FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X350, X358 (2003-2009) => Wątek zaczęty przez: Arek22 w Sierpień 20, 2017, 21:46:08 pm
-
Witam serdecznie.
Jestem tu nowy więc przepraszam jeśli temat już był, ale nie mogłem odnaleźć interesujących mnie informacji. Mam Jaguara XJ 8 3.6 l. Od pewnego czasu jak silnik się nagrzeje do 90 stopni zaczynają mi falować obroty. Jadąc stałą prędkością spadają i się podnoszą. Zaobserwowałem również, że dzieje się to w obszarze 1200, 1400, 1600 obrotów. A nawet ostatnio jak mocniej zaczynam przyspieszać. Oczywiście nie ma problemu kiedy silnik jest zimny i nie osiągnie stałej temperatury. W samochodzie wymieniłem już:
1. Dwie sondy czytające,
2. Komplet świec,
3. Filtry,
4. Czyściłem przewody powietrza
Nic to nie pomaga. Zastanawiam się czy jest jakiś czujnik temperatury i może on już skończył swoją żywotność. Bym zapomniał sprawdziłem również szczelność układu powietrza i nigdzie nie dostaje się nadmiar powietrza do układu.
proszę o pomoc i może ktoś zna rozwiązanie mojego problemu lub miał podobny defekt.
Pozdrawiam
-
Jak po nagrzaniu to stawiam na cewki albo skrzynia biegów
-
Byłem właśnie dziś u fachowca od Jagów i po godzinnej diagnozie doszedł do wniosku, że to czujnik dolotowy temperatury powietrza....cewki były wymienione a skrzynia diagnoza w zeszlym tygodniu....według mechanika jest wszystko ok....
Dziękuję za podpowiedź, ------ pozdrawiam....
-
Na postoju też Ci faluja obroty czy tylko podczas jazdy?
Ja bym obstawial skrzynie biegów jeśli podczas jazdy no ale skoro była sprawdzana...
-
Tylko podczas jazdy mi falują obroty...a ze skrzynią byłem już jakiś czas temu w warsztacie. Wymienili mi olej i filtr. Mechanik powiedział, że wszystko jest ok....dziś podłączyłem go do komputera w serwisie Jaguara...wyskakują mu dwa błędy P1111, a jak skasują mi ten błąd to komputer w samochodzie nie widzi "czegoś" i wyświetla się komunikat niekompletne systemy OBDII ;-(((((((
-
P1111 i P1000 to serwisowe błędy. Skoro bylo P1111 oznacza to że wszystkie systemy/podzespoly silnika odpowiedzialne za zapłon sa sprawne
-
To konwerter w skrzyni biegów. Ja też się długo nad tym głowiłem. Na początku falowanie było tylko na 4 biegu, później też na 5 i 6 I tylko w określonym zakresie obrotów. Gdy silnik się rozgrzał, to objawy znikały. Później już nie znikały I falowanie było coraz bardziej dokuczliwe. Pomogła regeneracja konwertera.
-
Dziękuję za informację, troszkę mnie zmrtwiłeś bo to dość poważna robota i nie na jeden dzień. Słyszałem a raczej czytałem że regeneracaja konwektera to koszt około 700 zł i najlepiej robią to w Kielcach... do tego robocizna ;-)))) jutro jadę do mechanika i mu powiem co się dowiedziałem. Zobaczymy co mi na to powie....
Jeszcze raz dziękuję
-
Ja też oddałem go do Kielc. Do Avanti. Z odbiorem z warsztatu i odesłaniem tamże 770 zł. Dają rok gwarancji.
Do tego wymieniłem olej i miskę z uszczelką - zestawy są po ok 800 zł. Za robociznę mechanik wziął 600 zł.
-
...no właśnie i koszty rosną do ponad 2000 zł ;-) nie wiadomo czy płakać czy się śmiać ;-)))) Dzięki za podpowiedź ale chyba się troszkę podłamałem ......
Długo czekałeś na regenerowaną część....
-
To XJ :D
Ja byłem miesiąc bez auta, ale to mechanik się guzdrał. Regeneracja około tygodnia.
