FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: hubertus w Styczeń 03, 2011, 11:31:02 am
-
witajcie, jestem szczęśliwym posiadaczem x-type 3.0 v6 z 2003 roku. Jak dodąt wszystkie moje porzednie samochody ( innie niż jag) miały LPG, wiem że silniki forda a taki ma ten jag nie lubią gazu , w chili obecnej przeszukuje internet z tym hasłem . Znalazłem człeka pod Łomżą ktory montował w tych autach gaz ale jedno żródło to za mało, proszę o wnoszenie do tematu swojich uwag, z góry dziękuje.
hubertus
-
Nie ma silników które nie lubią gazu, ale z pewnością nie lubią pseudo fachowców :)
Temat zgłębiłem dość dokładnie i jak dotychczas znalazłem jednego godnego polecenia.
Więcej mogę podać na PW
-
wyszukałem instalkie D.T.-GAS gastech 700 na wtryskach bluetech 2ohm.
- dobry parownik
-wymiana swiec na platynium NGK ( przy okazi rozbierania)
- wymiana łańcucha rozrzadu przebieg auta około 130 tysi km
( przy okazi rozbierania)
- wymienie zarówki na osram night breaker
- olej na 5 w 30
powinno działać
-
Nie wiem jak szukałeś, ale dokopałeś się do wynalazku, którego popularność jest śladowa.
Polecam lpg-forum.
Myślę, że najlepszy stosunek cena/jakość zapewni zestaw:
- wtryski Hana H2000 zielone
- Reduktor Magic 3
- elektronika STAG 300-6 + lub Premium
PS
Wymiana świec na NGK plat. to bardzo dobry pomysł.
Łańcuch bym zostawił w spokoju.
Żarówki - osobiście wolę PHILIPS Diamond Vision
Olej rzecz gustu :)
-
hubertus, witam na forum.
jeśli dotychczas jesteś szczęśliwym posiadaczem x-type to po zagazowaniu te szczęście może minąć (czego oczywiście nie życzę).
mam takie zdanie bo często słyszałem, że ten kto ma x-type, lub s-type z gazem ma problemy z instalacją.
ale uważam także, gdy odpowiednio zamontuje się instalację i nie będzie to jakaś kicha za 2000zł to wszystko powinno działać bez problemu. ale to tylko teoria.
jeżeli chcesz wymienić łańcuch rozrządu to radzę Tobie poczekaj do WOŚP i dej te pieniądze na coś pożytecznego :-super, bo to lekko mówiąc słaby pomysł.
Spokojnie, jeszcze na wydatki przyjdzie czas...
ale świece to podstawa po 100 tys km przebiegu.
-
bardzo ważną rzeczą jest dobre wyregulowanie, trzeba idealnie wstrzelić sie z mapą gazu bo jak nie to p0171 i p0174 i cruise not available :) + oczywiście dobra instalacja ale to oczywiste.
-
Witam
Dzisiaj odebralem swoje auto od gazownika Jaguar X-type 3.0 V6 230km instalacje jaka mi zalozyli to :
1.reduktor- zavoli
2. zawor- valtec
3. zbiornik-bormech
4. wielozawor-tomaseto
5. obudowa wielozaworu- bormech
6. zawor tankowania - tomaseto
7. Ecu - nie wiem co tu pisze HSML?
8. Wtryski - Valtec
9. Przelacznik B/G - HSMl?
Ogolnie problem jest taki ze auto przerywa na gazie, i nierowno pracuje na benzynie i bardzo kopci. Przed montazem instalacji auto dobrze chodzilo na benzynie. Warsztat wykryl ze problem tkwi w swiecach gdyz byly cale zalane w oleju od gory gdzie naklada sie koncowke przewodu. No i swiece tez juz maja ponad 100ty km nabite i watpie ze ktos je kiedykolwiek wymienial. Ogolnie zabralem samochod od gazownikow gdyz mam swojego mechanika i chcialbym zeby on wymienil uszczelki pod deklami i swiece. Swiece zamowilem NGK Platynowe. Czy swiece i olej na swiecach moze powodowac takie objawy ? Czy raczej panowie gazownicy cos mogli zepsuc?
