FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: kalipe w Kwiecień 30, 2013, 23:57:47 pm
-
Naczytałem się na forum przyczynach kopcenia Jaguarowych diesli :-boks
Gdzie jest ta sławetna, usterkowa rura co to jest bolączką i przyczyną kopcenia? Czy chodzi o tę co schodzi w dół od zaworu EGR. Jeśli to inna to proszę o wskazówki,
Z góry podziękował
Jaguarowy świeżak :-V
-
Przede wszystkim więcej szczegółów, kolego, bo my tutaj nie wróżki :P Jak kopci, w jakich sytuacjach, czy oprócz kopcenia jeszcze jakieś dodatkowe objawy?
-
Naczytałem się na forum przyczynach kopcenia Jaguarowych diesli :-boks
Gdzie jest ta sławetna, usterkowa rura co to jest bolączką i przyczyną kopcenia? Czy chodzi o tę co schodzi w dół od zaworu EGR. Jeśli to inna to proszę o wskazówki,
Z góry podziękował
Jaguarowy świeżak :-V
Dokładnie ta od EGR do intercoolera, koszt wymiany (na nieoryginalną) ok 50zł. bierzesz swoja na wymiar do sklepu i dadzą ci odpowiednią najlepiej wąż wodny z ciężarówki mają większą wytrzymałość).
Sprawdź jeszcze odmę, bo czasami wąż od odmy lubi sobie zeskoczyć, a czasami spod odmy się leje. Sama odmę możesz ściągnąć i na gorę wrzucić szczotkę do mycia garów "druciaka", dobrze sie sprawuje jako separator par oleju, a w TDCi zapomnieli o czymś takim). Jak juz bedziesz przy odmie sprawdź czy wszystkie śruby pokrywy trzymaja ładnie.
Możesz jeszcze zrzucić kolektor ssący i wyczyścić go z nagaru i sadzy (wymień przy okazji uszczelki gumowe kolektora, nieduży koszt, niedużo roboty, a efekt daje spory), to najczęstsze bolączki Mondeo 2.0TDCi i Transita 2.0TDCi, w moich kotach też robiłem to i dawało efekty. Polecam taką zabawę robić raz na 30000km.
-
Za kolektor i zawór egr mam ochotę się zwiąść. Na fotum forda koleś porządnie opisał krok po kroku :-V
Póki co docisnąłem jedną z dwóch rur dolotu powietrza do filtra powietrza (zeskoczyła z zaczepów). Filtr powietrza w rogu był naderwany więc dostawał pewnie dodatkowy lekki przedmuch. Nowy założony. I na koniec dnia to było tyle. Następnego dnia albo siła sugestii albo wydaje mi się że przestał tak kopcić jak ostatnio.
Nie mniej kolektor i efg mam chęć wypucować :-chyt
-
Kolego mógłbyś może podesłać link do tej instrukcji o której pisałeś z forum forda bo mój też lubi sobie pokopcić...
-
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=88344 (http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=88344)
Pozdro, daj znać po jak ci poszło.
Ja może w sobotę się wezmę w końcu za to. Wczoraj w nocy wracałem home. We wstecznym lusterku w świetle reflektorów auta jadącego za mną najlepiej widać było zadymienie przy ruszaniu i zmianie kolejnych biegów.
-
W końcu wziąłem się za czyszczenie. W przeciwieniństwie do opisu kolegów z fordowskiego forum tu przyda się klucz 10tka (śruby na kolektorze) oraz 8ka (na zaworze egr). Odpiąć dwa czujniki z obudowy filtra powietrza; trzeci położenia wału. Zdemontować obudowę filtra powietrza (wyciągnąć z dwóch gumowych zatrzasków); odkręcić trzy śruby mosujące obudowę flitra z kolektorem i można się zabierac za sam kolektor.
Jak to bywa w moim przypadku jak zwykle na przeszkodzie stanęło mi zaplecze techniczne :-zly Wszystkie śruby kolektora osadzone głęboko. Większość udało się odkręcić tylko z ostatnią kłopot. Badziewne jednorazowe, takie klucze. Zalecane porządne klucze nasadowe fajka ale najlepiej przedłużka z grzechotką i pójdzie. :-tylko
-
Podpinam sie pod temat
Tez mam peknieta rure od EGR do intercoolera, szukam i nie moge jej znalezc tak zeby kupic przez internet, w Polsce nie bedzie cena zwalala z nog ( tutaj chca 100 euro ) , moze ktos wie gdzie to kupie
-
Witam, podzielę się swoim pszypadkiem. Tak samo miałem pękniętą rurę. Nie szukałem innej, kupiłem w sklepie dla elektryków taką plastykową rurę (nie wiem jak się poprawnie nazywa) dla izolacji kabli, naciąga się ją na kabel, grzeje fenem i od ciepłą ona się sciąguje i bardzo mocno się pszykleja. Naciagnąłem ją na pękniętą rurę, pogrzałem, teraz jest taka mocna żę chyba niema prawdopodobieństwa że jeszcze raz pęknie.
-
Termokurcz na rurę to niezbyt dobry pomysł, już lepsza jest taśma wulkanizacyjna do węży wodnych.
Polecam natomiast to:
http://www.dphsiliconehose.co.uk/index.php?route=product/product&path=60&product_id=278 (http://www.dphsiliconehose.co.uk/index.php?route=product/product&path=60&product_id=278)
Jakkolwiek wolę z Samco.
-
Polecam natomiast to:
http://www.dphsiliconehose.co.uk/index.php?route=product/product&path=60&product_id=278 (http://www.dphsiliconehose.co.uk/index.php?route=product/product&path=60&product_id=278)
Strona sie nie otwiera :(
-
otwiera
wyświetla sie "Jaguar X-Type 2.2 Full Intercooler / turbo Silicone Hose Kit"
-
No to cos mi powiedzmy nawala trzeba porzadk w laptopie zrobic
Powiem swiadomie nie ma to jak mezczyzna a konkretnie moja druga polowka , juz sie strona otworzyla