FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: Squier w Grudzień 21, 2013, 15:05:14 pm
-
Witam posiadam Jaguara xj8 3,2 z automatyczną skrzynią biegów, kotka nabyłem z uszkodzona skrzynią biegów w naprawdę okazyjnej cenie. Problem polegał na tym że auto ledwo startowało na pierwszym biegu, początkowo sądziłem że mogą być to linki ewentualnie wadliwy zawór. Lubie wyzwania i postanowiłem zabrać się za naprawę, przesiedziałem godziny szukając informacji co może być nie tak, aż zabrałem się do roboty.
- Próby podłączenia pod diagnostykę przebiegły z niepowodzeniem, komputer czytał auto a urywał połączenie ze skrzynią. nie jestem specjalistą komputerowym wiec stwierdziłem że najlepszą metodą jest rozłożyć i sprawdzić stan w środku.
- po spuszczeniu oleju (wydawał się już trochę zużyty, zamówiłem nowy!!! 10L :)) i odkręceniu miski ujrzałem płytę z zaworową.
- zrobiłem pomiary zaworów, oporności itp, wartości wydawały się w normie.
- kolejny etap wyjęcie płyty, muszę przyznać prawdziwe babranie się w oleju. Po wyjęciu płyty zacząłem ją rozkręcać ostrożne żeby wyczyścić wszystkie elementy. Jeśli ktoś z was to robił wie że trzeba uważać na wszystkie kuleczki i sprężynki w środku, jeżeli planujecie rozbiórkę to UWAŻAJCIE!!! Mi się udało nic nie pomieszać ;)
- w trakcie rozbiórki ujrzałem niespodziankę
(https://lh5.googleusercontent.com/-9SZrv0cVQ_4/UokZJbB99dI/AAAAAAAACok/75we_gegRkQ/w679-h509-no/IMG_1048.JPG)
widoczną na zdjęciu. Jedna z płyt była uszkodzona pęknięta i to był gwóźdź do trumny.
Miałem do wyboru zakup drugiej skrzyni, ewentualnie naprawić lub znaleźć tą część (to drugie racze nie realne). Z zawodu jestem spawaczem wiec wyczyściłem porządnie aluminium i pospawałem
(https://lh5.googleusercontent.com/-Ox2FPgyZlwc/UrWeRxuXszI/AAAAAAAACpc/n4K83Zgfa0w/w679-h509-no/IMG_1072.JPG)
Pozostanie mi teraz poskładać wszystko do kupy, zalać olej i sprawdzić co się będzie teraz działo.
Jak na razie nurtuje mnie pytanie co mogło być przyczyną tego pęknięcia??????????????????????????
Po świętach będę kończył naprawę, przeczyszczę płyty, zawory i postaram się zdać relację z mojej pracy
Dotychczasowe koszta: w granicy 500 zł za olej i nowe łożysko tylnego koła.
Jeśli ktoś ma ciekawe informacje porady dla mnie byłbym wdzięczny.
-
Jaka tam jest skrzynia, ZF 5HP ile ?
Raczej wątpię aby po samym tym pospawaniu skrzynia chciała działać poprawnie.
-
Witaj na naszym forum. Bardzo ciekawa relacja. W tym samochodzie masz skrzynię biegów ZF5 HP24. Miałem bardzo podobne pęknięcie. Spawanie tego elementu jest bezcelowe, bo zachodzi duże prawdopodobieństwo, że zaspawałeś lub zmieniłeś średnice kanalików olejowych. Poza tym pęknięcie płyty sterującej nie odpowiada za to że samochód ledwo jedzie, odpowiada za to kosz sprzęgłowy forwardu, który masz zapewne popękany. Zalanie samochodu nowym olejem nic nie zmieni, bo przy kolejnym remoncie będziesz musiał zalać kolejny raz nowym olejem, ponieważ nadal w obiegu będą pływały opiłki metalu, po urwanym koszu. Kosz powinieneś kupić nowy wzmocniony. Obudowę płyty sterującej również powinieneś kupić nową. Podłączenie samochodu do komputera diagnostycznego zmieniłoby bardzo dużo. Można tam sprawdzić działanie całej skrzyni biegów. Także elektrozaworów, czy działają, kiedy się otwierają itd.