-
jesli był olej w świecach to takie obiawy jak napisaleś mogą być od tego... wymien swiece oraz uszczelke i nie martw sie na zapas :)
-
Z tym ze tak na chlopski rozum olej nie przewodzi pradu, wiec o zadnym przebiciu nie ma mowy. No chyba ze cos zle styka. Czy wy wiece jakie to sa zlodzieje w tym Jaguarze? Za zewnetrzna uszczelke pod dekiel (ta ktora jest duza naokolo) chca 45zl a za ta mala co jest wokol swiec chca 150zl. Jak dla mnie to jest kradziez w bialy dzien. No co jak co ale nie dam za taka mala gowniana uszczelke 150zl teraz razy dwa bo pod dwa dekle to 300zl !!! Toz to chore, nie dam tyle za dwie male uszczelki, poloze to na silikon mysle ze tez bedzie dobrze
-
jestem coraz bliżej
Myślę, że najlepszy stosunek cena/jakość zapewni zestaw:
- wtryski Hana H2000 zielone
- Reduktor Magic 3
- elektronika STAG 300-6 + lub Premium
bardzo porównywalne, to drugie tańsze. nie oszczędzaj by poprzestać na stagu plus bo oszczędność 300-400zł a auto na nim pali nawet 20% wiecej niż na Premium czy Sequelu i do tego muszisz regulować z laptopem taką instalację przy każdej wymienie filtrów a przy Sequelu lub Premium nie
jeszcze emulator :-V
dzięki koledzy (rozsądna cena zamknie się w przedziałe 4200- 4600 złociszy
-
Z tym ze tak na chlopski rozum olej nie przewodzi pradu, wiec o zadnym przebiciu nie ma mowy. No chyba ze cos zle styka. Czy wy wiece jakie to sa zlodzieje w tym Jaguarze? Za zewnetrzna uszczelke pod dekiel (ta ktora jest duza naokolo) chca 45zl a za ta mala co jest wokol swiec chca 150zl. Jak dla mnie to jest kradziez w bialy dzien. No co jak co ale nie dam za taka mala gowniana uszczelke 150zl teraz razy dwa bo pod dwa dekle to 300zl !!! Toz to chore, nie dam tyle za dwie male uszczelki, poloze to na silikon mysle ze tez bedzie dobrze
szukaj w fordzie! powinni coś dopasować. w ST220 jest przecież ten sam silnik.
-
jest inna sprawdzalem
-
Witam
Dzisiaj odebralem swoje auto od gazownika Jaguar X-type 3.0 V6 230km instalacje jaka mi zalozyli to :
1.reduktor- zavoli
2. zawor- valtec
3. zbiornik-bormech
4. wielozawor-tomaseto
5. obudowa wielozaworu- bormech
6. zawor tankowania - tomaseto
7. Ecu - nie wiem co tu pisze HSML?
8. Wtryski - Valtec
9. Przelacznik B/G - HSMl?
Ogolnie problem jest taki ze auto przerywa na gazie, i nierowno pracuje na benzynie i bardzo kopci. Przed montazem instalacji auto dobrze chodzilo na benzynie. Warsztat wykryl ze problem tkwi w swiecach gdyz byly cale zalane w oleju od gory gdzie naklada sie koncowke przewodu. No i swiece tez juz maja ponad 100ty km nabite i watpie ze ktos je kiedykolwiek wymienial. Ogolnie zabralem samochod od gazownikow gdyz mam swojego mechanika i chcialbym zeby on wymienil uszczelki pod deklami i swiece. Swiece zamowilem NGK Platynowe. Czy swiece i olej na swiecach moze powodowac takie objawy ? Czy raczej panowie gazownicy cos mogli zepsuc?
Kolego współczuje ci bardzo
Reduktor za mały o 50% zavoli max do 170km robi
"wtryskiwacze" valtec tylko jaki tym 30 czy 34 jeśli 30 to gorzej nie mogłeś trafić.
