FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: jakubbanan w Grudzień 07, 2019, 13:36:02 pm
-
Witam!
Odpinałem akumulator w swoim Jaguar XF 2013r. Lift 2.2diesel
Podpiąłem akumulator wsiadam do auta i komunikat Smart key not recognised reposition smart key - czy coś takiego.
Przyłozyłem kluczyk jeden do tego panelu gdy coś takiego się dzieje, z tego co na szybko wyczytałem na jakimś forum i teoretycznie powinien zapalić, lecz u mnie wyświetla komunikat "key start back up smart key error"
Auto uzbroiło się w alarm, cały czas wyje, pilot nie działa kompletnie, jedynie uruchamianie lamp przód/tył
Przykładałem też drugi kluczyk , ktory mam jako zapasowy i wcześniej też normalnie działał. Dalej to samo.
Czemu coś takiego się stało po wypięciu baterii ? Co zrobić aby odpalić auto ?
-
Nie wiem co u ciebie się dzieje ale mój kot miał podobnie.
Odpięta beteria. Niby dla bezpieczeństwa.
Po podłączeniu pilot działa ale IMMO juz nie i teraz problem.
U mnie blokada kierownicy i problemy z modułem kontrolnym świateł.
Nikt nie ma pojęcia jak to naprawić. Do tego klucz mam jeden.
Jak masz to SDD i
Spróbój uzyc opcji z rekomendacji wymiany akumulatora.
Powinno zresetować modół sterowania baterją.
I zrób skan całej integracji sieci wtedy coś będzie wiadomo.
-
U mnie już Jag zrobiony, padł tylni moduł, nie mam pojęcia czemu ... Aku tylko zdjęte i takie akcje.
Jedynie zrozumiał bym jakieś zwarcie, ale odpięta była tylko jedna klema.
Samo konfigurowanie kluczyka i imoobi, spędzone 3 godziny u kumpla nic nie dało, jedynie pilot zaczął normalnie działac, łącznie z zamkami itp. lecz cały czas ten błąd. U mnie moduł dał dupy ... Często tego typu usterki po odpięciu aku, szukąłem nawet info na anglojęzycznych forach i co odpięcię z problemami, to inne rozwiązanie.
-
Jaki moduł z tyłu ?
-
Podpinam się pod pytanie, mam ten sam problem.
-
Hej
niestety na odleglosc nie pomoge,
komplet kluczy do auta koniecznie,
wlasciwie nie powinienem zajmowac sie kluczami ...,
zwykle staram sie tego nie robic przynajmniej ;)
Pzdr
-
Nie wiem jaki powód ale u mnie było podobnie, zaczeło się od tego że nie działał start stop, więc sugerowano baterie, po testach bateri okazało się że główna 30% sprawności.
Wymiana na nową i wszystko OK oczywiście zakodowana bateria w SDD, po 30km zaczęły się dziać dziwne rzeczy , jest klucz nie ma, i tak do momentu aż po kilku godzinach postoju wsiadam kluczyk w aucie i komunikat o zablokowanej kierownicy. Re programowanie klucza i pomogło na tyle że pilot działał, ale IMMO już nie blokada kierownicy i tyle.
Raz odblokowywał a 20 razy nie. W końcu wymiana modułu z bagażnika i modułu kluczy KVM , ponowne kodowanie i zaczęło się dziać poprawnie, niestety nadal aktualizowanie modułów po VIN-ie kończy się powodzeniem ale nadal mam brak A/C i teraz się zapaliła kontrolka od silnika.
Wnioskuję zatem że nadal coś w konfiguracji jest nie tak.
Więc szukam dobrego elektromechanika od kotów w UK lub na trasie Wrocław <<<--->>>zakopane.
-
Słyszałem, że przy wymianie akumulatora trzeba stary i nowy szeregowi połączyć żeby komp nie czuł spadku napięcia bo może coś ulec zepsuciu.
Koledzy mogę polecić gościa od jagów - na fb jego nick to spec jaguar, on jest z Bydgoszczy. Można zapytać na mesengerze zawsze mi pomógł
-
Nie mam pojęcia ale skoro pisze w instrukcji żeby się zgłaszac do autoryzowanego serwisu to coś w tym jest. Ja miałem nauczkę że wymieniłem baterie bo padł moduł z bagażnika i jeszcze do tej pory po wymianie nie jest wszystko OK.