Powodzenia w naprawie. :-tylko
-
Dodatkowo proponowałbym regeneracje konwertera i obowiązkowo wymianę pompę oleju.
-
A ja proponuję zakup drugiej skrzyni ,to najprostsze, najtańsze i najszybsze rozwiązanie. Staraj się kupić skrzynie z auta które je szcze jezdzi
-
Kupno używanej wychodzi dużo taniej. Ale w 5hp24 to tylko kwestia czasu, żeby koszt pękł, więc kupno używki nieco odwleka w czasie zmianę kosza na nowy wzmocniony.
-
Witam ponownie, jak mówiłem po świętach biorę się do roboty. Sytuacja wygląda tak.
Rozebrałem wszystkie płyty, przeczyściłem (choć powiem szczerze że wyglądały jak nowe, zero osadów) posprawdzałem zaworki które są w płytach czy nie są pozacierane. Wszystko idealne. Skrzyni nie wyjmowałem żeby przeglądnąć stawiałem na to. Wszystko zostało poskręcane, pozalewane olejem i jazda próbna.
Oczywiście na wstecznym to mało jajek nie urwie ;) D załapał ciąg dodałem lekko gazu sprzęgło wpadło w uślizg odpuściłem i przejechał chwile jak wpadł w tryb Gearbox Folty. Jeszcze było kilka prób, auto na błędzie rozpędza się oczywiście jak by chciało a nie mogło ale się rozpędza, przy prędkości 80km/h wbiłem N zgasiłem silnik i zapłon skrzynia bez błędy auto jedzie normalnie ale na 5 biegu wciskam gaz mocniej redukuje na 4 i pół na pół się ślizga, ale czuć że łapie normalnie bieg.
Wróciłem na warsztat i dla pewności jeszcze raz czy czegoś nie pogmatwałem, Sprawdziliśmy z kolega elektrozawory które po podaniu niewielkiego prądu ładnie reagują. Podpięliśmy pod komputer (kolega zajmuje się elektroniką samochodową głównie dieslami, tak wiec wyciągnął swoją szafę kabli i jazda) Jedyny sprzęt jaki czytał auto to "Launch x431" wszystko z silnika ładnie przeczytał. W skrzyni widział parametry jej ale przy odczytywaniu błędów skrzyni zrywał połączenie. Jedyny błąd jaki pokazał bo było P1722 ale to wyczytał po komunikacji z silnikiem.
Pytanie na które nie mogłem znaleźć odpowiedzi:
Czym najlepiej diagnozować Jaguara xj8 x308??,
Czym diagnozować skrzynię z poziomu serwisowego??
Poskładałem auto zalałem jeszcze raz olej i niestety musiałem zwolnic podnośnik i zabrać auto do siebie. Mieszkam 220km od miejsca gdzie stało auto. Wracając zauważyłem że na błędzie auto pochłaniało paliwo a ledwo muskałem gaz. Natomiast jak go resetowałem podczas jazdy i jechałem na trybie normalnym to autu spaliło tyle co nic jak na V8. Przez ta całą trasę mogę powiedzieć że skrzynia po resecie rusza z pierwszego biegu ale uślizguje się na nim. Jak wskakuje 2 czuć ewidentne kopytko ale jak przesadzę z gazem to sprzęgło zaczyna szarpać, uślizgiwać, 3 bieg nie hasa po prostu ślizga się, 4 tak samo jak 2, na piątce już leci sobie.
Cała ta zabawa jest robiona hobbistycznie tak wiec nie mam może jakiegoś wielkiego pojęcia na temat, dlatego opisuje to wszystko na tym forum. Jak do tej pory osobiście mam wrażenie że spada ciśnienie oleju na poszczególnych biegach i albo załapią albo nie, ale to tylko moje gdybanie. Padł też pomysł że problem tkwi ze sterownikiem skrzyni, wyczytałem gdzieś że wymagały wgrywania programu do skrzyni.
