FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: kalipe w Kwiecień 30, 2013, 23:57:47 pm

Tytuł: x-type 2,0 diesel - kopci gdzie ta sławetna wadliwa rura
Wiadomość wysłana przez: kalipe w Kwiecień 30, 2013, 23:57:47 pm
Naczytałem się na forum przyczynach kopcenia Jaguarowych diesli   :-boks
Gdzie jest ta sławetna, usterkowa rura co to jest bolączką i przyczyną kopcenia? Czy chodzi o tę co schodzi w dół od zaworu EGR. Jeśli to inna to proszę o wskazówki,
Z góry podziękował
Jaguarowy świeżak  :-V
Tytuł: Odp: x-type 2,0 diesel - kopci gdzie ta sławetna wadliwa rura
Wiadomość wysłana przez: Jawe83 w Maj 01, 2013, 13:12:38 pm
Przede wszystkim więcej szczegółów, kolego, bo my tutaj nie wróżki  :P Jak kopci, w jakich sytuacjach, czy oprócz kopcenia jeszcze jakieś dodatkowe objawy?
Tytuł: Odp: x-type 2,0 diesel - kopci gdzie ta sławetna wadliwa rura
Wiadomość wysłana przez: eMWuGSM w Maj 01, 2013, 13:25:47 pm
Naczytałem się na forum przyczynach kopcenia Jaguarowych diesli   :-boks
Gdzie jest ta sławetna, usterkowa rura co to jest bolączką i przyczyną kopcenia? Czy chodzi o tę co schodzi w dół od zaworu EGR. Jeśli to inna to proszę o wskazówki,
Z góry podziękował
Jaguarowy świeżak  :-V
Dokładnie ta od EGR do intercoolera, koszt wymiany (na nieoryginalną) ok 50zł. bierzesz swoja na wymiar do sklepu i dadzą ci odpowiednią najlepiej wąż wodny z ciężarówki mają większą wytrzymałość).

Sprawdź jeszcze odmę, bo czasami wąż od odmy lubi sobie zeskoczyć, a czasami spod odmy się leje. Sama odmę możesz ściągnąć i na gorę wrzucić szczotkę do mycia garów "druciaka", dobrze sie sprawuje jako separator par oleju, a w TDCi zapomnieli o czymś takim). Jak juz bedziesz przy odmie sprawdź czy wszystkie śruby pokrywy trzymaja ładnie.

Możesz jeszcze zrzucić kolektor ssący i wyczyścić go z nagaru i sadzy (wymień przy okazji uszczelki gumowe kolektora, nieduży koszt, niedużo roboty, a efekt daje spory), to najczęstsze bolączki Mondeo 2.0TDCi i Transita 2.0TDCi, w moich kotach też robiłem to i dawało efekty. Polecam taką zabawę robić raz na 30000km.
Tytuł: Odp: x-type 2,0 diesel - kopci gdzie ta sławetna wadliwa rura
Wiadomość wysłana przez: kalipe w Maj 01, 2013, 22:01:55 pm
Za kolektor i zawór egr mam ochotę się zwiąść. Na fotum forda koleś porządnie opisał krok po kroku  :-V
Póki co docisnąłem jedną z dwóch rur dolotu powietrza do filtra powietrza (zeskoczyła z zaczepów). Filtr powietrza w rogu był naderwany więc dostawał pewnie dodatkowy lekki przedmuch. Nowy założony. I na koniec dnia to było tyle. Następnego dnia albo siła sugestii albo wydaje mi się że przestał tak kopcić jak ostatnio.
Nie mniej kolektor i efg mam chęć wypucować  :-chyt
Tytuł: Odp: x-type 2,0 diesel - kopci gdzie ta sławetna wadliwa rura
Wiadomość wysłana przez: ejsmoncik w Sierpień 04, 2013, 12:33:28 pm
Kolego mógłbyś może podesłać link do tej instrukcji o której pisałeś z forum forda bo mój też lubi sobie pokopcić...
Tytuł: Odp: x-type 2,0 diesel - kopci gdzie ta sławetna wadliwa rura
Wiadomość wysłana przez: kalipe w Sierpień 04, 2013, 19:43:13 pm
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=88344 (http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=88344)
Pozdro, daj znać po jak ci poszło.
Ja może w sobotę się wezmę w końcu za to. Wczoraj w nocy wracałem home. We wstecznym lusterku w świetle reflektorów auta jadącego za mną najlepiej widać było zadymienie przy ruszaniu i zmianie kolejnych biegów.
Tytuł: Odp: x-type 2,0 diesel - kopci gdzie ta sławetna wadliwa rura
Wiadomość wysłana przez: kalipe w Sierpień 11, 2013, 21:36:05 pm
W końcu wziąłem się za czyszczenie.  W przeciwieniństwie do opisu kolegów z fordowskiego forum tu przyda się klucz 10tka (śruby na kolektorze) oraz 8ka (na zaworze egr). Odpiąć dwa czujniki z obudowy filtra powietrza; trzeci położenia wału. Zdemontować obudowę filtra powietrza (wyciągnąć z dwóch gumowych zatrzasków); odkręcić trzy śruby mosujące obudowę flitra z kolektorem i można się zabierac za sam kolektor.
Jak to bywa w moim przypadku jak zwykle na przeszkodzie stanęło mi zaplecze techniczne  :-zly Wszystkie śruby kolektora osadzone głęboko. Większość udało się odkręcić tylko z ostatnią kłopot. Badziewne jednorazowe, takie klucze. Zalecane porządne klucze nasadowe fajka ale najlepiej przedłużka z grzechotką i pójdzie.  :-tylko
 
