FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: bebebe w Grudzień 08, 2018, 17:23:33 pm
-
Witam, czy praca tego silnika jest prawidłowa? Nie mam porownania do innych 3.0 diesli jaguara ale według mnie dzwięk jest troche "suchy", klepiący. Załączam filmiki z dzwiękiem. Druga sprawa, miał ktos z Was problem ze skrzynią biegów objawiajacy się tak że po odpaleniu na zimnym wyskakuje blad gearbox fault a wybierak samoczynnie ustawia się w pozycji D wraz z migającą kontrolką na wybieraku, przy czym niemożliwa jest zmiana biegu na inny niż Drive, a przy samym wystapieniu bledu następuje odczuwalne uderzenie z okolic skrzyni. Na cieplym juz ten blad rzadziej wystepuje, a wybierak sie nie blokuje, skrzynia zmienia biegi bez szarpniec i przeciagniec. Z góry dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam.
https://streamable.com/xysjx
https://streamable.com/hvoyn
-
Mi się wydaje, że też mi tak ten silnik chodzi.
-
Silnik ma normalny dźwięk diesla.
-
silnik ładnie mruczy, a co do skrzyni to ten cały sterownik przy skrzyni walnięty jest - czytałem na niemieckim forum - identycnzy przypadek. NIe wiem czy gośc ogarnął problem czy niet bo się nie udziela już.
-
A mi te cykanie brzmi jak regulatory hydrauliczne, jakby przestały tłumić. Dawno zmieniałeś olej? Może płukanka i zalanie nowego je wyciszy
-
Normalnie pracuje
-
a ja słyszę jakieś takie cykanie jak regulator zmiennych faz w 2.0fsi ;)
-
może coś się zagnieździło? ;D i cyka...
-
Mój do przebiegu 140tys. chodził bardzo cicho. Po wymianie kolektorów ssących trzeba było pozbyć się oryginalnych wygłuszeń które są między i na wtryskach. Jaki masz przebieg?? Czy masz między wtryskami osobno i na wtryskach wygłuszenia?? Ja zauważyłem zmianę i wzrostu głośności silnika. Przy 190tk pękł wał...
-
Witam, czy mógł by ktoś obsłuchać mój silnik , nie wiem czemu i co to tak klekocze przez 2-3 sekundy jak odpalam silnik ,starczy że postoi z 5min i znowu pyrkocze. Wydaje mi się że to hydraulika zmiennych faz rozrządu (jeśli taki tam występuje ). Silnik DT06 3.0V6 d 241km. Doradzi ktoś coś proszę.
https://megawrzuta.pl/download/a31d240893b3159428143de1586a845b.html
https://megawrzuta.pl/download/012bdea228ecddb8f67f06327d026bf3.html
-
Czy mogl by ktos chociaz zerknac na nagranie
Po kliknieciu w link trzeba pobrac plik ( nie ma zadnych wirusow itp. )
-
Weź może olej wymień, bo w tej temperaturze to chyba szklanki ci grają zanim sie napełnią. I zmierz ciśnienie po odpaleniu
-
Olej wymieniłem juz dwa razy oczywiscie c1 dedykowane do tego silnika, żadnej zmiany, czy te silniki mają jakieś problemy z pompą oleju? , miałem identyczny problem z silniku opla z18xer ale tam wymiana zaworów od zmiennych faz rozrządu rozwiazała sprawę, aktualnie gdzie przebywam jest +8 stopni i po każdym 5min postoju jest to czasem troszkę słabiej słyszalne
-
ja bym ci polecił sprawdzić ciśnienie przy rozruchu bo może wolno sie nabija
-
A wiesz gdzie w tym silniku jest czujnik cisnienia oleju może, tam trzeba by wkręcić manometr
-
jeśli chodzi ci o cykanie po starcie zaworów, to tak ma być.Wszystkie diesle przynajmniej w wersji 2,7 tak mają,mój też i nic im sie z tego powodu nie dzieje.3.0 mają podobna konstrukcję więc pewnie to samo.Mierzyłem cisnienie u siebie,przez kilka pierwszych sekund zero a w 3-4 sek skok do pelnego cisnienia bez żadnego narostu.Może dlatego że filtr oleju jest na samej górze w duzym naczyniu ,po spłynięciu oleju gromadzi sie tam powietrze i po starcie olej musi to zapełnić.Niedawno wymieniając plecionkę zajrzałem do turbinki ,nie ma jakichkolwiek luzów co świadczyłoby że ten okres pracy bez ciśnienia nie ma wielkiego wpływu na zużycie.stan licznika 241kkm.
