FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: anutemix w Lipiec 04, 2020, 19:13:14 pm
-
Witam podpowie ktoś jak wymienić filtr paliwa w 2.2 diesel, pewnie trzeba odpowietrzyć. Wszelkie porady mile widziane.
Pozdrawiam Sebastian
-
No to ci doradzili ....
-
Nie wiem jak jest w 2.2. U siebie w 2.7 pompką zaciągneliśmy do filtra.
W sumie powinno wystarczyć włączyć kilka razy zapłon i pompka sama powinna wypełnić filtr.
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
-
W XF każą 4x włączyć zapłon na 15 sek i po 4 razie odpalać
-
Dzięki za rady😀😀😀
-
Ale w którym modelu z którym silnikiem każą 4x załączyć zapłon bo silniki różnią się sposobem zasilania w paliwo, a jak zapowietrzysz układ to może być spory problem ...
Pytanie było raczej konkretne i dobrze by było gdyby na nie odpowiedziała osoba posiadająca silnik 2.2, a nie 2.7 czy 3.0 i która wymieniała filterek ...
-
A czym się różni zasada działania pompkii paliwa w silniku 2.2 od 2.7 czy 3.0?
Napisałem wyżej, że jak nie jest pewien, to ręcznie może sobie odpowietrzyć.
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
-
3.0 na pewno nie ma "gruszki" do odpowietrzania , w 2.2 tez nie jest wbudowana w system, jednakze wystepuje oddzielnie jako narzedzie serwisowe. Patrz zalaczony plik z serwisowki
-
W 2.7 też nie ma :)
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
-
Zadzwoń do jaguar gieremek albo do British garage tam są normalni ludzie i podpowiedzą.
-
A czym się różni zasada działania pompkii paliwa w silniku 2.2 od 2.7 czy 3.0?
Napisałem wyżej, że jak nie jest pewien, to ręcznie może sobie odpowietrzyć.
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
No to teraz się dowiedziałeś - jeśli masz zamiar głupie doradzić to lepiej nie doradzaj ... Są silniki z pompą w baku paliwa i są bez niej, a to duuuuuża różnica tak samo jak są z wbudowana pompką do odpowietrzania i bez.
Ciekawe tylko jest to że nikt sam filtra w 2.2 nie wymieniał ... a ja myślałem że forum jest po to aby ktoś coś doradził bo na serwis to i bez forum można zadzwonić ...
-
Napisałem Ci , że możesz sobie odpowietrzyć ręcznie bez wbudowanej pompki do takiego odpowietrzania, więc czytaj że zrozumieniem.
Dostałeś też info, że w xf wystarczy 4 razy włączyć zapłon na kilka sekund.
Jak nie jesteś pewien czy i Ciebie też tak jest , to ściągnij sobie manual, albo oddaj auto do warsztatu.
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
-
Ale w którym XF włączmy zapłon x4 3.0d, 2,7d, 2.2d, 3.0 benz, 4,2 benz,czy może 5,0 benz ?
Mi chodzi tylko i wyłącznie o to aby odpowiedziała osoba która wymieniała filtr paliwa w 2,2 bo wszelkie odpowiedzi ludzi którzy tego nie dotykali nie mają jakiegokolwiek sensu, a wręcz mogą być szkodliwe.
-
polać mu
Najlepiej zadzwoń do British garage w wieliczce tam Ci powiedzą na 100%
Ja nie wiem więc nie pisze
-
a ja nie wiem ale sie wypowiem:
Instrukcja z serwisowki w zalaczniku
-
Dzięki za kawałek instrukcji ale nie wnosi ona nic nowego bo gdzie są śrubki to wszyscy wiedzą ... Brak w instrukcji jakichkolwiek informacji na temat odpowietrzenia układu ...
-
2.2 ma pompę w zbiorniku, więc kilkukrotne "włączenie"zapłonu" powinno wystarczyć.
