FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X350, X358 (2003-2009) => Wątek zaczęty przez: a1410 w Wrzesień 19, 2019, 15:28:38 pm
-
Witam Forumowiczów
Skrzynia 6HP26, która jest zamontowana w moim XJR ma dziwna przypadłość. Gdy auto nie jest używane dłużej niż tydzień zaczyna kapać z niej olej, jeżeli jednak autko jeździ codziennie lub nawet tylko dwa razy w tygodniu, to skrzynia nie zgubi nawet kropli oleju. Jeżeli wiem, że nie będę używał Jaga dłużej niż tydzień, to po trzech-czterech dniach postoju muszę go uruchomić i objechać rondo przed domem. To wystarczy, żeby przez następne parę dni nie kapał.
Czy ktoś z Was spotkał się z takim przypadkiem?
Pozdrawiam
-
Co prawda nie spotkałem się z takim przypadkiem, ale przerabiałem pocenie się uszczelki a później uszkodzoną misę i dużo większy wyciek, skończyło się na zmiane oleju który i tak wypadało zrobić (bo nie wiadomo kiedy było to ostatnio robione) do tego oczywiście misa, razem koszt około 1000 zł, nie mało ale jeździ sie dalej bezproblemowo. Dąże do tego że może warto zmienić jeśli dawno to było robione? Chociaż w serwisie dostałem informacje ze oleju sie nie zmienia, tylko w przypadku obciązania auta na przykład jazdą z przyczepką lub holowaniem.A na opakowaniu od producenta z kolei że trzeba zmieniać co 60 tys, jak dobrze pamiętam. Może komuś przyda się ta wiedza :) pozdrawiam
-
Sprawdziłem to i potwierdzam, wyciek jest spod tylnej części uszczelki misy olejowej skrzyni. Olej wraz z miską/w której jest zamontowany filtr/ był zmieniany jakieś 50 tys temu i wygląda na to, że mechanik wykonujący tą czynność niewłaściwie uszczelnił miskę. No cóż, do następnej wymiany oleju będę musiał raz w roku dolać trochę świeżego oleju, a z wymianą uszczelki misy poczekam do następnej wymiany oleju, czyli jeszcze jakieś 30 tys kilometrów.
Pozdrawiam
-
Miałem dokładnie ten sam problem. Był uszkodzony łącznik z tyłu skrzyni biegów. Po wymianie wszystko ustąpiło. Kosz wymiany ok 150 PLN.
-
Dzięki za info Kolego! Możesz przybliżyć mi temat co to za łącznik?
-
dokładnie nie nazwę tego elementu. Zakład naprawiający automatyczne skrzynie stwierdził iż cieknie z tuleji/łącznika/przyłącza - z tyłu skrzyni po stronie prawej - wychodzą z tego kable (dokładnie nie pamiętam) ale po wymianie wszystko wróciło do normy.
-
Znalazłem - tuleja złącza elektycznego Mechatronic-a ASB ZF 6HP26
-
Tylko żeby wymienić i tak trzeba zlać olej i odkręcić miskę