FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Panszybciutki w Wrzesień 24, 2018, 18:32:58 pm
-
Witam, jakoże w poprzednim wątku nie otrzymałem odpowiedzi na to pytanie (nikt już tam nie zagłada) zakładam nowy , tydzień temu wymieniony olej w skrzyni a potrzebuje dostać się do koła zamachowego , moje pytanie jest takie jak w tytule czy jest możliwość wyjęcia silnika bez tracenia tego nowego oleju w skrzyni ? Zalałem olej o specyfikacji WSS-M2C922-A1 . Czy jest to odpowiedni olej do skrzyni jatco 5 stopniowej ? Z góry dziękuje za odpowiedz
-
Słabo to widzę, olej będzie wyciekał przez gniazdo w którym jest osadzona półoś oraz po przeciwnej stronie gdzie jest zamocowany reduktor.
-
A to nie tobie obciera wieniec rozrusznika o blok? Nie pamiętam jak to jest konkretnie w tym aucie, ale często gruche automatu można odkręcić przez okienko rewizyjne od właśnie tego wieńca. Może na tym połączeniu ci sie zluzowało i bez sensu będzie zwalanie całej skrzyni
-
Mam w 99% takie samo wrażenie , ten dźwięk przypomina właśnie ocieranie tych ząbków o kadłub lub blok silnika . Tam przez to okienko jest mało miejsca , ktoś proponował jeszcze przez wymontowanie rozrusznika i zajrzeć przez miejsce gdzie on wchodzi . Myślisz ze wieniec mógł puścić jeden lub więcej nitów i odłączył się od tego całego koła ?
-
A nie lepiej go po prostu spuścić do czystego pojemniczka i potem wlać do skrzyni?? Sorry ale trywialność tego pytania stawia pod znakiem zapytania powodzenie Twoich dalszych prac... Mimo wszystko powodzenia
-
A jest gdzieś jakiś punkt którym w całości mi on pięknie zejdzie? Jeśli tak to będę wdzięczny za informacje , auta nie będę robił sam tylko daje do warsztatu gdzie specjalizują się w skrzyniach mercedesa , jedynie chce im dać parę wskazówek , co by później nie było jak typu 'brak wstecznego)..pozdrawiam
-
Nie spuścisz całego oleju, ale zawsze uratujesz te ~5,5 litra, bo tyle się wymienia w X-Type przy wymianie statycznej odkręcając korek spustowy. Pozostały olej bez demontażu nie wyleci, ale raczej nie sądzę, żebyś miał jak go zlać.
Swoją drogą ile dałeś za wymianę oleju ?
-
Właśnie o to mi chodzi , przy spuszczaniu przez otwór spustowy wylatuje tylko około 3,6 litra oleju wiec 5.3 zostaje w skrzyni . Najwyżej odzaluje na nowy olej po raz kolejny . Za wymianę dałem 300€ (mieszkam w Holandii). Pozdrawiam
-
3,6 litra owszem, ale jak masz za mało oleju. Przy prawidłowym stanie zazwyczaj zlatuje około 5 - 5,5 litra i raczej nie ma tu co dopatrywać się różnic w rocznikach etc.
-
1) 8.8 quart (8.3L) ATF capacity
2) 3.5 quart (3.3L) drain and refill amounts from pan drain plug
(from Jaguar X-Type JATCO Workshop Manual)
Chociaż w praktyce może być tak jak mówisz , nie wiem, bo sam tego nie sprawdzałem , okaże się przy zwalaniu skrzyni wiec dam znać jak coś 🙂 Pozdrawiam
-
Jeśli zleją Ci tyle ile się da korkiem spustowym to z pewnością nic oleju nie wypłynie przy demontażu skrzyni, chyba że ktoś będzie chciał tą skrzynią obracał. Jeśli nie robisz tego sam to po prostu poproś w warsztacie aby uratowali jak najwięcej oleju bo jest świeżo po wymianie. Jak zaczniesz za dużo doradzać mechanikom to mogą być złośliwi ...
Pozdrawiam