 03, 2014, 15:13:56 pm
Czesc wam ponownie.
Byłem u mechaników którzy zajmują sie naprawą i regeneracją wałów napędowych.
Ku mojemu zaskoczeniu mechanicy stwierdzili ze wał napędowy jest cały/sprawny i nie trzeba go regenerować.
Diagnostyka wykazała, że przyczyną jest przegub wewnętrzny i rzeczywiście jest do wymiany bo sam widziałem jak nim ruszali to jest roztrzaskany i wydaje dźwięki jak grzechotka ( chyba to ten sam dźwięki pojawiający sie na wybojach a mechanicy nic w zawieszeniu nie widzieli ).
Szukaliśmy owego przegubu wewnętrznego ale nigdzie nie jest dostępny. Człowiek w biurze  dzwonił do serwisu jaguara ale powiedzieli ze odpiszą na maila jak coś znajdą.
Zostawiłem swój numer w warsztacie i jesli odezwą sie z jaguara to od razu dostanę telefon z wyceną i ewentualnym terminem.

Proszę skomentujcie sytuację, może ktoś słyszał o podobnym przypadku.
Czy serio jest to możliwe ze wymiana tego przegubu załatwi problem? Mechanik starał mi się wytłumaczyć jak to działa ( przyniósł stary zniszczony przegub wewnętrzny) i przyznamy ze brzmiało to całkiem sensownie.

Trzech stawiało na wał napędowy a nagle czwarty, że to jednak lewy przegub wewnętrzny ?!?!

Tytuł: Odp: Stukanie przy zmianie biegów po odpuszczeniu sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: ghrh w Marzec 03, 2014, 15:19:23 pm
Mi wszędzie, łącznie z aso, mówili, że dostępna jest tylko cała półoś, bagatela 3000zł. Tutaj niestety sztukowałem używaną, ale w idealnym stanie.
Tytuł: Odp: Stukanie przy zmianie biegów po odpuszczeniu sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: Pierwszak w Marzec 03, 2014, 16:26:49 pm
Dzwonił mechanik.
Cena w serwisie 3500zł cała półoś i nie można kupić samego przegubu zwenętrznego.
Powiedział też, że sami mogą odbudować za 2000zł albo jak znajdę używaną to oni podejmą się wymiany.
Tylko dalej nie jestem pewien czy to pomoże.


Tytuł: Odp: Stukanie przy zmianie biegów po odpuszczeniu sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: ghrh w Marzec 03, 2014, 16:59:29 pm
Przegubu samego nawet specjaliści od przegubów nie byli w stanie dopasować (wymiary, ilość zębów etc). Za 150zł na Allegro znalazłem używkę. W tej cenie już warto spróbować przed ewentualnym wtopieniem grubszej kasy.
A skoro wiesz, że przegub jest walnięty to i tak trzeba zrobić. W najgorszym razie będziesz szukał dalej.
Tytuł: Odp: Stukanie przy zmianie biegów po odpuszczeniu sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: Pierwszak w Marzec 03, 2014, 17:20:41 pm
Nie no racja też tak pomyślałem, że i tak trzeba wymienić. Najwyżej dalej będę szukał.
Napiszę w najbliższym czasie jake są postępy.
Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Stukanie przy zmianie biegów po odpuszczeniu sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: bartnik w Marzec 07, 2014, 15:01:49 pm
Lewy ?prawy?  tył? przód?  Ja wymienialem przedni lewy - z Allegro oczywiscie bo akurat byłem w  Polsce jak sie pojawiła potrzeba wymiany. Natomiast w UK niedaleko mam sklep  x-type parts  a tam za 124 funty (PI x drzwi 600zł) nówka funkiel  http://www.xtypeparts.com/suspension/driveshafts/01-09-jaguar-x-type-25-30-v6-petrol-man-auto-lh-drive-shaft-.html   Niestety wysylka  ponad 100zł  w Europie  no ale  700 to nie 3000 jednak :)  Maja tez szeroki wybór uzywanych - szukaj "drive shaft"   -  LH to left hand , RH to right hand czyli lewa  i prawa. Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Stukanie przy zmianie biegów po odpuszczeniu sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: ghrh w Marzec 07, 2014, 15:50:34 pm
Czysty Murphy. Gdzie była ta informacja jak dla siebie szukałem???
Tytuł: Odp: Stukanie przy zmianie biegów po odpuszczeniu sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: ghrh w Marzec 10, 2014, 17:37:04 pm
No to telefon od mechanika:
Rozbite gniazdo przegubu, duży luz i stąd stukanie. Oczywiście nie do dostania...
Tytuł: Odp: Stukanie przy zmianie biegów po odpuszczeniu sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: Pierwszak w Marzec 13, 2014, 00:56:19 am
A to gniazdo nie znajduje się w moście tylnym? Popraw mnie jeśli się mylę. Trzeba most cały wymieniać?
W Piątek wymieniam półośkę lewą przednią to powiem zeby na to zwrócili uwagę, bo nie wydaje mi sie zeby sama wymiana półości załatwiła problem na amen :/
Tytuł: Odp: Stukanie przy zmianie biegów po odpuszczeniu sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: ghrh w Marzec 13, 2014, 09:09:05 am
A to gniazdo nie znajduje się w moście tylnym? Popraw mnie jeśli się mylę. Trzeba most cały wymieniać?