Nadal szukam elektromechanika na trasie Zgorzelec---Kraków
Jak ktoś ma namiary prosze na prv
-
W wieliczce są też spece od jaguarow, ulica jedynaka 21 wieliczka- zadzwoń i dopytaj
https://www.google.pl/search?sxsrf=ALeKk00WMOEzYfjC_Xvl4R1RTvwhAvLztA%3A1594197643653&source=hp&ei=ioYFX4G1PNL3kwXOrLC4CA&q=wieluczka+uluca+jedynaka+jaguar&oq=wieluczka+uluca+jedynaka+jaguar&gs_lcp=ChFtb2JpbGUtZ3dzLXdpei1ocBAMMgcIIRAKEKABOgcIIxDqAhAnOgkIIxDqAhAnEBM6BggjECcQEzoECCMQJzoCCAA6AgguOgUILhCTAjoHCC4QChCTAjoECAAQCjoECC4QCjoECAAQDToGCAAQDRAKOgYIABANEB46BggAEBYQHjoICAAQFhAKEB46CAghEBYQHRAeOgQIHhAKUKcMWL5SYNlaaAFwAHgAgAHuAYgBjRmSAQcxNy4xMy4xmAEAoAEBsAEP&sclient=mobile-gws-wiz-hp#trex=m_t:lcl_akp,rc_f:nav,rc_ludocids:11182773186138272429,rc_q:Sklep%2520British%2520Garage%2520-%2520Cz%25C4%2599%25C5%259Bci%2520Land%2520Rover%2520%257C%2520Cz%25C4%2599%25C5%259Bci%2520Jaguar,ru_q:Sklep%2520British%2520Garage%2520-%2520Cz%25C4%2599%25C5%259Bci%2520Land%2520Rover%2520%257C%2520Cz%25C4%2599%25C5%259Bci%2520Jaguar,trex_id:bzTQde
-
Witam wszystkich
Ja jak wymieniałem coś w silniku to odłączyłem aku na jakiś tydzień potem podłączyłem i nic wśo normalno nie wiem czemu wy macie problemy
-
Też miałem chwilowy problem z tym właśnie przy okazji odpięcia na 5 min baterii ale wróciło wszystko do normy jak ponownie został rozpięty na 10min bodajże. A próbowałeś kluczyk przykładać w okolice lewego kolana gdzieś jest takie miejsce w instrukcji o tym jest jeśli chodzi o polift.
-
Możesz dopytać jak to było z tym ponownym odłączeniem dla potomnośc? Ile dokładnie odczekać trzeba Dzięki
-
Dlatego lepiej wymienić z podtrzymaniem napięcia.
-
A jak ktoś musi blacharkę zrobić po dzwonie na przykład?
-
Tak już dokładnie nie pamiętam ale wiem że tylko zapłon się zapalał a nie chciał odpalić ale chyba nie miałem komunikatów odnośnie kluczyka ale głowy nie dam. Potem kolega przez obd takim jakimś sprzętem do Jaguarów ale jakimś z tańszych robił niby dopisanie baterii po wymianie czy jakoś tak ale nic się nie zmieniło potem odłączyliśmy aku jeszcze raz na 10min jakoś i potem po podłączeniu nagle odpalił, a już myślałem że laweta i od tej pory wszystko śmiga. Aha i jeszcze przykładałem kluczyk siędząc na fotelu kierowcy w okolicach lewego kolana taki czarny plastik i tam gdzieś jest taki moduł w instrukcji opisane że w razie czegoś tam jak najbliżej tam przyłożyc kluczyk i próbować odpalić (w polifcie tak mam u mnie) ale czy to coś dało czy już było wtedy ok to nie wiem;p. No i mam jeden kluczyk chętnie bym dorobił ale nie wiem czy gdzieś w wielkopolsce jest ktoś kto ogarnia takie rzeczy ? no i z racji że mam z kanady to nie wiem czy musiał bym kupić nowy w częstotliwości 315Mhz czy 433..
-
Hmmm pasuje wiedzieć co i jak 🧐
-
Seris w wieliczce pierwsza klasa. Polecam.
Co do bateri to odłączenie ma 5-10 min obu bateri. I podłączenie po kilku minutach system się resetuje.
W razie problemów zakodować baterie i wszystko OK.
-
Kolego a próbowałeś włożyć kluczyk do portu?