Tytuł: Odp: x-type 2,0 diesel - kopci gdzie ta sławetna wadliwa rura
Wiadomość wysłana przez: lorewil w Grudzień 29, 2014, 13:56:56 pm
Podpinam sie pod temat
Tez mam peknieta rure od EGR do intercoolera, szukam i nie moge jej znalezc tak zeby kupic przez internet, w Polsce nie bedzie cena zwalala z nog ( tutaj chca 100 euro ) , moze ktos wie gdzie to kupie
Tytuł: Odp: x-type 2,0 diesel - kopci gdzie ta sławetna wadliwa rura
Wiadomość wysłana przez: mandriusm w Grudzień 29, 2014, 18:20:21 pm
Witam, podzielę się swoim pszypadkiem. Tak samo miałem pękniętą rurę. Nie szukałem innej, kupiłem w sklepie dla elektryków taką plastykową rurę (nie wiem jak się poprawnie nazywa) dla izolacji kabli, naciąga się ją na kabel, grzeje fenem i od ciepłą ona się sciąguje i bardzo mocno się pszykleja. Naciagnąłem ją na pękniętą rurę, pogrzałem, teraz jest taka mocna żę chyba niema prawdopodobieństwa że jeszcze raz pęknie.
Tytuł: Odp: x-type 2,0 diesel - kopci gdzie ta sławetna wadliwa rura
Wiadomość wysłana przez: eMWuGSM w Styczeń 01, 2015, 22:54:52 pm
Termokurcz na rurę to niezbyt dobry pomysł, już lepsza jest taśma wulkanizacyjna do węży wodnych.

Polecam natomiast to:
http://www.dphsiliconehose.co.uk/index.php?route=product/product&path=60&product_id=278 (http://www.dphsiliconehose.co.uk/index.php?route=product/product&path=60&product_id=278)

Jakkolwiek wolę z Samco.
Tytuł: Odp: x-type 2,0 diesel - kopci gdzie ta sławetna wadliwa rura
Wiadomość wysłana przez: lorewil w Styczeń 02, 2015, 22:31:15 pm


Polecam natomiast to:
http://www.dphsiliconehose.co.uk/index.php?route=product/product&path=60&product_id=278 (http://www.dphsiliconehose.co.uk/index.php?route=product/product&path=60&product_id=278)






Strona sie nie otwiera :(
Tytuł: Odp: x-type 2,0 diesel - kopci gdzie ta sławetna wadliwa rura
Wiadomość wysłana przez: gonzo7 w Styczeń 03, 2015, 10:22:29 am
otwiera
wyświetla sie "Jaguar X-Type 2.2 Full Intercooler / turbo Silicone Hose Kit"
Tytuł: Odp: x-type 2,0 diesel - kopci gdzie ta sławetna wadliwa rura
Wiadomość wysłana przez: lorewil w Styczeń 04, 2015, 21:58:32 pm
No to cos mi powiedzmy nawala trzeba porzadk w laptopie zrobic



Powiem swiadomie nie ma to jak mezczyzna a konkretnie moja druga polowka ,  juz sie strona otworzyla