Oczywiście, mówię o tylnym moście.
Na razie na podstawie przegubów szukamy zamiennika, ewentualnie można coś dotoczyć. Wolałbym nie musieć kupować mostu.
Tytuł: Odp: Stukanie przy zmianie biegów po odpuszczeniu sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: Tomy w Marzec 13, 2014, 11:02:50 am
Tak informacyjnie dorzucę do tematu, że manżeta wewnętrzna przegubu przedniego 3.0 v6 pasuje m.in. od cytryny, fiesty, mazdy. Często jest rozerwana przy wyciąganiu z silnika.

manżeta przegubu wewnętrznego przód
SPIDAN 23179
PASCAL G6F022PC
śr1= 19mm
śr2= 60 mm
h= 84mm

Niech Wam portfel ciężki będzie ;)
wiele części napędu pasuje np z forda transita curiera, focusa 16v.
Tytuł: Odp: Stukanie przy zmianie biegów po odpuszczeniu sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: Pierwszak w Marzec 14, 2014, 13:47:53 pm
Wymieniłem półoś. Wibracje przy wyższych obrotach ustały i teraz ładnie się kręci na każdym biegu.
110zł półośka + 50zł robocizna. Został mi dobry zewnętrzny przegub i osłony przegubów na wszelki wypadek.

Walenie z tylu dalej pozostało. Wał jest cały, półośki z tylu też czyli wyszło na to, że trzeba wymienić most.
W weekend będę zamawiał most w "bardzo dobrym" stanie a w przyszłym tygodniu umawiam się na wymianę. Podobno nie taka prosta operacja i zajmie pół a może cały dzień ( czyli wysoki koszt robocizny ).
Napiszę w tygodniu czy problem został rozwiązany.
Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Stukanie przy zmianie biegów po odpuszczeniu sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: ghrh w Marzec 14, 2014, 13:57:45 pm
Szczerze mówiąc z doświadczenia wolę swój naprawić niż kupić używany 'w dobrym stanie'. Nie wiesz, jak sprzedający rozumie ten stan i czy za miesiąc albo dwa nie będziesz powtarzał procedury. Parę razy kupowałem części używane i z dokładnością do jednego za każdym razem się sparzyłem.
Przypadłości tylnego mostu w X-Type są dość powszechnym problemem (huczenie, piszczenie na mrozie), więc szansa na powtórzenie w najbliższym czasie spora. Jak dobrze naprawisz to masz parę lat głowę spokojną.

