FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Artur G. w Październik 01, 2012, 19:54:01 pm
-
Witam, kilka dni temu zauważyłem, że nie spryskuje mi przedniej szyby, ale pompka działa, profilaktycznie kupiłem płyn, uzupełniłem i nic. Ale zauważyłem, że pokrywa silnika przycina przewód do spryskiwaczy na pokrywie silnika, po odpowiednim ułożeniu przewodu spryskiwacze działają :-clap
Ale to pół sukcesu ... nie działają spryskiwacze reflektorów, w ogóle sie nie wysuwają. Rozpiąłem przewody przy przednim pasie (przy plastykowym trójniku) ale w nich nie ma płynu, suchota. Kurcze, kiedyś działały, nie mam pojęcia co się mogło stać.
Niedawno zdejmowałem zderzak aby wymienić przetwornice ksenonów, ale wydaje mi na 99.99 % że złożyłem wszystka odpowiednio. Proszę o pomoc za co serdecznie dziękują.
-
a pompka od sprysków lamp działa? może wtyczka odłączona ? Jak coś to mam jeden spryskiwacz fabrycznie nowy, tzn tą końcówkę co się wysuwa.
-
mam nadzieje ze sprawdzałeś spryski reflektorów na załączonych światłach :) pytanie z gatunku głupich ,ale już się z tym spotkałem ,wężyk z klapy zahacz o klip zdjęcie w ty wątku na dole :)
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,19483.0.html (http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,19483.0.html)
-
mam nadzieje ze sprawdzałeś spryski reflektorów na załączonych światłach :) pytanie z gatunku głupich
Nie ma głupich pytań .... ;)
Oczywiście, na włączonych światłach, wężyk nie jest przygnieciony (na szybę płyn spryskuje) na reflektory nie :-cry
nawet nie wysuwa na pół cm spryskiwaczy. Mam po Polsku instrukcje ale tam nie odnajduje schematu ... piszą, że pierwszy raz po uruchomieniu spryskiwacza daje też na reflektory, później co szóste użycie spryskiwaczy itp. Kurcze kiedyś działało. :-help
Jutro wejdę w kanał może coś od dołu dojrzę, może coś sie odłączyło (na pewno nie przewód płynu pomiędzy zbiornikiem a spryskiwaczami bo pod samochodem po wielokrotnym użyciu jest sucho w tej okolicy)
ps. pompka jest jedna do szyb i spryskiwaczy?? jakiś czujnik każe psikać na reflektory?? :-thank za info.
-
2 pompki są, 1 na szybę i 1 na światła.
-
2 pompki są, 1 na szybę i 1 na światła.
I tu może być przyczyna ... padła pompka od spryskiwaczy, albo przy demontażu zderzaka coś niechcący odłączyłem ... jak to sprawdzić, wizualnie (kabelek), może bezpiecznik??
-
Podstawowe pytanie: słychać pompy?
-
Odkręć 3 śruby łączące nadkole ze zderzakiem. Jak delikatnie odchylisz nadkole zobaczysz zbiorniczek, czujnik położenia płynu i pompkę. Widoczna pompka to pompka od spryskiwacza szyby, od reflektorów jest z tyłu zbiorniczka. Odłącz widoczną pompkę (nie będzie rabotać) usłyszysz czy pracuje od lamp. Druga metoda to dotknij pompkę od lamp i podczs pryskania poczujesz czy działa elektromagnes.
-
I tak zrobię jak radzicie, co do słuchu to słychać oczywiście pompkę, ale słychać wg mnie te od szyb ... jak tylko znajdę chwilkę, wchodzę w kanał .... dam znać co i jak :-thank
-
No i na razie zostałem z niczym, w zasadzie z komunikatem "za niski poziom płynu do spryskiwaczy" choć to gó...no prawda. Jest na full.
Zdjąłem koło prawe przednie, zdjąłem osłonę dolną oraz nadkole i dostałem sie do zbiorniczka. Tam dolna pompka działa (bo na szybę chlapie), przekręciłem lekko czujnik (pomiędzy pompka dolna a górną) wyjąłem (wysunąłem lekko z e zbiornika) - polał sie płyn więc go włożyłem ponownie.
Co do górnej pompki nie wiem czy działa, wizualnie wszystko ok, kabelki, wtyczki, lekko wszystkim poruszałem, sprawdziłem przebieg przewodów (brak mechanicznych uszkodzeń) po chwili w otulinie wchodzą pomiędzy ramę a zbiorniczek więc nie wiem co dalej. Nie mam pojęcia jak sprawdzić czy czujnik i pompka od reflektorów działa - nie znam sie na tym).
poskładałem wszystko do kupy, odpalam maszynę a tu "low washer fluid level" chociaż zbiornik jest pełny - psia mac, może źle włożyłem czujnik (ale wtedy by wyciekał płyn) :-help co robić? To że wieczorem muszę ponownie dostać sie do zbiorniczka to chyba pewne ... zdejmowałem tylko wtyczkę od pompki dolnej, pozostałych nie ruszałem, dlaczego czujnik "zgłupiał" ? :-cry
-
Część problemu wyjaśniona, "poruszałem" czujnikiem - w zasadzie wkręciłem go lepiej i komunikat zamilkł.