Chwilowo jestem pozbawiony warsztatu żeby móc wywalić skrzynie z auta i po prostu ja rozebrać w drobny mak.
Pablo21 dzięki za informację o modelu skrzyni, powiem szczerze że nie do końca byłem pewien która mam. Spaw położony na tej płycie był tylko powierzchowny własnie z tego względu żeby nie zaszkodzić kanalikowi bo tylko jeden był pęknięty, ale jak widać nie pomogło do końca. Zastanawia mnie pytanie dlaczego pękło???
Olej; Przy pierwszym spuszczeniu oleju nie zauważyłem ani drobinki proszku aluminiowego, na magnesach tez nic nie było, olej wydawał się na jeszcze oryginalny, po ponownym spuszczeniu oleju to samo. Filtr czysty.
Kosz sprzęgłowy przyznam że też to podejrzewałem acz kolwiek chciałbym wiedzieć. Jakie są objawy uszkodzonego kosza sprzęgłowego?? bo tez nigdzie tego nie mogłem wyczytać a to mogło by mnie nakierować.
Tomek1212: Pompa oleju coś w tym jest ale pompa nie działa na zasadzie turbiny?? Co tam może się popsuć skoro jest w oleju, konwerter hmm zapytam jak laik gdzie to i z czym to się je.
GrzesiekWroc: Nowa skrzynia tutaj sądzę że mogę kupić coś co jeździło i było zajeżdżone, chybił trafił. Wydaję się że moja nie jest w takiej złej kondycji, nie czuć żeby była spalona.
Czekam na jakieś podpowiedzi, rady i dzięki za dotychczasowe!!!!!
-
nie kasujcie tego proszę ... " bo czuć ewidentnie kopytko "
(http://img.sadistic.pl/pics/9b9f707974b0.gif)
-
Na prawdę nie wiem co mam Ci napisać... jeżeli dobrze zrozumiałem, to wyłączyłeś zapłon przy 80 km/h? Może jednak zostawię komentowanie..
Odpowiadając na Twoje pytanie.
Jaguara można zdiagnozować IDS-em z podłączonym interfejsem VCM, bądź SDD przez kabel VCM lub Moongose. Jest tam możliwość zbadania parametrów skrzyni biegów. Załączenie Lock Up-a, Praca elektrozaworów i regulatorów ciśnienia(włączanie, wyłączanie, napięcie itp.) Można to zrobić podczas jazdy, jak też na postoju. Jest jeszcze parę innych rzeczy do zbadania. Oprócz tego można dokonać adaptacji skrzyni biegów, ale nie we wszystkich modelach, zazwyczaj dla silnika AJ27.
Uszkodzenie kosza skrzyni 5hp24 objawia się dokładnie tym co masz obecnie. Wcale nie musi być opiłków w misce. Objawy dokładnie takie jak piszesz.
Proponuję Ci abyś wymienił kosz sprzęgła na nowy wzmacniany. Robiąc zgodnie ze sztuką powinieneś zregenerować jeszcze sprzęgło. Obowiązkowo nowy olej i filtr. Twoja płyta nadaje się do wyrzucenia. Kup jakąś używkę 5hp24. Zwróć uwagę na kolory elektrozaworów, aby były identyczne z tymi, które masz. Powodzenia. :-V
-
nie kasujcie tego proszę ... " bo czuć ewidentnie kopytko "
co takiego :) ?
-
Dooobry!
Wracając ze zlotu wyskoczyły błędy - P0734, P1722
Skrzynia w trybie awaryjnym - pozostał tylko jeden bieg + wsteczny.
Ktoś przerabiał temat co siadło?
PS
U kogo dobrego w Poznaniu/Koninie można zrobić automat? Zaufany i dobry oczywiście...
-
Klasyka gatunku.
Urwany kosz sprzęgłowy.
-
słyszałem, że się urywają i zapewne mnie też, to kiedyś spotka ale nasuwa się pytanie gdzie, to naprawić ? ??????
-
W dobrym warsztacie.
Warto kupić nowy kosz - wzmocniony.
Ale i tak 5-6k zł trzeba wydać.