Za parę dni będę miał swój zrobiony, najwyżej to wszystko odszczekam ;) Możesz poczekać i wtedy podejmować decyzję.
Tytuł: Odp: Stukanie przy zmianie biegów po odpuszczeniu sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: ghrh w Marzec 31, 2014, 19:39:32 pm
Trochę się przeciągnęło...
Regeneracja mostu - rozbiórka, czyszczenie itp, wymiana wszystkich łożysk i sztukowanie gniazda przegubu - >2k. Efekt znakomity, cisza, spokój, nic nie łupie.
Z perspektywy czasu - lepiej znaleźć most, w którym nie wali, wtedy da się zmieścić w 1,5k z samą wymianą łożysk. Gniazd nie ma nigdzie dostępnych, podobno żeby pospawać to jakiś dziwny stop i jest to niemal awykonalne i stąd cena wyższa.
Tytuł: Odp: Stukanie przy zmianie biegów po odpuszczeniu sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: Janusz Sa w Maj 23, 2014, 17:28:19 pm
Stukanie przy zmianie biegów po odpuszczeniu sprzęgła. Nie wiem, czy to dokładnie tak nazwać, ale właśnie zamawiam, i to nowy „łącznik wału – przegub elastyczny, pierwszy od strony skrzyni. Kosztuje około 130 zł nowy, mówię około bo to nie w polskich złotych.
Tytuł: Odp: Stukanie przy zmianie biegów po odpuszczeniu sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: hidy w Kwiecień 02, 2015, 21:04:41 pm
No i co?
Ja po wymianie skrzynki kątowej nie zauważyłem większej poprawy. Stuki dalej dochodzą gdzieś z okolic skrzyni biegów. Jest wyraźny luz miedzy wałem a przednią osią.
Może to skrzynia biegów? :-thumpdown
Czy ktoś miał taki problem i znalazł rozwiązanie?
Tytuł: Odp: Stukanie przy zmianie biegów po odpuszczeniu sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: q_nerk w Sierpień 27, 2015, 22:34:25 pm
U mnie skończyło się na wymianie poduszki z tyłu silnika/skrzyni, wizualnie była ok, ale guma już wyrobiona i po wymianie jest kolosalna różnica. Czas wymiany to jakieś 10min z wjechaniem na kanał Druga kwestia to u mnie jest jeszcze malutki luz na frezie wału, ale to nie przeszkadza już w normalnej jeździe, przy jeździe nazwijmy to sportowej czasem się odzywa
Tytuł: Odp: Stukanie przy zmianie biegów po odpuszczeniu sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: inkk w Styczeń 10, 2016, 23:44:56 pm
Ja też dołączę się do tematu. Jakieś 9 miesięcy temu miałem problem z wałem, podczas jazdy było słychać jakby świszczenie i okazało się, że to wał (tak powiedział mi mechanik).  Ok, kupiłem inny, używany wał ale dopiero niedawno się dowiedziałem, że wystarczyło kupić samą podporę wału i można było to tak załatwić, ale też usłyszałem od mechanika, że ta część jest niedemontowana.
Problem ustał ale wrócił inny jakieś 2 miesiące temu. Podczas ruszania i przy zmianie biegów słychać stuk, np. ruszanie do przodu i zaraz do tyłu. Okazało się, że to luzy na wale, podczas ruszania samym wałem na kanale występował spory luz, a zatem dałem wał do regeneracji (kwota 450 zł w Katowicach, o ile jest ktoś zainteresowany, bo obdzwoniłem sporo firm), minus jest jedynie taki, że nie wyważają wałów bo ponoć się takich rzeczy nie robi. Wydaje mi się to nieprawdą bo jakby nie było wał ma blaszki na końcach. Nieistotne, dostałem wał i okazało się, że stuki dalej są i doszło jeszcze dudnienie przy 110-130 km/h. Rozmawiałem z mechanikiem, wziął auto na kanał podniósł i ktoś zmieniał biegi przód tył. Dostałem filmik i zdjęcie, która część jest do wymiany bo są luzy.
Dzwoniłem do sklepów niestety nie wiem za bardzo jak to się nazywa. Załączam link do filmików - stukania i zdjęcia z zakreślonym elementem.
https://www.dropbox.com/sh/ag1aw1tgqz6pcei/AAAdHtklbpyKA_laBKEYKNvNa?dl=0 (https://www.dropbox.com/sh/ag1aw1tgqz6pcei/AAAdHtklbpyKA_laBKEYKNvNa?dl=0)
Może komuś sie to przyda tu są zdjęcia mojego wału łącznie z wymiarami Jag 2002r
https://www.dropbox.com/sh/1n6vx8o79s6onpg/AAAuY2MorOtEdTzkXfrJysUZa?dl=0  (https://www.dropbox.com/sh/1n6vx8o79s6onpg/AAAuY2MorOtEdTzkXfrJysUZa?dl=0)

