FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: poliarny w Sierpień 11, 2009, 23:29:53 pm
-
Witam
-Jakis czas temu miałem problem z obrotami.Mianowicie od czasu do czasu jak musze sie zatrzymac na swiatlach i silnik pracuje na biegu jalowym PRZYGASA obroty spadaja ale nie gasnie ,podkreslam ze od czasu do czasu kiedy silnik jest juz rozgrzany/zimny nie ma reguły .Swiece / filtry sa wymienione nie dłużej jak pół roku temu.Wyczyściłem silniczek krokowy jak mi radziliście.Problem z przygasaniem nie ustąpił i pojawia sie raz na jakiś czas.
ale
-Jadąc z włączonym radiem , klima furczy na maxa ,wchodzę w zakręt delikatnie a tu nagle silnik robi off , miałem fart że było gdzie na pobocze zjechać i odpalić go na nowo.Jeśli to przepustnica to moze ktoś opisać krok po kroku jak ją wyczyścić.
Pozdrwiam
-
bez względu na pogodę , samochód mi zgasł w czasie upału.
-
Witam , czy z tymi filtrami co wymieniałes wymieniłes filtr paliwa?? i jakiej firmy ten filterek włozyłes?Pozdrawiam
-
sprawdz czy silnik nie dostaje gdzies "falszywego" powietrza. Np. przez pekniety kolektor.
-
kolektory są plastikowe ,ale całe nie pęknięte , filtr paliwa to też raczej nie to.
-
a sprawdziłeś przepływomierz powietrza?
-
kolana są napewno plastikowe :P. :-gwizd
-
No i tu jest dylemat , bo zdarzyło mi się już kilka razy że zgasł.Ale to było przy manewrach parkingowych gdzie kilka razy D/R i kręcenie kierownicą , mam dziwne wrażenie że jak się mu zgasło to wszystko było załączone , klima światła radio.
Ale podczas zwykłej jazdy gdzie prędkość 20-30 km to zdarzyło się mu pierwszy raz , i to już mnie trochę przestraszyło
-
Ty a ładowanie masz ok, bo moze mało prądu na cewke idzie, moze głupoty plote, ale jak piszesz ze miales wszystko załaczone. :-wstyd
-
No to się DOWIEDZIAŁEM :-zly
-
Witam
Przygasanie(spadki obrotów) następuje najczęściej podczas delikatnego przyhamowywania , jak auto się już zatrzyma to lekkie wahniecie obrotów i wraca do równej pracy.
-wahadłowe , spadki wzrosty obrotów takie sinusoidalne.
-jak się odpali to wchodzi na nieco wyższe obroty , wrzucam D wracają do normy.
-Jak stoję na światłach to odczuwam lekkie szarpnięcie tak jak by ktoś w tyłek puknął.
Wszystkie te zaburzenia równej pracy silnika pojawiają się od czasu do czasu.bez reguły wilgotno czy gorąco.
Dodatkowo Kotek ewidentnie stracił na mocy. :-help
-
Radzio moze miec racje, a co do tych szarpniec to kiedy wymieniałes olej w skrzyni?? i jaki masz stan oleju na bagnecie na rozgrzanym silniku w skrzyni.?
-
olej/filtr w skrzyni wymieniałem rok temu.Poziom to max a może troszkę więcej po stronie HOT, na rozgrzanym silniku.
-
Witam,
u mnie nigdy nie zgasl jeszcze, ale mam taki efekt czasem, ze podczas hamowania przed swiatlami, jak sie zatrzymam obroty spadaja nawet do ok 500, ale po chwili juz sie wyrownuja do 800 (czyli normalne wolne). W zasadzie nie jest to uciazliwe, ale ciekawe dlaczego tak sie dzieje.
Pozdrawiam
-
Mi także lubi czasem zgasnąć po jakiejś trasie najczęściej podczas manewrów takich jak zawracanie albo parkowanie.
-
Super
Jeszcze mógł by opisać ktoś, krok po kroku jak się czyści tą przepustnice , wiem że to nie jest taka prosta sprawa. Trzeba zaznaczyć położenie czegoś tam , próbowałem odnaleźć wątek na forum bo wiem że było, ale spędziłem sporo czasu i nie udało się.
Co to jest Odme , i czy krokowy silniczek powinien mieć jakąś uszczelkę na końcu , czy może sam metalowy grzybek.
Pozdrawiam
-
Witam , moze byc i taka tego przyczyna , wiec najlepiej tego rodzaju syfy usuwa zmywacz uniwersalny firmy wurth, sa tez inne tego odpowiedniki i tansze, przepustnice tez tym mozna wyczyscic , to jest w srayu. pozdrawiam.
-
Witaj.--a sprawdzałeś elektryczną pompe paliwa,może zamało podaje? :-A pzdr.Chris.
-
Witaj radzio1--powiedz mi gdzie tak wogóle znajduje się filtr i pompa paliwa(gdzie i z ktorej strony jej szukać bo bede mósiał do niej zaglądnąć) pzdr.Chris.
-
radzio1,dzięki za wszelką podpowiedż---pozdrawiam, Chris. :-R