-
No jesli ta kwota daje gwarancje dożywotniej jazdy na tej skrzyni to jestem za...
-
Jest to jedyna sensowna opcja moim zdaniem.
Jak już zostało wspomniane - wcześniej czy później kosz poleci.
Używka 2000 zł, wymiana + olej coś kosztuje. I naprawdę używka może pięknie chodzić a za 3 miesiące koncertowo pęknie kosz.
Warto dołożyć te 3k zł i mieć skrzynię z nowym koszem (jak pisałem - lepiej kupić HD).
Myślę, że w 6k zł można się zmieścić z wymianą oleju po 1.5kkm.
Dożywotnie toto nie jest ale 200kkm normalnego użytkowania wytrzyma.
-
Pytając o kosztorys warto zapytać jaki kosz chcą założyć. Kosze są trzy. Oryginał, wzmocniony i najtańszy zamiennik.
Mnie też się to przydarzyło 300km po zakupie auta. Wcześniej Jag chodził bez zarzutów. Nie znasz dnia, ani godziny kiedy się urwie. Najgorsze jest to, że nie ma żadnych objawów wcześniej.
-
THX! Bardzo rzeczowa uwaga.
Natomiast gdyby się okazało, że to nie kosz... Wymieniać przy okazji?
Przebieg mam zbliżony - 270...
-
Serwis wymienił mi kosz na wzmocniony. Podczas naprawy dostałem telefon, że "wędzidełko" do biegu wstecznego można by było wymienić przy okazji. Oględziny skrzyni i sterownika nie wykazały zużycia. Do tego wymiana oleju i filtra.
-
@Choina, a tak na przyszłość gdyby mi się przytrafiła taka awaria skrzyni biegów, to gdzie naprawiałeś ?
-
Naprawiałem kilka razy skrzynię w X308. Prawda jest taka, że większość z serwisów sprawdza, czy elementy są dobre, ale jak badają wytrzymałość materiału to jest tylko i wyłącznie im znany sposób oparty na tzw. "doświadczeniu".
Po smutnych i kosztownych doświadczeniach, żałuję że nie zawiozłem samochodu do DE i nie naprawiłem tego wszystkiego w ZF. Przynajmniej miałbym pewność, że nie zostało to zrobione przez pseudo specjalistów, co to na oko oceniają, czy coś jest dobre czy nie.
Warto kupić oryginalne części dostępne od importera ZF w PL. Wcale nie wychodzi to tak drożej.
Kosz jazdy do przodu jest zrobiony z materiału, który nie wytrzymuje próby czasu. W każdym X308 3.2, 4.0 i XK8 prędzej czy później kosz pęknie. Warto zrobić przy okazji sprzęgło. W zasadzie to warto kupić nowe, bo różnica w cenie pomiędzy regeneracją starego, a kupnem nowego to 400 zł..
-
Nie brzmi to optymistycznie...
Oddałem dziś kota. Fachowiec na pytania odpowiadał sensownie, jaki będzie efekt zobaczymy. Wychodzi z założenia, że naprawia tak, by klienci z tą sama skrzynia do niego nie wracali...
Demontaż skrzyni niestety po długim weekendzie, wtedy dopiero będę znał szczegóły.
Proszę więc o jak najwięcej uwag dotyczących tematu naprawy :-za - przydadzą się przy wizji lokalnej...
-
"Wizja lokalna" - to brzmi jak z opisu miejsca morderstwa... :D
-
Zwróć uwagę, żeby ją rozebrał na części pierwsze, włącznie z koszem biegu wstecznego. Przy składaniu niech założy NOWY komplet uszczelnień.
-
Zwróć uwagę, żeby ją rozebrał na części pierwsze, włącznie z koszem biegu wstecznego. Przy składaniu niech założy NOWY komplet uszczelnień.
da się to zrobić na starym komplecie tak żeby się nie rozpadła po 100km ?
-
Muszę poszerzyć swoją wiedzę w temacie:
konwerter (sprzęgło hydro) jest przypisany do modelu skrzyni czy dedykowany do modelu samochodu? bo szukając informacji w internecie głównie wyskakuje do BMW. Zakładam, że różni się mocowaniem do silnika - dobrze myślę?