-
"powinno" ... hmmmmmm.
I co nikt nie wymieniał filtra paliwa w 2.2 ?????????????
-
Dzięki za kawałek instrukcji ale nie wnosi ona nic nowego bo gdzie są śrubki to wszyscy wiedzą ... Brak w instrukcji jakichkolwiek informacji na temat odpowietrzenia układu ...
W moim poprzednim poście jest instrukcja odpowietrzania układu w tym konkretnym silniku
-
Dzięki za instrukcje będę sam próbował wymienić. Co do wypowiedzi koledzy szanujmy sie, forum nie jest po to żeby się sprzeczać, tylko wymieniać doświadczeniem i poradami. Dzięki wszystkim za udział w rozmowie. Pozdrawiam Sebastian
-
Z tym forum jest coś nie tak, np forum amcar południe jest jak jedna wielka rodzina. Myślałem, że jak ktoś jeździ jagiem coś sobą reprezentuje
-
W moim poprzednim poście jest instrukcja odpowietrzania układu w tym konkretnym silniku
Niestety ale ta instrukcja dotyczy tylko wymontowania i zamontowanie i nie ma w niej mowy o odpowietrzaniu.
Ale dzięki i za to - liczą się chęci które czasami są bardziej wartościowe niż czyny ... Pozdrowionka
-
Chłopie wrzuć zapłon 4x i próbuj odpalać. Jak nie zagada to znowu 4x aż odpali. To nie jest prom kosmiczny tylko zwykłe auto jak każde inne
-
W moim poprzednim poście jest instrukcja odpowietrzania układu w tym konkretnym silniku
Niestety ale ta instrukcja dotyczy tylko wymontowania i zamontowanie i nie ma w niej mowy o odpowietrzaniu.
Ale dzięki i za to - liczą się chęci które czasami są bardziej wartościowe niż czyny ... Pozdrowionka
Alez oczywiscie ze jest - post na pierwszej stronie tego tematu...
-
No fakt - jest. Czyli wg instrukcji między bajeczki trzeba wsadzić że system zam się zaciągnie i odpowietrzy po 4-ro krotnym załączeniu zapłonu.
Chodziło mi o to aby odezwał się ktoś kto to fizycznie w 2.2 wykonał.
Swoją drogą to fajna cena tej pompki ...
-
Instrukcja instrukcja ale wierz mi - podczas produkcji, gdy aut zjezdza z linii nikt nie podpina tam gruszki - poprostu kreca rozrusznikiem az odpali.
Ja bym sie nie bal i poprostu wlaczyl zaplon kilka razy (bez nogi na hamulcu) a potem probowal odpalic... (tak robilem zawsze w XF i XJ podczas wymiany filtra - i zawsze po kilku razach odpalil)
-
A ja się bałem i miałem racje - wszystkie teorie o tym że układ się sam odpowietrzy można sobie schować ... Układ się nie odpowietrzył i właśnie pozbyłem się auta - teraz laweta i serwis i masę kosztów. Aż wściekły jestem że dałem się namówić na durne teorie ...
Acha. A od czego jest ta wtyczka od spodu filtra ? Bo gniazdo jest zaślepione ?
-
Pisałem, zadzwoń do chłopaków z British garage i dopytaj 😩 teraz miejmy nadzieje że wszystko skończy się dobrze. Pzdr
-
To jest urządzenie, które eliminuje takie przypadki.
Koszt 15 PLN. (https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200725/98ffff9b88a8f256de9076aa96cd1cd7.jpg)
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
-
Zamówiłem pompkę do odpowietrzania. Wczoraj na angielskim forum znalazłem informacje że nie ma możliwości aby silnik 2.2. odpowietrzył się sam bo NIE POSIADA ON W ZBIORNIKU KLASYCZNEJ POMPY PALIWA. Posiada pompę podciśnieniową która sama się nie odpowietrzy. Więc teorie typu że na linii produkcyjnej nie odpowietrzają to są bajeczki.