Zrób fotkę elektronice jak i całej instalacji po kolei i daj na forum.
Są takie mały myki które trzeba zrobić przy tych motorach ciekawe czy twoi magicy to wiedzą.
Ja osobiście mam v6 3.0l w s-typie i musiałem wszystko poprawiać po "gazownikach" a teraz dla sportu (bo instalacja dział idealnie) zmieniam elektronikę na innego producenta.
Żadnych instalacji dt-gas to jest syf bluetechy 2ohm klepią jak kowalskie moty często nie trzymają gazu i są dość wolne.
Jakiej średnicy dali ci miedź 6mm czy 8mm bo do tego motoru musisz miec 8mm ze względu na zapotrzebowanie silnika.
Dokładne dane musisz mieć w świadectwie homologacji jak tam jest elektronika.
partaczom mówimy nie
-
jestem coraz bliżej
Myślę, że najlepszy stosunek cena/jakość zapewni zestaw:
- wtryski Hana H2000 zielone
- Reduktor Magic 3
- elektronika STAG 300-6 + lub Premium
bardzo porównywalne, to drugie tańsze. nie oszczędzaj by poprzestać na stagu plus bo oszczędność 300-400zł a auto na nim pali nawet 20% wiecej niż na Premium czy Sequelu i do tego muszisz regulować z laptopem taką instalację przy każdej wymienie filtrów a przy Sequelu lub Premium nie
jeszcze emulator :-V
dzięki koledzy (rozsądna cena zamknie się w przedziałe 4200- 4600 złociszy
Kolego pamiętaj jakie są ostatnio przygody z magicem m3 rozszczelnia się i wali gaz do układu chłodzenia sopko jak pójdzie tylko waz lub zbiorniczek wyrównawczy (lecz tani nie jest) gorzej jak motor to pociągnie i korba ci bokiem wyjdzie a były już takie przypadki.
pozdrawiam
-
Informacja o puszczaniu gazu nie do końca jest aktualna. Od czasu wymiany przez producenta oringów uszczelniających na vitonowe problem nie pojawił się. Tak na marginesie dodam, że takich przypadków było b. mało, a w udokumentowanych - opisanych (na forach LPG) zdecydowana większość wynikała ze złego montażu - były montowane powyżej zbiorniczka wyrównawczego.
PS
Tak na marginesie chętnie bym dowiedział się czegoś więcej o tym przypadku z "korbą wychodzącą bokiem".
-
A to reduktory mam chyba dwa (to takie duze okragl?), miedz jest 8mm
-
No i doszedlem do tego co jest przyczyna, te glaby popierzyly cos w instalacji i pierwszy cylinder (stojac od przodu po lewej stronie) leje cala para. Na wtyczce jest ciagle napiecie i non stop sika maksymalnym cisnieniem z ukladu paliwowego. Juz dzisiaj nie mialem czasu zeby dojsc do tego gdzie oni to podlaczyli. Teraz pytanie co moglo sie w miedzy czasie zepsuc. Wtryskiwacz, sondy lambdy, katalizator, olej juz mam do wymiany gdyz jest w nim benzyna, komputer z benzyny nie wiem czy cos jeszcze? W zasadzie nie wiem jak teraz rozwiazac ten problem gdyz po prostu dzien wczesniej zabralem im samochod i zawiozlem do warsztatu lecz musialem wplacic cala kwote za instalacje. Zastanawiam sie czy nie wolac rzeczoznawcy zeby oszacowal straty, juz nie mowie o moim straconym czasie. Nie mam kompletnie pojecia jak to rozwiazac, nie wiem czy im wogole dac potem ten samochod do regulacji gazu zeby znowu cos zjebali. Kompletnie jestem w kropce, najchetniej to bym im oddal ta instalacje i pojechal do kogos innego. Jakies pomysly, sugestie?
-
zadek07 moim zdaniem nie dotykaj na razie instalacji LPG, bo mogą powiedzieć, że sam coś zmajstrowałeś.