PS
nie wiem jeszcze co to jest wędzidełko biegu wstecznego o którym wspomniał Choina :)
Czyli niezależnie od uszkodzeń do wymiany:
1. koniecznie kosz na wzmocniony (taki?: http://midparts.com.pl/pl/p/ZF-5HP24A-KOSZ-A-WZMACNIANY-/904)
2. nowe uszczelnienia
3. filtr+olej
3. sprzęgło hydrokinetyczne (jaki jest koszt takiego sprzęgła?)
-
Konwerter to mozna napisać książkę . ale gdy masz skrzynie w przebudowie to firma powinna przebudować albo oddać do przebudowy . Co jest robione, otwarcie tego konwertera dwie półkule są rozcinane sprawdzają eksperci czy wszystko tam ok i reperują oraz spawają wywarzając . cena w USA od 150 do 300 dolców . Czasami jest ciężko stwierdzic czy ktoś to robił . W przebudowanym konwerterze nie ma oleju Z konwertera prawie jest nie możliwe wylanie ojeju bez otwarcia . Kiedyś stare konwertery miały spust ale to lata 50-60 . aktualnie nikt w to sie nie bawi . czasami sa eksperci co wiercą i później wstawiają nity w otwór.
Przebudowa automatycznej skrzyni nie jest trudna ale , trzeba wiedziec co sie robi.
Number 1 to trzeba wiedzieć jak skrzynia działa i co robi ze ta skrzynia tak działa.
trzy części :valve body czyli cały labirynt z kulkami isptezynami i małymi tlokami ktore reguluja zmianę pzrepływu oleju do koszów z tarczami i spzregłami .
2 tarcze i spzregła plus w niektórych skrzyniach spręzynki . powodują to ze kleszcząc sie gdy olej tam dochodzi pozwalaj a jechać na tym biegu co sterownik kaze..
i trzecia część to konwerter który jest jakby automatycznym sprzęgłem .
Jesli skrzynia nawala to głównie zużycie części wewnętrznych skrzyni .
Teraz ile kosztują części do przebudowy ? wszystko zależny co jest zepsute ?
Dobrzy mechanik od skrzyń, co robi . Rozbiera skrzynie w drobni i woła właściciela aby mu pokazać co jest w skrzyni zepsute . Zapomniałem dodać ze ważna sprawa jest czy mechanik wyjmuje skrzynie z auta czy ma tylko już zepsuta skrzynie . Dobry mechanik powinien w (0 % zdiagnozować co jest złego ze skrzynia gdy dostaje auto . I teraz sprawa najważniejsza gdy mechanik mówi ze trzeba wymienić tzw twarde części to zawsze trzeba kazać aby te zniszczone wsadził do bagażnika . To moze sie przydać jak skrzynia nie bedzie dobrze działała.
Koszty części skrzyni typy zf od xj8 wczesnych 5 biegowych to penły set z ZF to 800 -900 dolców ten sam zestaw który 99% mechaników używa ale nie zf to 150-350 dolarów . Tak jest w USA nie znam cen w Polsce. . Tutaj skrzynia przebudowana to 1700 -2500 $ plus Olej a to inna historia . skrzynie używane to od 200 do 1000 . Pisze 200 min bo jadąc na złomowisko w którym sam wyjmujesz części to 200 . czy dobra 50/50. Kupowanie części z innych złomowisk jest lepiej bo mozna wymienić gdy jest zła ale ceny zaczynają sie od 800 .
-
Dzięki za uwagi.
W końcu rozebrali skrzynię i wstępne info przez telefon: pęknięty kosz i popalone tarczki.
Przy okazji regeneracja konwertera.