Jedynie co udało mi się dowiedzieć to, że oryginalnie nie dostane tej części, trzeba wymienić cały tył, a więc 3-3,5 tyś jak dobrze zapamiętałem.
Może wiecie z którego auta dałoby radę dopasować tą część i jak to się nazywa fachowo ?

zapomniałem jeszcze dodać, poduszkę skrzyni biegów też wymieniałem
Będę wdzięczny za odpowiedź.
Tytuł: Odp: Stukanie przy zmianie biegów po odpuszczeniu sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: krzychyuw89 w Luty 08, 2016, 14:29:36 pm
Kolega w pierwszej wiadomości pyta o stukanie w Jagu AWD, a co to może być jak u m,nie z przednim napędem 2.0D kombi też słyszę podobne stukanie i też jakby z tyłu po odpuszczeniu sprzęgła...głównie po 4 i 5 biegu.
Czy to rzeczywiście jakaś poduszka przy skrzyni biegów/silniku i tak to się niesie jakoś dziwnie do tyłu???
Jakieś pomysły ???

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Stukanie przy zmianie biegów po odpuszczeniu sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: q_nerk w Luty 08, 2016, 20:01:17 pm
Tylna poduszka skrzyni biegów
Tytuł: Odp: Stukanie przy zmianie biegów po odpuszczeniu sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: metamind w Marzec 22, 2016, 21:38:41 pm
może nie na temat, ale nie wytrzymam: niech mi ktoś wyjaśni, dlaczego pod każdym wątkeim dotyczącym układu napędowego pojawia się ktoś, kto twierdzi, że do zmiany podpory wału trzeba ten wał rozciąć. przecież jest to tak absurdalne stwierdzenie, że nie mogę wymyślić porównania, które by ten absur opisało.
Tytuł: Odp: Stukanie przy zmianie biegów po odpuszczeniu sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: inkk w Marzec 22, 2016, 21:47:11 pm
a skąd pomysł odnośnie rozcinania ? mój wcześniejszy mechanik też twierdził że podpora wału nie jest wymienialna (mogę ewentualnie rozciąć i zaspawać wkładając nowe łożyska) a były na allegro same podpory, zmieniłem mechanika i teraz nie było problemu, tzn jak dobrze pamiętam podpora składa się ze zbijanej blachy w której są łożyska to tak trochę łopatologicznie- można zdemontować.
Opisze może dziś wieczorem odnośnie stukania bo częściowo udało mi się rozwiązać problem z tuleją.
Tytuł: Odp: Stukanie przy zmianie biegów po odpuszczeniu sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: lukasz_slask w Lipiec 14, 2016, 09:06:26 am
Witam, odświeżę trochę temat,
u mnie słychać stuknięcie przy zmianie biegu na wyższy, dodatkowo jak lekko próbuję poruszyć wał pod samochodem (idący do tylnego dyfra)  słychać to samo stuknięcie w skrzyni kątowej. Tutaj moje pytanie: czy może być to spowodowane przepracowanym olejem, i czy wymiana oleju może coś dać?
2.5 manualna skrzynia