-
W filtrze jest zawór także nie scieknie olej
-
Wracając do mojego problemu, zastanawia mnie czy to nie przypadkiem łańcuszek od wałka tak hałasuje może jest uszkodzony napinacz, czy on jest tylko na sprężynie czy sprężyna tylko wspomaga a olej go napina? Dźwięk dochodzi z lewej głowicy tak mi się przynajmniej wydaje, czy zdarza się że te napinacze padają ? Pozdrawiam
-
Witam
odnosnie skrzyni biegow i wybieraka zapraszam ;)
Pozdrawiam
-
I jak? Udało się rozwiązać problem?
-
Witam ponownie , wracajac do mojego problemu z glosna praca silnika po rozruchu , w nastepnym tygodniu bede wymienial pompe oleju , silnik 3.0d V6 241koni, czy ktos moze powiedziec co moze mnie zatrzymac po drodze , wiadomo chlodnice trzeba wyjac i wszystkie rury ktore blokuja dostep do rozrzadu, nastepnie rozpiac pasek rozrzadu , odkrecic zebatke paska z walu i pompa out , natomiast miske trzeba odkrecic zeby zdemontowac pompe ? bo chcial bym rowniez wymienic oring na smoku musi jakos byc uszczelniony z pompa prawda? Z gory dziekuje z porady i przepraszam za brak polskich znakow.
-
Jaki przebieg ma Jag, że wymienisz pompę ? Na jakim oleju jeździsz i co ile zmieniasz ? Zawieche trzeba spuścić miska w dół... nie wiem czy potrzeba chlodnice wyciągać.
-
235k km, wyżej już pisałem o oleju, jest zalecany, jesteś pewny że trzeba mise sciągać, na forum peugeota czytałem że nie trzeba a to ten sam silnik, dlatego chciałem potwierdzić to jeszcze u kogoś kto to robił
-
Zadzwoń do exoticars i zapytaj jak to robią
-
Witam, w zeszly weekend wymienilem pompe oleju i chcialem sie podzielic skutkami. Moj jag to 3.0d z konca 2009. Do wymiany pompy trzeba zdjac wszystkie przednie weze wodne plus zbiornik plynu, puszke filtra powietrza i rury, potem maglownica w dol , rozrusznik out potem rozrzad i miska oleju gdyz sruby mocujace pompe od dolu sa pod misa. Miska opadnie tylko troche wiec trzeba okrecic smok po tym zabiegu wychodzi z odkreconym smokiem na zewnatrz. Ja zalozylem nowy rozrzad gdyz grzech bylo by zakladac stary jak juz wszystko bylo rozkrecone. Po wymianie roznicy nie ma praktycznie zadnej poranne klekotanie dalej wystepuje moze troche krotsze z 4s spadlo do 2s, natomiast gdy auto postoi z 15 min dalej tak samo zaklekocze przez chwilke. Praca zajela mi dwa dni po 8h na spokojnie bez pospiechu z przerwami. Czyli popychacze sobie dalej stukaja ale nie bede juz ich wymienial. Myslalem ze cisnienei z nowej pompy zalatwi sprawe ale przynajmniej moge spac spokojnie ze pompa oleju jest sprawna na 100% :-) koszt operacji to 400zl rozdzad i 400zl pompa, 200 nowy olej plus jakies tam drobiazgi. robocizna 0zl pzdr
-
Możesz napisać jakiej firmy rozrząd i pompą oleju i gdzie kupowałeś ? Ułatwi to innym życie. Dzięki pzdr. PS Jesteś mechanikiem czy po prostu Tak jak ja masz pojęcie i dłubiesz ? ,Przy rozrządzie korzystałeś z tego przyrządu do blokowania koła zamachowe ?
-
Rozrząd Dayco i pompa fomoco końcówka numeru AD, wszystko z allegro. Blokady zakupiłem na ebay za jakieś 70zł, są potrzebne bo jak robi się samemu to jakoś trzeba koło zamachowe zablokować a śruba wału lekko nie siedzi. Mam background mechanik samochodowy(z młodzieńczych lat -fiaty polonezy heh) ale to raczej hobby tylko. Bo robie zupełnie co innego. Jak by ktoś miał jakieś pytania to śmiało pisać.
-
Mój klient ma ok. 145-150 tys km. Jest to samo. Czy zimny czy ciepły to slychac grzechotanie przez 1-2 sek
-
Witam i jak tam udało się może komuś rozwiązać problem grzechotania, przypomnę tylko że u mnie grzechocze rano na zimnym jak i na gorącym ale po 5min postoju , jak gaszę i odrazu odpalam jest cisza . Czy to są popychacze, nigdy nie spotkałem sie w innym aucie żeby klekotały po odpaleniu na rozgrzanym silniku. Rano owszem nie w jednym aucie zaklekotała hydraulika, tu natomiast nie rozumiem czemu klepie na gorącym, pytam z ciekawości.Znajomy ma pod domem range Rovera z 2.7 d i jemu klepie ale tylko na zimnym przez chwilkę na ciepłym nie ma takich problemów. Pozdrawiam wszystkich