Lecę jutro zobaczyć na żywo... denata :-hehe
-
Przedni kosz . zawsze były rozmowy ze fabryka kosz zrobiła za słaby . to prawda ale też jest problem z ciśnieniem które jest doprowadzane do kosza .
aktualnie sprzedają zamiennik . warto założyć gdy robi się przedni kosz.:
http://www.ebay.com/itm/351708237931?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
-
ćwiczyłem niedawno; koszt kosza: +-700 - 800, robocizna wraz z wyjęciem skrzyni i założeniem: 1000 - 1200, olej, bambetle, tarczki 500 - w sumie zamykasz się w 2500. Czyli DIY minus 1200. Te kosze padają we wszystkich ZF, więc to nie jest wielkie aj-waj, osobiście zdecydowałem się na wsparcie Kolegi z Lublina, w 100% godny polecenia adres
-
Paręnaście lat temu był duzy problem z przebudowaniem skrzyni . #1 nikt nic nie wieszał co i jak teraz wystarczy wejść na np you tube i bingo . odkrycie ZF skrzyni.
Jest parę osób którzy dobrze opisują co i jak jest ze skrzynią.
Najbardziej lubię tego gościa:
https://www.youtube.com/watch?v=fu54NqLob8s
Jedynie jesli ktoś to robi pierwszy raz to nie wrzucać śrub do jednego gara bo później moze być problem . Ten gość to pewnie jak śpi to by skrzynię złożył . Problem to tylko praktyka jesli zacznie się robić dwie skrzynie na dzień to już pójdzie łatwiej .( chociaz zawsze znajdzie sie rodzynek)
On ma inne video na temat problemów skrzyni : ( sorry jest po angielsku jakby co to mogę przetłumaczyć)
https://www.youtube.com/watch?v=DsQqpkC8Xs4
czy warto poznać skrzynie -warto aktualnie za przebudowaną skrzynie chcą 2k dolców
LUKE piszesz o cenach ja znam ceny w USA i oryginalny kit ZF to 900 dolcow chiński taki jak ten ;
http://www.ebay.com/itm/5HP24-Transmission-Master-Rebuild-Kit-For-BMW-5-X5-JAGUAR-VANDEN-PLAS-XJ8-XK8-/152063785880?_trksid=p2385738.m2548.l4275
dostaniesz za 220 kosz pierwszy 100 , tłok do bębna F 60 dolców .
olej to inna historia . ja sie spotkałem ze sporo osób którzy przebują skrzynie wlewają :Valvoline MaxLife Multi-Vehicle Automatic Transmission Fluid, 1 Gallon co kosztuje okolo 17 dolców za około 4 litrów .
nie widzę różnicy w pracy skrzyni jedynie uważam ze ten olej nie jest for live , trzeba go wymieniać .
I jeszcze jedna sprawa czy ktoś założył miarkę do mierzenia poziomu oleju w tych skrzyniach? Gość chyb az Niemiec sprzedaje te rurki z bagnetem chyba 150 dolców . Muszę poszukać .
-
Ostatnio wychodzę z założenia, że jeśli chcesz mieć zrobione dobrze to zrób to sam. I przyjdzie czas, że jak rozłożę furę do konserwacji to zrobię tą skrzynię jak należy!
Samochód odebrałem po naprawie i wrócił po 20 km do mechanika. Straciłem ponad miesiąc, 4,5 tyś a to wszystko nie chodzi jak trzeba... podobno mam sprzęgło po regeneracji, sterowanie, nowe tarczki i wzmocniony kosz... Ale pewności nie mam...
Gość po naprawie i testach oddał mi furę z paliwem na 2 km!!!, uwalonymi dywanikami syfem z butów - brakło tylko qzwa odcisku podeszwy na podsufitce...
i co z tego, że dał gwarancję jak znów mu wstawię to stracę czas i nerwy a nie wiadomo co mu znowu wyjdzie...
-
Parę lat temu poznałem gościa od automatów . amerykańskie skrzynie robił z zamkniętymi oczami . wziął sie za zf i miał duży problem .Niedawno go odwiedziłem bo on mnie kupuje części ma duzy upust na części do skrzyń. Pytałem się czy i co z ZF . Odpowiedział ze ich nie robi .
Tango gdybyś jechał do tego gościa to owiń siedzenia i dywan dość dobrze folią to moze zrozumie ze Jag to nie traktor. Spytaj go ile takich skrzyń naprawił i z jakim rezultatem?