Ja bym im oddał auto i kazał doprowadzić do dobrego stanu, przy okazji postraszyć trochę sądem. A i jeszcze niech Ci olej wymienią.
Wydaje mi się, że możesz mieć problem ze sterowaniem, stawiał bym na wiązkę, pewnie z tamtąd pociągnięty jest sygnał do komputera gazowego.
Nie jestem pewien, ale w X-ie większość rzeczy jest chyba sterowane masą "-", więc obejrzyj przy dziennym świetle czy nie masz gdzieś wiązki "przyszczypniętej".
-
Ta jutro tak robie skladam go do kupy i ma byc zrobiony. Olej sam sobie wymienie bo jeszcze mi wleja jakies gowno tylko dam im fakture za olej i filtr.
-
Ja bym nie wymieniał jeszcze oleju przed usunięciem usterki, bo z nowym będzie to samo ;)
-
Nic sam nie dotykaj!!
Zainwestuj w rzeczoznawcę z pzmotu około 250pln bo to raczej ich sprawka.
Wtrysk w silnikach aj-v6 jet sterowany masa jak kolega napisał a jak tam się mocno z niego lało ciekawe jak wytrzymały to pierścionki non stop myte z środka smarnego oleju.
A w sprawie super reduktorów m3 to pomijam przypadki partaczy którzy montują źle podzespoły instalacji (jest sprawa oczywistą ze powyżej lustra płynu chłodzącego nie powinno montować ).
Jeśli śledzisz jak to napisałeś fora lpg i jest to znikomy procent te wpadki m3 to poszukaj dokładniej,jest opisany znany mi przypadek wykorbienia silnika hemi.
pozdrawiam
-
No to zaraz ide szukac, bede lecial po wiazce od tego felernego wtryskiwacza i szukal czy gdzies sie izolacja nie przetarla i nie dotyka na stale do masy.
-
Szanowni cubowicze, na półmetku rozważań "3.0v6 xix LPG" chciałbym zrobic pierwszą przymiarkę marynarki 8) :
doprowadzenie kota do stanu w którym nie da się zwalić " a to przez że tak było"
nie da sie zrobic instalki dobrej poniżej 4 500 złociszy
klasa cenowa średnio-wyższa lub wyższa- gazowanć świadomie kilometry przejechane w ciągu roku
tylko i wyłącznie gazownik z polecenia -robił taki model kotka- gazownik pasjonat a nie gazyfikator-terorysta
nie da rady zagazować na zasadzie powinno działąć :-zly
samo zagazowanie powinno cieszyć oko otwierając maskę a nie zrobiłem w jeden dzień następny
co do parametrów instalacji na typ etapie jest za wcześnie na podsumowanie, aczkolwiek prowadzę dziennik techniczny zamierzenia "3.0v6 xix LPG" posiłkując się netem miedzyinnymi lpg forum owoc przekarze. Pozostaje,
z poważaniem
Hubertus
-
Nie, żebym się czepiał...Ale zrozumieć można mniej więcej połowę Twojej wypowiedzi :-gwizd A może by tak napisać ten post po polsku!? Bo niestety ten post wygląda jak zlepek jakichś przemyśleń bez ładu i składu. Przepraszam za :-off , ale to potem czytają "inni" i trochę "wstyd", że nie piszemy tutaj poprawnie...
-
http://forsal.pl/artykuly/497405,zagazowane_porsche_i_jaguar_paliwa_drozeja_kierowcy_rezygnuja_z_benzyny.html (http://forsal.pl/artykuly/497405,zagazowane_porsche_i_jaguar_paliwa_drozeja_kierowcy_rezygnuja_z_benzyny.html)
-
Czy ktoś już doszedł do ładu z Jagiem w gazie?
U mnie ciągle wywala checka pomimo emulatora...
