FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X350, X358 (2003-2009) => Wątek zaczęty przez: Lolek84 w Grudzień 16, 2022, 21:32:58 pm
-
Witam serdecznie.
Mam mozliwosc kupna XJ-a z przebiegiem 280000 z 2004r.
nr Vin: sajaa72p94sg27833
Czy moze mi ktos powiedziec, no co zwrocic uwage ?
Czy jest prawda, ze atrapa chlodnicy z siatki oznacza jakis wyjatkowy model ???
-
Niby siatka to XJR, 4.2 SC ale kazdy moze sobie wsadzic siatke do zwyklego grilla :-)
Nie napisales jaki silnik
Z mojego doswiadczenia,
- tzn valley pipe czy byl robiony - jak nie to duza szansa ze zaraz trzeba bedzie, to jest przewod chlodnicy ktory wchodzi miedzy glowice w dolinie "V" w 4.2 4.2 SC, sam przewod kosztuje grosze ale kupa rozbierania zeby sie dostac, kompresor (o ile jest), kolektor dolotowy musi zejsc.
-inne elementy ukladu chlodzenia czy byly wymieniane, jak nie to bym dopisal do tzw preventive maintenance - weze chlodnicy, zbiorniczek plynu.
-Czy skrzynia ladnie chodzi i nie szarpie, nie przeciaga, nie faluje obrotami przy stalej predkosci
-Doly drzwi, klapa bagaznika lubia wychodzi purchle oksydacji
-Samo auto nie gnije ale przednie i tylne sanki sa stalowe i tam ruda lubi zagoscic.
-Czy leci cieple powietrze z nawiewow, jest szansa ze nagrzewnica jest zablokowana a to kupa roboty
-Czy podsufitka nie wisi
-Zawieszenie pneumatyczne, czy rowno stoi, nie ma bledow, pewnie sie prowadzi - czy byly zmieniane miechy i jakis serwis kompresora? - Przy tym przebiegu szansa ze cos kleknie spora.
Oprocz tego XJ z tych lat jest dosc pancerny i idiotoodporny, poza dieslem, wszystkie silniki sa bdb wiec sprawdzenie tak jak w przypadku normalnych aut.
Pzdr
-
Jako świeżo doświadczony właściciel dodam, że musisz pamiętać, że nie jest to tani w eksploatacji wóz, wydanie kilkunastu k PLN na naprawę zawieszenia to nie jest trudna rzecz, wiele części trzeba szukać, nie kupisz ich od ręki w IC. Bibeloty potrafią kosztować sporo kasy - trzeba się z tym liczyć
-
Z tą siatką chłodnicy to się nie sugeruj - aktualnie na Otomoto też wisi Jag XJ, którego oglądałem, a którego właściciel zmienił sobie po prostu siatkę na inną, bo mu się bardziej podobała. Tak więc nie musi to świadczyć o niczym :-hehe Generalnie co do stanu, to warto mieć świadomość, że przy tym roczniku i takim przebiegu (o ile nie jest jeszcze większy, bo licznik mógł być cofany) w zasadzie wszystko może się zepsuć. Pierwszą rzeczą, na którą zwróciłbym uwagę, jest to, czy po kupnie zostanie Ci 10 - 20k na nieprzewidziane naprawy. Jeśli nie, a co gorsza kupujesz auto za $$$ z kredytu, to lepiej sobie odpuść, szkoda nerwów.