FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: Tomeks80 w Marzec 24, 2012, 18:57:47 pm
-
witam serdecznie
kupiłem dzisiaj XF-a 2.7d ,po 15 km wyskoczył komunikat "temperatura silnika za wysoka" wiec natychmiast go wylaczylem. Podnioslem maske ,woda totalnie zagotowana ,wentylatory na maxymalnych obrotach nawet po wylaczeniu silnika .Nie wiem co robic bo do domu mam 1000km a sprzedawca nie odbiera telefonów :/ Samochód skulalem na parking i wzialem najblizszy hotel i tak sie zastanawiam co dalej ,macie jakies sugestie ??
-
Albo masz walnięty termostat albo padła pompa wody. Możesz próbować go studzić podczas jazdy włączając ogrzewanie na maksa ale nie pomoże ci to raczej na tą trasę. Cofnij sie do sprzedającego i osobiście z nim wyjaśnij sprawę. Masz tylko 15 KM.
A tak pozatym jak go sprawdziłeś przed zakupem?? Podczas jazdy testowej zawsze trzeba tak dać w kość autku aby się wygrzał aż załączą się wentylatory.
-
dzięki za info ,na jutro sie umowilem ze sprzedawca ,ma rzekomo to zrobic ale to chyba cos powazniejszego ,przy okazji zapalil sie check engine i wyskoczyl komunikat perfomance restricted ,ręcę mi opadają powoli przy tym samochodzie ...
-
jęsli sie przegrzewa to nie dziw sie ze masz ograniczona wydajnosc silnika to tak aby go nie zarznac
-
Skoro zapalil sie check to komp musiał zapisać błąd wiec podłącz go.
-
Nastapiło przegrzanie silnika i komputer przeszedł w tryb awaryjny aby go nie zatrzeć. Wtedy terz zapala się kontrolka silnika, a sterownik ogranicza do minimum dawkę paliwa aby silnik sie nie nagrzewał.
-
Wg TOPIX możliwe są następujące przyczyny przegrzewania silnika:
Low/Contaminated coolant
Thermostat
Viscous fan
ECT (engine coolant temperature) sensor
Restricted air flow over the radiator
czyli w zasadzie to co koledzy powyżej napisali... :)
-
Z tym termostatem to nie jest tak do końca, bo jak ulega awarii to pozostaje otwarty po to żeby nie przegrzać silnika. Stąd też bardzo popularny objaw w postaci braku ogrzewania. Nie w drugą stronę.
-
Z tym termostatem to nie jest tak do końca, bo jak ulega awarii to pozostaje otwarty po to żeby nie przegrzać silnika. Stąd też bardzo popularny objaw w postaci braku ogrzewania. Nie w drugą stronę.
Niezawsze, zdażają się przypadki że termostat zablokuje się w pozycji zamkniety i wtedy silnik przegrzać łatwo.
-
Jeśli mu się zepsuł termostat w pozycji zamkniętej to może zacząć grać w totolotka bo prawdopodobieństwo jest równie małe.
-
termostat w otwartej pozycji-gratuluje kolego i proponuje obejrzenie sobie termostatu i zasady jego działania
sprawa jest bardziej poważna z powodu przegrzania silnika-oby nie było gorszej rzeczy
-
Może źle napisałem, sprostowanie: zużyty termostat otwiera się przy niższych temperaturach (stąd zimno w samochodzie).
-
kolego zepsuty termostat zazwyczaj nie otwiera się
-
Ja zawsze miałem inne przypadki, ale nie będę się polemizował na ten temat bo wszystkiego nie wiem. Najważniejsze żeby problem był rozwiązany i opisany, to będzie pomocne dla wszystkich.