FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X351 (2009 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: zielins w Czerwiec 18, 2020, 19:21:06 pm
-
Uprzejmie proszę posiadaczy silnika 3.0 TDV6 o informacje czy u nich w miejscu wskazanym na zdjęciu strzałką znajduje się jakiś oring uszczelniający? Jest to rurka od drugiej turbiny, wchodząca do puszki dolotu. U mnie takiego nie ma, a wydaje mi się, że z tego miejsca bryzga olej który dostaje się do ukłądu dolotowego.
-
Owszem powinien byc. Pewnie tez słychać syczenie jak się mocniej gaz wciśnie
-
Dziękuję za szybką odpowiedź. Czy kolega orientuje się czy figuruje on jako cześć zamienna? Czy jest to zwykły o-ring czy ma jakiś specyficzny kształt - może udałoby mi się coś dopasować. Byłbym bardzo wdzięczny za zdjęcie. :-thank
-
Dopasujesz, tylko żeby byl olejoodporny
-
Udało mi się uszczelnić to połączenie i rzeczywiście oleju już nie widać. Dręczy mnie jednak pytanie - czemu służy owa rurka? Wydaje mi się, że prowadzi ona w miejsce środka wałka drugiej turbiny.
-
Odpowietrzenie silnika i tyle zadania.
-
Rozumiem, że chodzi o odpowietrzenie układu olejowego. Czy smarowanie turbiny wymaga odpowietrzenia? Jeśli tak dlaczego pierwsza takowego nie posiada (jak z resztą większość turbin)? Z tego co przeczytałem główne odpowietrzenie skrzyni korbowej (tzw. odma) znajduje się pomiędzy głowicami - czy ono nie wystarcza do tego celu?