FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: Cornea w Luty 10, 2010, 17:36:25 pm
-
Od jakiegoś czasu zapalał mi się check, ale po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika wszystko było ok, auto jechało normalnie.
Po jakimś czasie zaczął się palić cały czas, silnik na postoju pracował nierówno, a przyspieszanie momentami stawało się mało efektowne.
Po podłączeniu do gniazda diagnostycznego wyświetlił się kod 44
I tutaj mam pytanie, czy po wymianie lambdy kontrolka błędu przestanie świecić, czy trzeba będzie wykasować przez komputer?
-
rozumiem ze masz xj40 ? do jakiego komputera sie podlaczyles ?
-
Tak, xj-40 90r
Mam znajomych, którzy serwisują nissana patrola i powiedzieli, że może uda im się sprawdzić przez gniazdo diagnostyczne w czym jest problem. Wg numeru, który się wyświetlił wyszło, że sonda lambda.
-
bo do wtyczke w xj40 na ogol nie da sie podlaczyc byle jaki komputer diagnostyczny, xj40 nie posiada system
OBDII, ale skoro oni cos odczytali to nie w tym rzecz.
aby resetowac obd w xj 40 wlacz zapłon i wyjmij bezpiecznik dla wskaznikow (skrzynka pod podlokietnik),
na ok 30 sek.
-
Dziękuję :)
-
A jaki jestr sens podłaczac komuter diagnostyczny skoro szystko jest jak na dłoni. Błąd 26 i 44 to sygnał z sondy lambda o miesznce zbyt ubogiej 26 i zbyt bogatej 44. Jak sobie poczytasz to awaria sondy lambda to ostatnia możliwa przyczyna tego błędu. Zacząc trzeba od układu zapłonowego i przepływomierza. Mi kiedys zapalił się Błąd 26 jak wymieniłem świece na Beru wieloelektrodowe, wróciłem do NGK i problem minął.
-
jak napisał Jakub trzeba znaleść przyczynę, pozycję wyżej masz jak i co w kodach OBD,ja stawiam na najprostsze czyli oxygen sensor nie dostaje prądu. Zresetowanie nic nie da bo błąd bedzie sie wczytywał na nowo.
-
ta kontrolka zaświeca się również jeśli czujnik położenia wału jest niesprawny.
-
Check sie zaświeci zawsze gdy ktorys z czujniów elektronicznych w silniku wysyła sygnał do ecu będący poza zakresem normalnej pracy i wtedy ecu przechodzi w tzw tryb awaryjny w ktorym moze pomijac pewne odczyty zastepując je innymi jesli producent przewidział taką ewentualność.
No ale jesli juz odczytano błedy lambdy to moze podpytaj sie speców jaki zakres jej pracy jest w chwili obecnej i czy grzałka ma swoją odpowiednią oporność lub tez jej całkowity brak co świadczy o przerwie w jej obwodzie.
-
A wy cały czas chcecie Amerykę odkryć, napisałem że w tym dziale jeden temat wyżej jest dokładnie napisane co trzeba zrobić jeżeli wyświetla się ten błąd. Cała filozofia, miernik w łapę i jazda.