FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: Salvador w Luty 18, 2014, 22:04:13 pm
-
Witam. Zamówiłem trochę części do układu kierowniczego i zawieszenia mojego XJ40 '92, ale martwię się, że po ich wymianie i tak nie pozbędę się problemu "pływania" po jezdni, gdyż jego główną przyczyną jest luz na końcach przekładni kierowniczej (maglownicy) tzn tam gdzie jest szersza strona gumowych osłon drążków (harmonijek). Wygląda na to, że z jednej strony przekładni kierowniczej jest taki pierścień którym powinien się ten luz kasować, ale nie jestem pewien. Kasował ktoś już taki luz, a może gdzieś jest to już opisane na forum? Pozdrawiam prosząc o pomoc bo tu w Kaliszu wszyscy mechanicy w tym temacie zieloni jak szczypiory :o
-
Nie ma tam żadnych pierścieni które miałyby kasować luz, natomiast często w tych modelach przyczyną luzu w układzie kierowniczym są gumowe tuleje trzymające całą maglownicę do nadwozia. Warto to sprawdzić, tak samo jak drążki kierownicze które również mogą mieć luz.
-
Jest gdzieś jakiś rysunek albo zdjęcie takiej przekładni?
-
Czy wyrobienie się gumowych tulei maglownicy może byc przyczynąwycieku płynu wspomagania ?
-
Z tego co widziałem te tuleje tylko odpowiadają za mocowanie maglownicy do nadwozia i nic nie uszczelniają. Uszczelki są dalej na końcach listwy zębatej.
-
Te tuleje nie mają nic wspólnego z wyciekiem.
-
Hej Mistrzowie. Potrzebuję zakupić zestaw uszczelnień przekładni kierowniczej xj40 Adwest (4.0 92 rok) Macie jakieś namiary?
-
Nikt nie zna namiarów na komplet uszczelnień do takiej przekładni?
-
poszukaj w sklepach internetowych sprzedajacych czesci do jagow ale najlepiej zadzwon bo moga miec czesci a nie sa wystawione.
-
A nie lepiej po rozebraniu spisać nr. z uszczelniaczy ? będzie pewnie taniej niż hasło uszczelniacz do Jaga-A :P
-
Robilem na przekladni jest luz ok 4 mm z karzdej strony dorobilem podkladki u skrecilem na sztywno ibrak luzu
-
Problem znany i opisany. Warto dorobić te pierścienie z twardego tworzywa i dopiero zamocować maglownicę.
O, znalazłem:
https://www.jaguarforums.com/forum/xj40-xj81-25/steering-rack-stiffening-bushes-diy-134396/
-
Opisywałem chyba kiedyś ten problem i sam robiłem takie tulejki.
-
nie wiem czy ktoś kontynuuje ...po nabyciu JAGA 4.0 1990 mechanik zauważył wyciek z przekładni kierownicy który wycieka i gromadzi sie ma manszecie przegubu ..może zasugerujecie co sprawdzić albo co uszczelnić żeby nie dobierać sie i jej nie rozbierać ?
-
Nie da się uszczelnić przekładni bez jej rozbierania...możesz poszukać używanej, może trafisz...to są poprostu osłony przekładni kierowniczej, nie masz z przodu przegubów.
-
ok dzięki za info ... co powinno mnie mocno zaniepokoić żeby zacząć ją naprawiać bo jak na razie wycieków śladów pod autem nie widzę
-
To normalne, płyn gromadzi się w manszetach i jeśli są szczelne to długo może nie być wycieków ;)
-
OK dzięki a ewentualnie przy kolejnym przeglądzie wróce do tematu
-
a może w takich tematach jeszcze coś doradzisz?
1. Przy włączonych światłach podczas regulacji np elektrycznych foteli słychać pisk pod maską - podobno alternator?
Czy go ktoś regeneruje a może zacząć od zakupu nowego akumulatora?
zwykły mechanik sugerował tez wymianę filtra paliwa ....
2. Jak dobrać się do kolumny kierownicy po zwolnieniu blokady stoi jak zaklęta jakby przyspawana :)
-
pisk=luźny pasek pod obciążeniem piszczy
regulacja chodzi góra dół, popsikaj wd40 po zdjęciu plastiku wokół kolumny
-
Alternator wystarczy zdiagnozować poprzez pomiary prądu.
Ale też zacząłbym od naciągu paska. Łatwo się reguluje.
Co do kolumny - to o co dokładnie chodzi? Bo sterowanie powinno być na prund.
-
Regeneracja 1200 Pln
-
czy ktoś naprawiał ( regeneropwał) przekładnie żeby pozbyć sie wycieku ??? Orientujecie się jakie to sa koszty ?
wracając do wcześniejszego wątku ..... kolumna kierownicy wg mnie ma mechaniczne zwolnienie.... jest dźwignia która stoi jak zaklęta nie można jej przesunąć ???
natmiast nie widzę żadnej gałki do jej elektrycznej regulacji ....
autko szwajcar to może jakis wynalazek z wyposażenia ...
-
Dźwignię pchasz do dołu. Regulacja jest tylko mechaniczna i w jednej płaszczyźnie tylko bliżej/dalej. Góra/dół nie ma.
-
czy ktoś naprawiał ( regeneropwał) przekładnie żeby pozbyć sie wycieku ??? Orientujecie się jakie to sa koszty ?
Tak, robiłem kompletną regenerację przekładni przy okazji regeneracji maglownicy, nowych krążków do mocowania magla i przewodów.
Kłopot jest taki, że mój spec nie miał możliwości napędzenia w warsztacie tej pompy i złożył ją na minimalnym ciśnieniu, następnie zostało wszystko złożone, odpalone, zdemontowane i ponownie wyregulowane. Kosztów niestety nie pamiętam, bo rozliczyłem się z warsztatem robiącym wszystko.
Być może jakiś zakład ma możliwość napędzenia pompy i sprawdzenia na stanowisku. Przy okazji dowiedziałem się, że pompa jest niemal w całości identyczna jak chyba w Renault Traffic?
-
TO OSTATNIA PROSBA I PYTANIE
Jaki olej jest potrzebny do układu kierowniczego ( bo chyba ten sam zarządza zawieszeniem) nigdzie nie mogę znaleźć takiej informacji
gdzieś się spotkalem że Castrol HSMO ???
doradźcie ....
-
Każdy LHM+, jak nie masz sls to może być do wspomagania PSF3 lub ATF