-
Oczywiscie ze posiada pompe w zbiorniku, dodam wiecej posiada nawet dwie - glowna (wysylajaca paliwo w strone silnika (numer czesci 9X23-9A309-Ed) oraz dodatkowa, ktora przesyla paliwo z jednej strony zbiornika do drugiej (ze wzgledu na ksztalt zbiornika.
Na lini produkcyjnej nie odpowietrzaja na 100%, wiem bo tam pracowalem takze personalne ucieczki o pisaniu bajek to prosze na priv...
Odnośnie bajek i durnych wypowiedzi...
Dziwne ze zamowiles pompke skoro podczas wymiany filtra auto nie odpalilo i zabrala je laweta...
Zreszta z chęcią zobaczę ten link do angielskiego forum na którym piszą ze jest ta „dziwna” pompka paliwa...
-
Nie wiedziałem że mój temat będzie aż tak zawiły. Myślałem że to prosta czynność i tak naprawdę nadal nie wiadomo jak odpowietrzyć. Ciałem sam wymienić, ale chyba muszę sie dokładnie dowiedzieć jak to prawidłowo zrobić. Żeby później nie było problemu jak ma kolega.
-
Oczywiscie ze posiada pompe w zbiorniku, dodam wiecej posiada nawet dwie - glowna (wysylajaca paliwo w strone silnika (numer czesci 9X23-9A309-Ed) oraz dodatkowa, ktora przesyla paliwo z jednej strony zbiornika do drugiej (ze wzgledu na ksztalt zbiornika.
Na lini produkcyjnej nie odpowietrzaja na 100%, wiem bo tam pracowalem takze personalne ucieczki o pisaniu bajek to prosze na priv...
Odnośnie bajek i durnych wypowiedzi...
Dziwne ze zamowiles pompke skoro podczas wymiany filtra auto nie odpalilo i zabrala je laweta...
Zreszta z chęcią zobaczę ten link do angielskiego forum na którym piszą ze jest ta „dziwna” pompka paliwa...
Kolego - czytanie ze zrozumieniem to fajna cecha. Gdzie napisałem że auto zabrała laweta ?
A skoro pracowałeś przy produkcji to powiedz mi od czego jest ta wtyczka pod filtrem w zaślepionym gnieździe ?
Pompkę zamówiłem i powalczę z tematem.
A oto cytat z angielskiego forum: on a 2.2. The 2.7 and 3.0 Diesel engines have an electric lift pump in the tank that primes the pressure pump. The 2.2 has a vacuum fed high pressure pump and will not self prime without assistance or a part/near full line.
-
Nie wiedziałem że mój temat będzie aż tak zawiły. Myślałem że to prosta czynność i tak naprawdę nadal nie wiadomo jak odpowietrzyć. Ciałem sam wymienić, ale chyba muszę sie dokładnie dowiedzieć jak to prawidłowo zrobić. Żeby później nie było problemu jak ma kolega.
No i dobrze - po to jest forum
Moja rada - to oddaj auto do warsztatu albo wpierw kup sobie pompkę do odpowietrzenia układu. Myślę że s pompką jest to robota na 15 minut.
-
Układ się nie odpowietrzył i właśnie pozbyłem się auta - teraz laweta i serwis i masę kosztów Aż wściekły jestem że dałem się namówić na durne teorie ...
Acha. A od czego jest ta wtyczka od spodu filtra ? Bo gniazdo jest zaślepione ?
Z anglojęzycznego forum:
https://www.jaguarforum.com/showthread.php?t=107033
A wtyczkę jest od czujnika wody...
Dla mnie EOT.
Jak już ktoś pisał to jest silnik 2.2 w jaguarze a nie prom spaceX...
I jeśli ktoś się nie czuje na siłach lub nie posiada umiejętności do wykonania wymiany filtra paliwa we własnym zakresie to lepiej oddać auto do warsztatu... bo później płacz i zgrzytanie zębów...
