FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: p123 w Styczeń 30, 2019, 22:46:28 pm
-
Czołem,
Zamieściłem na YT krótki filmik pokazujący wnętrze zbiorniczka wyrównawczego podczas pracy silnika i po odkręceniu korka - tu: https://youtu.be/NHrG66YxJMg
Czy to że raz na jakiś czas pojawia się pęcherz powietrza nie jest czasem sygnałem, że coś jest nie tak z układem chłodzenia ? Mam mizerne ogrzewanie, układ był dwukrotnie płukany jakąś chemią ale wiele to nie zmieniło. Mam niestety wrażenie, że ubywa mi płynu, co kilka tygodni muszę dolewać z pół litra bo zapala się lampka ( zdarzyło się to dwukrotnie tej zimy ). Początkowo myślałem, że to efekt odpowietrzenia się układu ale za drugim razem zaniepokoiło mnie to i przy okazji uzupełniania nagrałem ten filmik. W układzie mam płyn Prestone.
Piotr
-
Płynu ubywa a stan oleju?
-
Zrób test na obecność spalin w układzie chłodzenia. Na 99% uszczelka pod głowicą.
-
Poziom oleju, kolor, konsystencja bez zmian, masełka pod korkiem brak.
Pojadę zrobić test spalin w płynie ...
Piotr
-
Wiesz, płyn ma te ok. 90"C i wydziela się para. Nie tylko w zbiorniczku, ale wszędzie i to może powodować to bąbelkowanie.
Normalnie kiedy korek jest zakręcony, układ jest pod ciśnieniem ok. 1,1 bar. A to podnosi temperaturę wrzenia płynu. A co za tym idzie, moment wydzielania się pary.
-
Test spalin pierwsza sprawa. Jak ok, to masz wyciek i układ przy okazji łapie powietrze. Pompa może ciec, kominek termostatu też. Jak nie ma oznak wycieku na wierzchu, może być walnięty jeden z przewodów chłodniczych, które idą pod kolektorem i płyn ścieka po bloku z tyłu, co trudno wychwycić. Aktualnie dość powszechna usterka (pełnoletność:)). Zakładam, że auto nie ma pozamienianych przewodów od zbiorcznika, co się czasem zdarza:)... zacznij od testu:) (wbrew stereotypom uszczelki nie lecą w tych autach łatwo) powodzenia
-
albo gaz pierdzi do chłodzenia jeśli ma