-
Widzę, że do regeneracji konwertera polecacie firmę Avanti z Kielc, ale google pokazuje im ocenę 2,4 jako średnią z 39 opinii.
Dużo negatywnych komentarzy.
Potrzebuję akurat zrobić regenerację u siebie, ale mam opór po takich komentarzach.
Czy ktoś może się na ten temat wypowiedzieć lub polecić inną firmę?
Jeśli zakład byłby w okolicy woj. opolskiego to najbardziej by mi odpowiadało gdyby firma była w stanie zdemontować skrzynię. Avanti na przykład tego nie robi i trzeba im dostarczyć zdemontowaną skrzynię a powiedzieli, że są to w stanie zrobić w jeden dzień.
-
i przy okazji, czy koszt regeneracji sprzęgła w XJR będzie inny niż w wolnossącym XJ 4.2?
-
Zapytaj w Midparts. Nie są z opolskiego ale zajmują się konwerterami. Robiłem u nich skrzynię 6hp26. Terminy mają długie ( dużo klientów ), cena wysoka ( naprawa skrzyni i regeneracja konwertera kosztowała 7500 ), dają gwarancję ale trzeba po 2000 km wymienić u nich olej i filtr ( dodatkowy koszt 1200 ). Z naprawy jestem zadowolony.
-
i przy okazji, czy koszt regeneracji sprzęgła w XJR będzie inny niż w wolnossącym XJ 4.2?
Te same skrzynie wiec i cena pewnie identyczna bedzie
-
Kontaktowałem się już jakiś czas temu z Midparts, bo dwa warsztaty mi ich poleciły. Za regenerację konwertera życzą sobie 1200-1400 zł netto a w Avanti powiedzieli 770 zł już brutto.
Nie wiem z czego wynika taka różnica w cenie, ale jest duża.
Dzisiaj jeden z mechaników powiedział, że z Midparts nigdy nie mieli żadnych problemów i nawet jeśli coś po regeneracji nie działa jak powinno to firma nie tłumaczy się powodami typu: powietrze było za kwaśne, tylko poprawiają i jest jak należy.
Czy ktoś jeszcze miał do czynienia z jedną lub drugą firmą?
-
Przy falujących obrotach podczas jazdy, gdy skrzynia jest jeszcze zimna, warto zacząć od dokładnego sprawdzenia poziomu oleju w skrzyni. Mój Jaguar od dłuższego czasu lekko falował podczas jazdy w zakresie 1000-1200 obr, początkowo tylko na zimnym silniku, od niedawna także na ciepłym. Ponieważ skrzynia mi się poci i gdy samochód stoi dłużej niż tydzień to potrafiła pojawić się pod samochodem nawet mała plamka oleju, więc postanowiłem sprawdzić stan oleju w skrzyni. Olej + filtr były wymieniane jakieś 40 tys. kilometrów temu w 2015 roku.
Po odkręceniu korka wlewowego, na leciutko ciepłej skrzyni, pracującym silniku i skrzyni w położeniu D weszło 600ml. Po tej dolewce falowanie zniknęło jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki :)
Pozdrawiam
-
Jaki olej użyłeś na dolewkę ? Nie wiem jaki mam i zastanawiam się co najlepiej dolać.
-
Ravenol, specjalnie dedykowany skrzyniom 6HP28
-
Mnie mechanior od skrzyń z Midparts mówił że do tych skrzyń tylko oryginalny olej ZF, do starszych 5-biegowych owszem można zamiennik ravenol, ale do 6-biegowych już nie. Mam ten sam objaw falujących obrotów na rozgrzanym, na zimnym jest ok. Byłem z tym własnie w Midparts, bo mam do nich rzut beretem. I powiedział mi szef szczerze, że jego zdaniem ten objaw nie leży po stronie skrzyni, że przede wszystkim należy zacząć od szukania lewego powietrza, sprawdzić wtryski i EGR.
-
Głupot Ci nagadał z olejem
-
Kto jak kto ale właściciel z MIDPARTS naprawdę zna się na ZF-ach, serwisuje już drugie auto u niego, poprzednio A6 C6, teraz Jaga, i nie miałem z tym serwisem problemów, warto gościa posłuchać