FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ Seria I do III (1968-92) => Wątek zaczęty przez: P.szczesniak w Marzec 24, 2009, 23:12:29 pm
-
Witam serdecznie
Jestem nowym forumowiczem.Jestem szczęśliwym posiadaczem Jaguara XJ 6 s III 4,2 1982.Mam pytanie ,jednocześnie prosząc o pomoc.W moim Jagu po odpaleniu silnika coś "terkocze" wydaje mi się ,że w okolicach kolektora wylotowego.Początkowo myślałem ,że jest to wentylator chłodnicy,obcierający o plastikową obudowę,natomiast obudowę sprawdziłem-poprawiłem i to nie to.Dziwnym jest fakt,iż po wrzuceniu biegu na D lub na R terkotanie ustaje,po ponownym włożeniu na P zaczyna ponownie.Czasem wydaje mi się ,że jak sie dobrze nagrzeje to też przestaje.Czy może to być np. rozrząd?Czy może coś innego?Proszę o pomoc i rady,wszelkie wskazówki mile widziane.
Pozdrawiam
-
czy przypadkiem nie masz pęknięcia na kole zamachowym (flywheel) połaczenia silnik -automatyczna skrzynia biegów wczesne modele serIII miały problemy potem wymieniono na pełne koło.
-
Dziękuję bardzo za sugestię.Sprawdzę w weekend.Mam nadzieję :-[,że to jednak możę coś drobniejszego,bo trochę sie przeraziłem.
-
A czy terkotanie/stukanie ustaje po jakimś czasie (nagrzaniu się silnika) ?
Ja mam podobny objaw - odpalam silnik, coś zaczyna stukać. Wrzucam bieg (R lub D) stukanie ustaje. Po paru minutach nie ma żadnych dziwnych odgłosów na żadnym biegu. Wydaje mi się, że w moim przypadku to wydech o coś stuka przy określonych obrotach (dlatego tylko na P/N, bo po wrzuceniu R/D minimalnie zmieniają się obroty). Po rozgrzaniu minimalnie zmienia sie jego kształt i po problemie. Taką mam teorię ;)
-
Faktycznie mam wrażenie,że po nagrzaniu ustaje, ale napewno zdecydowanie cichnie.(czasem do zera)Też mam przypuszczenia (Albo sobie sam wmawiam),że to układ wydechowy,nasłuchowo wydaje się ,że to okolice kolektora,pod blachą ,która osłania rury kolektora od góry.Zdejmę najpierw ją i tam sprawdzę.Czy tam może być coś takiego co dawałoby taki dzwięk???
-
moze masz nieszczelny kolektor wydechowy (pekniety) jak sie nagrzewa to szczelina sie zamyka i odgłosu nie slychac(czesciej bywa w xj40 i x300)
trudno doradzać jak sie nie słyszy.
-
Sprawdziłem olej w skrzyni biegów po przejechaniu około 10 kilometrów i po wodzeniu lewarkiem po wszystkich biegach R,D,1,i 2 (zgodnie z zaleceniami z forum)i oczywiście na chodzącym silniku.Okazało się,że poziom oleju w skrzyni patrząc na miarkę "Cold" i "Hot" jest na poziomie maksimum na miarce"Cold" i brakuje około 2 cm do minimum na miarce "Hot" co zapewne oznacza ,że oleju jest zdecydowanie za mało.Jeszcze nie dolałem,bo zamierzam zmieniać olej w skrzyni wraz z filtrem ,więc się wstrzymam.Czy to właśnie może byc przyczyną tego tkzw. terkotania??? ??????