-
Szanowny rmazurek
Skoro tak twierdzisz to po co jest to forum - chyba po to aby ktoś komuś doradził jak ma zrobić wymianę - ALE PRAWDA JEST TAKA ŻE JEŚLI MA KTOŚ GŁUPIE DORADZIĆ TO NIECH LEPIEJ NIC NIE DORADZA. Twoja odpowiedź jest czysto bezczelna i chamska. Jeśli jedyne co potrafisz sensownego doradzić nas forum to to aby oddać do warsztatu to proponuję ci skasuj swój profil z forum.
Serwisuje swoje auta od kilkunastu lat, w pl robiłem przekładki anglików,w GB naprawiłem kilka rozbitków więc do gówniarza z mlekiem pod nosem nie piszesz.
W zasadzie każdemu możesz napisać - "daj do warsztatu".
Ciekawe jest to że z tematem na tym forum walczę już dłuuuugo i w zasadzie wszystkie odpowiedzi były bezsensowne, a powinna być jedna - "kup wpierw pomkę bo na pewno trzeba układ odpowietrzyć. Myślę że nie byłoby specjalnego narzędzie ujętego w serwisówce skoro byłoby ono zbędne. Po co ono jest ? Nie mam pojęcia skoro jak twierdzisz nawet na linii produkcyjnej tego nie używają. Może Jaguar ma taki kaprys i za dużo czasu i wymyśla zbędne narzędzia. Swoją drogą myślę że na linii używając pompki i odpowietrzając układ odpalą auto szybciej niż próbując odpalić na "sucho"
-
...jak nie jest pewien, to ręcznie możesz sobie odpowietrzyć.
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Napisałem Ci , że możesz sobie odpowietrzyć ręcznie bez wbudowanej pompki do takiego odpowietrzania, więc czytaj że zrozumieniem.
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Miałeś info podane dwa razy odnośnie odpowietrzenia pompką, więc raczej logiczne , że skoro nie masz jej na stanie to trzeba kupić.
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
-
Zapomniałeś tylko dodać że do "ręcznie" trzeba kupić zewnętrzną pompkę - i właśnie na takie info czekałem. Mam jeszcze inne auto z silnikiem HDI i też zaciągałem ręcznie bo ma swoją pompkę - więc teraz wytłumacz mi jaka jest w twoich wypowiedziach różnica pomiędzy "ręcznie", a "ręcznie". Piszesz masło maślane i myślisz że wszyscy to rozumieją.
Myślę że temat można zamknąć jedną sentencją - NIE SŁUCHAJCIE BAJECZEK O SAMOODPOWIETRZENIU SIĘ UKŁADU W SILNIKU 2.2. ZANIM ZABIERZECIE SIĘ DO PRACY KUPCIE SOBIE ZEWNĘTRZNĄ POMPKĘ DO ODPOWIETRZENIA.
I taka powinna być dorada panie bibor80
-
3.0 na pewno nie ma "gruszki" do odpowietrzania , w 2.2 tez nie jest wbudowana w system, jednakze wystepuje oddzielnie jako narzedzie serwisowe. Patrz zalaczony plik z serwisowki
W 2.7 też nie ma :)
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Panie cyberda, z kontekstu wynika , że skoro nie ma wbudowanej pompki w owych silnikach, to trzeba ją nabyć.
Jeśli któraś wypowiedź nie była zbyt jasna , to wystarczyło dopytać.
Niby serwisujesz auta i znasz się na rzeczy, a instrukcje trzeba pisać jak dla laika.
Mam nadzieję, że uda Ci się odpowietrzyć auto i wszystko będzie działaćjak należy.
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
-
Tego to dowiem się jutro .....
Ciekawi mnie tylko to jak nagle ucichli ci którzy twierdzili że układ sam się odpowietrzy i których ja naiwniak posłuchałem ...
