FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: Unitronic w Wrzesień 01, 2018, 12:27:44 pm
-
Witam . Jestem świeżo po wymianie łożysk wahacza i zwrotnicy z tyłu. Niestety samochód jak tlukł tak dalej tłucze. Co to może być? Jest możliwość ze tylna klapa wali? Bo wczoraj zauważyłem ze mam już niedziałające siłowniki i jak zamkne klape nawet na kluczyk to ona ma luz góra dół
-
Sprawdzałeś kielichy do mocowania amortyzatorów i sprężyn ? , klapa raczej dawałaby głuche dudnienie, a i tak swoje waży , więc pewnie za bardzo by się nie telepała podczas jazdy . Możesz podłożyć jakąś gąbkę z dwóch stron klapy , tak , żeby po zamknięciu ja amortyzowały ( wtedy ewentualnie wykluczyłbyś klapę jakby się dalej tłukło ) .
-
Chodzi o poduszki amortyzatora i izolatory sprężyn?
-
Tak , ale też o samo mocowanie kielicha do nadwozia .
-
Możesz mi podesłać zdjęcie albo numer tej części ?
-
Chodzi o takie kielichy jak na zdjęciu , jeśli tam jest luz , to będzie się tłukło . Generalnie za tłuczenie z tyłu odpowiada kilka rzeczy , ale przeważnie są to tuleje ( albo wahaczy albo dolne amortyzatora , potem mocowanie amortyzatora albo izolatory sprężyn ) . W skrajnych sytuacjach może to być także mocowanie sanek ( tuleje gumowe) lub wydech . W XJ 40 jest bardzo dużo tych ,, albo '', dlatego trzeba bardzo dokładnie sprawdzić każdą tuleje i mocowanie , bo naprężenia w zawieszeniu , często skutecznie uniemożliwiają wykrycie luzu .
(http://i67.tinypic.com/eg2vk7.jpg)
-
Trzeba kogos silnego i jak stoi to lapiesz za nadkole i do dolu i do przodu jednoczesnie i pozniej ciagniesz do siebie. Pomachaj tak troche nim moze cos sie rozjasni. Moze byc wszystko, poduszki z tylu, lozyska w hubach, guma w amortyzatorze a moze i byc klapa.
-
Witaj, długo walczyłem ze stukaniem, łupaniem z tyłu. Winnym okazał się luz wzdłużny na tłoczysku amortyzatora. Tłukł się na krótkim skoku. Dosłownie mniej niż milimetr.
To stukanie słychać było na małych nierównościach, na dużych była cisza.
Wymieniłem amortyzatory i w końcu jest spokój.
-
Tuleje mam wszystkie nowe z tyłu i dalej tłucze. Na trzepakach wyszło ze amortyzatory mają po 30 % i to chyba one tak tłuką
-
Ewentualnie jest ktoś z Was w stanie określić/ podpowiedzieć jak to jest z tulejkami amortyzatorów tylnych? Wymontowałem całą kolumnę i tulejka rusza się bez problemu lewo prawo pod wpływem lekkiej siły. Żadnej breszki , łomów. Jestem w stanie ręką nią poruszać. Czy ona też może się tłuc?
-
Tulejka powinna być sztywna. Poruszać się dopiero pod użyciem siły.