-
Wiadomo, trzeba zrobic przelew mechaniczny i ustawic odpowiednie cisniene zeby oszukac czujnik paliwa na listwie wtryskowej. W sumie to chyba malo osob o tym a jeszcze mnie to potrafi dobrze zrobic, jak jestes ze slaska to wiem kto to potrafi zrobic, bo sam tam to robilem
-
Witam , założyłem gazik koszt 3800 zł, butla 59 l w kole
Jaguar X-type 3.0 V6 230km iwersja usa
1.reduktor- silver
2. zawor- ominna
3. zbiornik-GRODOWSKIE ZAKŁADY METALOWE 59 L W KOLE
4. wielozawor-tomaseto
5. obudowa wielozaworu- GZWM
6. zawor tankowania - tomaseto
7. CZUJNIK CIŚNIENIA AC
8. ELEKTRONICZNA JEDNOSTKA STERUJĄCA - STAG -300-6-PREMIUM
9. WTRYSKIWACZE GAZU - HANNA 2000
10.FILTR GAZU KME
PRZEWÓD DO PAROWNIKA 8 MM
NIE MA DWÓCH CZUJNIKÓW CIŚNIENIA PALIWA NIGDY( JEDEN CZUJNIK CŚNIENIA + CZUNIK TEMPERATURY PALIWA
MONTOWAŁEM W WĘGROWIE
+ ŚWIECE I FILTRY POWIETRZA ODRAZU WYMIENIŁEM ŚWIECE NGK PTR6 D-13 GIT SĄ
-
check sie nie pali? emulator ciśnienia paliwa jakiej firmy?
-
silver nie pociągnie tego motoru jeśli z oferty KME to gold
-
emulator ac
wada golda puszczają membrany- gaz sa wadliwe po około 10 miesiącach
silver rozwiercamy otwór gazu i twardsza spręzynę
przejechałem właśnie 1000 km spalanie 17-18 l gazu miasto -trasa, ubytek mocy około 10 %
-
emulator ac
wada golda puszczają membrany- gaz sa wadliwe po około 10 miesiącach
silver rozwiercamy otwór gazu i twardsza spręzynę
przejechałem właśnie 1000 km spalanie 17-18 l gazu miasto -trasa, ubytek mocy około 10 %
Membrany w goldzie są takie same jak w silverze.
O jakim otworze mówisz?
mam nadzieję że sprężyna "twardsza" da radę.
-
ha z tego co wiem goldy nie wytrzymują długo-,o szczegóły ( tajniki to pytaj gazownika )
zrobie z 3000 tysie będe wiedział co i jak sie ma z instalką w ciagu miesiaca
-
ha z tego co wiem goldy nie wytrzymują długo-,o szczegóły ( tajniki to pytaj gazownika )
zrobie z 3000 tysie będe wiedział co i jak sie ma z instalką w ciagu miesiaca
Tak dla Twojego dobra popytaj innych o wydajności reduktorów obyć tego nie żałował
i będziesz po stronie tych co "gaz" zniszczył silnik a raczej niewiedza względem tematu spytaj np.
kolegę KTR może troszkę sie rozjaśni.
-
W zwiazku z planowanym założeniem lpg do swojego kota chciałbym prosic specjalistow o weryfikacje podzespolow jakie mi proponuje gazownik
Sterownik Stag Qbox
Wtryski Baraccuda
Reduktor z obd (nie pamietam nazwy) do 260koni.
Koszt 3600.
Koszt jest dla mnie mniej istotny. Wazne aby gaz działał bez problemu.
-
X nie wymaga nie wiadomo jakiej instalacji, ale ogarniętego gazownika.
To co gazownik włoży w zasadzie nie jest istotne - ważne że ma dobrze działać gdy już skończy (jeżeli zaproponuje coś co działać nie ma prawa to niestety ogarnięty nie jest)
Problemem może być - i pewnie będzie - adaptacja pompy paliwa.
-
Dzieki po raz kolejny ;) Zadzwoniłem do nich ponownie. Robili juz xksy nie raz. Rozwiazanie maja na adaptacje pompy. Firme polecił mi czlowiek ktory serwisuje u nich swojego s-typa. Opinie 4.4 na google. Firma znana w białymstoku i przez tel wydają sie rozgarnięci. Tak więc sie umówiłem wstępnie na przyszły tydzien.