Sorry współczuje tobie.
-
Paręnaście lat temu był duzy problem z przebudowaniem skrzyni . #1 nikt nic nie wieszał co i jak teraz wystarczy wejść na np you tube i bingo . odkrycie ZF skrzyni.
Jest parę osób którzy dobrze opisują co i jak jest ze skrzynią.
Najbardziej lubię tego gościa:
https://www.youtube.com/watch?v=fu54NqLob8s
Jedynie jesli ktoś to robi pierwszy raz to nie wrzucać śrub do jednego gara bo później moze być problem . Ten gość to pewnie jak śpi to by skrzynię złożył . Problem to tylko praktyka jesli zacznie się robić dwie skrzynie na dzień to już pójdzie łatwiej .( chociaz zawsze znajdzie sie rodzynek)
On ma inne video na temat problemów skrzyni : ( sorry jest po angielsku jakby co to mogę przetłumaczyć)
https://www.youtube.com/watch?v=DsQqpkC8Xs4
czy warto poznać skrzynie -warto aktualnie za przebudowaną skrzynie chcą 2k dolców
LUKE piszesz o cenach ja znam ceny w USA i oryginalny kit ZF to 900 dolcow chiński taki jak ten ;
http://www.ebay.com/itm/5HP24-Transmission-Master-Rebuild-Kit-For-BMW-5-X5-JAGUAR-VANDEN-PLAS-XJ8-XK8-/152063785880?_trksid=p2385738.m2548.l4275
dostaniesz za 220 kosz pierwszy 100 , tłok do bębna F 60 dolców .
olej to inna historia . ja sie spotkałem ze sporo osób którzy przebują skrzynie wlewają :Valvoline MaxLife Multi-Vehicle Automatic Transmission Fluid, 1 Gallon co kosztuje okolo 17 dolców za około 4 litrów .
nie widzę różnicy w pracy skrzyni jedynie uważam ze ten olej nie jest for live , trzeba go wymieniać .
I jeszcze jedna sprawa czy ktoś założył miarkę do mierzenia poziomu oleju w tych skrzyniach? Gość chyb az Niemiec sprzedaje te rurki z bagnetem chyba 150 dolców . Muszę poszukać .
kolego a co byś polecił do tej fordowskiej skrzynki 5r55n tzn jaki kit (producent) bo np oryginalne sprzęgło (konwerter) nowe mega cena bo aż 1500$ takie jakieś wyszukałem a te zestawy są różne właśnie tarczki z uszczelnieniami są już od 300$ ale ciekawe czy to dobre? zestaw kit do valve body ok 100$ to już mam
-
Szwagier Ja nie robię s-typow czy x-typow , duzej wiedzy niem ma . Jak te auta weszły to prawie ja odszedłem z Jaga biznesu w serwisach . Te skrzynie to warto popatrzyć na Lincoln LS, co inni piszą na forach . Było ich sporo wyprodukowanych , tez niestety lądują tutaj na złomowiskach jak inne ich rówieśniki Jagi .
Nie mniej do mnie żalu ze nie przepadam za S-typami czy X typami, auta fajne ale ja jakoś w nich się nie mogę zmieścić .
-
A dlaczego miałbym mieć żal :) widzę że masz dużą wiedzę to chciałem się poradzić fachowca i tyle. Pozdrowionka
-
Cóż również i mnie spotkała awaria skrzyni biegów :(
Może ktoś zna jakiś dobry warsztat który dobrze naprawi skrzynie ?
-
Naprawa skrzyni u partacza mechanika odbija mi się czkawką :/
Nie zwracałem wcześniej uwagi na podłogę a tu proszę - regularnie sobie kapie na łączeniu skrzyni z silnikiem...
Kolor oleju czerwony - więc na pewno skrzynia, pytanie ile oleju jeszcze zostało...
Zakładam, że to jakiś oring - trzeba rozbierać całą skrzynię?
-
A tu na łączeniu skrzyni i silnika nie powinno być zaślepki?