Ale nadal nie spryskuje reflektorów.
Tak sobie myślę, czy kupować na ślepo nowa pompkę? Sam zakup to pikuś, ale jej wymiana :-thumpdown dostęp do dolnej jest ok, ale nie wiem czy nie trzeba by wymontowywać całego zbiornika aby wykręcić górną :-cry.
I ostatnie pytanie, czy te pompki faktycznie nawalają? przed zdjęciem zderzaka, pamiętam na 100 ze "kiedyś" działały spryskiwacze, później nie zwracałem na to uwagi, gdyż robię minimalne przebiegi, maszyna zawsze u mnie czysta i rzadko używam spryskiwaczy - naprawdę nie wiem w jakim momencie zaniechały działania :- pojecia
Aha pisząc ten post pomyślałem, że przytrzymam dłonią pompkę, syn włączy spryskiwacze w kabinie i "poczuję" czy pompka działa? A gdyby udało się ja wymontować, to na sucho przez akumulator można sprawdzić jej działanie?
-
Rozłącz kolego jeszcze raz przy trójniku oczywiście jeśli działa pompka spryskiwacze na reflektor potrzebują bardzo dużego ciśnienia żeby działać na rozłączonym trójniku uruchom spryskiwacz jeśli zadziała do tego miejsca to znaczy że układ był zapowietrzony i nie dał rady przepchnąć proszę spróbować miałem taki problem ale nie w kocie pomogło odrazu. Daj znać czy pomogło ;)
-
Sądząc po dacie ostatniego wpisu raczej sobie z tym problemem poradził :-gwizd :-hehe
Zmieniam bo od pewnego czasu na forum używa się określenia zapowietrzony układ spryskiwaczy ,ale niech mi ktoś łopatologicznie wytłumaczy jak można zapowietrzyć system otwarty jakim jest system spryskiwaczy ?
-
@ Artur G. daj znać czy już to naprawiłeś. Jestem ciekaw ponieważ ja u swojego X`a wczoraj zauważyłem, że prawy spryskiwacz mi nie działa i jestem ciekaw co było przyczyną tego stanu rzeczy u Ciebie ?
-
Sory za pilny brak odzewu.
Problem istnieje nadal, ale akurat mam inny problem a mianowicie ze światłami ksenon. Opadły już całkiem, zdiagnozowałem tylny czujnik - brak połączenia, czujnik wymontowałem, przeczyściłem i nic. Jeszcze tylko sprawdzę w wolnej chwili czy gdzieś przewód nie pekł/prztarł sie i jeśli nie to dokonam zakupu. Ale to w innym wątku jest.
Jak poradzę sobie z ksenonami to pompka to już pikuś, zdejmę zderzak i posprawdzam wszystko - to dwie godzinki roboty.
Na razie 80% jeźdźcze AR 156 a x grzeje sie w garażu.
Hmm, nie mam trochę czasu i trochę samozaparcia czekam na cieplejsze dni ... ;)
ps. latem wymieniałem przetwornicę , zdejmowałem zderzak i może gdzieś przyciąłem przewód spryskiwacza? nie sądzę ale to sprawdzę.
ps. 2 u mnie nie działają oba spryskiwacze, więc raczej stawiam na pompkę a bez zdjęcia zderzaka nic nie zrobię.
-
jeśli chodzi o pompkę, to ten model jest do x-typa
http://allegro.pl/volvo-c30-s40-v50-c70-pompka-wysokocisnieniowa-i3077844412.html (http://allegro.pl/volvo-c30-s40-v50-c70-pompka-wysokocisnieniowa-i3077844412.html)
z volvo s40 v50, sam wymieniłem bo się rozszczelniła na ośce wirnika i cała zardzewiała. kupiłem używkę, wczesniej sprawdzoną za 60pln.
-
rozumiem, że jak Ci padła pompka, to nie działały dwa spryskiwacze ? U mnie nie działa tylko jeden spryskiwacz więc raczej to nie z winy pompki :- pojecia chyba, że się myle ? :- pojecia
-
U mnie też nie działały oba spryskiwacze reflektorów. Trzeba sprawdzić połączenia elektryczne do obu pompek oraz czujnika poziomu i wszystkie rurki gumowe. Jeśli tu wszystko gra, nie świeci się lampka poziomu płynu spryskiwaczy na desce rozdzielczej, a spryskiwanie szyb działa, to przyczyną jest pompka reflektorów, zdarza się jej zatarcie.
Pozdrawiam.
-
Przy niskim poziomie plynu do spryskiwaczy (jesli nawet masz pelny zbiorniczek, ale wyswietla sie komunikat na desce rozdzielczej o niskim stanie plynu) podczas spryskiwania szyby, nie sa spryskiwane reflektory. Problemem moze byc czujnik.
Pozdrawiam.