-
Reduktor z obd?
-
Mój błąd. Poczytałem troche o tym i to sterownik ma obd.
-
A gdzie w Białymstoku chcesz założyć ? Jaki warsztat ?
-
Takada na gen. Maczka.
Swoją drogą jaki zbiornik bedzie optymalny zeby te 300km przejechac? W miejsce koła pewnie taki duzy nie wjedzie?
-
Kiedyś w iksie miałem zbiornik 50 litrowy. Gazu wchodziło 42l. Auto paliło 14l/100km. Także 300km na zbiorniku robiłem, ale to był manual.
-
Mam automat i głownie miasto. Bedzie palił okolice 20litrow gazu. Wiec zbiornik 60L to minimum. Nie orientuje sie w zbiornikach ale zapewne w koło taki wielki nie wejdzie?
-
Mój iks przez założeniem gazu palił po mieście 11,5 litra, trasa 10l. Po założeniu gazu 14 litrów gazu miasto, 12 trasa. Bardzo mała różnica, ale na 5 biegu w okolicy 100-110km/h masz prawie 3000obr/min. Słabo dobrali przełożenie 5 biegu.
-
Moze to manual. Bo w automacie ponizej 16 nie ma opcji zebym zszedl :) Pewnie 4x4 tez swoje robi. Zobacze co powiedza gazownicy. Nie potrzebuje miec calego bagaznika, takze moge wsadzic butle na koniec bagaznika pod kanapy tylne.
-
można dociąć płyte z twardego styropianu do wyrównania podłogi po zamontowaniu wiekszej butli ,nawet ja miałem to robić tylko jak sobie pomyslalem o ciągle sypiącym sie styropianie to mi sie odniechciało
-
można dociąć płyte z twardego styropianu do wyrównania podłogi po zamontowaniu wiekszej butli ,nawet ja miałem to robić tylko jak sobie pomyslalem o ciągle sypiącym sie styropianie to mi sie odniechciało
Tez o tym myślałem. Ale wyciął bym z płyty pilśniowej. Jesli zrezygnowałeś z takiego rozwiazania to jaka butle wsadziłeś?
-
Ja mam zbiornik do którego wchodzi 53 litry, trochę wystaje ale niewiele.
-
Zbiornik 650/270, pojemność 70l, wchodzi zwykle ok. 59l. Oczywiście bez podwójnej podłogi bagażnika. Trzeba dobrze podciąć ten 'styropian'
-
Dojazdowka bedzie sie walac po baganiku a do małych nie nalezy. Chyba zamontuje takie cos
http://allegro.pl/zbiornik-80-360-bormech-80l-360-80-80-360-i7060023817.html
Wysokosc 360 wiec wejdzie a szerokosc tym bardziej.
-
Ja czy w sedanie czy w kombi mam taką butlę i dojazdówkę w bagażniku.
Dla mnie lepszą opcją jest takie koło w bagażniku, które w każdej chwili mogę przesunąć, przełożyć do kabiny lub całkiem wyjąć z auta.
-
Ile km robisz na jednym tankowaniu, zalozmy te 59L ?
-
Oj spalanie to trudna do określenia sprawa. Wydaje mi się, że rekord to 450-500 km w trasie, a najczęściej to ok 280-300 km po mieście.
-
Moglbys przy okazji machnac fotke jak to u Ciebie wyglada i wrzucic? Bylbym naprawde wdzieczny. 300km po miescie w zupelnosci by mi wystarczało.
-
można dociąć płyte z twardego styropianu do wyrównania podłogi po zamontowaniu wiekszej butli ,nawet ja miałem to robić tylko jak sobie pomyslalem o ciągle sypiącym sie styropianie to mi sie odniechciało
Tez o tym myślałem. Ale wyciął bym z płyty pilśniowej. Jesli zrezygnowałeś z takiego rozwiazania to jaka butle wsadziłeś?
nie pamietam jakiej pojemnosci jest butla natomiast wchodzi do niej ok. 44 litrow i jesli nie zapierdzielam autostradą to 300 km. zrobie.
