FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: jurlich w Sierpień 12, 2020, 13:37:39 pm
-
Witam kolegów, od kilku dni kocur przeciąga mi biegi z 2 na 3 i 3 na 4. Dwa razy zdarzyło mi się również, iż przy próbie wyprzedzania (kickdown wciśnięty), po wkręceniu się na obroty nie przepiął biegu tylko zachowywał się tak, jakby włączył się N. Po opadnięciu obrotów do ok. 2 tysięcy biegi znowu normalnie się zapięły. Olej w skrzyni był zmieniany dynamicznie niecałe 10 tyś. km. temu. Kończą się elektrozawory/tarczki, czy może sprzęgło?... :-nie
:-tylko
-
A próbowałeś dźwignie ustawić na 4 a potem na 3. I jak się skrzynia zachowuje i czy też przeciąga a gdzie nie?
-
Tego nie próbowałem, ale spróbuję jutro (w sumie to już dzisiaj, bo jest po północy :P) i dam znać jak wyszło :)
-
W instrukcji tej skrzyni zdaje się na początku są schematy działania poszczególnych koszy sprzęgłowych oraz podobnie który elektrozawór jest aktywny na danym biegu.
I teraz zmienić tylko na 4 lub 3 (ustawienie wybieraka biegów) i zobaczyć jak i kiedy przeciąga. I wtedy można obstawiać czy to np kosz intermediate, czy któryś elektrozawór źle działa i gubi ciśnienie czy może w płycie sterującej coś sypnęło.
Najlepiej byłoby wpiąć się manometrem i sprawdzić te ciśnienia. I porównać w instrukcji.
-
Dzięki koledzy za podpowiedzi, więc sytuacja wczoraj wyglądała tak: pojeździłem trochę na poszczególnych biegach jak i na D i o dziwo wczoraj ani razu nie przeciągnął na żadnym z biegów, również ani razu nie wpadł w tryb N podczas zmiany biegów przy wciśniętym kickdownie lub bez niego. Przy wciśniętym kickdownie skrzynia zmienia biegi w górę w granicach 6-7 tyś. obrotów. Zastanawiam się, czy czasami te przeciągania nie były spowodowane adaptacją samej skrzyni podczas jazdy, bo przed wystąpieniem tych objawów samochód stał trochę u mechanika na odłączonym aku.
Zastanawia mnie jeszcze to, że teraz wkręca się trochę wyżej aby zmienić bieg (skrzynia zmienia biegi w górę od ok 3-3,5 tyś. obrotów do nawet 4,5 tyś. obrotów w zależności jak głęboko wcisnę gaz). Przed odstawieniem do mechanika skrzynia zmieniała biegi w górę już w okolicach 2,5-3 tyś. obrotów. Co o tym sądzicie?
-
Mowa o jakiej skrzyni ...ford czy zf?
-
Cały czas myślałem, że to skrzynia ZF, ale zaglądnąłem do manuala i ktoś mnie uświadomił, że to nie jest ZF tylko ford 5R55N, ZF były do modeli po lifcie (6 biegowa).
-
To ta skrzynia tak się nie adoptuje
-
Hm, to czy istnieje jakiś "ręczny manualny tryb" zaadoptowania tej fordowskiej skrzyni? Na dzień dzisiejszy wg mnie skrzynia zmienia biegi o dobre 500 obr./min za wysoko. kiedyś zmieniała w okolicach 2,5 tyś, teraz powyżej 3 tyś.
-
Ręcznie to możesz skrócić czas zapinania biegów na postoju. A chodziło mi o to że ta skrzynia nie adoptuje się sama w sobie tylko zmiany biegów pod styl jazdy kierowcy. Jeśli po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów dalej będzie tak wysoko ciągnąć to coś jest nie tak..
-
A jak się skraca ten czas włączania biegu z N na D?
U mnie trochę to trwa, zanim autko ruszy.
-
Nie wiem czy w Jaguarach też tak jest ale może da się zrobić tą adaptację po odłączeniu akumulatora, "zresetować" jej ustawienia i ustawić pod własny styl jazdy?
-
A jak się skraca ten czas włączania biegu z N na D?
U mnie trochę to trwa, zanim autko ruszy.
jest na forum
-
Nie wiem czy w Jaguarach też tak jest ale może da się zrobić tą adaptację po odłączeniu akumulatora, "zresetować" jej ustawienia i ustawić pod własny styl jazdy?
nie ma takiej potrzeby, wystarczy pojeździć trochę. Ale twoja skrzynia to zdaje się ZF
-
tak ja mam ZF i nie ma problemu, dostosowuje się błyskawicznie do sposobu jazdy