FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XJ X351 (2009 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: bart w Sierpień 12, 2020, 17:13:43 pm

Tytuł: Pierwsza przygoda z Jaguarem oraz pierwszy przegląd diesla
Wiadomość wysłana przez: bart w Sierpień 12, 2020, 17:13:43 pm
Dzień dobry.

W dniu dzisiejszym stałem się posiadaczem 3 litowego diesla (275 KM) z przebiegiem 95 tyś km, auto jest z 2012 roku, natomiast zanim zacznę auto aktywnie używać chwiałbym dowiedzieć się o kilka istotnych aspektów.

Aktualny olej to Castrol 5W/30 - czy to dobry olej czy zalecicie wymianę na inny ? Dodatkowo w ile litrów oleju należy się zaopatrzyć ?

Drugie pytanie o skrzynię biegów - czy należy zmieniać olej w skrzyni ? Jeśli tak to jaki polecacie , ile litrów oleju wchodzi oraz czy coś więcej powinien wiedzieć o sposobie wymiany takiego oleju ?

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Pierwsza przygoda z Jaguarem oraz pierwszy przegląd diesla
Wiadomość wysłana przez: M737 w Sierpień 12, 2020, 18:52:32 pm
wg konfiguratora olejowego firmy Motul 6,6 litra (uwaga sprawdzałem dla 3.0d z DPF)

ja Castrola nie lubię, kiedyś Castrol miał opinie oleju robiącego dużo osadów w silniku

w swoim JAGu (innym) używam oleju angielskiej firmy Millers - prawdziwy syntetyk i tylko jedna fabryka w Anglii - nie u podwykonawców
(dotyczy silnikowego)

skrzynia zapewne ZF więc do rozważenia zestaw olej + miska + śruby wszystko od ZF

Tytuł: Odp: Pierwsza przygoda z Jaguarem oraz pierwszy przegląd diesla
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Sierpień 13, 2020, 23:05:05 pm
Kupujesz sobie miske za 350 + olej Ravenol dedykowany do tej skrzyni i jesteś dobre 300 do przodu. Do silnika jw Millers lub też może być Ravenol bo chyba zaczęli robić z tą norma
Tytuł: Odp: Pierwsza przygoda z Jaguarem oraz pierwszy przegląd diesla
Wiadomość wysłana przez: bart w Sierpień 15, 2020, 10:10:25 am
Cześć, dziękuję za odpowiedzi.

Rozumiem, że chodzi o ten ten silnikowy ?

https://www.millersoils.pl/produkty/premium-samochody-osobowe/oleje-silnikowe/xf-longlife-c1-5w30/

Zauważyliście jakieś zmiany w kulturze pracy silnika po przejściu na Millers ?