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Stukanie przy zmianie biegów po odpuszczeniu sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: hidy w Lipiec 18, 2016, 21:08:23 pm
Witajcie!
Przerabiałem temat i stuki przenoszą się po wale co utrudnia lokalizację.
Stukanie jest z powodów i u mnie były wszytskie naraz:
-luz na wałku napędzającym wał w skrzyni kątowej (koła zębate)  -wymiana skrzynki
-luz na przegubach wału  - wymiana przegubów (pasują od BMW e39 ale wymagają nawiercenia wału bo są dłuższe)
-luz na wałku w dyfrze  - wymiana dyfra
-lun na przegubach wewnętrznych - wymiana przgubów najbardziej pomogła, bo przeniesienie napędu wykonuje najmniej obrotów
Zacznij od miejsca gdzie masz największy luz.
 Luz 1st. już jest b.dużym luzem wydającym dźwięki.
Wymiana oleju już nie pomoże.

PZDR

Tytuł: Odp: Stukanie przy zmianie biegów po odpuszczeniu sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: lukasz_slask w Lipiec 18, 2016, 22:11:50 pm
hm a ma znaczenie czy ten luz sprawdzam na biegu czy na luzie?
Sprawdzałem na luzie i to stuknięcie słychać w skrzyni kątowej.
Przy jakim przebiegu wymieniałeś skrzynie? :)

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Stukanie przy zmianie biegów po odpuszczeniu sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: hidy w Lipiec 18, 2016, 22:49:01 pm
Musisz sprawdzić rękami w kanale. samochód na biegu stoi na kołach. Złap za wał i szybko kręć  lewo-prawo( pewnie będzie miał małe luzy). Patrząc na skrzynkę i na dyfer ocenisz czy te luzy są tylko na wale czy przenoszą się dalej.
Złap za przeguby wewnętrzne przy dyfrze jeżeli samochód stoi na kołach nie możne w ogóle drgnąć. To samo z kołnierzem dyfra nie może dać się obrócić nawet o 0,5 mm patrząc na jasny plastykowy kołnierz wzgl obudowy.
Możesz również podnieść jedno tylne koło i jedna osoba powinna nim kręcić lewo i prawo - przejżeć całą drogę od dyfra do skrzynki.
Ciekawostka miałem również luz na przegubie wew osi przedniej prawej - masakra...

Moja skrzynka miała ok 200tyś. Sprawność zależy od stylu jazdy.  Jak ktoś nie umie puszczać sprzęgła lub jeździł ostro po dziurach to napęd dostaje luzów, niestety  nie ma gumowych absorberów na wale jak np. w BMW.
Napisz gdzie co było luźne.
Olej w skrzynce na pewno po 150tys trzeba wymienić trzeba samochód przechylić na 0,5 m próg-grunt i wtedy można zlać i wlać ponieważ korek jest z boku i wylew się z niego olej.

PS
podczas sprawdzania możesz znaleźć dość duży luz w skrzynce kątowej  (ale tylko na luzie i podczas kręcenia tylnym kolem), to nie jest luz generujący stuki to normalne, jak wymieniłem wszytskie powyższe to ten luz już nie genrował żadnych stuków, a wynika tylko z bardzo złożonej konstrukcji skrzynki i skrzyni w której zamknie się ten ruch obrotowy - tak myślę :-)
PZDR
Tytuł: Odp: Stukanie przy zmianie biegów po odpuszczeniu sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: Janusz Sa w Sierpień 05, 2016, 00:14:04 am
Witam serdecznie
Nie wiem czy temat jest jeszcze aktualny, ja musiałem wymienić dyferencjał tylny (wyciekł mnie olej).