-
Przez forum nikt nikomu auta nie naprawi, można jedynie wymienić się doświadczeniami itp. Najlepiej jak samemu się nie jest pewnym udać się do fachowca i tyle.
-
Kolego bibor80 - w tym temacie nie ma już dyskusji... kiedyś ktoś mądry powiedział „ nie dyskutują idiotą bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.”
Nie ważne ile dodasz linków do forów , nie ważne, ze opiszesz swoje doświadczenia, nie ważne ile dokumentów dodasz...
Ważne ze ktoś zmieniał silniki w promach kosmicznych a po wymianie filtra w samochodzie osobowym musiała przyjechać laweta i musiałby być koszty.
(https://media.giphy.com/media/l0IsIZw8doJm3ysRq/giphy.gif)
-
Przez forum nikt nikomu auta nie naprawi, można jedynie wymienić się doświadczeniami itp. Najlepiej jak samemu się nie jest pewnym udać się do fachowca i tyle.
No to trzeba zlikwidować to forum bo po cholere ono skoro można oddać auto do warsztatu - HAHAHAHAHAHA
-
Jak nazwa forum wskazuję jest to forum dla miłośników marki, a nie warsztat Online ;] Nie jestem mechanikiem ale wymieniałem sobie filtry paliwa w audi i mercedesie czasem się przypowietrzyło coś trochę ale nigdy laweta nie musiała przyjeżdżać więc też mnie dziwi, że z pozoru prostej rzeczy aż tak się temat tu rozwinął ;) Polecam następnym razem najbliższego mechanika będzie mniej nerwów.
-
Wlasnie udalo mi sie dokopac do starej instrukcji procesu z linii produkcyjnej, z ktorej jasno wynika ze nikt na linii nie uzywa zadnej manualnej pompki paliwa. Jedyna rzecz ktrora jest uzywana to tzw "fuel primer" czyli urzadzenie podpinane do gniazda OBD w celu uruchomienia pompy paliwa w zbiorniku bez krecenia rozrusznikiem:
-
Pompka doszła. Po odpowietrzeniu Jag odpalił przy pierwszym rozruchu.
WIĘC PANOWIE NIE MA SENSU SIĘ MĘCZYĆ JAK CHCECIE WYMIENIĆ FILTEREK PALIWA. Kupić pompkę i po temacie sprawa zajmie max 10 minut.
Ja za pompkę dałem raptem 22 funty na Ebay - pompka do aut PSA.
Wszystko dobre co się dobrze kończy.
Pozdrawiam i przepraszam za marudzenie ... :-gwizd
-
No i gra gitara. Dobrze, że auto odpaliło i wszystko działa jak należy.
Następnym razem jak będą wątpliwości, to trzeba pytać i się nie denerwować.
Każdy chce pomóc, a nie zaszkodzić.
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
-
Nie dziw mi się - nic mnie bardziej nie irytuje niż zepsuty samochód. Dobrze że mam jeszcze VAN'a. Oddać do warsztatu to każdy potrafi ale jeśli coś przy aucie sam zrobisz to satysfakcja gwarantowana ...
-
Hej wrzuć linka z papką którą zamówiłeś😀😀😀
-
Proszę bardzo:
https://www.ebay.co.uk/itm/Diesel-fuel-system-priming-Bleeding-tool-For-Ford-Psa-Volvo-Landrover/233540633721?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649
Pozdrowionka
-
Dziękuję i Pozdrawiam Sebastian
-
Żeby temat zamknąć napiszę jak to u mnie wyglądało. Wczoraj pojechałem do mechanika w celu wymiany filtra, sam na pierwszy raz bałem się 😀😀Stary ściągnięty nowy założony i nawet parę razy nie wystarczyło żeby sam się odpowietrzyl, musieli go zalewac przez miarke od góry i odpalił odrazu. Więc Ci co twierdzą że sam się odpowietrzy niech nie opowiadają bajek. Temat zamkniety