-
Szwagier Ja nie robię s-typow czy x-typow , duzej wiedzy niem ma . Jak te auta weszły to prawie ja odszedłem z Jaga biznesu w serwisach . Te skrzynie to warto popatrzyć na Lincoln LS, co inni piszą na forach . Było ich sporo wyprodukowanych , tez niestety lądują tutaj na złomowiskach jak inne ich rówieśniki Jagi .
Nie mniej do mnie żalu ze nie przepadam za S-typami czy X typami, auta fajne ale ja jakoś w nich się nie mogę zmieścić .
Mentalnie przede wszystkim :-clap
Szacun kolego.Wchodząc w małe auto, nie znaczy w małą c...kę. ha ha.Sorry za żart, ale taki mam na dziś:-trudno
Dyplomatyczna odpowiedź :-R
-
A tu na łączeniu skrzyni i silnika nie powinno być zaślepki?
Powinna być. Ja taką miałem ale była tak stara że rozsypała się jak ją dotknąłem i chwilowo jezdze bez.
-
Czytam o kapaniu ze skrzyni . Problem ze czerwony płyn zamiennik w x308 . mozna ale !
zacznijmy o przebudowy skrzyni przez warsztat . Czy masz gwarancje?
czasami dobry warsztat moze dostac złą część i problem ale po to płaci sie za gwarancje .
Tak ciekawostka . kedyś jak pracowałem w serwisie dostalem auto ktore było z pzrebudowaną skrzynia . Gośc przyjechał bo warsztak ktory roeperował tą skrzynie powiedział ze szystko ok .
okazało sire nze ile razy gość pzrjezdzal do nich skrzynia praetała kapać na 3 dni i nowu kapała .
Okazalo sie ze goście wsadzali pakuły szmaty aby absorbywały wyciek. . skrezyni a tylko lekko ciekła i gdy wsadziło sie pieluchę to mozna było zatrzymać kapanie na pare dobrtych dni zależy jak długo gość jeżdził.
-
jerryjag - tak jak wspomniałem wcześniej to NIE był dobry warsztat co dyskwalifikuje go do ponownej zabawy ze skrzynia - szkoda czasu i nerwów.
Jeździć będę dopóki nie padnie - kupie używkę i dam do regeneracji albo sam w ramach nowego hobby i wolnego czasu ją zrobię.
Kapie na szczęście gdzieś z węża chłodniczego nad skrzynią i tylko leci po niej...
Kiełbek - dzięki za info!
PS w zał. jeszcze zdjęcie jak wygląda wtyczka sondy po naprawie skrzyni...
A na pewno były dobra bo jakiś czas przed awarią wymieniałem sondę bo padła...
-
Ja zawsze staram sie uważać na końcówki elektryczne . gdy je rozłączam szczególnie te fordowskie ja najpierw pcham a potem przyciskam i rozłączam wtyczkę. . Niestety wiele tych końcówek ulega pęknięciom . szczególnie przy cewkach we wczesnych modelach v8 te dwu kontaktowe. Niestety większość fabryk robi końcówki na jeden raz.
gdybyś chciał samemu przebudować skrzynie to warto obejrzeć youtube sporo jest dobrych informacji . sprawa druga to tez warto szukać częsci na ebay . tam tez jest masa info.
a gdybyś miał problem to pisz jak będę miał czas to odpowiem
-
Dzięki za chęć pomocy! jeszcze czasu brak...
Ale byłem dziś w najlepszym serwisie skrzyń w okolicy (podobno) w związku z wyciekiem, który się pojawił - znów konsekwencja napraw poprzedniego rzeźnika, który złożył skrzynie na starych uszczelkach, pozostawił luzy wzdłużne i sprzęgło z biciem, co przyczyniło się do rozluźnienia uszczelki... :/
Przy okazji POZDROWIENIA DLA POLECAJĄCEGO TEGO "MECHANIKA"
Sprzęgło pocięli, wyważyli, skasowali jak za zboże, zalali nowy olej i... jest różnica na plus!! zobaczymy jak z trwałością.
PS
i nawet przez chwilę były 3 koty...