-
Zdjęć butli nie mam.
Montaż handmade, więc pod maską mogły być jeszcze jakieś poprawki po tych zdjęciach:
-
Takada na gen. Maczka.
Swoją drogą jaki zbiornik bedzie optymalny zeby te 300km przejechac? W miejsce koła pewnie taki duzy nie wjedzie?
Takada to bardzo słaby wybór. Poczytaj o nich opinie na lpg-forum... Sam niedawno zakładałem gaz i zdecydowałem się postawić auto do KM Turbo na Hetmańskiej. Nie widać nawet pod maską, że jest instalacja :) Dodatkowo mogę polecić Staga na 42 pułku piechoty, LPG Tech na Plażowej, Alex w Kleosinie oraz Stagmag na Baranowickiej. Takade omijaj z daleka. Założyć może i założą, ale potem będziesz często ich odwiedzał na serwisie.
Co do butli to u mnie zmieściła się 59l, ale podłoga jest leciutko uniesiona ;)
-
Przejrzałem lpg-forum. Raczej takady nikt nie poleca. Zadzwonie jutro do Staga na 42 pułku i Stagmag. Wybiore ktoregos z tych 2.
Wlew masz pod klapka paliwa czy w innym miejscu? Dzieki Robson!
-
Wiadomo, że wlew musi być pod klapką, bo to wstyd :-hehe :-hehe :-hehe :-hehe
-
Ja mam wlew w tym tylnym zderzaku od dołu. W tej czarnej części plastikowej, w której są czujniki cofania ;-) Zrobili tak na moje życzenie, nie chciałem wiercić błotnika aby rdza się nie rozwinęła w tym miejscu.
Nastaw się od razu, że w tych dwóch warsztatach co wybrałeś to będzie drożej, ale cena idzie w parze z jakością.
Mam instalacje:
Sterownik Optima Expert (Obd)
Reduktor Shark 1500
Wtryski Barracudy
Zbiornik 59L
Cena 3500zł
-
E, bez przesady, tam nie ma żadnego wiercenia w błotniku. A miejsca po wyjęciu plastikowego nadkola jest tyle, że można swooobodnie manewrować. A, żeby nie było, to z tym wstydem to tak na przekór piszę :D Ja po prostu zawsze w swoich autach mam wlewy pod klapką, ale nie jest to priorytet.
Jeszcze co do sprzętu, to u mnie jest LpgTECH 326 OBD, KME Gold GT i Barracudy bez dysz :D
U mnie mam zawsze wkręconą przedłużkę (ok. 5cm) i bez problemu mieści się pod klapką. Do tankowania benzyny trzeba ją wykręcić.
Znalazłem jeszcze kilka moich zdjęć:
-
Pewnie, zgodzę się z Tobą że dużo wiercemia nie ma. Chodziło mi o to, że taka ingerencja jest potencjalnym źródłem korozji. Oczywiście bardzo dużo zależy od zabezpieczenia tych miejsc podczas montażu.
Montaż we wlewie na pewno jest wygodniejszy w użytkowaniu i estetyczny. Ja jednak zdecydowałem się zamontować wlew pod zderzakiem i nie narzekam.
-
tu korozja nie ma nic do rzeczy, ten element jest plastikowy, ja mam tak samo zrobiony wlew.
-
Hahaha, faktycznie nie zauważyłem że to jest element plastikowy :-wstyd W takim razie najlepszym rozwiązaniem jest wlew pod klapką ;D
-
Dzwoniłem dzis do Stagmag. Termin na poczatek czerwca. Odległy termin mi pasuje. Chcialbym przed zalozeniem gazu wyciagnac silnik i sprawdzic skad ten sylikon na elementach łączenia :) Spodobało mi sie to ze Pan Mirek, powiedzial aby najpierw przyjechac autem i dobrac do niego odpowiedni zestaw-na duzy plus.