FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: tomek1212 w Październik 27, 2013, 10:08:21 am
-
Proste pytanie, ile segmentów powinna mieć oryginalna antena elektrycznie wysuwana w modelu x300 ?
Pytam bo moja ma tylko 3 z czego ten ostatni u samej góry jest czarny, plastikowy, a dwa poniżej metalowe no i odbiór stacji radiowych nie jest powalający.
Da się gdzieś kupić w Polsce sam nowy bat do anteny, oczywiście razem z linką, czy szukać używanej anteny ?
-
Lepiej kup uzywaną , cena na allegro jak kiedys patrzyłem to 280 zł . Ja w swoim XJ 40 mam oryginalną antena ( w X300 jest taka sama ) i moja ma 5 segmentów . Odbiór radia zawsze miałem bardzo dobry ( bez szumów itp. )
-
Jeśli to oryginalna antena to kupisz sam bat za 80 zł, to Hirschman chyba.
-
A wiecie gdzie można kupić taki nowy bat ?
Za używkę trzeba dać 200-300zł i nie wiadomo co będzie warta.
-
Zawsze mozesz kupic nową antenę za jedyne 1292 zł ;D , wtedy bedziesz pewny jej jakosci i trwałości .
-
U lolka dostaniesz nowy bat
-
http://www.ebay.co.uk/itm/Aerial-Antenna-Mast-JAGUAR-XJ-XJ6-XJ12-X300-X305-XJR-/400231352153 (http://www.ebay.co.uk/itm/Aerial-Antenna-Mast-JAGUAR-XJ-XJ6-XJ12-X300-X305-XJR-/400231352153)
http://britishparts.co.uk/products/7849-antenna-aerial-mast-LNA4134AA (http://britishparts.co.uk/products/7849-antenna-aerial-mast-LNA4134AA)
NR LNA4134AA-X kupisz w każdym ASO.
-
Już wszystko wiem, dzięki.
-
Koledzy w moim Daimlerze X300 zaczyna szwankować antena, objawy to:
coraz rzadziej mi się wysuwa a jak się wysunie (cała 5 segmentów) to i sama bez wyłączania zapłonu, radia się chowa. Czy to są już objawy które przesądzają o jej wymianie , czy może jeszcze do uratowania, co zrobić, poprawić żeby jeszcze służyła. Nadmienię że antena jest czysta i przesmarowana olejkiem silikonowym.
-
Koledzy w moim Daimlerze X300 zaczyna szwankować antena, objawy to:
coraz rzadziej mi się wysuwa a jak się wysunie (cała 5 segmentów) to i sama bez wyłączania zapłonu, radia się chowa. Czy to są już objawy które przesądzają o jej wymianie , czy może jeszcze do uratowania, co zrobić, poprawić żeby jeszcze służyła. Nadmienię że antena jest czysta i przesmarowana olejkiem silikonowym.
Wystarczy wymienić sam bat
-
a co jest z moim nie tak, skoro się jeszcze wysuwa ??
-
Być może ząbki na taśmie prowadzącej maszt są wytarte. Mam takie maszty nowe. Jak coś to zadzwoń bo PW nie da Ci się wysłać - limit wiadomości
-
Koledzy antena działa jak nowa, wykręciła się śrubka mocująca antenę do karoserii. Brak masy co jakiś czas powodował te wariacje. ;D
-
Odkopuję temat ;D
problemy z antena wróciły do mnie jak bumerang ;D
coraz rzadziej się wysuwa , jak się wysunie to zaraz się chowa , to samo co było kiedyś , tyle tylko że teraz żadna śruba się nie odkręciła. Cy zmożecie mi podpowiedzieć który przekaźnik , lub który bezpiecznik odpowiada za antenę . Obstawiam że coś nie załącza za każdym razem , tylko co ?
Pomoc potrzebna pilnie , zlot się zbliża , a ja lubię mieć wszystko w porządku , wystarczy że brak oryginalnego zegarka mnie wku....
-
Otwórz antenę i zobacz czy na płytce sterownika nie ma jakichś zimnych lutów.
-
Ja przez jakies pół roku walczyłem z anteną która wysuwała sie pare centymetrów po włączeniu radia i tyle samo chowała po jego zgaszeniu. Gdy druga osoba "pomagała" antenie sie wysuwać lub chować to antena wykonywała pełny cykl. Maszt był zmieniany około roku temu, więc był OK. Rozbierałem, smarowałem, czyściłem ale to nie pomagało. Zmieniłem nawet sterownik na inny, ale po kilku dniach było to samo. Okazało się że winę za to wszystko ponosił pył ze startych szczotek w silniczku, po wydmuchaniu antena działa idealnie do dziś. Sterownik w antenie na podstawie obciążenia silnika określa skrajne położenia anteny, pył w okolicach komutatora silnika zmniejszał opór uzwojenia, przez co silnik pobierał wiecej prądu a sterownik "myślał" że to juz koniec cyklu i odłączał zasilanie na silnik.
-
Czy może mi ktoś podpowiedzieć który kabel w kostce w radiu jest od dania sygnału antenie, bo prawdopodobnie tu mam problem
-
(http://i1060.photobucket.com/albums/t451/ChoinaGaleria/aaaa/Piny.jpg)
-
Chopina jesteś niezastąpiony :-thank
-
No i problem rozwiązany , w przypadku mojego kociaka okazało się że antena była dobra (intuicja mnie nie zawiodła) . Problemy było radio , dawało sygnał do anteny raz na jakiś czas i to coraz rzadziej .
Puki co radia nie dawałem do naprawy bo nie ma sensu , impuls dałem z +12V ACC . Wcześniej było tak że po włączeniu radia antena startowała od razu do góry , a teraz z małym opóźnieniem. Może jak się kiedyś radio skitra to przy okazji każe naprawić też ten problem , ale puki co chyba nie ma sensu skoro wszystko działa tak jak powinno .
-
Koledzy czy ten bat podejdzie do x300?
https://allegro.pl/masz-anteny-antena-bat-auta-6000-jaguar-xj40-xjs-i7148850483.html
-
W xj40 były dwa rodzaje masztów. DBC2200 we wczesnych, w późniejszych seriach był LNA4134AA, taki sam jak w x300. Teraz tylko czy ten maszt jest do wczesnych wersji, czy późnych xj40?
-
Wygląda jak do wczesnych wersji , bo ma inna końcówkę ( łepek ) jak X300 i XJ40 93-94 .
-
Hej,
Mam nową antenę z tą białą linką. Niestety w starej antenie ta linka się urwała i silniczek "wessał" linkę do środka. Czy jest jakiś sposób żeby zmusić silniczek do "wyplucia" białej linki?
-
Rozbierasz antene i ze srodka wyciagniesz resztki starego masztu z takiego bialego kolka gdzie maszt sie normalnie zwija. Nic skomplikowanego.